Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
BdO
Man/Vrouw: M

Re: Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?

Bericht door BdO »

Peter64 schreef:Hoi Yolanda, bedankt voor het antwoord.
Ikzelf geloof in sinterklaas, de kerstman, kabouters en trollen.
Tot nu toe heeft niemand kunnen bewijzen dat sinterklaas, de kerstman, kabouters en trollen niet bestaan, en ik weet nu al, niemand zal dat ooit kunnen bewijzen.
Daardoor kan ik strakjes weer met een gerust hart gaan slapen, heerlijk.
Het bestaan van trollen is zeer wel te bewijzen.
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
JW88

Bericht door JW88 »

Lanfy schreef:
Yolanda_dB schreef:
Lanfy schreef:
Rechtuit schreef:Het atheïsme de religie van dood en de geest dodend,daarom niet.
Hey, mijnheer of mevrouw roeptoeter is er weer. En met weer een zeer inhoudelijke bijdrage! Oprecht bedankt daarvoor!
[off-topic]
Lanfy, je realiseert je het mogelijk niet, maar jouw reactie is even roeptoeterig en nog minder inhoudelijk.
[/off-topic]
Hoezo moet jij voor rechtuit reageren? Jammer van de zovele offtopic bijdragen, waar ik mezelf helaas ook onder moet scharen. En jammer van het moderatiebeleid. En zomaar iets roepen kan ik ook. Is een reactie op iemand die ook onbeargumenteerd wat roeptoeterd!
Reachtuit hoef je nooit meer serieus te nemen, volgens hem heeft iemand die niet in God gelooft geen recht om te leven!
JW88

Bericht door JW88 »

Yolanda_dB schreef:
Peter64 schreef:Hoi Yolanda, wat zou voor jou een reden kunnen zijn om atheïst te worden?
Die vraag heb ik al 2 keer beantwoord, maar goed, voor de 3e keer:
Ik zou atheïst worden als er onbetwistbaar bewijs zou worden gevonden dat God niet bestaat.
En aangezien God onbewijsbaar is, kun je dus net zo goed zeggen, nooit!
JW88

Bericht door JW88 »

Wim Nusselder schreef:Hoi JW,
JW88 schreef:Ik zeg niet dat ik blij ben dat religie er is, maar ik zeg ook niet dat ik niet blij ben dat religie er is, gebaseerd op vrijheid van meningsuiting en godsdienst.
Omdat je vrijheid van godsdienst voorstaat, zeg je niet hardop wat de logische consequentie is van je ridiculisering ervan:
- Ofwel je bent er niet blij mee omdat je het vervelend vindt om mensen te 'moeten' ridiculiseren die zich er mee identificeren.
- Ofwel je bent óf je bent er wél blij mee, omdat je graag mensen ridiculiseert.
In beide gevallen stel je je anti-religieus op, tegenover degenen die zich ermee identificeren.

Met v&Vriendengroet,

Wim
Nee, jij maakt er zelf wat van, ik zeg nogmaals ik ben niet blij dat religie er is, maar ik ben ook niet, niet blij dat religie er is, die conclusie baseer ik op het feit dat ik wel blij ben dan vrijheid van meningsuiting en godsdienst er is.
Tin
Beheerder

Bericht door Tin »

Peter64 schreef:Hoi peda, dat JW88 jouw bijdrages niet kan of wil volgen verbaasd mij niets, ook ik kan jouw in mijn ogen wazige bijdrages niet volgen.
De stelling van JW88 dat wie stelt, die bewijst, vindt ik een zeer legitieme stelling.

The dragon in my garage van Carl Sagan laat zien wat er gebeurd wanneer er voor een stelling geen bewijs is.

http://freethoughtpedia.com/wiki/The_dr ... _my_garage
Wanneer men bijdragen wazig vindt en niet kan volgen, kan men ze beter laten voor wat ze zijn.
Voor anderen kunnen ze namelijk waardevol en verhelderend zijn.
De roep om " bewijs" aangaande zaken die buiten het bewijsbare staan begint inmiddels het trol niveau behoorlijk te overstijgen.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Tin
Beheerder

Bericht door Tin »

Gesloten ivm crewoverleg. Mod. Tin.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Tin
Beheerder

Bericht door Tin »

Soms stonden er aardige bijdragen in dit topic, dan zakte het weer stevig weg.
Dat laatste deed het gisteren ook.
Er is echter ook een aanverwant topic: "Atheïst vs Agnost."
Dat is vandaag net weer nieuw leven ingeblazen.
Daarom houden we dit topic gesloten en verwijzen forummers met interesse in dergelijk soort onderwerpen naar het genoemde andere topic.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.