Hallo Jerommel (en andere geïnteresseerden)
Inderdaad Jerommel, de zogenaamde "Davidsster" heeft niets met de Staat Israël te maken.
In feite wijst het naar David, de eerste koning over Israël; een wereldse dan wel te verstaan!
Maar nog even dit:
Ik heb een 'link' gevonden, waar op een frisse en vooral normale wijze, gewezen wordt op de huidige situatie van de Staat Israël
en "het volk' als het Ware Israël.
Misschien (en dat hoop ik van harte) brengt dat wat meer genuanceerder en vooral Bijbels betrouwbaardere informatie aan het licht, dan dat ik tot nu toe heb
ervaren:
http://www.adventmedia.nl/index.php?opt ... Itemid=110
Steven Wohlberg is een 'joodse' predikant en legt op bijzondere wijze de essentie de kwestie van wat "Israël" eigenlijk is, uit.
Elke protestantse gelovige kan niet anders dan de Bijbel zo begrijpen, dat deze presentatie een welkome aanvulling op zijn of haar persoonlijke geloof, kan zijn.
Een aanvulling die niet gespeend is van geweld of oorlog, maar de kern van de Geest van Jezus weerspiegelt. Dode letters vanuit de Bijbel, die wijzen op een levende-Allerhoogste god,
voor iedereen. Openbaring 1 begint met een dienstbericht voor de Dienaren van de Allerhoogste god, niet voor de Staat Israël aan de Middellandse zee.
Als die Staat een bijzondere functie nog eens zou toekomen, dan had zeker Openbaring 1 juist daar mee moeten beginnen. Maar de Dienaren kome voort uit alle volkeren!
Deze joodse evangelist, weerlegt
allerlei onwezenlijke theorieën die de mens meent te vinden in de Bijbel over Israël,, maar door Jezus nergens worden bevestigt, op die wijze.
Geen enkel 'land' van het grote Babylon wereldwijd, zal Jezus aanvaarden, als hij in een natuurlijk Israël zou zijn aangekomen.
Jezus zegt echter Zelf dat
Hij nergens op aarde zal zijn en Zich er ook niet zal manifesteren, in de huidige situatie
En dat er geen één mens of geen één volk binnen het Geestelijke Egypte een voorkeursbehandeling krijgt of op voorhand bepaald wordt binnen de natuurlijke Staten der wereld.
Het loon dat de Dienaren zullen ontvangen, moet immers nog vanuit het Hemels Jeruzalem komen!
Geloof is een Genade feit en behoort ons niet toe. Geloof en inwoning van het Hemels Koninkrijk begint in ons hart (begint bij U)
Dat is het begin van het Ware Israël. Het is een Geestelijke kwestie die in ons verstand begint en niet in een 'land' dat slechts door menselijke
wapens zich staande weet te menen en medemensen te vuur en te zwaard bestrijdt, terwijl het grote Babylon reeds gevallen is en van
die tempel
geen een steen op de andere blijft staan. gewoon bevestigt door Jezus zelf!
Als het 'getuigenis' van de Staat israël en haar regering een 'Getuigenis van Jezus' moet voorstellen, Jerommel, nu dan zijn we, als we dat geloven, ver gezakt
in de kennis en relatie met onze Verlosser. Maar dat is ook het kenmerk van het grote Babylon. Satan heeft het natuurlijke Israël hard nodig om zijn
doel te kunnen bereiken. Veel protestanten worden misleid. Terwijl Jezus zegt dat we moeten geloven, wat we niet zien.
Geloven veel (misleide) mensen juist alleen dat wat ze zien. Een 'zichtbare kerk' zegt de Staatskerk van Rome.
Maar een 'zichtbare' kerk is nog heel wat anders dan een Persoonlijk Getuigenis.
Als ik 'de kerk' met geloven, dan zou ik al lang weggelopen zijn uit de kerk!
Zelf ben ik verantwoordelijk voor mijn daden. Het is ook dan ook hallucinant dat sommigen menen,
dat 'de leer' van de kerk ook 'een waarheid' zou zijn. Men schermt met de 'waarheden' van kerken, terwijl Jezus zegt dat we van Hem moeten leren.
Vandaar dat Hij ook op het persoonlijke hart wijst van elk mens, en niet op aan 'land' of 'staat' in zijn geheel.
Ook een 'stad' is niet meer dan een groep mensen, in Bijbels termen. Dus ook Israël is een 'groep' mensen en geen natuurlijke Staat van een Groote Babylon, in de kern van de (Gestelijke-)
zaak. Het is zo eenvoudig, maar sommigen menen enige verdiensten een aanzien te kunnen ontlenen aan hun wijsheid.
Ik heb twee presentaties gevonden aangaande de vroege en de late regen, dat over de wereld zal komen ( de gehele wereld dus hé)
Gerard Damsteegt, hij woont in de USA maar is speciaal eens nog naar Nederland teruggekeerd, om
2 presentaties over de vroege en late regen voor het volk van God en de gehele mensheid te geven.
Ik hoop van harte voor jou en voor andere belangstellenden, dan men tot een waarlijk 'inzicht' en 'hoorbaar geluid' komt zoals Openbaring en Daniël ons in deze dagen
bekend wil maken. We zijn vrij om te kiezen; Jezus dwingt ons niet en niemand zal dan ook 'vanzelfsprekend' Jezus aannemen.
Eerder zullen veel mensen zich proberen te verschuilen, als Hij komt (...bergen valt op ons...)
Geloof is namelijk
groei en geen overval!
http://www.adventmedia.nl/index.php?opt ... &Itemid=78
(1.De vroege en de late regen en de wederkomst van Jezus)
(2. De vroege en late regen en de wederkomst van Christus)
Een derde presentatie van Gerard Damsteegt handelt over de Verzegeling en het Zegel van
de levende God
voor Zijn volk (de 144.000) en degene die opstaan uit hun graven.
(deel 1)
Het Zegel van de Allerhoogste god
Interessant voor iedereen die een nauw verbonden relatie met Jezus wil bereiken, persoonlijk en overtuigd, door de Heilige Geest!
En wellicht een waardevolle 'aanvulling' op het onderwerp Ezechiël.
Je mag mij, indien je wilt, ook in een pb, eens contacteren.
Graag hoor ik over je bevindingen!
Hartelijke groet