Dat merken we ja dat het wtg en jij zelf aanbeden willen wordenAlpha schreef:Ik ben niet iedereen.peda schreef:
Hallo Alpha,
Iedereen die een blik op de bijbel werpt, ziet toch dat Satan zoals bedoeld in de Job verzen een soort "'aanklager"' is, die voor al zijn handelingen vooraf goedkeuring nodig heeft van God. Daarentegen is de Satan zoals beschreven in Openbaring een totale vijand van God die volledig opereert op eigen gezag en naar eigen wil. De Joodse satan ( O T ) en de Christelijke Satan ( N T ) zijn totaal verschillende figuren/krachten. Dat jij een uitgebreid verhaal weet te brengen, gebaseerd op de inhoud van nog geen 40 verzen in het OT en NT tezamen is nogal wat in mijn ogen. Ook jouw verhaal over God in de hemel die kennelijk op zijn Goddelijke Billen op de gouden troon zit met Christus naast zich, is toch volledig beeldspraak. En dan nog in mijn ogen beschreven in de beeldspraak van kinderen. Je kunt in het onderdeel levensbeschouwing toch niet steeds aan komen zetten met de slogan "" het staat in de bijbel. dus is het waar, hoe kinderlijk het ook aandoet"'. Als Jezus het heeft over het uitrukken van het oog, dan zien zelfs jullie dat het gaat om beeldspraak. Ik vind de bijbel zelf een heel interessant boek, maar ik lees de bijbel dan ook als geestelijk volwassene, die begrijpt wanneer van beeldspraak gebruik wordt gemaakt. Dat noemt men in de moderne literatuur het z.g. "" genre "'. In de bijbel letten op "' genre "' is een eerste vereiste voor begrijpend lezen. Hoe minimaal mijn geestelijke capaciteiten ook zijn vergeleken met die van het Grote Mysterie, beeldspraak en genre kan ik prima herkennen.
Ik laat de Bijbel zelf spreken.
Kennelijk ontgaat je dat Satan een tegenstrever is.
Hij wil zelf aanbeden worden en streeft dat dus op alle mogelijke manieren na, zoals ook blijkt met de woestijn confrontatie met Jezus.
Jaja....Peda die geen zicht zou hebben en geen beeldspraak zou herkennen.Alpha schreef:Je kan kennelijk niet onderscheiden wat beeldspraak is en wat niet.
je hebt m.i. totaal geen zicht op de Bijbelse harmonie en leest dus niet "naar de geest".
Voor jou is kennelijk de Bijbel nog steeds een mysterie met vele "verhalen".
Jij wordt steeds grappiger