Anja schreef:Dat ben ik met je eens. Beide religies, zowel jodendom als islam, zijn inderdaad wettisch. De verschillen tussen joden en moslims zijn alleen wel veel groter dan de overeenkomsten. Neem alleen al de biografie van Mozes tegenover de biografie van Mohammed.
Beide moordenaars in naam van God? Alleen was Mohammed nog eens pedofiel ook.
Omdat Christus Jezus, een Hij is en niet een Zij.
En Jezus gaf zijn "kerk" over aan Magdalena. Een vrouw. Toen God de mens in Zijn/Haar gelijkenis schiep, schiep God ons zowel mannelijk als vrouwelijk. Later toen Lilith gelijke rechten wou begon Adam te klagen en werd er dus een vrouw in Adam's gelijkenis geschapen. Adam vond zichzelf meer dan Lilith en zij gingen uit elkaar. Eva was dus niet Adams eerste vrouw.
De Heilige Geest wordt van oudsher vrouwelijk gedacht. Ook in de Traditie. Door alle patriarchale tendensen is dit gegeven danig ondergesneeuwd geraakt. Het komt in ieder geval volledig overeen met mijn ervaringen en gelukkig kende de theoloog die mij heeft bijgestaan dit feit ook (het feit dat het van oudsher vrouwelijk gedacht werd). De Heilige Geest wordt het vrouwelijk aspect van God gedacht. Voor ons een feit, voor anderen een mening, weer anderen komen dan weer met losse bijbelteksten om er zo gauw mogelijk een hij van te maken, maar die kun je helemaal niet los zien van de Traditie. De Traditie is de basis, niet de Bijbel zelf. En in die Traditie vind je dit uiteindelijk wel terug.
Kan kloppen, maar volgens mij is ook God vrouwelijk. Maar ook mannelijk. Zelfbestuivend om het zo te zeggen
Jawel hoor. Dat waren ze wel.
Er is een groot verschil tussen wicca bedrijven en moorden he. Mensen die in het polytheïsme geloofden en niet meeliepen in het verhaal werden verketterd. Niet enkel stoute mensen, maar veel onschuldigen. Net zoals de dag van vandaag veel mensen onschuldig vastzitten. En dan durft men dit het vrije westen noemen, lachen?
Het klopt wel dat er veel onschuldige mensen op de brandstapel zijn beland, ja. Maar ook dit ligt toch wel even een stukje genuanceerder. Dit deel van de tovenaars en heksen die jij noemt, werd door hun man of vrouw, die om diverse uiteenlopende redenen van ze af wilde, aangebracht als heksen. En dat de kerk, met kleine letter en natuurlijk niet die met de hoofdletter, het volk daarbij behulpzaam was, is gruwelijk. Dat zijn net zo slechte mensen. Je weet toch hopelijk wel hoe Hitler aan zijn ideeën kwam om gehandicapte kinderen te doden? Dat had ie niet zelf verzonnen hoor, Fundamenteel. De mensen, het volk, ouders van gehandicapte kinderen, vroegen hem in voorkomende gevallen per brief om hun kind te mogen laten doden. En Hitler heeft dat vervolgens als regel ingesteld. Maar het gruwelijke idee kwam van onderaf hoor.
Ja ergens heb je een punt. Doch ben ik sterk van mening dat mensen te snel vervolgd worden. Op dat vlak zijn wij geen moer geëvolueerd. Wij vervolgen nog steeds de waarheid en vervolgen mensen die te dichtbij de waarheid komen. We trappen anderen na omdat ze in wat anders geloven en we denken allemaal God beter te kennen dan de ander. Wij zijn gewoon vreselijke wezens.
Alleen als je Christus niet zoekt in je eigen hart. Dan wordt een mens uiteindelijk zo'n cerebrale hoogvlieger dat ie gaat denken dat ie God zelve is. Dan krijg je de enorme misstanden zoals die nu bijvoorbeeld nog steeds bij de jehova's getuigen plaatsvinden. Onder de dekmantel van pacifisme weigeren ze te stemmen en laten ze de kans om de wereld voor iedereen beter te maken, liggen. Het sexueel misbruik door en binnen hun kerk, blijft maar doorgaan, want ze nemen er geen verantwoording voor. Sexueel misbruikte kinderen moeten zonder hun ouders voor een soort rechtbank binnen de sekte komen, waar ze van hun kerkleiders de schuld van het misbruik zelf nog in de schoenen geschoven wordt ook. De top van de Jehova's Getuigen, de elite van hun piramide, zit tot aan de nek in de wapenhandel. Als er vroeger een kritische uitzending was op tv moesten alle jehova's getuigen naar "de zaal", zodat ze dat programma niet zouden zien.
Ook Christus riep op mensen te moorden die hem niet als koning zouden aanvaarden.
Lucas 19:27
"Doch deze mijn vijanden, die niet hebben gewild, dat ik over hen koning zoude zijn, brengt ze hier, en slaat ze hier voor mij dood.’
Ik weiger ook te stemmen. Stemmen is een recht, geen plicht. En in een democratie zonder referenda is het zinloos te stemmen. Wij kunnen regeringen niet corrigeren en zij rammen ons toch hun agenda door de strot. Stem je links of rechts, maakt geen hol uit. Ik weiger te geloven in het Westers systeem.
Jezus kende twee fases in zijn leven. Ik denk dat hij naar het einde toe psychotische trekken begon te vertonen van teveel geestverruimende middelen of wijn te gebruiken.
Ik meen te begrijpen dat je persoonlijk moeite hebt om rond te komen. Dat is geen makkie en velen van ons hebben die tijden zelf ook gekend of zitten daar middenin. Maar je kunt als je gewoon realistisch naar de inrichting van onze samenleving kijkt, gewoon niet ontkennen dat wij de waarden van Christus behoorlijk goed geimplementeerd hebben. En ja, wij geven derden, en voor het leeuwendeel wordt dat besteed aan herverdeling van de welvaart, een goede zorg en goede scholing voor iedereen. We zitten wel in een neergaande beweging. Via je kiesrecht kun je invloed uitoefenen op de vraag hoe we om moeten gaan met de beschikbare middelen.
Ik heb stemplicht, geen recht. Ik stemde op een onafhankelijkheid, niet van gekomen. Ik stemde tegen de massa migratie, grenzen staan nog steeds open. Ik geloof niet meer in de democratie, er is dan ook nooit een democratie geweest. Dit is een verdoken dictatuur.
Geld vind ik niet belangrijk. Mijn maag is dagelijks vol en ik heb wat mijn hartje begeerd.
Net als Zolderworm vraag ik me af of je wel leest wat anderen schreven. Zij vatten de Bijbel niet samen, Fundamenteel. Zij hebben hun eigen Bijbel geschreven, waarin hun leer reeds is verwerkt. Verder ga ik hier niet op in, want bij mij komen ze er niet in. Ook niet via een discussie met jou. Daar houdt het op voor mij.
Het is niet omdat jullie iets schrijven dat ik dat serieus dien te nemen. Ik heb gemerkt dat hier een enorme kruistocht tegen JG gaande is. Ik begrijp het niet, maar stel me er verder ook geen vragen bij.
JG vatten de bijbel wel samen. Ze zijn het gewoon oneens met de Kerk bv over de vertaling van bepaalde woorden. Ik vind dat bijzaak. Ik heb van JG meer over de bijbel geleerd dan al de jaren katholiek onderwijs.
Concreet komt het op dit neer: Satan is heer en meester van deze wereld, het is de beproeving niet voor hem te kiezen, maar voor God en je te onthechten van alle leugens waarmee anderen je misleid hebben. Zoals bv. patriotisme.
Zeg maar jij hoor. En nee, ik niet nee. De jehova's getuigen zijn tien keer erger dan de RKK ooit is geweest, Fundamenteel. Het wtg heeft de doofpot uitgevonden en jehova's getuigen leven in die doofpot.
Jg zijn tien keer erger. Maar ga dat maar ontekken.
Tien keer erger. Ik wil gerust geloven dat leden en misschien zelfs enkel priesters van WTG wat op hun kerfstok hebben. Maar ik ben Belg, ik heb operatie kelk van dichtbij meegemaakt. De Kerk heeft het gedoofpot, niet de JG.
Dit is een pedoland en de katholieke Kerk was daar de broedhaard van, de kern. Toen de vrouw van Dutroux vrij kwam kon ze meteen terecht bij een katholieke man die hoog benoemd bij de Kerk is. Dat spreekt boekdelen.