De achtergrond van het bestaande (evolutie, schepping etc.)

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Foppe1986
heet nu: Atheist2
Man/Vrouw: M

Re: De achtergrond van het bestaande (evolutie, schepping et

Bericht door Foppe1986 »

Dirk schreef:
Allie schreef:En tiktaalik was gewoon een alligator soort, niet een tussenvorm.... De zoveelste vervalsing in de geschiedenis van de ET.
Klopt. Maar, wordt dit beest echt aangehaald door evolutionisten? Kan ik me amper voorstellen... Misschien gebrek aan beter? De ontdekking van Tiktaalik is een van de door de pers meest opgemerkte pro-evolutie verhalen sinds de onterechte claim van 1996, dat er leven was gevonden in een meteoriet van Mars! Het is opvallend dat Tiktaalik weer opduikt.

Het zou een voorganger zijn van amfibieën, reptielen en dinosauriërs. Of eigenlijk, het is de wens van evolutionisten. Niks is bewezen, eerder het tegendeel. Een interessante linktip:

http://www.scheppingofevolutie.nl/index ... gsvorm.htm

Waarschijnlijk schrikt de titel evolutionisten al af. Toch even doorlezen, voordat men begint te roepen!
Helemaal niet doorlezen, gewoon afschaffen die handel. ALS je werkelijk iets wilt weten over evolutie, ga je bij de evolutie professoren ter rade, niet bij sites die vanwege religieuze meningen en ideologieën sowieso tegen evolutie zijn.
Een tiktaalik is helemaal geen alligator soort, maar een wezen tussen een vis en een landdier. Het LIJKT op een alligator, maar is het niet. Zoals een mens die een aap lijkt maar het niet is.

https://www.theguardian.com/science/201 ... and-animal

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tiktaalik
Dag heey
Peter79

Bericht door Peter79 »

Een vliegende vis is een tussenvorm tussen vis en vogel.
Een vleermuis is een tussenvorm tussen zoogdier en vogel.
Een walvis is een tussenvorm tussen vis en zoogdier :clown:

Die tiktaalik is toch echt een kwastvinnige vis en niet meer dan dat.

Vroeger was de coelacanth zo'n kandidaat tussen vis en landdier. Men kende hem alleen van fossielen.
Tot men hem in levende lijve ontdekte. Toen bleek hij niet te leven op de grens van water en land, maar in de diepzee.
En het gat van 80 miljoen jaar maakt ook duidelijk dat afwezigheid in de fossielen niet betekent dat een soort er dan niet is (er is niemand die stelt dat coelacanth 2 keer ontstaan is).

Wat men eigenlijk doet, is dat men een ontwikkeling veronderstelt tussen vis en landdier en daar zoekt men kandidaten bij. Het moet immers toch zo gebeurd zijn? Maar je bent dan niet bezig met bewijsvoering, maar met een invuloefening. Een reconstructie.
peda

Bericht door peda »

Peter79 schreef:Een vliegende vis is een tussenvorm tussen vis en vogel.

Vroeger was de coelacanth zo'n kandidaat tussen vis en landdier. Men kende hem alleen van fossielen.
Tot men hem in levende lijve ontdekte. Toen bleek hij niet te leven op de grens van water en land, maar in de diepzee.
En het gat van 80 miljoen jaar maakt ook duidelijk dat afwezigheid in de fossielen niet betekent dat een soort er dan niet is (er is niemand die stelt dat coelacanth 2 keer ontstaan is).

Wat men eigenlijk doet, is dat men een ontwikkeling veronderstelt tussen vis en landdier en daar zoekt men kandidaten bij. Het moet immers toch zo gebeurd zijn? Maar je bent dan niet bezig met bewijsvoering, maar met een invuloefening. Een reconstructie.
Hallo Peter 79,

Met die laatste zin suggereer je een cirkel redenering, Een aanname wordt via een handig denk trajekt tot bewijs gebombardeerd.
De zuivere wetenschap kent geen vorm van ideologie. Het onderzoek vindt plaats volgens bepaalde volstrekt neutrale criteria.
Wat anders is dat individuele mensen de bevindingen uit de wetenschap gaan gebruiken ter ondersteuning van eigen denkbeelden.
Wanneer onderzoek volgens de wetenschappelijke methode morgen "' sporen '' van God zou aantreffen, dan is dat een "hard '' feit.
Harde feiten worden niet ontkend, maar op basis daarvan vindt dan weer verder onderzoek plaats. Het probleem is evenwel dat "' sporen "' van
God in objektieve zin niet worden gevonden. De wetenschap geeft als beste model ( tot op heden ) een voortschrijdende ontwikkeling die het
beste verklaard wordt met de beginselen van de evolutie.
Creationisten ( oude of jonge aarde ) gun ik van harte hun opvattingen, dat het zonder ingrijpen van God niet lukt.
Maar ook dat is een cirkel redenering, immers God wordt vooraf veronderstelt en vervolgens wordt God aangetoond; de bekende cirkel.
Peter79

Bericht door Peter79 »

peda schreef:
Peter79 schreef:Een vliegende vis is een tussenvorm tussen vis en vogel.

Hallo Peter 79,

Met die laatste zin suggereer je een cirkel redenering, Een aanname wordt via een handig denk trajekt tot bewijs gebombardeerd.
Ik denk dat mensen die niet goed op de hoogte zijn inderdaad dergelijke cirkelredeneringen gebruiken en daarmee mensen die gezonde twijfel hebben proberen te overrulen.
De zuivere wetenschap kent geen vorm van ideologie. Het onderzoek vindt plaats volgens bepaalde volstrekt neutrale criteria.
Bestaat de zuivere wetenschap? En kom je met "zuivere wetenschap" niet terecht in de "no true scotchmen"-redeneringen?
Wat anders is dat individuele mensen de bevindingen uit de wetenschap gaan gebruiken ter ondersteuning van eigen denkbeelden.
En daar hebben we op dit soort fora mee te maken, want niemand is hier deskundig.
Wanneer onderzoek volgens de wetenschappelijke methode morgen "' sporen '' van God zou aantreffen, dan is dat een "hard '' feit.
Harde feiten worden niet ontkend, maar op basis daarvan vindt dan weer verder onderzoek plaats. Het probleem is evenwel dat "' sporen "' van
God in objektieve zin niet worden gevonden.
Ik zou de wetenschap daar ook niet voor willen gebruiken. Mijn kritiek op de evolutietheorie is geen pleidooi voor God, maar een pleidooi voor het erkennen van de menselijke beperktheid ten aanzien van het kennen van de werkelijkheid.

#Edit leestips: twee boeken van Van den Beukel:
https://www.bol.com/nl/p/met-andere-ogen/666752304/
https://www.bol.com/nl/p/de-dingen-hebb ... 666884563/
De wetenschap geeft als beste model ( tot op heden ) een voortschrijdende ontwikkeling die het
beste verklaard wordt met de beginselen van de evolutie.
Er is inderdaad geen alternatief; maar we hoeven die theorie niet meer zekerheid te geven, dan daarbij past. De evolutietheorie heeft grote problemen en weinig praktische relevantie. Het is vooral een instrument voor leken om niet te hoeven nadenken over God.
Creationisten ( oude of jonge aarde ) gun ik van harte hun opvattingen, dat het zonder ingrijpen van God niet lukt.
Maar ook dat is een cirkel redenering, immers God wordt vooraf veronderstelt en vervolgens wordt God aangetoond; de bekende cirkel.
Inderdaad, ik gun ze dat ook.
Allie

Bericht door Allie »

JW88 schreef:De vraag blijft staan Allie...

Vertel mij aub maar eens wat volgens jou de gelijkenissen zijn tussen een olifant en een walvis? Ik wil dat graag van jou horen en even een serieuze poging aub.
Volgens mij bracht jij dit onderwerp ter discussie. Ik zie geen gelijkenissen tussen olifanten en walvissen. Daarvoor verschillen ze te erg. De vraag terugketsen naar mij is niet echt productief, aangezien ik het eerst aan jou vroeg.

Dus nogmaals, wat zijn deze gelijkenissen die mij zouden moeten overtuigen?
Allie

Bericht door Allie »

Foppe1986 schreef:
Dirk schreef:
Allie schreef:En tiktaalik was gewoon een alligator soort, niet een tussenvorm.... De zoveelste vervalsing in de geschiedenis van de ET.
Klopt. Maar, wordt dit beest echt aangehaald door evolutionisten? Kan ik me amper voorstellen... Misschien gebrek aan beter? De ontdekking van Tiktaalik is een van de door de pers meest opgemerkte pro-evolutie verhalen sinds de onterechte claim van 1996, dat er leven was gevonden in een meteoriet van Mars! Het is opvallend dat Tiktaalik weer opduikt.

Het zou een voorganger zijn van amfibieën, reptielen en dinosauriërs. Of eigenlijk, het is de wens van evolutionisten. Niks is bewezen, eerder het tegendeel. Een interessante linktip:

http://www.scheppingofevolutie.nl/index ... gsvorm.htm

Waarschijnlijk schrikt de titel evolutionisten al af. Toch even doorlezen, voordat men begint te roepen!
Helemaal niet doorlezen, gewoon afschaffen die handel. ALS je werkelijk iets wilt weten over evolutie, ga je bij de evolutie professoren ter rade, niet bij sites die vanwege religieuze meningen en ideologieën sowieso tegen evolutie zijn.
Een tiktaalik is helemaal geen alligator soort, maar een wezen tussen een vis en een landdier. Het LIJKT op een alligator, maar is het niet. Zoals een mens die een aap lijkt maar het niet is.

https://www.theguardian.com/science/201 ... and-animal

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tiktaalik
Het lijkt een alligator.... Een wezen tussen vis en landdier....

Eens kijken....hoofd dat lijkt op een alligator, leefde als een alligator(op het land en in het water), het was een roofdier, het kon lopen, en we speculeren dat hij schubben heeft gehad(wat niet te bewijzen is).... Klinkt als een wanhopige poging om een missing link te vinden. Ik kan er niet meer van maken. Gewoon een alligatorsoort of kleine krokodil, niets meer niets minder.
Peter64

Bericht door Peter64 »

Tin, met rode letters mijn afscheid van dit forum omschrijven als een prettig iets, terwijl jij mijn laatste topic in het niets heb laten verdwijnen.
Een farizeeër zou trots op jou zijn.
JW88

Bericht door JW88 »

Allie schreef:

Vertel mij aub maar eens wat volgens jou de gelijkenissen zijn tussen een olifant en een walvis? Ik wil dat graag van jou horen en even een serieuze poging aub.
Volgens mij bracht jij dit onderwerp ter discussie. Ik zie geen gelijkenissen tussen olifanten en walvissen. Daarvoor verschillen ze te erg. De vraag terugketsen naar mij is niet echt productief, aangezien ik het eerst aan jou vroeg.

Jij ik bracht het inderdaad ter discussie, maar zoals ik al zei ik wil zo graag dat jij een serieuze poging doet om de gelijkenissen te zien, maar dat ga je dus niet doen.... zeer teleurstellend :?

Dat geeft maar weer aan dat je er dus totaal geen verstand van hebt..... je ziet geen gelijkenissen tussen een walvis en een olifant maar alleen verschillen, oftewel je kijkt alleen maar met een totaal niet objectieve christelijke bril erna, oftewel tunnelvisie.

Een walvis en een olifant zijn beide:

- Zoogdieren
- Warmbloedig
- Krijgen levende jongen
- Gewerveld
- Zogen hun jongen
- Geven melk
- Beide een hele lange draagtijd
- Hebben beide longen en heel veel dezelfde organen
- Zijn beide vrij sociale dieren
- Beide een groot moederinstinct

Dit zijn zo wat voorbeelden, uiterlijk zegt dus helemaal niet zoveel.

Maar vertel mij nou eens duidelijk waarom heel veel micro evolutie niet kan leiden tot macro evolutie?
Een peer en een banaan zijn qua uiterlijk ook compleet verschillend, maar wel beide fruit, als ik 100x iets kleins veranderen mag aan een banaan, wordt het vanzelf een peer.
Allie

Bericht door Allie »

JW88 schreef:
Allie schreef:

Jij ik bracht het inderdaad ter discussie, maar zoals ik al zei ik wil zo graag dat jij een serieuze poging doet om de gelijkenissen te zien, maar dat ga je dus niet doen.... zeer teleurstellend :?

Dat geeft maar weer aan dat je er dus totaal geen verstand van hebt..... je ziet geen gelijkenissen tussen een walvis en een olifant maar alleen verschillen, oftewel je kijkt alleen maar met een totaal niet objectieve christelijke bril erna, oftewel tunnelvisie.

- Zoogdieren
- Warmbloedig
- Krijgen levende jongen
- Gewerveld
- Zogen hun jongen
- Geven melk

Maar vertel mij nou eens duidelijk waarom heel veel micro evolutie niet kan leiden tot macro evolutie?
Een peer en een banaan zijn qua uiterlijk ook compleet verschillend, maar wel beide fruit, als ik 100x iets kleins veranderen mag aan een banaan, wordt het vanzelf een peer.
Jw88.... Fantasie heb je wel, dat moet ik je geven.... Uiterlijk zegt niet zoveel? Het zou natuurlijk ook een gemeenschappelijke ontwerper kunnen zijn, of had je die optie nog niet doordacht? Dit soort overeenkomsten zeggen natuurlijk helemaal niets. Als jij dat wilt gebruiken om jezelf te overtuigen, ga je gang. Maar een weldenkend mens kijkt hier toch wat logischer tegen aan. We hebben overeenkomsten met dieren en andersom omdat we een gemeenschappelijke ontwerper hebben. Net als auto's, fietsen, skelters....etc.... Sommige ontwerpen werken goed en worden op meerdere en verschillende plekken gebruikt. Dus ga je gang en beschuldig mij maar van tunnelvisie, maar ik zou eerst eens naar jezelf kijken.

Dan ga je echt naar fantasieland. Je claimt iets wat nog nooit is waargenomen(iets waar je gelovigen van beschuldigt) en zegt dat het feitelijk zo is. Een banaan wordt vanzelf een peer? Je vergeet hier het puntje van een ongecontroleerde situatie en ook het puntje van het voordeel dat die verandering moet hebben. Jij hebt nog meer GELOOF in je wereldbeeld dan ik in de mijne. Nergens is dit te zien in de natuur en in de historie(fossielen). Geef eens 1 voorbeeld met wetenschappelijk bewijs dat macro evolutie(een toename aan informatie in het genoom) heeft plaatst gevonden.
Zelfs Dawkins kan dit niet, dus ik zou verrast zijn als het jou wel lukt.

https://m.youtube.com/watch?v=GxG4Kji-u28#

Succes... :flower1:
Rechtuit
heet nu: Snelheid

Bericht door Rechtuit »

Allie schreef:
JW88 schreef:
Allie schreef:

- Zoogdieren
- Warmbloedig
- Krijgen levende jongen
- Gewerveld
- Zogen hun jongen
- Geven melk

Jw88.... Fantasie heb je wel, dat moet ik je geven.... Uiterlijk zegt niet zoveel? Het zou natuurlijk ook een gemeenschappelijke ontwerper kunnen zijn, of had je die optie nog niet doordacht? Dit soort overeenkomsten zeggen natuurlijk helemaal niets. Als jij dat wilt gebruiken om jezelf te overtuigen, ga je gang. Maar een weldenkend mens kijkt hier toch wat logischer tegen aan. We hebben overeenkomsten met dieren en andersom omdat we een gemeenschappelijke ontwerper hebben. Net als auto's, fietsen, skelters....etc.... Sommige ontwerpen werken goed en worden op meerdere en verschillende plekken gebruikt. Dus ga je gang en beschuldig mij maar van tunnelvisie, maar ik zou eerst eens naar jezelf kijken.

Dan ga je echt naar fantasieland. Je claimt iets wat nog nooit is waargenomen(iets waar je gelovigen van beschuldigt) en zegt dat het feitelijk zo is. Een banaan wordt vanzelf een peer? Je vergeet hier het puntje van een ongecontroleerde situatie en ook het puntje van het voordeel dat die verandering moet hebben. Jij hebt nog meer GELOOF in je wereldbeeld dan ik in de mijne. Nergens is dit te zien in de natuur en in de historie(fossielen). Geef eens 1 voorbeeld met wetenschappelijk bewijs dat macro evolutie(een toename aan informatie in het genoom) heeft plaatst gevonden.

Tja de evolutie mensjes leven ook in een groot evolutie sprookjes park. :D :arrow: :arrow:
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
JW88

Bericht door JW88 »

Allie schreef:
JW88 schreef:
Allie schreef:

- Zoogdieren
- Warmbloedig
- Krijgen levende jongen
- Gewerveld
- Zogen hun jongen
- Geven melk

Uiterlijk hoeft zeker niet veel te zeggen als we kijken naar de gelijkenissen van dieren, maar jouw kennis van de natuur is minimaal begrijp ik wel. Als het een gemeenschappelijke ontwerpers is die concludeert dat een bepaald ontwerpt goed werkt waarom heeft een vis dan een compleet ander ''ontwerp'' dan een walvis? Terwijl ze in de zelfde habitat leven? Dat is niet heel efficiënt ontwerpen....

En als organismen een goddelijk ontwerp zijn waarom zitten ze dan vol met fouten? :?
En waarom bestaat er dan micro-evolutie? Als God die organismen heeft ontworpen moeten ze toch gelijk al goed genoeg zijn....

Maar zo zie je maar dat een walvis dus genoeg gemeen heeft met een olifant, iets wat jij niet kon zien daar ging het in dit voorbeeld even over.

Ik begin echt een beetje ziek te worden van jouw constante domme gedram over het feit dat macro-evolutie nog nooit is waargenomen, IK HEB JE AL ONTELBAAR VAAK UITGELEGD DAT MACRO-EVOLUTIE NIET KAN WORDEN WAARGENOMEN OMDAT HET MILJARDEN JAREN DUURT!, misschien dat je het zo kan lezen.

Een verandering biedt niet altijd een voordeel, het kan ook nadelige gevolgen hebben of een neutraal gevolg, weer iets wat je niet wist.

Het gaat erom dat als ik 100x kleine veranderingen mag doen (zonder doel, want dat is evolutie, doelloos), dan kan ik van een peer een banaan maken.

Fossielen zijn juist een argument voor evolutie, net zoals een vergelijkbare anatomie, DNA overeenkomsten en recentelijke testen met bijvoorbeeld fruitvliegen.

Maar goed een discussie met jou daarover heeft niet zoveel zin, want jij wuift toch bij voorbaat alles ongenuanceerd van tafel en deze voorbeelden en meer zijn jou ook al ontelbaar vaak voorgelegd, maar je steekt dan je vingers in je oren en steekt je kop in het zand.... helaas....
JW88

Bericht door JW88 »

Ach ja Rechtuit spot is vaak een teken van zwakte en jaloezie....
Peter64

Bericht door Peter64 »

Hoi Peter79, het wegzetten van de tiktaalik als zijnde een invuloefening, hoe kom je erop?

Het idee dat er een overgang tussen vis en landdier moest zijn geweest heeft onderzoekers ertoe aangezet om zeer gericht te zoeken, dat uiteindelijk de tiktaalik werd gevonden heeft werkelijk niets met inlegkunde te maken.
Wat betreft ''Het moet immers toch zo gebeurd zijn?'', lijkt het mij verstandig dat jij eerst alle invuloefeningen van jouw geloof onder de loep neem.
Allie

Bericht door Allie »

@jw88

De fouten die we NU(want dat is wel belangrijk om te vermelden) zien komen door het vergaan van de schepping, zoals alles vergaat. Je voorbeeld zou ik ook als tegenargument kunnen gebruiken. Waarom lijkt de walvis niet meer op een echte vis? Het zegt niets.

Het gaat me niet om het punt dat je het niet kan observeren, het gaat me erom dat jij het een feit noemt. Dat is tegenstrijdig met elkaar. Ik kan prima lezen hoor.
Allie

Bericht door Allie »

@jw88

Een negatieve verandering wordt door natuurlijke selectie(waar ik wel van overtuigt ben) eruit gehaald, zo werkt het nu eenmaal. Je kan niet beide kanten van het verhaal gebruiken.

Er is micro evolutie omdat dat variaties zijn. Die gebeuren nu eenmaal. Maar in tegenstelling tot macro is daar echt bewijs van.
peda

Bericht door peda »

De creationist maakt gebruik van een cirkel redenering: De Onzichtbare Schepper bestaat, omdat Zijn zichtbare schepping bestaat. De hypothese Onzichtbare Schepper is dan ingeruild voor de z.g. bewezen stelling : "' De Onzichtbare Schepper God"' bestaat. Iedereen die nadenkt ziet dat de redenering mank loopt en dat er feitelijk niets bewezen is.
Helaas voor de creationist speelt de factor Onzichtbare God geen enkele rol bij/ in de wetenschappelijke methode. Wetenschap werkt met het zichtbare/meetbare en niet met het Onzichtbare/Niet Waarneembare. Wanneer de wetenschap iets ( nog ) niet weet, wordt dat erkend en gaat het zoeken gewoon verder. De creationist zoekt zelf niet, maar roept bij elk hiaat "' kijk God aan het werk"'. Dat is de "'God van de Gaten"' theorie en derhalve pseudo wetenschap. Een geheel eigen paradigma gebaseerd op: de bijbelinhoud heeft altijd gelijk.
Peter64

Bericht door Peter64 »

Nee Allie, jij kan niet prima lezen.

Op 13 Mei 2016, 18:01 geef jij een linkje en daarbij schrijf jij het volgende:
''Verder hebben ze alleen maar een kop en een soort pootje gevonden. Daar maken ze dan een hele tekening van, het is gewoon lachwekkend.''

In het linkje wat jijzelf aanbied staat onder meer het volgende:
''Een team van wetenschappers vond in 2004 drie vrijwel complete, goed bewaarde fossielen van Tiktaalik op het Canadese eiland Ellesmere.''

Leer lezen Allie!

Hierbij jouw linkje, https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tiktaalik
Allie

Bericht door Allie »

peda schreef:De creationist maakt gebruik van een cirkel redenering: De Onzichtbare Schepper bestaat, omdat Zijn zichtbare schepping bestaat. De hypothese Onzichtbare Schepper is dan ingeruild voor de z.g. bewezen stelling : "' De Onzichtbare Schepper God"' bestaat. Iedereen die nadenkt ziet dat de redenering mank loopt en dat er feitelijk niets bewezen is.
Helaas voor de creationist speelt de factor Onzichtbare God geen enkele rol bij/ in de wetenschappelijke methode. Wetenschap werkt met het zichtbare/meetbare en niet met het Onzichtbare/Niet Waarneembare. Wanneer de wetenschap iets ( nog ) niet weet, wordt dat erkend en gaat het zoeken gewoon verder. De creationist zoekt zelf niet, maar roept bij elk hiaat "' kijk God aan het werk"'. Dat is de "'God van de Gaten"' theorie en derhalve pseudo wetenschap. Een geheel eigen paradigma gebaseerd op: de bijbelinhoud heeft altijd gelijk.
Er zijn vast christenen die zo denken ja. Zoals er ook atheisten zijn die gewoon niet in God geloven. Weer een niets zeggende statement.

Maar dat terzijde. De argumenten voor God's bestaan zitten helemaal niet zo in elkaar. Als je om je heen kijkt en de dingen ziet die nodig zijn voor ons bestaan is het niet zo raar om te zeggen dat er een schepper is geweest. Zelfs Dawkins ziet dit. Het is dus heel naief om in deze tijd nog met het "god of the gaps" argument aan te komen. Verder is het christelijke geloof de motor geweest die de moderne wetenschap in gang heeft gezet, omdat men wetten in de natuur zag. En wetten hebben een ontwerper nodig. Hierdoor gingen mannen zoals Newton de natuur onderzoeken. Is gewoon een stukje geschiedenis van de wetenschap.
Allie

Bericht door Allie »

Peter64 schreef:Nee Allie, jij kan niet prima lezen.

Op 13 Mei 2016, 18:01 geef jij een linkje en daarbij schrijf jij het volgende:
''Verder hebben ze alleen maar een kop en een soort pootje gevonden. Daar maken ze dan een hele tekening van, het is gewoon lachwekkend.''

In het linkje wat jijzelf aanbied staat onder meer het volgende:
''Een team van wetenschappers vond in 2004 drie vrijwel complete, goed bewaarde fossielen van Tiktaalik op het Canadese eiland Ellesmere.''

Leer lezen Allie!

Hierbij jouw linkje, https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tiktaalik
Touche... Dan heb ik daar overheen gelezen. Ik ben ook maar een mens. Bedankt voor de rectificatie. :flower1:
Peter64

Bericht door Peter64 »

Allie, dat zelfs Dawkins ziet dat er een schepper moet zijn geweest zuig jij uit je duim.

Jij kan niet lezen, en jij verzin van alles en nog wat, jouw geloofwaardigheid neemt met ieder commentaar dat jij geef af.
Allie

Bericht door Allie »

Peter64 schreef:Allie, dat zelfs Dawkins ziet dat er een schepper moet zijn geweest zuig jij uit je duim.

Jij kan niet lezen, en jij verzin van alles en nog wat, jouw geloofwaardigheid neemt met ieder commentaar dat jij geef af.
Je moet nu niet overmoedig worden. Kijk dit gesprek maar eens. Aan het begin zegt hij dat er wel degelijk een goede onderbouwing is voor een soort schepper.

http://youtu.be/J0UIbd0eLxw
peda

Bericht door peda »

Peter64 schreef:Allie, dat zelfs Dawkins ziet dat er een schepper moet zijn geweest zuig jij uit je duim.

Inderdaad en stel dat er een "" Ontwerper "' aan het werk zou zijn geweest, dan hoeft Hij/Het nog helemaal niet samen te vallen met de God zoals beschreven in de bijbel.
Een Deistische God is mogelijk en ook de Natuur die in zich gesloten is en daardoor volledig zelfvoorzienend en zelf organiserend. Het antwoord is gewoon niet bekend.
Een Mysterie en ieder die pretendeert het Mysterie geknakt te hebben, baseert zich op speculatieve hypothesen.
Allie

Bericht door Allie »

Ongeveer bij de 4de minuut. Maar het hele gesprek is uiterst leerzaam. :flower1:
Allie

Bericht door Allie »

peda schreef:

Inderdaad en stel dat er een "" Ontwerper "' aan het werk zou zijn geweest, dan hoeft Hij/Het nog helemaal niet samen te vallen met de God zoals beschreven in de bijbel.
Een Deistische God is mogelijk en ook de Natuur die in zich gesloten is en daardoor volledig zelfvoorzienend en zelf organiserend. Het antwoord is gewoon niet bekend.
Een Mysterie en ieder die pretendeert het Mysterie geknakt te hebben, baseert zich op speculatieve hypothesen.
Dat heb ik ook niet gezegd.

En daar heb je ook wel een punt.
Tin
Beheerder

Bericht door Tin »

Peter64 schreef:Hoi Peter79, het wegzetten van de tiktaalik als zijnde een invuloefening, hoe kom je erop?

Het idee dat er een overgang tussen vis en landdier moest zijn geweest heeft onderzoekers ertoe aangezet om zeer gericht te zoeken, dat uiteindelijk de tiktaalik werd gevonden heeft werkelijk niets met inlegkunde te maken.
Wat betreft ''Het moet immers toch zo gebeurd zijn?'', lijkt het mij verstandig dat jij eerst alle invuloefeningen van jouw geloof onder de loep neem.
Ik heb de discussie niet gevolgd.
Maar wil wel graag even toevoegen dat Peter afgestudeerd bioloog is, dus ook op wetenschappeljk gebied meer dan voldoende onderlegd zal zijn dit gesprek te voeren.
Hetgeen het gesprek natuurlijk alleen maar interessanter kan maken.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.