Hoe heb je bepaald dat God een barbaar is?Christiaan schreef:Als het waar blijkt te zijn, dan zou ik geloven in God. Of ik hem zou aanbidden is een tweede. Als de bijbel de ware aard van god laat zien, dan denk ik dat hij een barbaar is die het niet verdient om aanbeden te worden.Allie schreef: Mag ik even tussendoor een vraag stellen? Als het christendom waar blijkt te zijn, zou je dan christen worden? Ik besef dat je op deze wijze alles kunt typen, maar ik ga ervan uit dat je eerlijk antwoordt.
Mijn punt was dat je niks kunt uitsluiten en dus alles moet openhouden. Dat ze verschillend zijn zal zo zijn.Allie schreef: Je weet toch wel dat God niet te vergelijken is met de goden die jij verder opnoemt? Alleen Allah lijkt op God, maar is op moreel gebied inferieur aan God. De anderen staan allemaal binnen ons universum, ze verklaren of opereren op aarde. Allah houdt alleen van gelovigen, God houdt van alle mensen.
Ja, God houdt van alle mensen. En als je niet in hem gelooft ga je naar de hel of een equivalent van dat, wat ook niet geweldig schijnt te zijn. Bedankt!
Beter kan ik het niet uitleggen. Als jij het bewustzijn zelf een methode vindt, prima.Allie schreef: Dus het bewustzijn is alleen het gereedschap om wetenschap te kunnen uitvoeren? Dan kan je het ook verkeerd gebruiken, toch? Hoe moet ik dan de wetenschap serieus nemen? Met ons bewustzijn gebruiken we de gereedschappen van logica en ervaring om duidelijk verklaringen te geven. Het is wel degelijk een methode.
Het ging over jouw specifieke mening. En nee, het argument valt of staat niet met een meerderheid.Allie schreef: Dus 1 iemand zou jou nooit kunnen overtuigen? Je gaat dus uit van een argument van meerderheid.
Maar ik ben benieuwd naar je antwoord op de vraag die ik je als eerst vroeg.
God stuurt je niet naar de hel, hij laat je zelf kiezen of je bij Hem wilt zijn of niet. Want dat is wat de hel is, afzondering van God. Als jij niet bij Hem wilt horen, zal Hij je niet dwingen. Wat is het beste wat je kan doen voor iemand die niet van jou houdt? Precies, je laat ze gaan. De hel is een plek zonder God's goedheid. Beeld je alle goede mooie dingen eens voor en haal die in 1 keer weg. Zo zie ik de hel.
Of het nu een specifieke mening is of niet, het gaat erom of het een rationeel argument is. Zit er enige waarheid in het argument. Zo niet, dan zal je dat moeten beargumenteren.