carramba schreef:Yolanda_dB schreef:carramba schreef:Als je dat allemaal hoort.... dan kan het onmogelijk van mij komen. Ik zeg namelijk niet wat hierboven staat....... ik hoef dat ook niet te verdedigen. Het is allemaal helemaal je eigen invulling en in die zin ook helemaal je eigen probleem waar ik verder niet op in hoef te gaan.
Ik houd je een spiegel voor.
Maar inderdaad: je hoeft er niet in te kijken.
Neem wat van je eigen advies en kijk eerst maar eens zelf in de spiegel.
In welke spiegel zou ik in moeten kijken?
Ik ben niet degene die de mening van een ander "belachelijk" maakt.
carramba schreef:Yolanda_dB schreef:carramba schreef:Ja dat zou je kunnen zeggen......... maar dat doe je niet hé?
Het was een voorbeeldje van jouw manier van redeneren.
Nee het is ...
Nee, het was toch echt een voorbeeld van hoe jij reageert.
En de rest van wat je zegt is één en al bewijs van mijn gelijk.
1 voorbeeldje:
Jij 'claimt' dat ik niet reageer op wat je zegt, maar op hoe je het zegt.
Nonsens.
95% van wat ik tegen jou zei, ging over inhoud.
En inderdaad: je slaat daarbij steeds vaker en verder door in het onbeschoft zijn, dus zeg ik daar soms wat van.
En bovendien ben ik niet beledigd maar geïrriteerd.
Zoek het verschil tussen die twee zelf maar op.
carramba schreef:Je kan beter met behoorlijke argumenten mijn weren ontzenuwen. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn met je onbetwistbare bijbel?
Pik er maar iets uit. Dit. Bijv. "dood alles en iedereen behalve de jonge maagden, die mag je voor jezelf houden."
Dit is een opdracht van god en immoreel.
Hou eens op met dat kinderlijke geslagen hondjes gedrag en voer verweer. Zeg waarom je het er niet mee eens bent, beargumenteer, motiveer en onderbouw.
Als ik ook maar 1% vermoeden had dat je serieus op argumenten, motivaties en onderbouwing zou ingaan, zou ik het doen.
Als ik even teruggrijp naar bijv. opmerkingen rondom het begrip "dood", of over de zondeval in het paradijs, heb jij daar maar 1 ding aangetoond:
Jij bent nul komma nul procent geïnteresseerd in argumentatie, motivatie, onderbouwing of wat dan ook.
Maar goed, ik begrijp dat jij geen spiegel ziet of wenst te zien ...
carramba schreef:De meest interessante gesprekken zijn juist die waar de grootste tegenstellingen elkaar ontmoeten.
Toegegeven dat ik het hier helemaal mee eens ben.
Des te vreemder dat jij dit noemt, want wat jij aan het doen bent, hoe jij je hier opstelt, heeft in mijn ogen niks met "elkaar ontmoeten" te maken.