callista schreef:@Alpha
Het wordt onderhand beschamend.
16 december 16.30 en ook eerder stak je precies hetzelfde JG-riedeltje af.
En dat noem jij "onderbouwen"
Duidelijk knip- en plakwerk van je CD-Rom.
De pot verwijt de ketel.
Toon mij dat dit letterlijk geknipt en geplakt zou zijn?
Toon mij jouw bewijs?
Ik dreig niet, ik probeer je te laten zien,dat je je op gevaarlijk ijs bevindt.
Je hebt een vrije wil en mag dat dus negeren.
Ik ben niet degene die daar last van heeft.
Dat ik onderbouw met een tekst is geen dreiging, maar een profetie.
Zoals deze:
Ez 38: 23 En ik zal mij stellig grootmaken en mij heiligen en mij doen kennen voor de ogen van vele natiën; en zij zullen moeten weten dat ik JHWH ben. NWV.
Kijk eens naar Nebukadnezar, hij meende dat hij iets was.
Hij werd zeven jaren waanzinnig, waarbij hij verschijnselen als van lycantropie vertoonde en zijn troon verliet om als een beest in het veld gras te eten.
Daniëls profetie in hoofdstuk 1- 4 heeft betrekking op de wereldse machten, die een rol speelden in Gods voornemen. Deze profetie wordt ook wel de eindtijdprofetie genoemd, omdat het laatste deel op onze tijd van toepassing is.
Dan 4:
28 Dit alles overkwam koning Nebukadnezar.
29 Na verloop van twaalf maanmaanden was hij eens aan het wandelen op het koninklijk paleis van Babylon.
30 De koning nam het woord en zei: „Is dit niet het grote Babylon dat ikzelf gebouwd heb voor het koninklijk huis, met de sterkte van mijn macht en voor de waardigheid van mijn majesteit.
31 Nog was het woord in de mond van de koning, toen er een stem uit de hemel neerviel: „U wordt gezegd, o koning Nebukadne̱zar: ’Het koninkrijk zelf is van u geweken,
32 en van onder de mensen verdrijft men u zelfs, en bij de dieren van het veld zal uw woning zijn. Plantengroei zal men ook u te eten geven net als de stieren, en zeven tijden zullen er over u voorbijgaan, totdat gij weet dat de Allerhoogste de Heerser is in het koninkrijk der mensheid, en dat hij het geeft aan wie hij wil.’”
33 Op hetzelfde ogenblik werd het woord zelf aan Nebukadnezar vervuld, en van onder de mensheid werd hij verdreven, en plantengroei ging hij eten net als de stieren, en door de dauw van de hemel werd zijn eigen lichaam bevochtigd, totdat zelfs zijn haar lang werd net als de veren van arenden en zijn nagels als de klauwen van vogels.
34 „En aan het einde van de dagen sloeg ik, Nebukadnezar, mijn ogen op naar de hemel, en mijn eigen verstand keerde toen tot mij terug; en ik zegende de Allerhoogste zelf, en Degene die tot onbepaalde tijd leeft, roemde en verheerlijkte ik, want zijn heerschappij is een heerschappij tot onbepaalde tijd en zijn koninkrijk duurt van geslacht tot geslacht.
35 En alle bewoners der aarde worden als louter niets geacht, en hij doet naar zijn eigen wil onder het heerleger van de hemel en de bewoners der aarde. En er bestaat niemand die zijn hand kan tegenhouden of die tot hem kan zeggen: ’Wat hebt gij gedaan?’. NWV.