Dat heb ik ook niet tegengesproken. Ik zeg alleen dat ET niet omstreden is en dat er een wetenschappelijke consensus is.Alpha schreef:Ik toonde daarmee dat er ook wetenschappers zijn die anders denken.Christiaan schreef:Pff, je vraagt me om op de quotes in te gaan en dat doe ik. En dan geef je niet thuis als ik de bronnen en de context vraag. Twee van de vier quotes gingen niet eens over ET. Er zijn altijd mensen te vinden die het niet met een wetenschappelijk idee eens zijn. Maar dat wil niet zeggen dat er geen wetenschappelijke consensus is. Voor een wetenschappelijke consensus heb je niet alle wetenschappers nodig, maar een groot merendeel ervan. En dit maakt dat de ET op dit moment onomstreden is.Alpha schreef:Ik heb een paar willekeurige uitspraken van wetenschappers geciteerd, om alleen maar om aan te tonen dat meningen nogal verdeeld zijn, ook onder wetenschappers.
Laten de wetenschappers die niet met de ET meegaan vooral wetenschap bedrijven om de ET te falsificeren. Tot die tijd ... .
En je hebt eigenlijk niet zoveel bewezen. Zoals eerder gezegd, 2 quotes gingen niet eens over ET en bij de andere heb je nog steeds geen bron en/of context gegeven.
Ik heb ook niet gezegd dat de meerderheid gelijk heeft. Ik zeg dat er een wetenschappelijke consensus is over de ET. En dit is op basis van de wetenschappelijke methode. ET is op dit moment de best verklaring die we hebben over de diversiteit van soorten. Deze theorie wordt ondersteund met bewijs.Alpha schreef:Wat de consensus betreft:
De meerderheid van de mensen , ook wetenschappers, stonden achter Hitler.
Je zegt dus in feite de meerderheid heeft gelijk.
De tijd leert echter, dat niet de massa altijd gelijk heeft, maar vaak degenen die “tegen de stroom in roeien”.
Voor zover ik weet is dit de enige aantoonbaar betrouwbare manier van weten. Ik sta open voor andere betrouwbare methoden, maar die worden maar niet aangereikt. Je zegt dat je een methode hebt. Leg eens uit. En toon aan dat die betrouwbaar is.Christiaan schreef:Jij denkt dat het de enige manier van weten is.Alpha schreef:Ik heb ook niet gezegd dat de methode onfeilbaar is. Ik zeg alleen dat het tot dusver de enige aantoonbaar betrouwbare manier van weten is.Christiaan schreef:Zolang mensen onvolmaakte zijn is er geen onfeilbare methode. Men leeft domweg te kort, om een uitgebreid grondig wetenschappelijk onderzoek te doen.Alpha schreef:[Mensen zijn niet onfeilbaar en maken fouten. Daarom is de wetenschappelijke methode ook zo geweldig, om die fouten er uit te halen. Maar zoals ik eerder al vroeg en geen antwoord op kreeg: Heb jij een betere methode? .
Ik zal het voor de zoveelste keer vragen: Heb jij een betere aantoonbaar betrouwbare methode? Ik krijg er maar geen antwoord op.
De methode die ik gebruik, wens je niet te accepteren.
Wanneer ik dingen aangeef, verwerp je dat.
Geestelijke zaken kan jij niet begrijpen.