Indien zijn sekteleiders beweren dat de aarde plat is dan is de aarde plat en allen die anders beweren gaan naar de hel. Zo werkt dat.Zolderworm schreef:Misschien heeft Alpha daarboven eindelijk ingezien dat de Aarde niet plat is. Maar ik betwijfel het.Piebe 2.2 schreef:Tja, ze hadden een verjaardagsfeestje net toen Alpha een voet tussen de deur had gekregen en z'n blijde boodschap kwam brengen dat hen die dergelijke verderfelijke feesten vieren naar de hel gaan: 'iemand interesse in een propaganda foldertje?'
Erfzonde
-
- Man/Vrouw: M
Re: Erfzonde
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
-
- Man/Vrouw: V
Alpha houdt, zoals iedere Christen, zijn geest gericht op de dingen die van boven zijn. Niet op het soort flauwekul waar jij het nu over hebt.Piebe 2.2 schreef:Indien zijn sekteleiders beweren dat de aarde plat is dan is de aarde plat en allen die anders beweren gaan naar de hel. Zo werkt dat.Zolderworm schreef:Misschien heeft Alpha daarboven eindelijk ingezien dat de Aarde niet plat is. Maar ik betwijfel het.Piebe 2.2 schreef:Tja, ze hadden een verjaardagsfeestje net toen Alpha een voet tussen de deur had gekregen en z'n blijde boodschap kwam brengen dat hen die dergelijke verderfelijke feesten vieren naar de hel gaan: 'iemand interesse in een propaganda foldertje?'
En wat de hel betreft, maak je maar liever druk om je eigen zieleheil, daaraan heb je je handen al meer dan vol. Christenen zijn reeds gestorven en ons leven is verborgen in Christus.
Zoals de broeders Rechtuit en Dirk al zeiden, is de hel niet van belang voor de mensen van het Licht. De hemel staat open. Aan de mens de keuze. http://forum.geloofsgesprek.nl/viewtopi ... 75#p142407 ; http://forum.geloofsgesprek.nl/viewtopi ... 75#p142413Kol.3:2 NWV: Houdt UW geest gericht op de dingen die boven zijn, niet op de dingen die op de aarde zijn. 3 Want GIJ zijt gestorven en UW leven is verborgen met de Christus in eendracht met God. 4 Wanneer de Christus, ons leven, openbaar gemaakt wordt, dan zult ook GIJ met hem openbaar gemaakt worden in heerlijkheid.
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 30 mar 2017, 02:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo
Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
-
De erfzonde lijkt me dan duidelijk te zijn.
We zijn de alien beginnen loochenen en dachten het beter dan hen te kunnen doen.
Er heeft een "informatie-wave" de aarde bereikt, maar de mens dacht die informate/kennis beter te kunnen toepassen dan de verzender.
Door er een eigen betekenis aan toe te naaien zijn de volgende generaties misleid. De eerste generatie was zich bewust van de zonde, de komende generatie is in zonde geboren en wist niet beter.
De eersten die zich hier tegen afzette wisten beter, die er in geboren is niet en dus spreken we van een erfzonde. Want diegene die niet beter wist gaf maar door wat geleerd was. Die beter wisten stierven uit en de onwetenden bleven over. De onwetenden deden maar wat hen geleerd te doen is en alzo ontspoorde de mensheid en werden wij "ziek".
We zijn de alien beginnen loochenen en dachten het beter dan hen te kunnen doen.
Er heeft een "informatie-wave" de aarde bereikt, maar de mens dacht die informate/kennis beter te kunnen toepassen dan de verzender.
Door er een eigen betekenis aan toe te naaien zijn de volgende generaties misleid. De eerste generatie was zich bewust van de zonde, de komende generatie is in zonde geboren en wist niet beter.
De eersten die zich hier tegen afzette wisten beter, die er in geboren is niet en dus spreken we van een erfzonde. Want diegene die niet beter wist gaf maar door wat geleerd was. Die beter wisten stierven uit en de onwetenden bleven over. De onwetenden deden maar wat hen geleerd te doen is en alzo ontspoorde de mensheid en werden wij "ziek".
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
-
Je bevindt je in goed gezelschap. Mijn darmbacteriën lachen er ook om.Anja schreef:Alpha schreef:Ik vind het best interessant dat jij jezelf erg intelligent inschat.Zolderworm schreef:Ik lach me dood. Jij bent zo dom; dat is echt niet te bevatten. Maar Heineken drink ik niet. Wel soms een ander biertje. Maar tegenwoordig wel altijd met 0,00 procent alcohol. Dan hoef ik niet zoveel calorieën te verbranden.Alpha schreef:Ik denk realistisch, op basis van de beschikbare informatie.Zolderworm schreef: De geestelijke wereld is voor jou dus nul komma nul. Je kunt blijkbaar niet abstract denken.
Ik toonde aan dat er buitenaards een geestelijke wereld is en dat Satan daar uit verbannen werd.
En dat was, heel toevallig, dat op aarde te merken.
Zijn jouw "hogere sferen" van Heineken of zo?
Die instelling kan ook hogere sferen opleveren.
Edoch, het levert vaak een diepe deuk in de grond op.
Zo is dat
Only dead fish go with the flow
-
Tijd voor je eerste science-fiction-roman.Fundamenteel schreef:De erfzonde lijkt me dan duidelijk te zijn.
-
Dank je, mijn toiletpapier was op en je weet wat ik met jouw dreigementen doe ondertussen toch? Onnozel orakel.Anja schreef: En wat de hel betreft, maak je maar liever druk om je eigen zieleheil, daaraan heb je je handen al meer dan vol.
-
Dreigement of waarschuwing?Piebe 2.2 schreef:Dank je, mijn toiletpapier was op en je weet wat ik met jouw dreigementen doe ondertussen toch? Onnozel orakel.
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
-
Nou ja, ze heeft het er zelf ook wel een beetje naar gemaakt. Ze ziet haar opvatting over zielenheil nu eenmaal als een onbetwijfelbare waarheid en meent daarom andere mensen de les te kunnen lezen. Dat is niet zo fijn.Dirk schreef:Dreigement of waarschuwing?Piebe 2.2 schreef:Dank je, mijn toiletpapier was op en je weet wat ik met jouw dreigementen doe ondertussen toch? Onnozel orakel.Anja schreef: En wat de hel betreft, maak je maar liever druk om je eigen zieleheil, daaraan heb je je handen al meer dan vol.
-
Dan kan er geen sprake zijn van een dreigement, hooguit van een leugen, of de waarheid??Zolderworm schreef:Nou ja, ze heeft het er zelf ook wel een beetje naar gemaakt. Ze ziet haar opvatting over zielenheil nu eenmaal als een onbetwijfelbare waarheid en meent daarom andere mensen de les te kunnen lezen. Dat is niet zo fijn.
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
-
Er zou sprake kunnen zijn van de waarheid. Maar dat weet niemand zeker. Van een leugen kan er geen sprake zijn, aangezien je dan zeker moet weten wat de waarheid is, en vervolgens iets anders vertellen. Dat is hier niet het geval.Dirk schreef:Dan kan er geen sprake zijn van een dreigement, hooguit van een leugen, of de waarheid??Zolderworm schreef:Nou ja, ze heeft het er zelf ook wel een beetje naar gemaakt. Ze ziet haar opvatting over zielenheil nu eenmaal als een onbetwijfelbare waarheid en meent daarom andere mensen de les te kunnen lezen. Dat is niet zo fijn.
-
Als het om het geloof gaat weet niemand de absolute waarheid, alleen de eigen "waarheid"
Dus die te verkondigen als DE Waarheid lijkt mij op zich al een leugen....
Zeker als daar ook nog eens elke andere visie, die daarvan afwijkt, afgeserveerd wordt...ook nogal eens vergezeld gaande van dreigementen.
Zeker als daar ook nog eens elke andere visie, die daarvan afwijkt, afgeserveerd wordt...ook nogal eens vergezeld gaande van dreigementen.
-
Het is een gotspe, maar geen leugen. Men denkt immers serieus dat het om de waarheid gaat. Bij een leugen weet je dat het niet om de waarheid gaat.callista schreef:Als het om het geloof gaat weet niemand de absolute waarheid, alleen de eigen "waarheid"
Zeker als daar ook nog eens elke andere visie, die daarvan afwijkt, afgeserveerd wordt.
-
Ja, zo bedoelde ik het ook eigenlijk....goed opgemerkt Zolder..Zolderworm schreef:Het is een gotspe, maar geen leugen. Men denkt immers serieus dat het om de waarheid gaat. Bij een leugen weet je dat het niet om de waarheid gaat.callista schreef:Als het om het geloof gaat weet niemand de absolute waarheid, alleen de eigen "waarheid"
Zeker als daar ook nog eens elke andere visie, die daarvan afwijkt, afgeserveerd wordt.
-
Ja, zonde dat ik op zolder zit met dit mooie weer.callista schreef:Ja, zo bedoelde ik het ook eigenlijk....goed opgemerkt Zolder..Zolderworm schreef:Het is een gotspe, maar geen leugen. Men denkt immers serieus dat het om de waarheid gaat. Bij een leugen weet je dat het niet om de waarheid gaat.callista schreef:Als het om het geloof gaat weet niemand de absolute waarheid, alleen de eigen "waarheid"
-
Dat is voor mij hetzelfde, want iemand die je bedreigt waarschuwt je voor aanvang van de straf. En straf impliceert schuld en schuld impliceert angst en angst is een slechte raadgever. Dus, ik waarschuw jou mij niet te waarschuwen.Dirk schreef:Dreigement of waarschuwing?Piebe 2.2 schreef:Dank je, mijn toiletpapier was op en je weet wat ik met jouw dreigementen doe ondertussen toch? Onnozel orakel.
-
Het was een constatering van een feit, te vinden door een ieder die het hele bericht en de omringende berichten in de topic leest.Dirk schreef:Dan kan er geen sprake zijn van een dreigement, hooguit van een leugen, of de waarheid??Zolderworm schreef:Nou ja, ze heeft het er zelf ook wel een beetje naar gemaakt. Ze ziet haar opvatting over zielenheil nu eenmaal als een onbetwijfelbare waarheid en meent daarom andere mensen de les te kunnen lezen. Dat is niet zo fijn.
Solo Christo
-
Ach, ik vind het ergens wel schattig dat je me bedreigt, want je hoopt dat ik niet naar de hel ga. En indien ik naar de hemel ga dan hoor je: 'hallo toverkolletje' uit de hoek waar het beste bier getapt wordt en je ruikt de lucht van goed belegen cannabis al van verre en je hoort de luide muziek uit de speakers dreunen.Anja schreef:Het was een constatering van een feit, te vinden door een ieder die het hele bericht en de omringende berichten in de topic leest.Dirk schreef:Dan kan er geen sprake zijn van een dreigement, hooguit van een leugen, of de waarheid??Zolderworm schreef:Nou ja, ze heeft het er zelf ook wel een beetje naar gemaakt. Ze ziet haar opvatting over zielenheil nu eenmaal als een onbetwijfelbare waarheid en meent daarom andere mensen de les te kunnen lezen. Dat is niet zo fijn.
-
Je zit al op het niveau van Freek de Jonge. Je streeft mij voorbij in leukigheid. Wanneer is je eerste voorstelling?Piebe 2.2 schreef:Ach, ik vind het ergens wel schattig dat je me bedreigt, want je hoopt dat ik niet naar de hel ga. En indien ik naar de hemel ga dan hoor je: 'hallo toverkolletje' uit de hoek waar het beste bier getapt wordt en je ruikt de lucht van goed belegen cannabis al van verre en je hoort de luide muziek uit de speakers dreunen.Anja schreef:Het was een constatering van een feit, te vinden door een ieder die het hele bericht en de omringende berichten in de topic leest.Dirk schreef:Dan kan er geen sprake zijn van een dreigement, hooguit van een leugen, of de waarheid??Zolderworm schreef:Nou ja, ze heeft het er zelf ook wel een beetje naar gemaakt. Ze ziet haar opvatting over zielenheil nu eenmaal als een onbetwijfelbare waarheid en meent daarom andere mensen de les te kunnen lezen. Dat is niet zo fijn.
-
Geven jullie je allebei maar op voor de Oudejaarsconference 2018......
Dit jaar is al besproken dacht ik..
Dan bak ik de oliebollen met cannabis en bier
-
Dat is goed. Dan kan ik me nog even voorbereiden.callista schreef:Geven jullie je allebei maar op voor de Oudejaarsconference 2018......
-
Zodra ik mijn mensenvrees heb overwonnen.Zolderworm schreef:Je zit al op het niveau van Freek de Jonge. Je streeft mij voorbij in leukigheid. Wanneer is je eerste voorstelling?Piebe 2.2 schreef:Ach, ik vind het ergens wel schattig dat je me bedreigt, want je hoopt dat ik niet naar de hel ga. En indien ik naar de hemel ga dan hoor je: 'hallo toverkolletje' uit de hoek waar het beste bier getapt wordt en je ruikt de lucht van goed belegen cannabis al van verre en je hoort de luide muziek uit de speakers dreunen.Anja schreef:Het was een constatering van een feit, te vinden door een ieder die het hele bericht en de omringende berichten in de topic leest.Dirk schreef:Dan kan er geen sprake zijn van een dreigement, hooguit van een leugen, of de waarheid??Zolderworm schreef:Nou ja, ze heeft het er zelf ook wel een beetje naar gemaakt. Ze ziet haar opvatting over zielenheil nu eenmaal als een onbetwijfelbare waarheid en meent daarom andere mensen de les te kunnen lezen. Dat is niet zo fijn.
-
Oliebollen met cannabis en bier? Zo erg zijn mensen niet, ik doe mee!Zolderworm schreef:Dat is goed. Dan kan ik me nog even voorbereiden.callista schreef:Geven jullie je allebei maar op voor de Oudejaarsconference 2018......
-
Ik bak ze sowieso altijd al met bier.....veul lekkerder...Piebe 2.2 schreef:Oliebollen met cannabis en bier? Zo erg zijn mensen niet, ik doe mee!Zolderworm schreef:Dat is goed. Dan kan ik me nog even voorbereiden.callista schreef:Geven jullie je allebei maar op voor de Oudejaarsconference 2018......
Voor de katholieken kan ik er ook ipv cannabis hosties in verwerken...
Dit ivm. met de erfzonde.
Voor de overige gelovigen vind ik ook wel een oplossing...
Zo zijn we weer terug bij het onderwerp
-
Yummie!callista schreef:Ik bak ze sowieso altijd al met bier.....veul lekkerder...Piebe 2.2 schreef:Oliebollen met cannabis en bier? Zo erg zijn mensen niet, ik doe mee!Zolderworm schreef:Dat is goed. Dan kan ik me nog even voorbereiden.callista schreef:Geven jullie je allebei maar op voor de Oudejaarsconference 2018......
-
Je mag het natuurlijk wel letterlijk vinden, ook als het anders is.Anja schreef:Klopt, en dat is dus wel degelijk letterlijk, maar anders letterlijk dan jij het misschien als letterlijk bedoelt. Het is m.i. geen andere planeet aarde waar je met een ruimteschip naartoe zou kunnen vliegen. "Zie, IK maak alles nieuw" zegt God in Openbaring 21. Zijn kinderen worden (waar ze nu ook zijn, in de stof of in het hiernamaals, overigens geloof ik persoonlijk - om redenen die voor mij zo doorslaggevend zijn dat niemand me op andere gedachten kan brengen - dat gestorven gelovigen al bij Hem zijn) in een oogwenk veranderd om voor altijd bij Hem te zijn. Hij heeft plaats bereid waar Hij is, voor ons. Ik geloof dat de nieuwe hemel en de nieuwe aarde, een dimensie zijn op deze aarde en in deze hemel. Dus een dimensie IN deze werkelijkheid, doch ongezien. Demonen hebben daar geen toegang. Niemand kan Daar anders binnengaan dan door de Deur, Jezus Christus. Godzijgedankt, want in Zijn Hemels Koninkrijk zijn totaal geen wantoestanden, want Hij regeert in ieder die Daar is, want ieder die Daar zal zijn heeft zich voordien al aan Hem onderworpen. Zijn Koninkrijk was in hen reeds gerealiseerd en alsdan zullen zij in Zijn Koninkrijk zijn gerealiseerd.Alpha schreef:
Wat de nieuwe hemel en aarde betreft, het kan niet letterlijk zijn, het is een citaat uit Jes 65:17.
Hemel is hier een symbool voor de hemelse regering, het hemelse Jeruzalem, de aarde is een symbool voor de dan onderworpen mensheid.
In hetzelfde openbaring vers is de zee een symbool voor de opstandige mensheid.
Jezus zal koning over de aarde zijn, iets wat de Joden al verwachtten in de eerste eeuw.
Ik kijk gewoon naar het tekstgebruik in de bijbel en zie meestal of het letterlijk of figuurlijk bedoeld is.
Jes 44:23 Zing vrolijk, hemel, want de JHWH heeft het gedaan! Juich, diepten van de aarde! Breek uit, bergen, in gejuich, bossen en elke boom daarin! Want de JHWH heeft Jakob verlost en Zich verheerlijkt in Israël. HSV.
Hier zingt de hemel niet en ook de aarde juicht niet letterlijk.
Een interpretatie dient in harmonie met de gehele bijbel te zijn.
Vandaar dat ik zie dat Jezus letterlijk koning over de aarde zal worden met ondersteuning van de kleine kudde.
Dat zij het nieuwe Jeruzalem vormen dat uit de hemel neerdaalt.
Dat laatste heeft betrekking op de heerschappij over de aarde.
Openb. 21:1 En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde; want de vroegere hemel en de vroegere aarde waren voorbijgegaan, en de zee is niet meer. NWV.
Wanneer dit letterlijk bedoeld zou zijn, dan is ook de zee letterlijk.
Zonder de zee is geen leven mogelijk op aarde.
M.i. kan dat niet letterlijk bedoeld zijn.