Het zijn net christenen...alleen door de smalle Poort kom je waar je moet zijn...niet via de brede wegcarramba schreef:
Er is geen prikkeldraad of hindernis alleen de poort.
De schapen denken dat je alleen via de poort op het weiland kan komen.
Je mindset is alles bepalend.
Goed en kwaad
-
- Man/Vrouw: V
Re: Goed en kwaad
-
- Man/Vrouw: M
Die schapen zijn het gewend om alleen door de poort te kunnen en dat blijven ze doen ook al is het prikkeldraad bijna helemaal weg. Ceasar Millan doet dat ook bij honden door ze te leren dat er een denkbeeldige grens bestaat bijv. met zo'n elektrische halsband. Werkt zeer effectief. Dat werkt bij mensen ook ongeveer hetzelfde dat je een mindset hebt waar je niet zomaar van af kan komen.Peter79 schreef: De eerste vraag is natuurlijk wie de witte schapen zijn en vervolgens wie de zwarte schapen zijn die van de gebaande wegen afwijken. Maar het zou inderdaad sprekender zijn als je de afrasteringspalen niet zou zien op deze foto.
-
Het kan evengoed voor atheïsten gelden waar zelf het hardste bewijs niet geaccepteerd wordt. Alleen is het bewijs "no where near" hard. Hooguit gebrekkig in allerlei opzichten.callista schreef:Het zijn net christenen...alleen door de smalle Poort kom je waar je moet zijn...niet via de brede wegcarramba schreef:
Er is geen prikkeldraad of hindernis alleen de poort.
De schapen denken dat je alleen via de poort op het weiland kan komen.
Je mindset is alles bepalend.
-
Ik pak geregeld slangen op, stofzuigerslang, speelgoedslang, de tuinslang.Bonjour schreef:Ik vind dat echte christenen moeiteloos door Marcus 16: 18 heen moeten komen.
Tot nu toe heeft niemand inhoudelijk gereageerd op mijn uiteenzetting.
Dat komt omdat ik er geen hout van snap.
Ik ga bijvoorbeeld niet naar de Van der Valk, want ik geef m'n geld liever uit aan leukigheden voor de kids. Dat is gewoon een afweging. Ik kan wat bij de Aldi halen, maar dan moet ik moeite doen en daar ben ik te lui voor. Dan maak je toch gewoon keuzes. Gezond of ongezond maar lekker, spinazie, want ik lust geen spruiten, aardappels, want als ik rijst kook is het niet te eten weet ik uit ervaring. Gunst wat is het leven simpel als er niet zoveel te kiezen is.
Adam was niet misleid zegt de Bijbel. Hij snapte dus dat er een zeer vervelende consequentie aan was verbonden. Toch deed ie het, door die vrouw zegt ie. Da's lekker de schuld afschuiven. Hij neemt God kwalijk dat Hij 'm een vrouw had gegeven, dus had ie het echt niet gesnapt dan had hij dat ook wel tegen God gezegd.
-
Ik heb nergens op het bericht van Callista geantwoord en ook jouw reacties sloegen niet op het bericht van Callista.peda schreef:Hallo Anja,Anja schreef:Nee, jij niet. En ik wel. De fysiomagnetische werkelijkheid is groter dan de geactualiseerde werkelijkheid, om het een keer met de woorden van Sankara Saranam te zeggen. Een ongeestelijk levend persoon kan daar levend vanuit zijn reductionistisch materialistisch wereldbeeld niets mee. De vijanden van Jezus zijn meestal ook vijanden van Zijn spiritualiteit, Zijn geestelijk wereldbeeld. Zowel van de kant van (al of niet amateur)schriftgeleerden als van de kant van goddelozen, d.w.z. zij die geen God boven zich erkennen.peda schreef:
Maar met dat kleine geloof ( mosterdzaadje ) is de gelovige wel in staat om volgens J v N bergen te verplaatsen. Ik heb zo'n bergverplaatsing middels geloof nog nooit meegemaakt, maar daarom lees ik ook 95% van de bijbelinhoud als een metafoor. Zelfs het vers van DE WEG etc heeft in mijn optiek een symbolische betekenis en wijst niet letterlijk naar een monopolie richting voor behoud na de dood.
Hoe kun je nu werkelijk weten dat de Tao-weg waar Callista uitstekend naar verwees niet behoort tot "' de Wegen "" ? Ben je dan automatisch een vijand van Jezus?
Wat betreft het gegeven dat er elementen van Christus te vinden zijn, dat er waarheid te vinden is, ook buiten het christendom, daarvan weet Callista allang wat ik daarvan vind, aangezien ik daar al talloze malen iets over heb geschreven, ook in topics waarin ook zij actief was. Ook buiten het christendom is waarheid te vinden, doch die is fragmentarisch en gebroken.
viewtopic.php?f=9&t=2710&p=157776&hilit ... ch#p157776
viewtopic.php?f=55&t=3103&p=154802&hili ... ch#p154802
viewtopic.php?f=98&t=2679&p=143369&hili ... ch#p143369
viewtopic.php?f=9&t=2217&p=133377&hilit ... ch#p133377
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 06 nov 2016, 16:16, 3 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo
Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
-
E.e.a. afschuiven kan nooit de bedoeling zijn, dat komt allemaal door die rot stofzuigerslang!coby schreef:Ik pak geregeld slangen op, stofzuigerslang, speelgoedslang, de tuinslang.Bonjour schreef:Ik vind dat echte christenen moeiteloos door Marcus 16: 18 heen moeten komen.
Tot nu toe heeft niemand inhoudelijk gereageerd op mijn uiteenzetting.
Dat komt omdat ik er geen hout van snap.
Ik ga bijvoorbeeld niet naar de Van der Valk, want ik geef m'n geld liever uit aan leukigheden voor de kids. Dat is gewoon een afweging. Ik kan wat bij de Aldi halen, maar dan moet ik moeite doen en daar ben ik te lui voor. Dan maak je toch gewoon keuzes. Gezond of ongezond maar lekker, spinazie, want ik lust geen spruiten, aardappels, want als ik rijst kook is het niet te eten weet ik uit ervaring. Gunst wat is het leven simpel als er niet zoveel te kiezen is.
Adam was niet misleid zegt de Bijbel. Hij snapte dus dat er een zeer vervelende consequentie aan was verbonden. Toch deed ie het, door die vrouw zegt ie. Da's lekker de schuld afschuiven. Hij neemt God kwalijk dat Hij 'm een vrouw had gegeven, dus had ie het echt niet gesnapt dan had hij dat ook wel tegen God gezegd.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
-
@Peda,
Nog een oudere "uitwisseling" met Callista:
viewtopic.php?f=101&t=2346&p=92116&hili ... sch#p92000
Nog een oudere "uitwisseling" met Callista:
viewtopic.php?f=101&t=2346&p=92116&hili ... sch#p92000
Solo Christo
-
Hallo Anja,Anja schreef:Ik heb nergens op het bericht van Callista geantwoord en ook jouw reacties sloegen niet op het bericht van Callista. Dus dit is weer een hele lelijke verdraaiing die jij tracht te doen, pure projectie.peda schreef:Hallo Anja,Anja schreef:Nee, jij niet. En ik wel. De fysiomagnetische werkelijkheid is groter dan de geactualiseerde werkelijkheid, om het een keer met de woorden van Sankara Saranam te zeggen. Een ongeestelijk levend persoon kan daar levend vanuit zijn reductionistisch materialistisch wereldbeeld niets mee. De vijanden van Jezus zijn meestal ook vijanden van Zijn spiritualiteit, Zijn geestelijk wereldbeeld. Zowel van de kant van (al of niet amateur)schriftgeleerden als van de kant van goddelozen, d.w.z. zij die geen God boven zich erkennen.peda schreef:
Maar met dat kleine geloof ( mosterdzaadje ) is de gelovige wel in staat om volgens J v N bergen te verplaatsen. Ik heb zo'n bergverplaatsing middels geloof nog nooit meegemaakt, maar daarom lees ik ook 95% van de bijbelinhoud als een metafoor. Zelfs het vers van DE WEG etc heeft in mijn optiek een symbolische betekenis en wijst niet letterlijk naar een monopolie richting voor behoud na de dood.
Hoe kun je nu werkelijk weten dat de Tao-weg waar Callista uitstekend naar verwees niet behoort tot "' de Wegen "" ? Ben je dan automatisch een vijand van Jezus?
Wat betreft het gegeven dat er elementen van Christus te vinden zijn, dat er waarheid te vinden is, ook buiten het christendom, daarvan weet Callista allang wat ik daarvan vind, aangezien ik daar al talloze malen iets over heb geschreven, ook in topics waarin ook zij actief was. Ook buiten het christendom is waarheid te vinden, doch die is fragmentarisch en gebroken.
viewtopic.php?f=9&t=2710&p=157776&hilit ... ch#p157776
viewtopic.php?f=98&t=2679&p=143369&hili ... ch#p143369
viewtopic.php?f=9&t=2217&p=133377&hilit ... ch#p133377
Fragmentarisch en gebroken als typering van andere opvattingen, afzetten tegen de eigen "'volmaakte"' inzichten, betekent in mijn ogen dat jij de Tao-weg niet ziet als min of meer evenwaardige Weg. Voor mij is dat zwart-wit denken dat jij gemeen hebt met de orthodoxie die aangetroffen wordt in alle levensbeschouwelijke richtingen ( Christenen, Joden, Moslims, Anti-theisten, Boeddhisten etc ). Zelf behoor ik niet tot de zwart-wit denkers, maar daarom noem ik mij ook agnost. Voor mij mogen er rustig duizend verschillende mooie bloemen ( verschillende opvattingen ) het landschap opfleuren. Mijn nadruk ligt daarbij wel op het woordje mooi. Niet alles voldoet aan dat criterium.
-
Nergens zet ik iets af tegen "eigen volmaakte inzichten". Iemand die Jezus, de Zoon, de vleeswording van God, ontkent, en zich nochtans een christen wil noemen, of beweert dat het allemaal "hetzelfde" is, loopt tegen het feit aan dat het Christendom en de Heilige Schrift dus iets hebben, wat in al die andere religies en filosofieën niet voorkomt en wat het Christendom onderscheidt van die religies. Dat zijn feiten, of je die nu onder ogen wilt zien of niet.peda schreef: Fragmentarisch en gebroken als typering van andere opvattingen, afzetten tegen de eigen "'volmaakte"' inzichten, betekent in mijn ogen dat jij de Tao-weg niet ziet als min of meer evenwaardige Weg.
Het zwart-wit denken is een projectie uit jouw eigen hart en geest, die je constant tot zelfverheffing brengen, jezelf afzetten tegen en verheffen boven christenen. En ik ben blij dat ik het onderkennen van de feitelijkheden gemeen heb met de orthodoxie. Moge de orthodoxie daarin dan standvastig blijven en sommige katholieke en evangelische 'priesters" niet volgen in hun (neiging tot) afvallighed.Peda schreef:Voor mij is dat zwart-wit denken dat jij gemeen hebt met de orthodoxie
Solo Christo
-
viewtopic.php?f=9&t=2710&start=1300#p160005
viewtopic.php?f=9&t=2710&start=1300#p160007
viewtopic.php?f=9&t=2710&start=1300#p160013
viewtopic.php?f=9&t=2710&start=1300#p160015
viewtopic.php?f=9&t=2710&start=1300#p160017
Maar wat vinden we hiervan. Goed en kwaad... Volgens mij zijn dit dingen die goedgekeurd kunnen worden. Waarom is dat dan niet zo?
Ik begrijp hoe dit ligt, hier is geen zware nare post bedoeld. Het is feitelijk ook interessant. Ik zit meer op die golflengte. Zonder belangrijke dingen te onderwaarderen trouwens. Maar belangrijke dingen zijn niet continu aan de orde in de zin van ''zwaar''.
viewtopic.php?f=9&t=2710&start=1300#p160007
viewtopic.php?f=9&t=2710&start=1300#p160013
viewtopic.php?f=9&t=2710&start=1300#p160015
viewtopic.php?f=9&t=2710&start=1300#p160017
Maar wat vinden we hiervan. Goed en kwaad... Volgens mij zijn dit dingen die goedgekeurd kunnen worden. Waarom is dat dan niet zo?
Ik begrijp hoe dit ligt, hier is geen zware nare post bedoeld. Het is feitelijk ook interessant. Ik zit meer op die golflengte. Zonder belangrijke dingen te onderwaarderen trouwens. Maar belangrijke dingen zijn niet continu aan de orde in de zin van ''zwaar''.
-
En verder, ook interessant een onderscheid dat eigenlijk niet tot nauwelijks gemaakt wordt:
Geloof/zonder intelligentie <-----> Geloof/met intelligentie
Helaas, een naar voorbeeld. Zonder is bijvoorbeeld zoals IS, ISIS of ISL is de laatste naam geloof ik. Zonder intelligentie: kort gezegd één of ander megalomaan plan wat irreëel is. In het christelijke geloof is dit er in het algemeen absoluut ook. En best veel. Maar op een andere manier.
Dit is misschien ook wel wat kort gezegd, hoewel het het bedoelde wel helemaal juist omschrijft.
(O, 2X het woord ''kort gezegd'' na elkaar, klinkt wat dubbel, heeft van doen met dat iets vrij kort omschreven is en het is iets dat buiten ons normale programma ligt, of hoe we ''geprogrammeerd'' zijn zogezegd)
Geloof/zonder intelligentie <-----> Geloof/met intelligentie
Helaas, een naar voorbeeld. Zonder is bijvoorbeeld zoals IS, ISIS of ISL is de laatste naam geloof ik. Zonder intelligentie: kort gezegd één of ander megalomaan plan wat irreëel is. In het christelijke geloof is dit er in het algemeen absoluut ook. En best veel. Maar op een andere manier.
Dit is misschien ook wel wat kort gezegd, hoewel het het bedoelde wel helemaal juist omschrijft.
(O, 2X het woord ''kort gezegd'' na elkaar, klinkt wat dubbel, heeft van doen met dat iets vrij kort omschreven is en het is iets dat buiten ons normale programma ligt, of hoe we ''geprogrammeerd'' zijn zogezegd)
-
Hallo Anja,Anja schreef:
Het zwart-wit denken is een projectie uit jouw eigen hart en geest, die je constant tot zelfverheffing brengen, jezelf afzetten tegen en verheffen boven christenen. En ik ben blij dat ik het onderkennen van de feitelijkheden gemeen heb met de orthodoxie. Moge de orthodoxie daarin dan standvastig blijven en sommige katholieke en evangelische 'priesters" niet volgen in hun (neiging tot) afvallighed.
Ook paus Franciscus bevond zich in mei 2014 in de Al-Aqsa moskee op de Tempelberg en sprak daar met de Grootmoefti. Hij deed zelfs zijn schoenen uit, alvorens de moskee te betreden.
Moet ook kunnen, zo is mijn mening.
-
Paus Franciscus deed zijn kruis niet af.peda schreef:Hallo Anja,Anja schreef:
Het zwart-wit denken is een projectie uit jouw eigen hart en geest, die je constant tot zelfverheffing brengen, jezelf afzetten tegen en verheffen boven christenen. En ik ben blij dat ik het onderkennen van de feitelijkheden gemeen heb met de orthodoxie. Moge de orthodoxie daarin dan standvastig blijven en sommige katholieke en evangelische 'priesters" niet volgen in hun (neiging tot) afvallighed.
Ook paus Franciscus bevond zich in mei 2014 in de Al-Aqsa moskee op de Tempelberg en sprak daar met de Grootmoefti. Hij deed zelfs zijn schoenen uit, alvorens de moskee te betreden.
Moet ook kunnen, zo is mijn mening.
Paus Benedictus ook niet.
Deze individuen op de bovenste foto gaan een flinke stap verder. En als ze nou nooit een kruis hadden gedragen, was het nog weer wat anders, maar ze hebben het afgedaan. Puur nsb-gedrag, onderwerpen, kruiperij.
Overigens heeft een christen m.i. niets in een moskee te zoeken. Dé letterlijke ontkenning van de Zoon, is de islam. Dat een paus wel een moskee kán betreden, wetende dat er geen goden bestaan en ons geen andere Naam is gegeven waardoor wij behouden worden, daar kan ik inkomen. Doch het islamitisch gebed en zich door een islamitische "geestelijke" laten leiden, is op zijn minst onverstandig, om niet te zeggen onwijs. Dat de grote afval zou komen, was al voorzegd.
Solo Christo
-
Overigens heeft een christen niets in een moskee te zoeken.Anja schreef:Overigens heeft een christen m.i. niets in een moskee te zoeken.
-
Ho ho daar, de band met de Islam is vastgezet. Dit is ZEKER geen geldige uitspraak op een bepaalde manier.Overigens heeft een christen niets in een moskee te zoeken.
Bâh, nu voel ik me net een linkste hippie dit te zeggen. MAAR niets is minder waar.
In ieder geval: iedereen wil bepaalde types gedoe met alle liefde en plezier wegdoen. Maar...[heb ik zo even geen zin, uitspraak voor.]
Laatst gewijzigd door JDF op 06 nov 2016, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Heel goed gezien JDF, het is vastgezet.JDF schreef:Ho ho daar, de band met de Islam is vastgezet. Dit is ZEKER geen geldige uitspraak op een bepaalde manier.Overigens heeft een christen niets in een moskee te zoeken.
Groter verschil tussen goed en kwaad krijg je niet bijbels en koran gezien.
De gelovigen in de koran zijn dus de moslims, en christenen;joden ; atheisten zijn ongelovigen.
Koran schreef:90. De hemelen dreigen vaneen te scheuren, en de aarde te splijten en de bergen in
stukken te vallen.
91. Daar zij aan de Barmhartige een zoon hebben toegekend.
120. En de Joden en de Christenen zullen u nooit welgezind zijn, tenzij gij hun
godsdienst belijdt.
51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn
elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.
Laatst gewijzigd door Wajehie op 06 nov 2016, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
O ik voegde dit nog toe:
(Ik heb er een ontzettende hekel aan om nieuwe posts te bekijken als ik iets aan het typen ben. OOKAL is er een melding)
Bâh, nu voel ik me net een linkste hippie dit te zeggen. MAAR niets is minder waar.
In ieder geval: iedereen wil bepaalde types gedoe met alle liefde en plezier wegdoen. Maar...[heb ik zo even geen zin, uitspraak voor.]
(Ik heb er een ontzettende hekel aan om nieuwe posts te bekijken als ik iets aan het typen ben. OOKAL is er een melding)
-
Hé-----he
-------------------he------Hé--hé
Dit is een interessant citaat uit de Koran:
,,linkste hippie'' --goed dat ik een spelfout maakte. Ik bedoel niet anti anti links te zijn
Maar het is een momentopname van de stand van zaken toen het geschreven werd. Een bepaalde sfeer ervan of iets dergelijks kan niet op ''nu'' toegepast worden. Dat doet zich meer voor in het geloof.51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn
elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.
,,linkste hippie'' --goed dat ik een spelfout maakte. Ik bedoel niet anti anti links te zijn
-
JDF schreef:Hé-----he
Maar het is een momentopname van de stand van zaken toen het geschreven werd. Een bepaalde sfeer ervan of iets dergelijks kan niet op ''nu'' toegepast worden. Dat doet zich meer voor in het geloof.51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn
Het gaat hier niet om vrienden, maar om de clerus, die de hoeders van De Kerk, Het Lichaam, cq De Gemeente zouden behoren te zijn
Solo Christo
-
Nou; nou een niet moslim gaat vertellen dat de koran tijd en cultuur gebonden is.JDF schreef:Hé-----he
Dit zou je moeten zeggen in landen waar de sharia heerst; jij gaat vrienden maken
Wil je nog weten hoelang dat lukt ?
-
Hoh hoh hoh hoh hoh....
Hier .... Dicke Sjmackelat
Toevallig kom ik net deze afbeelding tegen. Ik verwijder hem maar weer straks
Hier .... Dicke Sjmackelat
Toevallig kom ik net deze afbeelding tegen. Ik verwijder hem maar weer straks
-
Dus.. Om even met Anja's ondertitel te spreken ....
-
Het gaat vooral om de suggestie van het plaatje en dan ben ik het met je eens. Helaas is het geen foto van een uitgevoerd experiment - http://www.snopes.com/sheep-walking-through-gate/carramba schreef:Die schapen zijn het gewend om alleen door de poort te kunnen en dat blijven ze doen ook al is het prikkeldraad bijna helemaal weg.Peter79 schreef: De eerste vraag is natuurlijk wie de witte schapen zijn en vervolgens wie de zwarte schapen zijn die van de gebaande wegen afwijken. Maar het zou inderdaad sprekender zijn als je de afrasteringspalen niet zou zien op deze foto.
Dat maakt het minder sterk.
Ook daarbij vraag ik me af hoe lang het effect duurt. Vee blijft weg van het schrikdraad, maar als de spanning eraf is, ontdekt één dat en vervolgens staat de hele groep buiten. Bij een hond werkt het misschien beter, omdat het een territoriaal dier is.Ceasar Millan doet dat ook bij honden door ze te leren dat er een denkbeeldige grens bestaat bijv. met zo'n elektrische halsband. Werkt zeer effectief. Dat werkt bij mensen ook ongeveer hetzelfde dat je een mindset hebt waar je niet zomaar van af kan komen.
-
Wordt het geloven in de Christelijke Orthodoxie dan zoveel anders ingevuld, maar dan betrokken op het eigen geloof en het ongeloof van alle anderen?Wajehie schreef: De gelovigen in de koran zijn dus de moslims, en christenen;joden ; atheisten zijn ongelovigen.
Zie ook mijn (eerdere ) gedachtewisseling met Anja over dit thema, Wie zeker weet dat zijn/haar geloofsovertuiging de enig juiste is, ziet andere geloofsinzichten als dwaalleer en dwaalleer ligt zeer dicht bij ongeloof. Immers het verschil tussen het ongeloof van de atheist en het geloven in een ( vermeende ) afgod is in de dagelijkse praktijk m.i. flinterdun.
Alleen diegenen die afstand hebben (genomen) van het zeker geloofsweten, zijn diegenen die zich kunnen permitteren om op een wat minder subjektieve wijze te kijken naar de pro en contra's van de in omloop zijnde geloofstradities. Maar subjektief blijft het, anders was er ook wel een algemeen geaccepteerde standaard ontwikkeld op basis waarvan geloofsmodellen onderling konden worden beoordeeld en vervolgens gewaardeerd.
-
Klopt. Doch in de ogen van de moderne moslim in de islamitische landen is elke Westerling een christen (of een christenhond). Ook de atheist. Aanslagen in Europa zijn dan ook niet alleen op Christenen gericht, maar op iedere Westerling.Wajehie schreef:De gelovigen in de koran zijn dus de moslims, en christenen;joden ; atheisten zijn ongelovigen.
Aan de andere kant is elke christen in de ogen van moderne islam een ongelovige, een kaffer, kafir. Net als atheisten.
http://nocompulsion.com/a-warning-to-th ... mic-world/
Solo Christo