Dirk schreef:Het gaat me niet zo zeer om de morele kant. Het humanisme is in dat opzicht misschien zelfs "beter" dan "het" Christendom. Het gaat hier trouwens om de denkwijze van atheïsten, en vanuit die denkwijze wordt de huidige situatie in de wereld totaal anders verklaard dan vanuit iedere religieuze denkwijze, zie mijn eerdere bericht. Ook de ontwikkelingen in de wereld en "voorspellingen" vanuit de denkwijze van atheïsten leiden tot totaal andere conclusies.Allie schreef:Ik zeg niet dat het christendom niet voor slechte dingen is gebruikt, maar het heeft zeker een positieve inbreng gehad in onze samenleving.
M.i. leven we in iets dat in sommige Christelijke denkwijzes bekend staat als de "eindtijd". Feit is dat we getuigen zijn het uitkomen van Bijbelse voorspellingen, en juist daarin verschilt de denkwijze van atheïsten met religieuze denkwijzen.
Atheïsten kunnen niet anders dan concluderen dat het een simpel verloop van de tijd is, een opeenstapeling van toevaligheden, hetzelfde dat gebeurt bij eencelligen, maar nu op "macro-niveau", een strijd waarin de sterkste overwint.
Hitler heeft een poging gedaan, hij heeft verloren, hij was dus niet de sterkste. Misschien lukt het ISIS wel, het zal volgens de denkwijze van atheïsten dus een kwestie van tijd zijn, eer we weten wie de sterkste is. Het heeft niets met morele waarden te maken.
Volgens de denkwijze van atheïsten bestaan "goed" en "kwaad" niet, maar, is het een kwestie van definitie of afspraak, en daarin denken "wij" anders dan aanhangers van het fascisme of aanhangers van ISIS.
Ik denk dat de huidige ontwikkelingen tekenen zijn die erop duiden dat er iets gaande is, niet toevallig, maar, precies die zaken die de Bijbel voorspeld heeft.
Zelden zulke onzin gelezen.
In de wetenschap is er geen verschil tussen micro en macro evolutie.
Evolutie heeft niets te maken met het de sterkste, maar de meest aangepaste en slaat in dit verband dus op als *** op Dirk.
Dat is verzonnen door creationisten en dan met name de jonge-aarde creationisten./waar jij een aanhanger van bent.
Op jou site b.v. kan iedereen dat lezen
http://www.gelooft.com/
Maar heel fijn dat jij weet hoe atheïsten denken en die ook nog in verband brengt met...tja....wat een aantijgingen. ...