Ik wou helemaal niet naar de islam refereren. Omgedraaid is 6 en een 9. 69 is ook een onheilig nummer, chinezen mijden het zelfs op hun menukaart.Anja schreef: Tsja, typisch islamitisch, waar de 6 heilig is. Doch in Bijbelgesprek geldt dat niet, daar gaan we uit van de Bijbel, de Heilige Schrift, en niet van de Koran.
In de astrologie is het symbool voor kreeft.
Bij de jeugd heeft het zelfs een schunnige betekenis in bed, de bekende positie voor beide oraal te plezieren.
Alles is geschapen op 6 dagen en dat maakt het nummer toch enigszins heilig? Zet daarbij de drievuldigheid en we hebben 36, 666.
De islam heeft iets wat lijkt op een 6 als symbool gevolgd door 3 beentjes.
Ik ben zeker geen moslim ter nuance.
De bijbel is een beïnvloed boek. Wat als de schrijvers paganisme verketterde en de wederkomst van het beest helemaal geen slecht voorteken zou zijn? Waar komt astrologie ook überhaupt vandaan? Waarom is die kennis verdwenen?
Jezus wordt toch ook vergezeld door 12 apostelen en is geboren uit een maagd. Ik kan mijn buikgevoel niet negeren dat het hier om verborgen astrologie gaat. Net zoals de morgenster Venus zou zijn, maar Venus is symbool voor het vrouwelijke en toch blijft de religie een hiërarchie waarin de man centraal staat.
Ik heb het altijd zo raar gevonden dat een vrouw uit de man kwam, volgens mij is dat ook andersom.