Piebe 2.2 schreef:peda schreef:Een groot voordeel van het geloof van de in omvang kleine Jg groep is dat bij hen God afziet van marteling.
Nee, maar ze geloven wel in een hel op aarde genaamd armageddon, de dag waarop jij en ik verteerd zullen worden door een aards vuur en allen die niet bij het WTG zijn aangesloten. Op die dag zullen zij toekijken hoe wij schreeuwend van de pijn opgestookt worden als kolen, maar ze geloven niet in de hel. Echter ben ik van mening dat je met zo'n geloof ook geen hel meer nodig hebt, want een God die zijn schepselen duizenden jaren lang blijft veroordelen en zich potdorie genadig durft te noemen doet de duivel verbleken.
En een God die zijn schepsels na de dood tot in eeuwigheid pijnigt is geen haar beter. Het blijven koninkrijken gebouwd op angst en zodra de angst wegebt zullen zijn onderdanen hem verscheuren.
Nee, Armageddon is geen hel, maar een oorlog .
Openbaring 16:
14 In werkelijkheid zijn het door demonen geïnspireerde uitingen, en ze verrichten tekenen en gaan uit tot de koningen van de gehele bewoonde aarde,
om hen te vergaderen tot de oorlog van de grote dag van God de Almachtige.
16 En ze vergaderden hen tot de plaats die in het Hebreeuws Har–Magedon wordt genoemd. NWV.
HET woord Armageddon komt van de Hebreeuwse uitdrukking „Har–Magedon” of „Berg van Megiddo”.
Aangezien deze oorlog wereldomvattend is, kan het niet letterlijk de Berg van Megiddo zijn.
Openbaring geeft duidelijk aan wat er in die eindstrijd gebeurd. Openbaring 19:11-21.
Het is het oplossen van alle wereldproblemen.
Lukas 21:28 Als nu deze dingen beginnen te geschieden, richt U dan rechtop en heft UW hoofd omhoog, omdat UW bevrijding nabij komt.”
„Wat de goddelozen betreft, zij zullen van de aarde zelf worden afgesneden; en wat de verraderlijken betreft, zij zullen ervan worden weggerukt.” — Spreuken 2:22.
Openbaring 7:9 Na deze dingen zag ik, en zie! een grote schare, die niemand tellen kon, uit alle natiën en stammen en volken en talen, staande voor de troon en voor het Lam, gehuld in lange witte gewaden, en er waren palmtakken in hun handen. NWV.
Een grote schare mensen, die met God willen samenwerken, hebben overleeft.
Zij hebben de oproep in Openb. 18:4 gevolgd, zoals in de eerste eeuw Jezus volgelingen waren gevlucht naar de bergen van Judea en dus overleefden. (Mt 24:15, 16).
Ik heb niet alle teksten geciteerd om het wat leesbaarder te houden.