Wat IS een profetie?
Forumregels
Richtlijnen subforum
Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.
(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)
Moderatie: het moderatieteam
Richtlijnen subforum
Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.
(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)
Moderatie: het moderatieteam
-
- Man/Vrouw: V
Re: Wat IS een profetie?
Heeft de ts een antwoord op zijn of haar vragen ?? Zijn er anders nog vragen?
Wat ik nog vergeten was te vermelden
Buiten de kerk ( kerken ) werkt God ook nog steeds op Zijn Eigen manier. Het kan best zijn dat er onder de indianen of andere volken of zwervers ook profeten herders leraren discipelen leerlingen volgelingen zieners dominees openbaringen , profetieen, speciale gaven, genezers, wonderwerkers van god , etc zijn die op een geheel andere manier zijn bevestigd in hun ambt taak of roeping
want God laat zich nooit beperken door onze kerkjes of onze regeltjes laat ik daar heel duidelijk in zijn.
En ik ben christen zonder kerk muren. Ik hou niet van hokjes denken of in hokjes zitten.
God is ook waar te nemen in de natuur en overal op aarde is zijn Geest.
Genesis meldde ons al : in den beginne was de geest van god overal op aarde en zweefde over de wateren.
En dat is nu nog zo.
En God geeft door de HG speciale gaven aan de mens.
Soms met en soms zonder aanwezigheid van anderen.
god heeft duizenden wegen om ons te bereiken.
God is nooit afhankelijk van iets of iemand.
En hij is zeer creatief.
[modinfo HarryK]
Naar aanleiding van dit bericht ontstond een discussie die is afgesplitst naar het onderwerp "Werkt God buiten de kerk?"
Link: viewtopic.php?f=7&t=699#p14755
[/modinfo]
Wat ik nog vergeten was te vermelden
Buiten de kerk ( kerken ) werkt God ook nog steeds op Zijn Eigen manier. Het kan best zijn dat er onder de indianen of andere volken of zwervers ook profeten herders leraren discipelen leerlingen volgelingen zieners dominees openbaringen , profetieen, speciale gaven, genezers, wonderwerkers van god , etc zijn die op een geheel andere manier zijn bevestigd in hun ambt taak of roeping
want God laat zich nooit beperken door onze kerkjes of onze regeltjes laat ik daar heel duidelijk in zijn.
En ik ben christen zonder kerk muren. Ik hou niet van hokjes denken of in hokjes zitten.
God is ook waar te nemen in de natuur en overal op aarde is zijn Geest.
Genesis meldde ons al : in den beginne was de geest van god overal op aarde en zweefde over de wateren.
En dat is nu nog zo.
En God geeft door de HG speciale gaven aan de mens.
Soms met en soms zonder aanwezigheid van anderen.
god heeft duizenden wegen om ons te bereiken.
God is nooit afhankelijk van iets of iemand.
En hij is zeer creatief.
[modinfo HarryK]
Naar aanleiding van dit bericht ontstond een discussie die is afgesplitst naar het onderwerp "Werkt God buiten de kerk?"
[/modinfo]
Mijn Jezus houdt gewoon van jou zoals je bent! Kies dan wie gij dienen zult! Jezus maakt je vrij!
-
- Man/Vrouw: M
Doe hier eens wat mee dan:
[modbreak HarryK] De overige opmerkingen verwijderd - was op de persoon [/modbreak]
Want ik ga me niet zomaar laten aanpraten dat iemand een profeet van God is.Jerommel schreef:Zo, aldus werd het duidelijk dat je bij sommige kerken kan worden gebombardeerd tot profeet.
Dat wist ik niet.
Het ergste is dat mensen dat ook nog geloven..
Want hoe werkt het nu eigenlijk met profetie?
Zoals ik al schreef kan een mens een profetie uitdragen, maar er zijn ook gebeurtenissen die voorzeggingen kunnen zijn.
Dat laatste gaat buiten profeten om, dus we beperken ons even tot de profeet / profetes.
Wat is een profeet?
Dat is iemand die profeteert, voorzeggingen doet.
Het is aan ons om dat te toetsen aan de Schrift.
Het is God die een engel zendt aan iemand, zodat die persoon dat gaat delen en verspreiden, omdat het Gods boodschap is = van groot belang.
De mens heeft niets in de melk te brokkelen.
Dus hoe graag iemand ook profeet zou willen zijn, het telt niet mee.
IN de Bijbel zijn genoeg voorbeelden te vinden van mensen die tegen wil en dank profeteren moesten.
God kiest de profeet, zelfs als de profeet niet voor God kiest.
De engel Gods nu, die ons moet bereiken via de 'angelic realm', die tussen ons en God in zit.
Ben natuurlijk weer abuis waar het stond, maar het kan weleens moeilijk gaan voor de engel Gods, die heeft te strijden met de machten der lucht: "the angelic realm" oftewel de paranormale wereld, waar de gevallen engelen vertoeven.
Kan dus vertraging / hinder op lopen vanwege hinderlijke demonen..
Enfin, niet iets van alle dag dus, dat profeteren, niet eenvoudig in deze omstandigheden (gevallen schepping).
Maar, als God iets heeft om bekend te maken, dan zal het dus van groot belang zijn, en zal de profeet in kwestie veel geloofwaardigheid moeten hebben, zodat de Boodschap wereldwijd verspreiden zal.
Want de Gemeente is verstrooid over de hele wereld.
[modbreak HarryK] De overige opmerkingen verwijderd - was op de persoon [/modbreak]
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Soms is het zo erg dat er enige diakonale invloed wenselijk is....Zo Hee schreef: is het zo erg?
-
Nee.Zo Hee schreef: is het zo erg?
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
-
Maak je zorgen, noch illusies. Ik heb geen interesse. Ik kom heel nu en dan langs ivm een afspraak met Okidoki. En ik kon me even niet inhouden toen ik zag dat een profetes me aansprakpyro schreef: Nee.
-
Zo hee begint als ts met de vraag "wat is een profetie " maar heeft geen interesse in het onderwerp ? Waarom begin je er dan mee of over ?Zo Hee schreef:Maak je zorgen, noch illusies. Ik heb geen interesse. Ik kom heel nu en dan langs ivm een afspraak met Okidoki.pyro schreef: Nee.
En je komt hier alleen op het forum ivm een afspraak met oki ? Ik denk niet dat dat de bedoeling is van dit forum. Als je alleen contact wilt met oki kan dat ook via email of andere wegen ! toch ?
Mijn Jezus houdt gewoon van jou zoals je bent! Kies dan wie gij dienen zult! Jezus maakt je vrij!
Zo Hee is in het verleden als user actief geweest en ivm omstandigheden vertrokken. Die omstandigheden ken je niet en hoef je ook niet te kennen lijkt mij.Special angel schreef:Zo hee begint als ts met de vraag "wat is een profetie " maar heeft geen interesse in het onderwerp ? Waarom begin je er dan mee of over ?Zo Hee schreef:Maak je zorgen, noch illusies. Ik heb geen interesse. Ik kom heel nu en dan langs ivm een afspraak met Okidoki.pyro schreef: Nee.
En je komt hier alleen op het forum ivm een afspraak met oki ? Ik denk niet dat dat de bedoeling is van dit forum. Als je alleen contact wilt met oki kan dat ook via email of andere wegen ! toch ?
Zijn vraag is relevant ook al doet hij niet meer mee
-
Ik maak me geen illusies meer. Evenmin is er reden tot zorg om welke reden dan ook. Wel kan ik me het punt van special angel voorstellen: je plaatst een opmerking, lacht haar uit (althans die indruk wekt die smiley bij mij) en gaat meteen weg. Dat maakt geen vriendelijke indruk.Zo Hee schreef: Maak je zorgen, noch illusies. Ik heb geen interesse. Ik kom heel nu en dan langs ivm een afspraak met Okidoki. En ik kon me even niet inhouden toen ik zag dat een profetes me aansprak
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
-
Hallo,
Dat de profetie een Gave is en geen bezit van één kerk, één persoon of een bepaalde orde, mag blijken uit het feit dat Gods gemeente, die in Christus is uit alle taal, stam, natie en volk voor komt.
In essentie is God niet -altijd- afhankelijk van mensen. Geen wonder, Jezus is immers de Profetie Zelf in Hem alleen vinden alle profeten haar einde. Hij is de Alpha en de Omega!
Niemand komt tot de Vader dan door Hem. Hij zal op een teken een algeheel einde maken aan de macht van Satan na de 1000 jaren in de Hemel.
Alle verlosten zullen daarvan getuigen zijn.
Maar wat is profetie. Blijkbaar is profetie ook datgene wat de getrouwe volgelingen van Jezus ook daadwerkelijk doen. Voegen zij de daad bij het woord!
Enkele facetten die profetische zijn of tot profetie gerekend kunnen worden zijn, volgens mij:
-Het communicatie middel vanuit het Hemels Jeruzalem (Gen. 18 en 32 /Ex.4/Ps 19/Joh 1 en 3/Kol 2.
-Door profeten
-Door het Woord
-Door en in Christus
-Door de boeken Exodus/de OT staat israë
-Dromen en visioenen als toets van de profetie
-Profetie vervuld
-Profetie getoetst aan Bijbelse informatie
Hartelijke groet
Dat de profetie een Gave is en geen bezit van één kerk, één persoon of een bepaalde orde, mag blijken uit het feit dat Gods gemeente, die in Christus is uit alle taal, stam, natie en volk voor komt.
In essentie is God niet -altijd- afhankelijk van mensen. Geen wonder, Jezus is immers de Profetie Zelf in Hem alleen vinden alle profeten haar einde. Hij is de Alpha en de Omega!
Niemand komt tot de Vader dan door Hem. Hij zal op een teken een algeheel einde maken aan de macht van Satan na de 1000 jaren in de Hemel.
Alle verlosten zullen daarvan getuigen zijn.
Maar wat is profetie. Blijkbaar is profetie ook datgene wat de getrouwe volgelingen van Jezus ook daadwerkelijk doen. Voegen zij de daad bij het woord!
Enkele facetten die profetische zijn of tot profetie gerekend kunnen worden zijn, volgens mij:
-Het communicatie middel vanuit het Hemels Jeruzalem (Gen. 18 en 32 /Ex.4/Ps 19/Joh 1 en 3/Kol 2.
-Door profeten
-Door het Woord
-Door en in Christus
-Door de boeken Exodus/de OT staat israë
-Dromen en visioenen als toets van de profetie
-Profetie vervuld
-Profetie getoetst aan Bijbelse informatie
Hartelijke groet
-
Dit onderwerp is op dit punt opgesplist.
De afsplitsing is te vinden in het topic "Werkt God buiten de kerk?"
De afsplitsing is te vinden in het topic "Werkt God buiten de kerk?"
Lijkt mij niet dat het hier om de zoon van Achaz.callista schreef:
ik vermoed eigenlijk dat Bumblebee doelt op of verwijst naar deze tekst ivm. koning Hizkia.
kan er ook naast zitten.....
Jesaja 7:14 Daarom zal de Here zelf u een teken geven: Zie, de jonkvrouw zal zwanger worden en een zoon baren; en zij zal hem de naam Immanuel geven.
dat was een teken aan koning Achaz..
dit teken [profetie] ging in vervulling bij de geboorte van zijn zoon Hizkia in
Jesaja 9:6
Want een Kind is ons geboren, een Zoon is ons gegeven....etc...
een profetie kan maar één keer vervuld worden...anders is er sprake van een midrasj:
teksten uit het OT aanhalen en er een eigen, nieuwe uitleg aan geven
Waarom niet?
Omdat het rijk van Hizkia niet voldoet aan "6 Groot is zijn heerschappij,
aan de vrede zal geen einde komen." (vers 6 van Jesaja 9)
We weten wel dat er tijdens zijn regering vrede was (2 Kon 20) maar aan die vrede kwam wel degelijk een einde.
-
-
Nou, volgens mij is dat een stukje zelfoverschatting. Door jezelf zo over te geven in vervoering stel je juist open voor wezens die zich voordoen als heilig, maar in feite kwaadaardig zijn en slechte bedoelingen hebben. De hele gemeenschap vliegt hierin. In principe kan ieder geestelijk wezen dat zich buiten de stoffelijke wereld bevindt, profeteren, omdat ze vanuit hun perspectief in de toekomst kunnen schouwen. Daar is op zich niets heiligs aan.Special angel schreef:Beste zo hee en anderen.
Soms lees ik iets en ben ik geschokt, verbaasd etc. Nu ik dit topic lees en vooral de antwoorden, schrik ik gewoon. .
Ik zal proberen het toe te lichten.
In de meeste evangelische en pinkster kerken en groepjes is het meestal heel normaal en gewoon om elke bijeenkomst een profeet te zien en te horen profeteren. Dat is net zo normaal als dat je een dominee ziet en hoort praten.
Blijkbaar vind je jezelf heel belangrijk. Pas maar op. Dit is puur occultisme. Op die manier geef je kwaadaardige krachten een kanaal om je te manipuleren en energieën bij je weg te halen.Ik ben zelf ook gezalfd als profeet en profeteer ook regelmatig, mits de heer een profetie geeft uiteraard.
Nee, elk onstoffelijk geestelijk wezen is in staat tot profetie. Ook de meest demonische. Zij kunnen vanuit hun positie op de hoogste toren de totale stad van heden en verleden overzien.De profetie is een speciale bovennatuurlijke boodschap van godswege, welke niemand ooit eerder gehoord heeft en
welke meestal uitgesproken wordt door een profeet of godsman of godsvrouw of de heilige geest.
Niets zo occult als het spreken in tongen. Je stelt jezelf dan lekker open voor allerlei occulte invloeden en kwaadaardige wezens, die net doen of ze heel belangrijk zijn en grote gaven hebben. Met een beetje pech zuigen ze ook nog allerlei energieën bij je weg.De profetie is een zeer belangrijke boodschap van god aan 1 of meerdere mensen of aan n heel volk of aan de hele wereld. De profetie wordt soms voorafgegaan door tongentaal , het spreken in tongen. Profetie kan in principe overal plaatsvinden, binnen en buiten, in de kerk, thuis, op de fiets , in de auto, etc. God is nooit gebonden aan tijd of plaats.
Ja, zo slim zijn ze wel, die demonische wezens. Ze willen niet door de mand vallen.Elke profetie is op meerdere manieren te toetsen. P. Gaat nooit buiten de bijbel om of tegen de bijbel in, p. Verkondigt verheerlijkt aanbid God, Jezus , de heilige Geest, De drie enige.
God is geen postbode. En Hij zal zich nooit verlagen tot zogenaamde profetieën. Contact met God is alleen mogelijk via Jezus, nooit rechtstreeks. En zeker zal Hij geen profetieën doen. Hij zal zelfs nooit met een bewijs voor zijn bestaan komen. Hij wil juist dat je in Hem gelooft en Hem vertrouwd zonder bewijzen. Het zijn enkel de kwakzalvers en demonen die met profetieën en zogenaamde bewijzen komen.Als God iets bijzonders wil vertellen kan hij dus gebruik maken van de profetie. Als er in de kerk ruimte aan wordt gegeven( een stilte moment) hoor je ook vaak prachtige profetieën. De heilige geest overtuigt dan in jouw geest dat het speciaal voor jou was.
Only dead fish go with the flow
-
Special angel schreef:
Als iemand geïnteresseerd is in Profetie inzake de tijd waarin wij nu leven, kan men hier:
http://forum.geloofsgesprek.nl/viewtopic.php?f=25&t=204
informatie vinden, aan het einde van de discussie Openbaring (pagina 25)
Het boek Daniêl en zijn profetie sluiten naadloos aan op Openbaring, beide boeken zijn interessant om te
bestuderen, vanuit de aangeduide links. (bron)
Misschien een aardige aanvulling, omtrent de idee, waartoe profetie leiden kan!
Hartelijke groet
Dat is niet wat de Schrift bedoeld met een profeet en profetie, denk ik.In de meeste evangelische en pinkster kerken en groepjes is het meestal heel normaal en gewoon om elke bijeenkomst een profeet te zien en te horen profeteren. Dat is net zo normaal als dat je een dominee ziet en hoort praten.
Als iemand geïnteresseerd is in Profetie inzake de tijd waarin wij nu leven, kan men hier:
http://forum.geloofsgesprek.nl/viewtopic.php?f=25&t=204
informatie vinden, aan het einde van de discussie Openbaring (pagina 25)
Het boek Daniêl en zijn profetie sluiten naadloos aan op Openbaring, beide boeken zijn interessant om te
bestuderen, vanuit de aangeduide links. (bron)
Misschien een aardige aanvulling, omtrent de idee, waartoe profetie leiden kan!
Hartelijke groet
-
Het onderwerp van het topic geeft aan dat het gaat over "profetieën": Wat is een profetie?
Gestart vanuit een opmerking van Wim dat profetieën geen toekomstvoorspellingen zijn,
en de reactie van Zo Hee dat er in de bijbel toch ook sprake is van een verband tussen "profetie" en "woorden die uitkomen".
Vanuit de reactie van Special Angel (3 aug, 21:38u) zijn ook veel opmerkingen gemaakt en vragen gesteld over wat een "profeet" is.
Ook al is dat niet echt het gesprekspunt, het heeft wel voldoende met elkaar te maken, en loopt wat door elkaar,
dus ik ga het vooralsnog niet afsplitsen.
Maar het is wel handig om wat duidelijkheid te krijgen rondom de nodige opmerkingen en vragen hierover.
Vandaar @Special Angel:
Enkele mensen (met name Nicodemus, okidoki en ikzelf) hebben jou vragen gesteld over jouw opmerkingen over profeet/profetes zijn.
Een aantal van die vragen zijn niet of niet duidelijk beantwoord, mede gezien dat ze later na jouw reacties nog eens zijn herhaald.
Daarom concreet hier (nogmaals) enkele vragen:
1. Wie heeft jou gezalfd? Oftewel: kun je wat meer vertellen waar jij bent gezalfd? In welke gemeente?
2. Ging dat op de manier zoals jij aangaf? In een soort 'ritueel' door de voorganger en/of oudsten?
3. Jij maakte de opmerking:
In de bijbel in het NT zie ik wel dat we mogen streven naar de gave van "profetie" (bijv. 1 Korinthiërs 14:1).
Er wordt in bijv. 1 Korinthiërs 12:29 ook wel gesproken over profeten, maar verder niet over wie dat zijn.
Kun jij aangeven waar het zalven van iemand als een profeet op gebaseerd is?
4. En daaraan gerelateerd:
Hoe is bepaald dat jij als "profetes" gezalfd kon/mocht worden?
5. Zoals ik je persoonlijk vroeg: de zaken die jij in jouw antwoord benoemde, zijn ook toepasbaar op predikanten.
Jij reageerde:
De opmerking is nl. waar voor iedereen die je daar invult op de plaats van het woord "dominee".
Dus niet iedereen die zich "predikant", "oudste", "profeet", "priester", of "christen" noemt,
heeft daadwerkelijk de gave(n) van de Heilige Geest.
Maar ik kan me niet voorstellen dat je eerst gezalfd wordt, en dat dan maar moet blijken of je de gave ook echt hebt.
Net zo min als dat we predikanten in het ambt toelaten en dan maar zien of hij het ook echt kan.
Daarom nogmaals mijn vraag:
Wat is in jouw ogen het verschil tussen een profeet en een predikant?
Of is in die evangelische kringen een profeet zo ongeveer hetzelfde als een predikant in protestantse kringen?
Gestart vanuit een opmerking van Wim dat profetieën geen toekomstvoorspellingen zijn,
en de reactie van Zo Hee dat er in de bijbel toch ook sprake is van een verband tussen "profetie" en "woorden die uitkomen".
Vanuit de reactie van Special Angel (3 aug, 21:38u) zijn ook veel opmerkingen gemaakt en vragen gesteld over wat een "profeet" is.
Ook al is dat niet echt het gesprekspunt, het heeft wel voldoende met elkaar te maken, en loopt wat door elkaar,
dus ik ga het vooralsnog niet afsplitsen.
Maar het is wel handig om wat duidelijkheid te krijgen rondom de nodige opmerkingen en vragen hierover.
Vandaar @Special Angel:
Enkele mensen (met name Nicodemus, okidoki en ikzelf) hebben jou vragen gesteld over jouw opmerkingen over profeet/profetes zijn.
Een aantal van die vragen zijn niet of niet duidelijk beantwoord, mede gezien dat ze later na jouw reacties nog eens zijn herhaald.
Daarom concreet hier (nogmaals) enkele vragen:
1. Wie heeft jou gezalfd? Oftewel: kun je wat meer vertellen waar jij bent gezalfd? In welke gemeente?
2. Ging dat op de manier zoals jij aangaf? In een soort 'ritueel' door de voorganger en/of oudsten?
3. Jij maakte de opmerking:
Dat klopt.Special Angel schreef:Niet iedereen die een profetie uitspreekt is ook meteen een profeet.
In de bijbel in het NT zie ik wel dat we mogen streven naar de gave van "profetie" (bijv. 1 Korinthiërs 14:1).
Er wordt in bijv. 1 Korinthiërs 12:29 ook wel gesproken over profeten, maar verder niet over wie dat zijn.
Kun jij aangeven waar het zalven van iemand als een profeet op gebaseerd is?
4. En daaraan gerelateerd:
Hoe is bepaald dat jij als "profetes" gezalfd kon/mocht worden?
5. Zoals ik je persoonlijk vroeg: de zaken die jij in jouw antwoord benoemde, zijn ook toepasbaar op predikanten.
Jij reageerde:
Die eerste opmerking is zeer waar, maar zegt verder helemaal niks.Special Angel schreef:Niet elke dominee spreker of christen is een profeet. Niet elke dominee heeft de gaven van de Heilige Geest.
Predikanten, dominees, voorgangers, en profeten zijn niet hetzelfde.
In de praktijk wijst het zich wel uit wie welke gave heeft.
De opmerking is nl. waar voor iedereen die je daar invult op de plaats van het woord "dominee".
Dus niet iedereen die zich "predikant", "oudste", "profeet", "priester", of "christen" noemt,
heeft daadwerkelijk de gave(n) van de Heilige Geest.
Maar ik kan me niet voorstellen dat je eerst gezalfd wordt, en dat dan maar moet blijken of je de gave ook echt hebt.
Net zo min als dat we predikanten in het ambt toelaten en dan maar zien of hij het ook echt kan.
Daarom nogmaals mijn vraag:
Wat is in jouw ogen het verschil tussen een profeet en een predikant?
Of is in die evangelische kringen een profeet zo ongeveer hetzelfde als een predikant in protestantse kringen?
Psalm 1:1
-
Hoe zo, hebben wij geen profeten meer nodig? Als je Gods geest erkent, dan ook de vrucht van de geest, en de gaven van de geest.Okidoki schreef: Even mijn insteek:
profeten hebben we niet meer nodig, we hebben Christus, de Gezalfde des Heren, opgestane uit de dood.
Daarnaast hebben we: het Woord van God en de traditie (zeg maar "historie van de kerk") en Gods Geest.
Verder is er niets nodig lijkt mij
-
Maar erken je dan ook de vervolgingen die er ook bij horen?
Want de vruchten van het geloof, de gaven van de Geest, dat zijn de dingen die we allemaal wel willen.
Maar denk even aan de overspelige vrouw, bij de put.
"Gewoon mens" en dus geen apostel die de Geest heeft ontvangen met tongen van vuur en rook en wat al niet.
Het is haar GELOOF dat haar redde, niet de super-powers van God.
Want de vruchten van het geloof, de gaven van de Geest, dat zijn de dingen die we allemaal wel willen.
"Gewoon mens" en dus geen apostel die de Geest heeft ontvangen met tongen van vuur en rook en wat al niet.
-
Dat is ook zo...soms heb ik he tidee, wanneer ik in gesprek ben over het christelijk geloof, dat we een voltijds salaris wilen hebben, maar een part-time baan. eerlijk gezegd, het wordt nu wel wel heel off-topic.Jerommel schreef:Maar erken je dan ook de vervolgingen die er ook bij horen?
-
Ja, on topic is het misschien niet, maar het is wel een belangrijk punt!
Want kerken / denominaties 'adverteren' maar wat graag met mooie beloftes.
Alleen zagen ze bij kans de poten onder je stoel vandaan als je gewoon reëel bent en je niet dergelijke illusies maakt.
Want kerken / denominaties 'adverteren' maar wat graag met mooie beloftes.
Alleen zagen ze bij kans de poten onder je stoel vandaan als je gewoon reëel bent en je niet dergelijke illusies maakt.
-
Jerommel,
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je over profetieën wilt zeggen met je laatste twee reacties.
Zou je dat willen toelichten?
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je over profetieën wilt zeggen met je laatste twee reacties.
Zou je dat willen toelichten?
-
We gingen off-topic, Harry.
Ik wordt emotioneel van al die verkapte vormen van welvaartsevangelie.
De positieve tekenen als maatstaf voor je redding..
Maar dat is ook geprofeteerd:
Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte
zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen, dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren. (2Tim4:3-5)
Ik wordt emotioneel van al die verkapte vormen van welvaartsevangelie.
De positieve tekenen als maatstaf voor je redding..
Maar dat is ook geprofeteerd:
Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte
zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen, dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren. (2Tim4:3-5)
-
Het is inderdaad off-topic. De gave van profetie is gewoon een gave van de Geest en het slaat nergens op iemand een welvaart evangelieaanhanger te noemen, als die aangeeft te geloven dat de Heilige Geest nog steeds door mensen heen profeteert.
Het werk van God voor dat van de duivel uitmaken is lasteren over het werk van God. Profeteren is niets anders dan dat God ons de waarheid verteld.
Het werk van God voor dat van de duivel uitmaken is lasteren over het werk van God. Profeteren is niets anders dan dat God ons de waarheid verteld.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
-
Ja, en het werk van de duivel voor het werk van God uit maken ook.Gaitema schreef:Het werk van God voor dat van de duivel uitmaken is lasteren over het werk van God.
-
Het is inderdaad wel belangrijk dat we kunnen onderscheiden wat de "geest der waarheid" is en de "geest der dwaling". - Zie 1 Johannes 4:6. Want ook dwaling wordt namelijk geïnspireerd, maar dan door de duivel.Jerommel schreef:Ja, en het werk van de duivel voor het werk van God uit maken ook.Gaitema schreef:Het werk van God voor dat van de duivel uitmaken is lasteren over het werk van God.