Erfzonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Dirk
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door Dirk »

ineke-kitty schreef:Ik geloof dan ook dat God de aarde heeft gerestitueerd, nadat de aarde woestheid en ledigheid was geworden door de zondeval van satan. God heeft dat in 6 dagen tot stand gebracht. Maar goed, dat is wat ik persoonlijk geloof.
Als we de restitutieleer even buiten beschouwing laten; geloof je dat deze schepping (restitutie) in zes letterlijke dagen plaats gevonden heeft? En geloof je dat deze schepping (restitutie) ongeveer 6000 jaar geleden plaatsgevonden heeft? Geloof je dat Adam en Eva de eerste mensen waren, en dat uit deze mensen de hele mensheid voortgekomen is? Geloof je ook dat Adam en Eva uit eigen wil tegen God gezondigd hebben (je zou dit de erfzonde kunnen noemen)? En, hoe denk je over de evolutietheorie?
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
callista
Man/Vrouw: V

Bericht door callista »

@Storm en Martine

Volgens mij worden creationisten ook niet echt serieus meer genomen....
Als je hun sites leest kom je veel leugens en verzinsels tegen over evolutie o.a......want de Bijbel moet letterlijk blijven kloppen.
Sneu... :(
ineke-kitty

Bericht door ineke-kitty »

Dirk schreef:
ineke-kitty schreef:Ik geloof dan ook dat God de aarde heeft gerestitueerd, nadat de aarde woestheid en ledigheid was geworden door de zondeval van satan. God heeft dat in 6 dagen tot stand gebracht. Maar goed, dat is wat ik persoonlijk geloof.
Als we de restitutieleer even buiten beschouwing laten; geloof je dat deze schepping (restitutie) in zes letterlijke dagen plaats gevonden heeft? En geloof je dat deze schepping (restitutie) ongeveer 6000 jaar geleden plaatsgevonden heeft? Geloof je dat Adam en Eva de eerste mensen waren, en dat uit deze mensen de hele mensheid voortgekomen is? Geloof je ook dat Adam en Eva uit eigen wil tegen God gezondigd hebben (je zou dit de erfzonde kunnen noemen)? En, hoe denk je over de evolutietheorie?
Ja, ik geloof dat deze schepping in zes letterlijk dagen plaatsgevonden heeft. Ik geloof dat Adam en Eva de eerste mensen waren, en dat uit hen de hele mensheid voortgekomen is. En dat zij ongehoorzaam zijn geweest tegen het verbod om te eten van de boom der kennis van goed en kwaad, en daarmee, door hun zonde, overgedragen hebben aan de gehele mensheid, dus zou je dat inderdaad de erfzonde kunnen noemen.
Ik geloof niet in de evolutietheorie, omdat ik geloof dat God de [2] hemelen en de aarde heeft geschapen, en daarmee wijs ik deze theorie af.
peda

Bericht door peda »

callista schreef:@Storm en Martine

Als je hun sites leest kom je veel leugens en verzinsels tegen over evolutie o.a......want de Bijbel moet letterlijk blijven kloppen.
Hallo Callista,

Creationisme komt voort uit een specifiek geloofs denken. De onderbouwing van het creationisme wordt volledig ontleend aan de hand van bijbel teksten. Wetenschap komt daar niet bij te pas. Pseudo-wetenschap wel, maar dat is "' wetenschap "' die zich niet baseert op herhaalde empirie, verificatie en falsificatie. Vooral in de ( rechts ) orthodoxe hoek wordt het creationisme nog gehuldigd, maar dat kan ook niet anders, immers in deze geloofsstroming wordt het de bijbel van kaft tot kaft letterlijk lezen nog groot geschreven. In de midden-orthodoxie en in de vrijzinnige sector, wordt creationisme inmiddels afgewezen. Veruit de grote meerderheid van de gelovigen staat anno 2017 niet meer te juichen bij creationistische bijbel interpretatie. Zoals bekend is de RK Kerk inmiddels overgestapt naar theistische evolutie. Daar doet God dus nog wel mee in het tot stand komen van verschillende levensvormen, maar wel tezamen met andere factoren en rekening houdend met miljarden jaren van ontwikkeling. Het kan dus verkeren met het voortschrijdende geloofs inzicht.
Laatst gewijzigd door peda op 05 mei 2017, 12:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Dirk

Bericht door Dirk »

ineke-kitty schreef:Ja, ik geloof dat deze schepping in zes letterlijk dagen plaatsgevonden heeft. Ik geloof dat Adam en Eva de eerste mensen waren, en dat uit hen de hele mensheid voortgekomen is. En dat zij ongehoorzaam zijn geweest tegen het verbod om te eten van de boom der kennis van goed en kwaad, en daarmee, door hun zonde, overgedragen hebben aan de gehele mensheid, dus zou je dat inderdaad de erfzonde kunnen noemen.
Ik geloof niet in de evolutietheorie, omdat ik geloof dat God de [2] hemelen en de aarde heeft geschapen, en daarmee wijs ik deze theorie af.
Dit onderschrijf ik volledig. Detail: ik denk aan drie hemelen; onze atmosfeer, het universum en de Hemel waar God is. Ik heb er geen problemen mee als je deze hemelen als twee hemelen ziet (de Hemel waar God is, en "de rest").

Dan is ons enige verschil m.b.t. de schepping dat jij gelooft in een herschepping (restitutie) en ik geloof dat het de eerste schepping was. Voor mij is dit een detail. Wat er voor Adam en Eva plaatsvond, is voor mij niet relevant. M.a.w: zelfs als blijkt dat de restitutieleer (zoals jij deze onderschrijft) volledig waar is, verandert er totaal niks voor mij. Het eeuwige leven kan slechts verkregen worden door Jezus Christus als Verlosser te aanvaarden. Gerechtigheid is een gave, uit genade. (Niet) geloven in de restitutieleer verandert daar voor mij dus niks aan. M.i. is ons verschil in visie in dit opzicht dus een erg klein verschil.
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
callista

Bericht door callista »

peda schreef:
callista schreef:@Storm en Martine

Hallo Callista,

Creationisme komt voort uit een specifiek geloofs denken.
De onderbouwing van het creationisme wordt volledig ontleend aan de hand van bijbel teksten
Wetenschap komt daar niet bij te pas.
Pseudo-wetenschap wel, maar dat is "' wetenschap "' die zich niet baseert op herhaalde empirie, verificatie en falsificatie.

Vooral in de ( rechts ) orthodoxe hoek wordt het creationisme nog gehuldigd, maar dat kan ook niet anders, immers in deze geloofsstroming wordt het de bijbel van kaft tot kaft letterlijk lezen nog groot geschreven.
In de midden-orthodoxie en in de vrijzinnige sector, wordt creationisme inmiddels afgewezen. Veruit de grote meerderheid van de gelovigen staat anno 2017 niet meer te juichen bij creationistische bijbelinterpretatie.
Juist weergegeven..eigenlijk i.m.o. volkomen oninteressant....voor de meesten dan inderdaad een gepasseerd station.
Spiritualiteit, mystiek en verwondering kan ik daar ook niet in ontdekken....
Maar van mij mogen ze, zolang ik er maar niet mee word lastiggevallen....
Laten ze maar lekker in hun eigen denominatie prevelen. :D
Discussion by bijbelteksten....sowieso niet passend in LB

Wim Sonneveld had een mooi lied:
"Zij kon het lonken niet laten"

Nou hier gaat het credo voor sommigen op:
"Zij konden het evangeliseren en doceren niet laten" :w
ineke-kitty

Dirk schreef:
ineke-kitty schreef:Ja, ik geloof dat deze schepping in zes letterlijk dagen plaatsgevonden heeft. Ik geloof dat Adam en Eva de eerste mensen waren, en dat uit hen de hele mensheid voortgekomen is. En dat zij ongehoorzaam zijn geweest tegen het verbod om te eten van de boom der kennis van goed en kwaad, en daarmee, door hun zonde, overgedragen hebben aan de gehele mensheid, dus zou je dat inderdaad de erfzonde kunnen noemen.
Dit onderschrijf ik volledig. Detail: ik denk aan drie hemelen; onze atmosfeer, het universum en de Hemel waar God is. Ik heb er geen problemen mee als je deze hemelen als twee hemelen ziet (de Hemel waar God is, en "de rest").

Dan is ons enige verschil m.b.t. de schepping dat jij gelooft in een herschepping (restitutie) en ik geloof dat het de eerste schepping was. Voor mij is dit een detail. Wat er voor Adam en Eva plaatsvond, is voor mij niet relevant. M.a.w: zelfs als blijkt dat de restitutieleer (zoals jij deze onderschrijft) volledig waar is, verandert er totaal niks voor mij. Het eeuwige leven kan slechts verkregen worden door Jezus Christus als Verlosser te aanvaarden. Gerechtigheid is een gave, uit genade. (Niet) geloven in de restitutieleer verandert daar voor mij dus niks aan. M.i. is ons verschil in visie in dit opzicht dus een erg klein verschil.
Voor de goede orde, denk ik eveneens aan drie hemelen, echter de derde hemel behoort niet tot de schepping. De derde hemel is de plaats waar God troont, en die is van eeuwigheid al geweest.
De [2] hemelen waar ik over spreek behoren tot de geschapen wereld, inderdaad dus tot onze atmosfeer.
Wat de restitutieleer betreft , verandert er ook voor mij niets aan mijn persoonlijke geloof in de Here Jezus Christus.

Overigens weten we dat de apostel Paulus opgetrokken geweest is in de derde hemel [ 2 Kor. 12:1-4].
peda

Bericht door peda »

callista schreef:
:w
Inderdaad een mooi lied over de erfzonde.

Een stukje verderop in het lied komt de aap en uit de mouw:

"' Soms droeg zij slechts een veer en als de klanten het vroegen,
Dan viel de laatste veer tot algemeen genoegen
En bloot lonkte zij door met dubbele energie"'.
Zolderworm

Bericht door Zolderworm »

callista schreef: Juist weergegeven..eigenlijk i.m.o. volkomen oninteressant....voor de meesten dan inderdaad een gepasseerd station.

Ik moet zeggen dat ik er soms een beetje treurig van wordt, dat er nog mensen zijn die hier echt letterlijk in het Bijbelverhaal geloven. Ik denk dan: wat moet het toch worden met de mensheid, zolang er mensen zijn die gewoonweg niet begrijpen dat dit uiteraard onzin is. Het is immers toch voor honderd procent duidelijk dat de Aarde al miljarden jaren oud is. Het zou toch gewoon niet anders kunnen.
Als het nou om heel primitieve mensen gaat, uit een of ander diep groen oerwoud, die nog nooit met de menselijke beschaving in aanraking zijn gekomen... Maar mensen zoals Dirk en Ineke-Kitty, die gewoon redelijk foutloos de Nederlandse taal kunnen schrijven... Ik snap er echt helemaal niets van. Hoe is dit toch mogelijk? En ze beginnen dan ook nog eens hier diep serieus een heel gesprek met elkaar over allerlei verzonnen efteling-verhalen. Ik ga nu mijn stropdas opeten. Hoe is dit mogelijk?
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 05 mei 2017, 13:09, 4 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
callista

Bericht door callista »

.
callista

Bericht door callista »

peda schreef:
callista schreef:
:w
Inderdaad een mooi lied over de erfzonde.

Een stukje verderop in het lied komt de aap en uit de mouw:

"' Soms droeg zij slechts een veer en als de klanten het vroegen,
Dan viel de laatste veer tot algemeen genoegen
En bloot lonkte zij door met dubbele energie"'.
Inderdaad...veelzeggend... :mrgreen: :geek:
callista

Bericht door callista »

Zolderworm schreef:
callista schreef: Juist weergegeven..eigenlijk i.m.o. volkomen oninteressant....voor de meesten dan inderdaad een gepasseerd station.

Ik moet zeggen dat ik er soms een beetje treurig van wordt, dat er nog mensen zijn die hier echt letterlijk in het Bijbelverhaal geloven. Ik denk dan: wat moet het toch worden met de mensheid, zolang er mensen zijn die gewoonweg niet begrijpen dat dit uiteraard onzin is. Het is immers toch voor honderd procent duidelijk dat de Aarde al miljarden jaren oud is. Het zou toch gewoon niet anders kunnen.
Als het nou om heel primitieve mensen gaat, uit een of ander diep groen oerwoud, die nog nooit met de menselijke beschaving in aanraking zijn gekomen... Maar mensen zoals Dirk en Ineke-Kitty, die gewoon redelijk foutloos de Nederlandse taal kunnen schrijven... Ik snap er echt helemaal niets van. Hoe is dit toch mogelijk? En ze beginnen dan ook nog eens hier een heel gesprek met elkaar over allerlei verzonnen efteling-verhalen. Ik ga nu mijn stropdas opeten.
Ik vermoed dat die mensen zelf niet meer kunnen of willen nadenken, maar oplepelen wat hun geleerd is....heel veel ook uit bijbelstudies citeren en kopiëren .....
Dat is duidelijk waar te nemen voor de oplettende lezer..
Misschien speelt angst ook wel een rol......mede het zich onderwerpen aan een Entiteit, die alles weet en hun heel veel belooft als ze maar precies doen wat Deze zegt......want anders....
Laatst gewijzigd door callista op 05 mei 2017, 13:19, 2 keer totaal gewijzigd.
callista

Bericht door callista »

ineke-kitty schreef:
Dirk schreef:

Voor de goede orde, denk ik eveneens aan drie hemelen, echter de derde hemel behoort niet tot de schepping. De derde hemel is de plaats waar God troont, en die is van eeuwigheid al geweest.
De [2] hemelen waar ik over spreek behoren tot de geschapen wereld, inderdaad dus tot onze atmosfeer.
Wat de restitutieleer betreft , verandert er ook voor mij niets aan mijn persoonlijke geloof in de Here Jezus Christus.

Overigens weten we dat de apostel Paulus opgetrokken geweest is in de derde hemel [ 2 Kor. 12:1-4].
Ik ben liever in de zevende hemel....
Dirk

Bericht door Dirk »

ineke-kitty schreef:Voor de goede orde, denk ik eveneens aan drie hemelen, echter de derde hemel behoort niet tot de schepping. De derde hemel is de plaats waar God troont, en die is van eeuwigheid al geweest. De [2] hemelen waar ik over spreek behoren tot de geschapen wereld, inderdaad dus tot onze atmosfeer. Wat de restitutieleer betreft , verandert er ook voor mij niets aan mijn persoonlijke geloof in de Here Jezus Christus.

Het is hier niet aan de orde, maar zeker een interessant punt om van gedachten over te wisselen. Maar, nogmaals, hoe het ook zij, mijn geloof in Jezus Christus staat totaal los van deze verschillende visies. Het moment is aanstaande dat alle details onthuld worden. Ik denk dat we allebei onze ogen uitkijken, als het zover is.

Mensen geloven tegenwoordig gemakkelijker dat "we" afkomstig zijn van een steen waarop het miljarden jaren geregend heeft. Ik geloof dat God van iedere diersoort, die momenteel op aarde leeft, twee soorten gemaakt heeft, dus, twee hondachtigen, waar alle honden en hondachtigen uit ontstaan zijn; twee katachtigen, waar alle katachtigen uit ontstaan zijn, enz. Sommigen vinden het onwaarschijnlijk, gezien de enorme variatie. In het Bijbelse verhaal wordt begonnen met God en de schepping van basisparen. In de visie van ongelovigen wordt begonnen met niks. Het komt erop neer dat jij in de Bijbel gelooft (en in de interpretatie ongetwijfeld kleine fouten maakt), terwijl ongelovigen letterlijk in niks geloven. We komen van niks, we gaan naar niks.

Ofwel: wij wisselen van gedachten over de Bijbel. Niet-gelovigen wisselen van gedachten over niks.
ineke-kitty

Dirk schreef:
ineke-kitty schreef:Voor de goede orde, denk ik eveneens aan drie hemelen, echter de derde hemel behoort niet tot de schepping. De derde hemel is de plaats waar God troont, en die is van eeuwigheid al geweest. De [2] hemelen waar ik over spreek behoren tot de geschapen wereld, inderdaad dus tot onze atmosfeer. Wat de restitutieleer betreft , verandert er ook voor mij niets aan mijn persoonlijke geloof in de Here Jezus Christus.

Het is hier niet aan de orde, maar zeker een interessant punt om van gedachten over te wisselen. Maar, nogmaals, hoe het ook zij, mijn geloof in Jezus Christus staat totaal los van deze verschillende visies. Het moment is aanstaande dat alle details onthuld worden. Ik denk dat we allebei onze ogen uitkijken, als het zover is.

Mensen geloven tegenwoordig gemakkelijker dat "we" afkomstig zijn van een steen waarop het miljarden jaren geregend heeft. Ik geloof dat God van iedere diersoort, die momenteel op aarde leeft, twee soorten gemaakt heeft, dus, twee hondachtigen, waar alle honden en hondachtigen uit ontstaan zijn; twee katachtigen, waar alle katachtigen uit ontstaan zijn, enz. Sommigen vinden het onwaarschijnlijk, gezien de enorme variatie. In het Bijbelse verhaal wordt begonnen met God en de schepping van basisparen. In de visie van ongelovigen wordt begonnen met niks. Het komt erop neer dat jij in de Bijbel gelooft (en in de interpretatie ongetwijfeld kleine fouten maakt), terwijl ongelovigen letterlijk in niks geloven. We komen van niks, we gaan naar niks.

Ofwel: wij wisselen van gedachten over de Bijbel. Niet-gelovigen wisselen van gedachten over niks.
Absoluut zullen we onze ogen uitkijken als het zover is. Feit is dat wij beiden geloven dat God de Schepper is van hemel en aarde, en niemand of niets kan ons scheiden van de Liefde van Christus Jezus, Die onze Heer en Heiland is.
peda

Bericht door peda »

Dirk schreef: We komen van niks, we gaan naar niks.

Nadenkende niet-gelovigen Verwonderen zich erover dat er tussen "'Niks"' en "'Niks"' in de eeuwigheid Wel "'Iets"' is waarover zij zich kunnen Verwonderen.
Dirk

Bericht door Dirk »

ineke-kitty schreef:Absoluut zullen we onze ogen uitkijken als het zover is. Feit is dat wij beiden geloven dat God de Schepper is van hemel en aarde, en niemand of niets kan ons scheiden van de Liefde van Christus Jezus, Die onze Heer en Heiland is.
Klopt. En, feit is ook dat wij beiden geloven dat gerechtigheid slechts uit genade verkregen kan worden door en uit geloof in en van Jezus Christus. Het is de enige Weg naar het eeuwige leven. We beseffen tevens dat zonder Jezus Christus onze toekomst hopeloos is, omdat de mens de relatie met God verziekt heeft. Inderdaad, niets kan ons scheiden van Zijn Liefde!

Mensen kunnen de indruk hebben dat we ons aan allerlei regels moeten houden. Mensen kunnen de indruk hebben dat er sprake is van angst. Bij mij is het juist het tegendeel. Ik "moet" niks, en angst is een slechte raadgever! Immers, ik geloof hetgeen we kunnen lezen in 2 Timoteüs 1:

Want God heeft ons niet een geest geschonken van vreesachtigheid, maar van kracht, liefde en bezonnenheid!
callista

Bericht door callista »

peda schreef:
Dirk schreef: We komen van niks, we gaan naar niks.

Nadenkende niet-gelovigen Verwonderen zich erover dat er tussen "'Niks"' en "'Niks"' in de eeuwigheid Wel "'Iets"' is waarover zij zich kunnen Verwonderen.
Mee eens...dat gebeurt mij elke dag opnieuw in alle facetten.
Dat ontbreekt vaak bij orthodoxen...die niet verder kijken dan de Bijbel dik is....en zich blind staren op oude primitieve teksten, die heden ten dage nog zouden moeten gelden. :clown:

Hoe alle leven precies ontstaan is is nog onbekend...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Oorsprong_van_het_leven

Evolutie is weer ander verhaal en heeft niets met het ontstaan van alle leven te maken....
callista

Bericht door callista »

ineke-kitty schreef: Absoluut zullen we onze ogen uitkijken als het zover is.

Feit is dat wij beiden geloven dat God de Schepper is van hemel en aarde, en niemand of niets kan ons scheiden van de Liefde van Christus Jezus, Die onze Heer en Heiland is.
Ja, dat zou zo maar kunnen.....dat je je ogen uitkijkt. [mocht jouw God bestaan en het evt. eeuwige leven]
Dat God genoeg heeft van de betweters, die hun plek al gereserveerd hebben in de hemel en het vaak nog beter weten dan God zelf.
Die zouden weleens het deksel op hun neus kunnen krijgen..
Je zou daar weleens mensen kunnen ontmoeten die anders geloven of niet geloven, maar er een fatsoenlijk leven op na hebben gehouden...zonder bijbelgeprevel en zich beter voelen en verheven boven anderen
Hoogmoed komt voor de val en wie zich verhoogt zal vernederd worden.
ineke-kitty

Dirk schreef:
ineke-kitty schreef:Absoluut zullen we onze ogen uitkijken als het zover is. Feit is dat wij beiden geloven dat God de Schepper is van hemel en aarde, en niemand of niets kan ons scheiden van de Liefde van Christus Jezus, Die onze Heer en Heiland is.
Klopt. En, feit is ook dat wij beiden geloven dat gerechtigheid slechts uit genade verkregen kan worden door en uit geloof in en van Jezus Christus. Het is de enige Weg naar het eeuwige leven. We beseffen tevens dat zonder Jezus Christus onze toekomst hopeloos is, omdat de mens de relatie met God verziekt heeft. Inderdaad, niets kan ons scheiden van Zijn Liefde!

Mensen kunnen de indruk hebben dat we ons aan allerlei regels moeten houden. Mensen kunnen de indruk hebben dat er sprake is van angst. Bij mij is het juist het tegendeel. Ik "moet" niks, en angst is een slechte raadgever! Immers, ik geloof hetgeen we kunnen lezen in 2 Timoteüs 1:

Want God heeft ons niet een geest geschonken van vreesachtigheid, maar van kracht, liefde en bezonnenheid!
Amen. Ons geloof is niet gebaseerd op angst, maar op vreugde voor wat Christus heeft gedaan voor ons, namelijk onze zonden gedragen aan het kruis, en wat meer is, is opgestaan uit de dood, zodat wij eeuwig leven hebben ontvangen.
Dirk

Bericht door Dirk »

ineke-kitty schreef:Amen. Ons geloof is niet gebaseerd op angst, maar op vreugde voor wat Christus heeft gedaan voor ons, namelijk onze zonden gedragen aan het kruis, en wat meer is, is opgestaan uit de dood, zodat wij eeuwig leven hebben ontvangen.
Zo is het! Ik geloof hetgeen we in Jesaja 41 lezen, en, daaruit kunnen we concluderen dat we geen angst hoeven te hebben:

Vrees niet, want Ik ben met u; zie niet angstig rond, want Ik ben uw God. Ik sterk u, ook help Ik u, ook ondersteun Ik u met mijn heilrijke rechterhand!

Wij leven juist boven de angst door de Heilige Geest! We leven in een roerige tijd. Ik geloof dat we in de eindtijd leven, gezien het feit dat Israel een eenheid is, gezien het feit dat alle profetien (voor zover ik weet) uitgekomen zijn, die voorafgaan aan de Opname van de Gemeente. Jezus bemoedigt ons in Lucas 21:

Wanneer gij hoort van oorlogen en onlusten, laat u niet beangstigen. Want die dingen moeten eerst geschieden, maar dat is nog niet terstond het einde!
callista

Bericht door callista »

Weer lekker aan het evangeliseren? ....
Tegen de regels...

Lees de regels boven dit subforum en de FAQ
Maar je doet het erom hè? :naughty: :evil:

Afbeelding
ineke-kitty

callista schreef:Weer lekker aan het evangeliseren? ....
Tegen de regels...

Afbeelding
@Dirk en ik zijn met elkaar in gesprek, en dat is volgens mij niet verboden.
peda

Bericht door peda »

Tegen de regels...

Hallo Callista,

Ik heb mij onder het topic Hebreeen 11/12 ook bezondigd aan bijdragen die niet spoorden met de Apostolische Geloofsbelijdenis en daarbinnen de specifieke geloofsgedachten van @ ineke-ktty. Aangezien ik geloof beschouw als een bijzondere vorm van levensbeschouwing, heb ik eigenlijk een ruim hart. Leven en laten leven, is ten diepste mijn credo omdat ik gelukkig ben met pluriformiteit en veelkleurigheid. Wel is het passend dat ineke-kitty en Dirk onder levensbeschouwing geen een-tweetjes in inner-circle vorm gaan opvoeren, maar ook reageren op andere ingebrachte visies. Anders heb je een verdere uitbreiding van het solistisch optreden dat zo eigen is aan @ Alpha.
Martine

Bericht door Martine »

Tegen de regels...

Afbeelding
Inderdaad, daar lijkt het wel op...
(heb je de Giro in gedachten???)
Je kunt niet dieper vallen dan in Gods handen,
in Hem zijn wij geborgen.