En jij die altijd beweert egoloos te zijn, zit daarmee? Daar begrijp ik niks van. Ik vier al twaalf jaar mijn verjaardag niet meer. Ik stuur ook bijna nooit kaarten naar anderen. De enigen van wie ik het nog weet is van enkele zeer directe familieleden.Biker schreef:Juist.
En Jezus zei: De sabbat is er voor de mens, niet de mens voor de sabbat.
Ik was kort geleden jarig op een zondag (niet de sabbat/zaterdag)
mijn enige directe familielid in Nederland heeft niet eens gebeld, want de telefoon mag zelfs niet werken op die dag.
Dat maakt mij geen JG, want ik ben niet tegen verjaardagen vieren. Ik geef er gewoon niet om. Voor mij waren verjaardagen een enorme last geworden en daarom dus een leugen, want een viering behoort vreugdevol te zijn en geen zware last en dan een vrolijk gezicht trekken. En boos of beledigd, geraakt of anderszins aangedaan zijn, zoals waar jij van getuigt, ben ik nog helemaal nooit geweest als iemand vroeger mijn verjaardag "vergat". Lekker boeiend! Houd van elkaar, alle dagen van het jaar. Wil je vieren vier, wil je niet vieren, vier niet. Maar val anderen niet met jouw persoonlijke starheid lastig!
Wat een enorme hoogmoed. Je roept jezelf een oordeel af, Biker. Typische kenmerk van de zogenaamde egolozen is dat ze een en al ego zijn. De egolozen zoeken vulling. De sterke ego's hebben het niet nodig dat te manifesteren. Oftewel, het ego is goddelijk. Alleen hetgene waarmee het is gevuld, dát is de vraag.Biker schreef:En dan nog zeggen dat je niet aan vervangingsleer doet? Of dat de sabbat en de zondag niets met elakaar te maken heben?
Maak dat de kat maar wijs.
Als jij je aan de 10 woorden wilt houden, moet je de zaterdag houden, niet de zondag.
En wie ook maar 1 vd 10 woorden niet houdt, is ..... je weet het vast wel.
Je vecht dus slechts tegen je eigen schaduw en veroordeelt jezelf.Biker schreef:"Zij willen leraars der wet zijn, zonder ook maar te beseffen wat zij zeggen of waarover zij zo stellig spreken. Laat toch niemand u oordelen inzake…rustdagen, die een schaduw zijn van toekomende dingen, maar het lichaam is van Christus. Dagen, maanden, vaste tijden en jaren neemt gij waar. Ik vrees, dat ik mij wellicht tevergeefs voor u ingespannen heb"
(1 Tim.1:7, Kol.2:16-17, Gal.4:10-11).
[Vanuit Turkije: St.Paulus te Tarsus, apostel der volken/heidenen]