Ik heb het hier louter over psychiatrische ziektebeelden, niet over de mens op zich. Overigens kunnen bepaalde psychiatrische ziekten wel leiden tot contact met een geestelijke wereld. Maar de oorzaak zit hem dan in de radio, niet in de uitzending.Fundamenteel schreef:Dus dood is weg en gedaan tot de wederopstanding volgt?Zolderworm schreef: Ja, maar vreemd genoeg voor een uittreder hang ik hier toch de biologische visie aan (hersenprocessen als oorzaak). Ik zie het ook bij mijn vrouw, die aan schizofrenie lijdt.
Erfzonde
-
- Man/Vrouw: M
Re: Erfzonde
Only dead fish go with the flow
-
Maar als zoiets dan aangeboren is, dan kan Christus daar toch niets meer aan veranderen? Dat je nu voor Hem kiest of niet, de stoornis blijft aanwezig.Zolderworm schreef: Ik heb het hier louter over psychiatrische ziektebeelden, niet over de mens op zich. Overigens kunnen bepaalde psychiatrische ziekten wel leiden tot contact met een geestelijke wereld. Maar de oorzaak zit hem dan in de radio, niet in de uitzending.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
-
Je bedoelt dat de slang onze duistere dierlijke kant is, zoals die gezeteld is in ons collectief onbewuste. Dat heeft op zich met de bovenstaande beschrijving niet zoveel te maken.Fundamenteel schreef:https://nl.wikipedia.org/wiki/Lucifer_(religie)In de theosofie geldt het verhaal over Lucifer als de christelijke versie van een mythe die in alle wereldreligies bestaat. Volgens deze mythe heeft de mens lang geleden in zijn ontwikkeling een punt bereikt waarop het lichaam rijp was om de tot dan toe sluimerende menselijke geest te laten ontwaken. Lucifer heeft daarop als slang het paradijs betreden en Eva verleid om het fruit te eten van de boom der kennis van goed en kwaad. Als gevolg kregen zij en Adam, nadat ook hij van het fruit had gegeten, onder andere zelfbewustzijn en een vrije wil. Hierdoor waren zij niet langer in het paradijs, dat een idyllisch, onbewust leven inhield.[39]
Lucifer is hiermee de christelijke Prometheus, die in de Griekse mythologie de mens bezielde. In de hinduïstische overlevering waren het de manasaputra's (“zonen van de geest”) die de menselijke geest deden ontwaken door in hen te incarneren.[39]
Hier Zolderworm, zei jij niets over die slang in ons collectief bewustzijn?
-
Ik weet niet of ik zoiets moet zeggen tegenover iemand die klaarblijkelijk hoopt op genezing door Christus. Maar goed, ik weet het natuurlijk ook niet precies. Ik heb alleen maar mijn eigen denkbeelden. Overigens ben je hier niet de enige met Asperger. Op forums vind je nogal eens mensen die het hebben.Fundamenteel schreef:Maar als zoiets dan aangeboren is, dan kan Christus daar toch niets meer aan veranderen? Dat je nu voor Hem kiest of niet, de stoornis blijft aanwezig.Zolderworm schreef: Ik heb het hier louter over psychiatrische ziektebeelden, niet over de mens op zich. Overigens kunnen bepaalde psychiatrische ziekten wel leiden tot contact met een geestelijke wereld. Maar de oorzaak zit hem dan in de radio, niet in de uitzending.
-
Neen, waar ik naartoe doelde was op het vet gedrukte. Dat de mens op een punt in tijd zijn/haar sluimerende geest ontwaakte.Zolderworm schreef:Je bedoelt dat de slang onze duistere dierlijke kant is, zoals die gezeteld is in ons collectief onbewuste. Dat heeft op zich met de bovenstaande beschrijving niet zoveel te maken.Fundamenteel schreef:https://nl.wikipedia.org/wiki/Lucifer_(religie)In de theosofie geldt het verhaal over Lucifer als de christelijke versie van een mythe die in alle wereldreligies bestaat. Volgens deze mythe heeft de mens lang geleden in zijn ontwikkeling een punt bereikt waarop het lichaam rijp was om de tot dan toe sluimerende menselijke geest te laten ontwaken. Lucifer heeft daarop als slang het paradijs betreden en Eva verleid om het fruit te eten van de boom der kennis van goed en kwaad. Als gevolg kregen zij en Adam, nadat ook hij van het fruit had gegeten, onder andere zelfbewustzijn en een vrije wil. Hierdoor waren zij niet langer in het paradijs, dat een idyllisch, onbewust leven inhield.[39]
Lucifer is hiermee de christelijke Prometheus, die in de Griekse mythologie de mens bezielde. In de hinduïstische overlevering waren het de manasaputra's (“zonen van de geest”) die de menselijke geest deden ontwaken door in hen te incarneren.[39]
Hier Zolderworm, zei jij niets over die slang in ons collectief bewustzijn?
Jij of iemand sprak over een collectief bewustzijn. De mens ontwaakte samen en doordat wij allemaal samen even bewust werden overstegen wij dus onszelf, wat men de erfzonde noemt. Dat collectief ontwaken wordt gesymboliseerd met de slang.
-
Klaarblijkelijk? Als ik daarop hoopte en dat werkelijk geloofde zou alles makkelijker zijn. Maar het is moeilijk te geloven.Zolderworm schreef: Ik weet niet of ik zoiets moet zeggen tegenover iemand die klaarblijkelijk hoopt op genezing door Christus. Maar goed, ik weet het natuurlijk ook niet precies. Ik heb alleen maar mijn eigen denkbeelden. Overigens ben je hier niet de enige met Asperger. Op forums vind je nogal eens mensen die het hebben.
Net omdat ik de praktijk ben is de theorie zo moeilijk te verteren.
Ja Aspergies neigen wel eens obsessief met informatie om te gaan
-
- Man/Vrouw: V
Ja, ook hebben ze over het algemeen een hoge intelligentie...dat maakt het vaak alleen maar moeilijker en verwarder...
-
Nee, ik geloof ook nog echt dat Christus in de realiteit van vandaag de dag psychiatrische ziekten kan genezen, alhoewel ik Asperger niet echt een psychiatrische ziekte zou willen noemen. Meer een stoornis.Fundamenteel schreef:Klaarblijkelijk? Als ik daarop hoopte en dat werkelijk geloofde zou alles makkelijker zijn. Maar het is moeilijk te geloven.Zolderworm schreef: Ik weet niet of ik zoiets moet zeggen tegenover iemand die klaarblijkelijk hoopt op genezing door Christus. Maar goed, ik weet het natuurlijk ook niet precies. Ik heb alleen maar mijn eigen denkbeelden. Overigens ben je hier niet de enige met Asperger. Op forums vind je nogal eens mensen die het hebben.
Net omdat ik de praktijk ben is de theorie zo moeilijk te verteren.
Aspergies hebben nog wel eens problemen met de sociale communicatie. Dat is in een forum wat gemakkelijker. Je zit in je uppie achter je computer, maar hebt toch het gevoel van sociaal contact. Je kunt ook wat langer over je woorden nadenken.Ja Aspergies neigen wel eens obsessief met informatie om te gaan
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 16 feb 2017, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Maar Fundamenteel kan het toch prima verwoorden, daar heb ik bij JDF meer problemen. Jou begrijp ik ook goed, dat maakt alles veel makkelijker.callista schreef:Ja, ook hebben ze over het algemeen een hoge intelligentie...dat maakt het vaak alleen maar moeilijker en verwarder...
-
Tja...van JDF krijg ik ook geen hoogte..wel dat hij worstelt met het een en ander.....denk ik.
-
Waarom klopt de leer van de erfzonde niet?
Normaal gesproken krijgt iemand pas een erfenis wanneer de dood van de testamenthouder tussenbeide komt. En sinds Christus is opgestaan uit de dood erven zijn volgelingen geen dode werken (meer). Een ieder die dus zegt de zonde te hebben beërfd, die moet ook bekennen dat Christus niet is opgestaan.
Normaal gesproken krijgt iemand pas een erfenis wanneer de dood van de testamenthouder tussenbeide komt. En sinds Christus is opgestaan uit de dood erven zijn volgelingen geen dode werken (meer). Een ieder die dus zegt de zonde te hebben beërfd, die moet ook bekennen dat Christus niet is opgestaan.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
-
Dit lijkt wel een JDF-redenatie. Maar op zich is het een slimme opmerking. De erfzonde zie ik toch meer als ons DNA, waarin we een basis vinden voor onze instincten, en dus, zo je wilt, ons zondige gedrag. De opstanding van Christus is voor mij toch meer een symbool voor de mogelijkheid van de mens om zelf op te staan uit de dood, dat wil zeggen aan de zonde te ontstijgen.Piebe 2.2 schreef:Waarom klopt de leer van de erfzonde niet?
-
Dat zie ik niet zo, voor iemand die enigszins thuis is in het NT is het duidelijke taal. Maar dat het een slimme opmerking was zou kunnen.Zolderworm schreef:Dit lijkt wel een JDF-redenatie. Maar op zich is het een slimme opmerking.Piebe 2.2 schreef:Waarom klopt de leer van de erfzonde niet?
Deze opmerking zou de gemiddelde refo zeer - maar dan ook zeer welgevallig zijn. Inhoudelijk ga ik er maar niet eens op in, maar Schrift kritisch benadert stuit het toch op enig bezwaar aangezien Adam zijn DNA niet veranderde nadat hij zondigde. Op z'n best zou je kunnen zeggen dat hij de ogen dicht had voor de zonde, want daarna voelde hij zich naakt.Zolderworm schreef:De erfzonde zie ik toch meer als ons DNA, waarin we een basis vinden voor onze instincten, en dus, zo je wilt, ons zondige gedrag.
De zonde zit Schrift kritisch benaderd niet in onze natuur, maar we neigen er van nature wel naar doordat we niet luisteren willen.
Mooi gesproken en ik geloof dat ook. Echter, zolang wij nog dagelijks de zonde gedenken, dan ontstijgen we die nu nog niet. Derhalve heeft Christus de wet die tegen ons getuigd weggedaan zodat wij nog wel fouten maken maar geen zondaars meer zijn. Zodoende hoeft niemand perfect te zijn om vrijgekocht te wezen. Wij hoeven Christus niet te zijn, want God belast niemand zwaarder dan hij kan verdragen.Zolderworm schreef:De opstanding van Christus is voor mij toch meer een symbool voor de mogelijkheid van de mens om zelf op te staan uit de dood, dat wil zeggen aan de zonde te ontstijgen.
-
Ik heb lang niet alles gelezen in dit topic, misschien val ik in herhaling.
Erfzonde heeft bij vele gelovigen -zeker zeer orthodoxe christenen- een zwaar leed op hun schouders gelegd.
Vreselijk om te denken dat de zonden van je voorgeslacht je leven kapot kan maken.
Een aangetrouwde oom en zijn kinderen en kleinkinderen hadden de Ziekte van Huttington, een dominant erfelijke ziekte.
De oma ( zeer orthodox christen) die haar man, 4 zonen en dochter, kleinkinderen aan die vreselijke ziekte verloor kreeg dan ook nog een preek over zich heen waarin genoemd werd, de dogma's rond erfzonde.
Ws. zal dat nu niet meer zo gepreekt worden, mijn oom, 3 neven en 1 van hun kinderen stierven hieraan. De oude moeder was een gesloten vrouw, veel mensen zeiden: "ze praat er nooit over",nee ze ging gebukt onder verdriet en ze begreep niet dat erfelijk belast iets anders is dan erfzonden.
Erfzonde heeft bij vele gelovigen -zeker zeer orthodoxe christenen- een zwaar leed op hun schouders gelegd.
Vreselijk om te denken dat de zonden van je voorgeslacht je leven kapot kan maken.
Een aangetrouwde oom en zijn kinderen en kleinkinderen hadden de Ziekte van Huttington, een dominant erfelijke ziekte.
De oma ( zeer orthodox christen) die haar man, 4 zonen en dochter, kleinkinderen aan die vreselijke ziekte verloor kreeg dan ook nog een preek over zich heen waarin genoemd werd, de dogma's rond erfzonde.
Ws. zal dat nu niet meer zo gepreekt worden, mijn oom, 3 neven en 1 van hun kinderen stierven hieraan. De oude moeder was een gesloten vrouw, veel mensen zeiden: "ze praat er nooit over",nee ze ging gebukt onder verdriet en ze begreep niet dat erfelijk belast iets anders is dan erfzonden.
The answer my friend is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind.
-
Hallo Piebe,Piebe 2.2 schreef: Mooi gesproken en ik geloof dat ook. Echter, zolang wij nog dagelijks de zonde gedenken, dan ontstijgen we die nu nog niet. Derhalve heeft Christus de wet die tegen ons getuigd weggedaan zodat wij nog wel fouten maken maar geen zondaars meer zijn. Zodoende hoeft niemand perfect te zijn om vrijgekocht te wezen. Wij hoeven Christus niet te zijn, want God belast niemand zwaarder dan hij kan verdragen.
Maar is dit niet de Goddelijke Genade. De Christus-volger hoeft in deze wereld niet volmaakt ( vrij van zonde ) te zijn om de Goddelijke Genade deelachtig te worden. Dat is ook mijn probleem bij zich wedergeborenen noemenden, die het doen voorkomen reeds in dit leven door een geestelijke metamorfose zondeloos geworden te zijn. In mijn ogen zondigen ook deze gelovigen bij voortduring , alleen worden de gemaakte zonden hen niet meer ( naar eigen geloven ) aangerekend. Niet voor niets wordt Jezus "' aangeprezen "' als zondeloos, maar zijn volgers niet.
-
Ik ga hier natuurlijk totaal niet in mee, gezien mijn topic-startbericht. Om het nog maar even te herhalen:Piebe 2.2 schreef: Deze opmerking zou de gemiddelde refo zeer - maar dan ook zeer welgevallig zijn. Inhoudelijk ga ik er maar niet eens op in, maar Schrift kritisch benadert stuit het toch op enig bezwaar aangezien Adam zijn DNA niet veranderde nadat hij zondigde. Op z'n best zou je kunnen zeggen dat hij de ogen dicht had voor de zonde, want daarna voelde hij zich naakt.
Zolderworm schreef:Het is voor mensen natuurlijk erg moeilijk om te verdragen dat er ziekten zijn en dat er ander leed in de wereld is. Het is dan een vanzelfsprekende stap om te veronderstellen dat zij op een of andere manier daar zelf schuldig aan zijn. En dat het gaat om een soort straf. En omdat zij zelf toch wel hun best doen, moet het dan wel een misstap zijn van een van hun voorouders, waarvoor zij, de nazaten, alsnog worden gestraft. Zo komt men dan uit op het Adam-en-Eva-verhaal en de erfzonde.
Er is leed omdat wij gewoon dieren zijn, homo sapiensen, die leven in de natuur. En een leven in de natuur geeft plezier maar ook leed. Dat zien we bij alle dieren en dus ook bij de mens. Met zoiets als zonde of erfzonde heeft dat mijns inziens niets te maken.
Ook daarin ga ik in het geheel niet mee. We zijn geen kinderen in de klas, die niet willen luisteren naar de meester, en daarom zich schuldig zouden moeten voelen. Wij zijn mensen met heel grote reptielenhersenen, met daar bovenop een klein laagje hersenschors (klopt niet echt, maar maakt wel duidelijk wat ik bedoel). De reptielenhersenen geven ons voortdurend de aandrift om dat te doen dat we zondig gedrag zouden kunnen noemen. (Ook dat wat we liefdevol gedrag zouden kunnen noemen, maar het gaat hier nu even over de zogenaamde zonde.)Piebe 2.2 schreef:De zonde zit Schrift kritisch benaderd niet in onze natuur, maar we neigen er van nature wel naar doordat we niet luisteren willen.
Hebben wij daar schuld aan, of zijn we überhaupt verkeerd bezig? Hebben wij soms zelf die reptielenhersenen geschapen? Zeker niet. Maar erven wij die "zonde" dan? Ja, want dat zit in ons DNA.
Het hele idee van schuldig zijn, of verkeerd doen, of niet willen luisteren, moeten we, wat mij betreft, gewoon vaarwel zeggen. Dat is, wat mij betreft, allemaal flauwekul. Daar gaat het niet om.
Het gaat erom dat die reptielenhersenen een onderdeel van ons zijn, en dat die hetgene zijn die moeten veranderen.
Hoe? Door een transformatie, die zelfs ingrijpt in de stoffelijke hersenen.
Kan dat? Ja, daar ben ik van overtuigd. Hoewel ik er meer van overtuigd ben dat dan ons bewustzijn wordt losgekoppeld van de reptielenhersenen en we vanuit iets anders gaan leven en handelen.
Ook die hele drang om ons schuldig te voelen zit ingeprogrammeerd in onze hersenen. Freud noemde het het Über-ich. En het is bedoeld om ervoor te zorgen dat we, zijnde een groepsdier, ons aanpassen bij het gedrag van de groep. Dat is in de natuur een noodzakelijke voorwaarde om ons te beschermen, bijvoorbeeld tegen roofdieren. Dus om als individueel dier te overleven.
Veel dieren worden vooral ook meegesleept uit angst. Immers als het dier in een onveilige situatie niet reageert volgens de eisen van de leider en de kudde, dan loopt het groot gevaar. In de jungle kan een dier het zich niet permitteren uit de boot te vallen.
De kleine schuldige mens vindt zichzelf tegenover de groep op zich, die hem vanuit de groepsnormen aan een oordeel onderwerpt en die hem in de eenzaamheid stoot, ofte wel de jungle in jaagt, als hij niet aan die groepsnormen beantwoordt.
Een mensdier dat buiten de bestaande orde treedt, is verloren, zoals dat met het verstoten groepsdier in de jungle het geval is.
Daar is dat hele idee van schuld en zonde op gebaseerd.
Ga ik hier in mee? Zeker niet. Het enige wat volgens mij Christus is, is een geestelijk vermogen welke een leidend principe is bij de transformatie, die ons, wat onze reptielenhersenen betreft (en de rest), gaat veranderen en loskoppelen (van de "zonde").Mooi gesproken en ik geloof dat ook. Echter, zolang wij nog dagelijks de zonde gedenken, dan ontstijgen we die nu nog niet. Derhalve heeft Christus de wet die tegen ons getuigd weggedaan zodat wij nog wel fouten maken maar geen zondaars meer zijn. Zodoende hoeft niemand perfect te zijn om vrijgekocht te wezen. Wij hoeven Christus niet te zijn, want God belast niemand zwaarder dan hij kan verdragen.Zolderworm schreef:De opstanding van Christus is voor mij toch meer een symbool voor de mogelijkheid van de mens om zelf op te staan uit de dood, dat wil zeggen aan de zonde te ontstijgen.
Heb ik gelijk? Mmm, dat is een ander verhaal. Ik denk het niet. Het klinkt te mooi om waar te zijn.
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 16 feb 2017, 18:42, 8 keer totaal gewijzigd.
-
In essentie gaat het er om dat de gelovige vertrouwd op Christus zonder zelf Christus te hoeven zijn. Maar het mag nooit een vrijbrief worden om volop te zondigen!peda schreef:Hallo Piebe,Piebe 2.2 schreef: Mooi gesproken en ik geloof dat ook. Echter, zolang wij nog dagelijks de zonde gedenken, dan ontstijgen we die nu nog niet. Derhalve heeft Christus de wet die tegen ons getuigd weggedaan zodat wij nog wel fouten maken maar geen zondaars meer zijn. Zodoende hoeft niemand perfect te zijn om vrijgekocht te wezen. Wij hoeven Christus niet te zijn, want God belast niemand zwaarder dan hij kan verdragen.
Maar is dit niet de Goddelijke Genade. De Christus-volger hoeft in deze wereld niet volmaakt ( vrij van zonde ) te zijn om de Goddelijke Genade deelachtig te worden. Dat is ook mijn probleem bij zich wedergeborenen noemenden, die het doen voorkomen reeds in dit leven door een geestelijke metamorfose zondeloos geworden te zijn. In mijn ogen zondigen ook deze gelovigen bij voortduring , alleen worden de gemaakte zonden hen niet meer ( naar eigen geloven ) aangerekend. Niet voor niets wordt Jezus "' aangeprezen "' als zondeloos, maar zijn volgers niet.
-
Kan Jezus het dan even komen wegnemen? Als U dat gelooft, op basis van wat?Zolderworm schreef: Nee, ik geloof ook nog echt dat Christus in de realiteit van vandaag de dag psychiatrische ziekten kan genezen, alhoewel ik Asperger niet echt een psychiatrische ziekte zou willen noemen. Meer een stoornis.
Zo is dat. Zelf ervaar ik veel moeite met het sociale. Op de pc is dit onzichtbaar.Aspergies hebben nog wel eens problemen met de sociale communicatie. Dat is in een forum wat gemakkelijker. Je zit in je uppie achter je computer, maar hebt toch het gevoel van sociaal contact. Je kunt ook wat langer over je woorden nadenken.
-
Ter aanvulling: de bouwwerken van deze reuzen uit de voortijd: https://m.youtube.com/watch?v=ZVJAeQ0kY0MAnja schreef:Anja schreef:Dat voor jou alles een sprookje is, dat aan jouw platlandse religieuze opvattingen en eenzijdige kennis voorbij gaat, dat weten we nou wel. Off-topic is het zeer beslist niet, maar dat je ook dat niet inziet, vind ik ook niet zo verwonderlijk. De werkelijkheid haalt je vanzelf een keertje in. Dan zullen wij nog wel zien wie hier sprookjes verkondigen en wie niet.Yolanda_dB schreef:Een leuk sprookje, maar het zal voor jou vast niet als een verrassing komen dat ik hierin ook echt niets meer zie dan een sprookje ...Anja schreef:
Nee hoor, Genesis 2 weerlegt niks Genesis 1. Het beschrijft een volgende fase in de val. En Callista legt dat mijns inziens prima uit. Dat betekent nog niet dat de vrouw in Genesis 1 Lilith heette. Mij persoonlijk boeit dat niet, Genesis 1 beschrijft precies wat Johannes ook beschrijft, namelijk dat alles en iedereen uit God is ontstaan en dat er niets is ontstaan dat niet uit God is ontstaan.
Het tweede scheppingsverhaal uit de Bijbel, het ribbetjesverhaal, is in vele culturen bekend, en is van oorsprong afkomstig uit de oudste religieuze geschriften op aarde, de Soemerische kleitabletten. Deze oudste religieuze geschriften verhalen van buitenaardse humanoïde personen, wier wereld in dezelfde toestand verkeerde als de onze nu: gaten in de ozonlaag, een dampkring die er ernstig aan toe was, en chemtrails met daarin vele gevaarlijke stoffen maar vooral goud, om het gat in de ozonlaag te dichten. Dit kwam uiteindelijk als neerslag op hun planeet terecht en verziekte het milieu ernstig, zoals ook de chemtrails bij ons in het milieu terechtkomen via de neerslag. Het goud dat op hun planeet niet meer rijkelijk voorhanden was, kwamen ze hier zoeken. De "mensen" (buitenaardsen uit de voortijd) die nederdaalden op onze wereld, moesten dat goud delven in de goudmijnen en zij kwamen in opstand, zo luidt de geschiedenis in dat verhaal, omdat ze zo hard niet wilden werken. Toen besloten zij, uit een reeds op aarde bestaande aapachtige mensensoort, een nieuwe soort te maken, die intelligent genoeg was om het werk te doen maar niet meer dan dat, het moest een slavenvolk zijn en dat werden wij dus, de homo sapiens, de wetende mens.
Wij, die goden waren toen we nog bij God waren,belandden na onze keuze om God de rug toe te keren, met ons etherisch lichaam in de homo sapiens en werden dus de homo sapiens.
In "de hof van Eden" op aarde creëerden deze buitenaardse, de Anunnaki, ook wel Nephilim genoemd, dus de mens. Zoals ook gebeurt als wij heden ten dage een nieuwe soort creëren, was deze mens steriel. Hij kon zich niet voortplanten. Bovendien hadden ze alleen mannetjesmensen nodig voor in de goudmijnen. Dit genetische experiment genaamd mens, vond plaats door een aapachtige (homo erectus) te voorzien van Annunaki-genen. Door genetische manipulatie dus. De Anunnaki vrouwen moesten steeds die mannetjesmensen baren. Maar de Anunnaki-vrouwen kwamen eveneens in opstand, die hadden (natuurlijk) geen zin om voortdurend die slavenbabies te moeten baren. En zo werd dan uiteindelijk Eva gemaakt, "uit de rib van Adam", dat wil zeggen uit het genetisch materiaal van Adam. Dit staat in de vorm van de mythe van het ribbetje in de Bijbel, want wij waren tot nog maar enkele tientallen jaren geleden helemaal niet in staat om te snappen wat genetische manipulatie is. Een mythe is geen verzinsel, maar een waarheid die op een dusdanige manier is beschreven dat de kern door vele generaties begrepen kan worden over duizenden jaren. Zo ook met de scheppingsmythe in de Bijbel.
Ons etherisch lichaam echter, bestond reeds voordat ons aardse lichaam bestond. In den beginne waren we bij God. En dankzij en door Jezus de Christus eindigen wij ook bij God. En zo is de cirkel dan rond bij het derde scheppingsverhaal, in Johannes 1.
Wij zijn eindeloos bewustzijn en wij komen van het ware Licht, van God en wij gaan naar God door Christus Jezus Onze Heer. En wat die buitenaardsen doen, die Nephilim, die Anunnaki, dat moeten zij zelf maar weten, wij zijn uit hen niet, ofschoon wij hun genen dragen. Een Nephilim, een Anunnaki dus, is niet onze vader. Ze worden grofstoffelijk gezien veel ouder dan wij, maar ze gaan wel een keertje "de pijp uit". Sommige van hen erkennen dezelfde God als wij. De Paus zegt dan ook niet voor niets dat hij hen zou "dopen" als ze op aarde zouden komen, en als ze dat zouden willen.
Overigens staan hun oorlogen beschreven, niet alleen in de Soemerische heilige schriften, maar ook in de Veda's. Ze hebben afschuwelijke oorlogen gevoerd, atoomoorlogen, precies zoals de mensheid doet, alleen dan een paar graadjes erger nog dus.
En steeds verder off-topic ook ...
De Nephilim gingen zich na de creatie van de mens voortplanten met die mens. De Nephilim, de Anunnaki, hadden dus vervolgens zelf ook sex met homo sapiens vrouwen. Het genetische experiment van de Nephilim begon dus danig uit de klauwen te lopen. Hun planeet kwam - zoals gewoonlijk eens in de 3600 jaar - wederom in de buurt van de aarde. De Nephilim wisten dat dit, in combinatie met andere kosmische invloeden van planeetstanden, een enorme vloed over de aarde zou teweeg brengen. Zij zagen dit als de oplossing om het genetische experiment te vernietigen en dus alle mensen ten laten omkomen. Maar de humanoide persoon die de mensen had gemaakt, Enki, kon het niet over zijn hart verkrijgen om de mens helemaal verloren te laten gaan. Hij ging tegen de orders van zijn meerdere en tevens broer, Enlil, in, en vertelde Noach van achter een muur wat er zou gaan gebeuren en dat hij de ark moest bouwen. En zo is het geschied dat de homo sapiens de gehele aarde ging bevolken.
Doordat er , even plat gezegd, geen verse aanvoer van Nephilim-genen meer was (want zij verlieten de aarde toen hun planeet dicht genoeg in de buurt was, waardoor zij met hun ruimteschepen konden terugkeren), werd de mens nog maar gemiddeld 70 jaar.
De Nephilim, wat betekent: zij die uit de hemel nederdaalden, zijn voor goden aangezien. Zij hadden spijt van hun experiment. Niet God de Vader berouwt het dat Hij mensen maakte, nee, de boze Nephilim Enlil berouwde dat. En hij dacht dat op te lossen door de mensen te laten omkomen in de catastrofe van de zondvloed.
Ter aanvulling: [knip wegens aantal links]
https://www.enki-village.com/undergroun ... world.html
En lees dan wat je Bijbel beschrijft over wat de elite zal doen in de eindtijd...... (nl. zich verbergen, onder de grond en in grotten)
De opwarming van de aarde, de omkering van de polen (ook die uit het verleden), komt niet door mensen, maar is een kosmische aangelegenheid die ook andere planeten treft. https://youtu.be/JqJtBW6KrJQ
Daarom sprayen ze de lucht dicht, zodat de mensen vooral maar niet in paniek raken, of zelf gaan nadenken en zich tot God zouden wenden en tot geloof zouden komen. Nog meer duidelijk video en fotomateriaal: https://youtu.be/tpOH8azotK4
In Job kun je lezen dat deze planeet die is vergaan (hij is nu een soort brandende zon, zoals ook de aarde van binnen een vuurpoel is) en uit zijn baan is geraakt (als een bliksemschicht uit de lucht gevallen) de aarde al eerder heeft doorkruist.
De asteroidengordel, die in de Mesopotamische geschriften de "uitgehamerde armband" wordt genoemd, getuigt nog altijd van dat kosmische ongeluk. viewtopic.php?f=92&t=3147#p156975
Solo Christo
Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
-
Solo Christo
-
Wanneer je nu eens de Bijbel leest i.p.v. allerlei door mensen bedachte verhalen, dan had je deze vraag niet hoeven te stellen.Fundamenteel schreef:Waar haalde de kinderen van Adam en Eva dan hun vrouw?Alpha schreef: Jezus zei: "uw woord is waarheid".
Ik heb geen reden om aan hem te twijfelen.
Ik neem het Genesis verslag zoals het is, een verslag van gebeurtenissen.
Het is wel een kunst om te onderscheiden, wat letterlijk en wat figuurlijk is bedoeld.
Mozes is de schrijver en hij beschreef zaken, die hij niet meegemaakt heeft.
Duidelijk is, dat hij zaken onder goddelijke inspiratie schreef.
Er is op aarde geen enkel geschrift te vinden, die vanaf de eerste mens nauwkeurig het geslachtsregister bijhoudt.
Waarom is de eerste vrouw, Lilith, van Adam niet vernoemd in het OT?
Is dit niet duidelijk dan?
Gen 5:
1 Dit is het boek van Adams geschiedenis. Op de dag waarop God Adam schiep, maakte hij hem naar de gelijkenis van God. 2 Als man en als vrouw schiep hij hen. Daarna zegende hij hen en gaf hun de naam Mens op de dag waarop zij geschapen werden.
3 En Adam leefde voorts honderd dertig jaar. Toen werd hij de vader van een zoon naar zijn gelijkenis, naar zijn beeld, en hij gaf hem de naam Seth.
4 En de dagen van Adam nadat hij de vader van Seth was geworden, werden achthonderd jaar. Intussen werd hij de vader van zonen en dochters.
5 Zo bedroegen al de dagen van Adam die hij leefde, negenhonderd dertig jaar en hij stierf.
De naam van Adams vrouw is Eva.
In de Bijbel komt Lilith in Jes 34:14 voor als nachtzwaluw.
14 En vaste bezoekers van waterloze streken moeten er huilende dieren ontmoeten, en zelfs de demon in bokkengedaante zal er zijn metgezel toeroepen. Ja, daar zal de nachtzwaluw stellig haar gemak nemen en zich een rustplaats vinden. NWV.
Wiki geeft aan dat het mythologisch is, een vorm van afgoderij.
Andere vertalingen geven als vertaling van Lilith weer als nacht dier, nacht spook, nacht vogel, nacht monster of nacht uil.
De KJV en de daarvan afgeleide vertalingen geven Lilith als nachtuil weer.
Opvallend is dat de herziene KJV 2000 er nachtschepsel van maakt.
-
Ja, Fundamenteel, snap dat nou eens, het is één grote incestfamilie geweest natuuuuuuurlijk. En daar kwamen plotsklaps mensen met spleetogen, een zwarte of bruine huid, een rode huid, of een gele huid uit, en vele verschillende bloedgroepen uit. Tuuuuuurlijk. En als jij nou maar lang genoeg met je blanke vrouw in Afrika woont, krijgt je vrouw vanzelf zwarte kindjes. Vind je spleetogen mooier, dan ga je gewoon in China wonen.
Solo Christo
-
Het is niet vaag, niet rekbaar.Fundamenteel schreef:De dagen duurden korter. Want mensen werden enorm oud. Ik vind het toch maar vaag en rekbaar. "Dagen zijn niet letterlijk te nemen, dat ook niet, maar dat dan weer wel." Ik leid het ook niet af uit uw bijbelverwijzingen.
God zegt ons ook dat we onze ogen en ledematen moeten uitrukken als zij zonde plegen. Is dat figuurlijk te nemen dan?
En zoals ik het lees verkondigen zowel God als de duivel halve waarheden.
Wat als de duivel een verzonnen fenomeen is om de ware aard van iets te vermommen?
Het moet m.i. toch volkomen duidelijk zijn dat Gods tijdsrekening niet door zijn scheppingen wordt bepaald.
Onze tijdsrekening wordt bepaald door de zon, vanuit de aarde gezien.
Als je de Bijbel had gekend, dan had je dit geweten:
Titus 1:2 op basis van hoop op het eeuwige leven, dat God, die niet liegen kan, vóór ver in het verleden liggende tijden heeft beloofd, NWV.
Vandaar ook dat Jezus kon zeggen:„Uw woord is waarheid.” — Joh 17:17.
Jezus noemde hem „de vader van de leugen” (Joh. 8:44).
Dat het geen verzonnen fenomeen is, blijkt uit dit:
„En er brak oorlog uit in de hemel: Michaël en zijn engelen streden tegen de draak, en de draak en zijn engelen streden, maar hij zegevierde niet, en ook werd er voor hen geen plaats meer gevonden in de hemel. Neergeslingerd werd daarom de grote draak, de oorspronkelijke slang, die Duivel en Satan wordt genoemd, die de gehele bewoonde aarde misleidt; neergeslingerd werd hij naar de aarde, en zijn engelen werden met hem neergeslingerd” (Openbaring 12:7-9) NWV.
Iedereen, die heeft opgelet, heeft dat fenomeen indirect kunnen volgen.
-
Natuurlijk wel, want alles is geschapen door God, buiten hem is er niets.Alpha schreef:Het moet m.i. toch volkomen duidelijk zijn dat Gods tijdsrekening niet door zijn scheppingen wordt bepaald.
-
Jammer, dat er (ook voor jou) slechts één scheppingsverslag is.callista schreef:Fundamenteel schreef:Waarom is Lilith een verzinsel en Eva niet?Yolanda_dB schreef:Omdat het idee van twee vrouwen van Adam een verzinsel is.Fundamenteel schreef:Waarom is de eerste vrouw, Lilith, van Adam niet vernoemd in het OT?
We lezen toch van man en vrouw in de gelijkenis van God.
Daarna lezen we pas over de schepping van de mens.
Daarom verschillen de twee scheppingsverhalen ook.
In Genesis 1 schiep God de mens..man en vrouw schiep hij hen..tegelijk dus..,
In Genesis 2 schiep God volgens de Scheppingsmythe in de Bijbel eerst Adam en daarna Eva uit een rib van Adam.
Nadat Lillith weggestuurd werd vanwege het patriarchaal worden van de bijbelschrijvers is er het een en ander verdwenen uit de Bijbel......en aangepast
De eerste is een overzichtelijk verslag van de gebeurtenissen.
De tweede is hetzelfde verslag, maar dan vanuit het gezichtspunt van de eerste mens.
Eerst werd Adam geschapen.
Genesis 2:18 Verder zei Jehovah God: „Het is niet goed dat de mens alleen blijft. Ik zal een hulp voor hem maken, als zijn tegenhanger.” NWV.
Vervolgens werd Eva geschapen.
Adam had eerst zijn omgeving verkend en alle dieren een naam gegeven. Gen 2:20.
Daar is m.i. veel tijd voor nodig geweest.