Allie schreef:
Dan had ik je verkeerd ingeschat, excuus daarvoor. Maar bij mij komt dan deze vraag boven. Veroorzaken de natuurwetten bepaalde dingen die gebeuren, of omschrijven ze bepaalde dingen die gebeuren?
En als God bestaat en Hij het hele universum heeft gemaakt, dus inclusief de natuurwetten, kan Hij dan deze niet makkelijk anders laten verlopen?
Samengevat, als God bestaat dan zijn wonderen niet zo bijzonder. De vraag blijft dan, bestaat God?
Hallo Allie,
Je vragen zijn sterk off-topic, dus slechts een summier antwoord.
1 een natuurwet veroorzaakt zelf niets, het geeft een ( wiskundige ) beschrijving van "' krachten "' die werken.
2 als God ( volgens de definitie ) bestaat, kan hij de krachten veranderen en daarmede ook de natuurwetten ( de beschrijving ).
daarbij moet wel worden bedacht, dat bij een verandering een geheel andere kosmos ontstaat ( denk aan de fine-tuning )
3 inderdaad is dan een kosmos theoretisch denkbaar die onlogisch is qua eigenschappen/structuur en waarin voortdurend "' wonderen "" plaatsvinden.
De moderatoren moeten voor deze interessante gedachten maar een eigen topic openen, helaas vermoed ik daarvoor maar een zeer geringe deelname.
Theologie en geloven ( met het hart ) is toch wel wat anders als astro-fysica, logica en andere "'harde"' wetenschappen.