De denkwijze van atheïsten

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
callista
Man/Vrouw: V

Re: De denkwijze van atheïsten

Bericht door callista »

Ik zie in sommige atheïsten en agnosten etc..meer van Christus dan bij sommige christenen, die zeggen de HG te hebben..en zich wedergeboren noemen.
GeertN
Man/Vrouw: M

Bericht door GeertN »

Christiaan schreef:Dit stuk heb ik eerder geplaatst. Dit geeft aardig weer hoe ik denk:
Christiaan schreef:Ik wil dat mijn beeld van de wereld zoveel mogelijk overeenkomt met de realiteit. En ik denk dat dat belangrijk is. Hoe meer mijn beeld overeenkomt met de realiteit, hoe beter mijn beslissingen zullen zijn om een zo goed en waardevol leven te kunnen leiden.
Dat beeld van de wereld wordt gevormd door rede, logica en kennis. Kennis dat wordt verkregen door oa. wetenschap.

Ik denk dat wetenschap en de wetenschappelijke methode op dit moment de enige, aantoonbare, betrouwbare manier is om te weten hoe de realiteit waarin we leven, eruit ziet. Wat wetenschap eigenlijk doet is bepaalde natuurverschijnselen onderzoeken en proberen te verklaren. Deze verklaringen, als ze goed genoeg worden ondersteund door bewijs en ze toetsbare voorspellingen kan doen, wordt dan een (wetenschappelijke) theorie. Deze theorie is niet absoluut. Dus de juistheid van een theorie kan nooit 100% bewezen worden. Dat komt omdat ongeacht hoeveel bewijs en voorspellingen we kunnen doen, we nooit kunnen uitsluiten dat iets de volgende keer toch een andere uitkomst zal geven. Op deze manier kunnen we dus alleen zeggen of iets (zeer) waarschijnlijk is of (zeer) onwaarschijnlijk.
Dit is ook de reden waarom wetenschap nooit iets kan uitsluiten. We kunnen nooit uitsluiten dat er goden of andere bovennatuurlijke verschijnselen bestaan. We kunnen ook niet bewijzen dat we niet in de Matrix zitten, of het 'brein in het vat'.
Dat is de beperking die wetenschap heeft en die beperking is belangrijk om te onthouden. Als we zeggen dat iets bewezen is of dat het een feit is, dan is deze 'beperking' van toepassing.
Al deze kennis wordt of kan worden toegepast om ons leven te verbeteren en om meer te kunnen onderzoeken en ontdekken. De natuurkunde, scheikunde en biologie hebben ons in staat gesteld om dit niveau van levensstandaard, te bereiken. In het dagelijks leven profiteren we van deze kennis, we hebben auto's, we kunnen vliegen, we kunnen communiceren via internet en computers, we kunnen allerlei dingen bouwen. Ons begrip van de biologie heeft ons in staat gesteld om ziektes te genezen, om ingewikkelde hersenoperaties uit te voeren etc. En wie dit leest kan vast nog wel 100 andere dingen bedenken. Wetenschap werkt!

Ik geloof of accepteer een stelling/bewering pas als ik daar goede redenen voor heb. Die redenen heb ik boven aangegeven.
Ik heb tot op heden nog niet overtuigd geraakt voor het bestaan van een god of goden. Ik begrijp dat sommige (misschien wel de meeste) zullen zeggen dat god niet wetenschappelijk bewezen kan worden (zoals ik eerder hierboven ook al heb vermeld). Prima.
Maar welke andere manier/methode is aantoonbaar betrouwbaar om te weten? Hetzij fysisch, hetzij metafysisch? Ik sta open voor deze vraag. De argumenten en ‘bewijzen’ die ik tot nu toe heb gezien/gehoord voor het bestaan van een God hebben mij nog niet weten te overtuigen, maar ik laat me graag uitdagen.
Dankjewel, Christiaan! Je hebt trouwens een mooie naam!
Wie wreed is tegenover dieren, kan geen goed mens zijn!
GeertN

Bericht door GeertN »

callista schreef:Ik zie in sommige atheïsten en agnosten etc..meer van Christus dan bij sommige christenen, die zeggen de HG te hebben..en zich wedergeboren noemen.
Als je spreekt over "meer van Christus", spreek je dan over gedrag, normen en waarden, zoals naastenliefde, mensen in nood helpen, zachtmoedig en vriendelijk zijn, iets voor een ander over hebben? Ik denk dat je gelijk hebt. Ik ken atheïsten die zichzelf humanist noemen, en normen en waarden hebben die veel lijken op de normen en waarden die je bij christenen zou verwachten. Je ziet de mens Christus dus als een soort voorbeeld, of zie ik dit verkeerd?
Wie wreed is tegenover dieren, kan geen goed mens zijn!
peda

Bericht door peda »

callista schreef:Ik zie in sommige atheïsten en agnosten etc..meer van Christus dan bij sommige christenen, die zeggen de HG te hebben..en zich wedergeboren noemen.
Hallo Callista,

Het punt met je "' wedergeboren "' noemen is dat jezelf zo'n acte voor jezelf uitschrijft. De HG geeft geen acte als zichtbare werking en de "' wedergeborene "' blijft voor anderen een gewoon mens behept met fouten. Derhalve kan zo'n persoonlijke benoeming bij anderen als "'geloofsarrogant"' overkomen.
callista

Bericht door callista »

peda schreef:
Hallo Callista,

Het punt met je "' wedergeboren "' noemen is dat jezelf zo'n acte voor jezelf uitschrijft.
De HG geeft geen acte als zichtbare werking en de "' wedergeborene "' blijft voor anderen een gewoon mens behept met fouten.
Derhalve kan zo'n persoonlijke benoeming bij anderen als "'geloofsarrogant"' overkomen.
Mee eens...

Zelf benoemend wedergeboren...en overal de HG bij slepen.....die nogal willekeurig schijnt te zijn en niet eenduidig.
Vredestichter

Bericht door Vredestichter »

callista schreef:
peda schreef:
Hallo Callista,

Het punt met je "' wedergeboren "' noemen is dat jezelf zo'n acte voor jezelf uitschrijft.
De HG geeft geen acte als zichtbare werking en de "' wedergeborene "' blijft voor anderen een gewoon mens behept met fouten.
Derhalve kan zo'n persoonlijke benoeming bij anderen als "'geloofsarrogant"' overkomen.
Mee eens...

Zelf benoemend wedergeboren...en overal de HG bij slepen.....die nogal willekeurig schijnt te zijn en niet eenduidig.
je kunt ze meestal herkennen aan deze uitspraak van jezus en of ze hier aan voldoen !! in mark 16 v
14 Later verscheen Hij aan de elf, terwijl zij aan tafel aanlagen. Hij maakte hun een verwijt van hun hardnekkig ongeloof, omdat zij geen geloof hadden geschonken aan degenen die Hem gezien hadden, nadat Hij verrezen was. 15 Daarop sprak Hij tot hen: “Gaat uit over de hele wereld en verkondigt het evangelie aan heel de schepping. 16 Wie gelooft en gedoopt is, zal gered worden, maar wie niet gelooft zal veroordeeld worden. 17En deze tekenen zullen de gelovigen vergezellen: in mijn Naam zullen ze duivels uitdrijven, nieuwe talen spreken, 18slangen opnemen; zelfs als ze dodelijk vergif drinken zal het hun geen kwaad doen; en als ze aan zieken de handen opleggen, zullen deze genezen zijn.” 19Nadat de Heer Jezus aldus tot hen gesproken had, werd Hij ten hemel opgenomen en zit aan de rechterhand van God. 20Maar zij trokken uit om overal te prediken, en de Heer werkte met hen mee en schonk kracht aan hun woord door de tekenen die het vergezelden.

ze erkennen dat jezus God is, gedoopt zijn, en in tongentaal spreken (zingen ) demonen uitdrijven, en zieken genezen..
callista

Bericht door callista »

Vredestichter schreef:
callista schreef:
peda schreef:
Hallo Callista,

Mee eens...

je kunt ze meestal herkennen aan deze uitspraak van jezus en of ze hier aan voldoen !! in mark 16 v
14 Later verscheen Hij aan de elf, terwijl zij aan tafel aanlagen. Hij maakte hun een verwijt van hun hardnekkig ongeloof, omdat zij geen geloof hadden geschonken aan degenen die Hem gezien hadden, nadat Hij verrezen was. 15 Daarop sprak Hij tot hen: “Gaat uit over de hele wereld en verkondigt het evangelie aan heel de schepping. 16 Wie gelooft en gedoopt is, zal gered worden, maar wie niet gelooft zal veroordeeld worden. 17En deze tekenen zullen de gelovigen vergezellen: in mijn Naam zullen ze duivels uitdrijven, nieuwe talen spreken, 18slangen opnemen; zelfs als ze dodelijk vergif drinken zal het hun geen kwaad doen; en als ze aan zieken de handen opleggen, zullen deze genezen zijn.” 19Nadat de Heer Jezus aldus tot hen gesproken had, werd Hij ten hemel opgenomen en zit aan de rechterhand van God. 20Maar zij trokken uit om overal te prediken, en de Heer werkte met hen mee en schonk kracht aan hun woord door de tekenen die het vergezelden.

ze erkennen dat jezus God is, gedoopt zijn, en in tongentaal spreken (zingen ) demonen uitdrijven, en zieken genezen..
Weet je niet dat Marcus 16:9-20 een veel latere [waarschijnlijk christelijke] toevoeging is, m.a.w. een interpolatie?
Oorspronkelijk schijnt het te eindigen bij vers 8
Staat in veel vertalingen tussen haken.

Maar jij mag het proberen om dodelijk gif te drinken hoor.... :D

Dat Jezus God zou zijn is een veel later ontwikkeld dogma.
Bij Marcus was daar nog geen sprake van...
Laatst gewijzigd door callista op 04 jul 2017, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
peda

Bericht door peda »

Vredestichter schreef:
callista schreef:
peda schreef:
Hallo Callista,

Mee eens...

Het prediken is voor mij herkenbaar, maar het hebben van de gave van de tekenen ontbreekt. Zonder problemen vergif drinken, bergen verplaatsen, zieken genezen etc. Wie zieken kan genezen is de arts met een zichtbare acte. Wedergeborenen benoemen zichzelf zonder te beschikken over gezag gevende belangrijke tekenen. Helaas. Zelfbenoeming. :!:
Vredestichter

callista schreef:
Vredestichter schreef:
callista schreef:
peda schreef:
Hallo Callista,

Mee eens...

Weet je niet dat Marcus 16:9-20 een veel latere [waarschijnlijk christelijke] toevoeging is, m.a.w. een interpolatie?
Oorspronkelijk schijnt het te eindigen bij vers 8
Staat in veel vertalingen tussen haken.

Maar jij mag het proberen om dodelijk gif te drinken hoor.... :D
Daar staat in het grieks in een andere vertaling zoiets als colisto ha ha en daar drink ik hier regelmatig van
Wat zegt de bijbel ons over genezing

Jes.53:4,5Nochtans, onze ziekten heeft hij op zich genomen, en onze smarten gedragen; wij echter hielden hem voor een geplaagde, een door God geslagene en verdrukte. Maar om onze overtredingen werd hij doorboord, om onze ongerechtigheden verbrijzeld; de straf die ons de vrede aanbrengt, was op hem, en door zijn striemen is ons genezing geworden.

Jezus Christus is onze Geneesheer

Matt.8:17opdat vervuld zou worden, hetgeen gesproken werd door de profeet Jesaja, toen hij zeide: Hij heeft onze zwakheden op Zich genomen en onze ziekten heeft Hij gedragen.
1Petr.2:24die zelf onze zonden in zijn lichaam op het hout gebracht heeft, opdat wij, aan de zonden afgestorven, voor de gerechtigheid zouden leven; en door zijn striemen zijt gij genezen
Luc.10:19Zie, Ik heb u macht gegeven om op slangen en schorpioenen te treden en tegen de gehele legermacht van de vijand; en niets zal u enig kwaad doen.
Rom.8:11 En indien de Geest van Hem, die Jezus uit de doden heeft opgewekt, in u woont, dan zal Hij, die Christus Jezus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken door zijn Geest, die in u woont.
Geloof en genezing
“Genees de zieken en zeg tegen de mensen: Het koninkrijk van God is dicht bij u.” (Lukas 10:9)
“Ik zeg u, wie in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en grotere nog dan deze, want Ik ga tot de Vader.” (Johannes 14:12)
Hebr.11:6maar zonder geloof is het onmogelijk Hem welgevallig te zijn. Want wie tot God komt, moet geloven, dat Hij bestaat en een beloner is voor wie Hem ernstig zoeken.
Jac.5:15En het gelovige gebed zal de lijder gezond maken, en de Here zal hem oprichten. En als hij zonden heeft gedaan, zal hem vergiffenis geschonken worden. Ons vertrouwen in genezing
Joh.14:13,14en wat gij ook vraagt in mijn naam, Ik zal het doen, opdat de Vader in de Zoon verheerlijkt worde. Indien gij Mij iets vraagt in mijn naam, Ik zal het doen.“Genees de zieken en zeg tegen de mensen: Het koninkrijk van God is dicht bij u.” (Lukas 10:9)

“Ik zeg u, wie in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en grotere nog dan deze, want Ik ga tot de Vader.” (Johannes 14:12)

“Zoals de Vader mij heeft uitgezonden, zo zend ik jullie uit.” (Johannes 20:21)
callista

Bericht door callista »

@Vredestichter
Jouw reactie is geen antwoord, maar weer een preek...met tig teksten...waaronder nota bene Jesaja 53...die niet eens daarop van toepassing is.
Je kwakt [kopieert, knipt en plakt]maar lukraak wat neer...

Het gaat om de teksten zoals hierboven van Marcus 16:9-20
Daar ga je niet op in
Vredestichter

callista schreef:@Vredestichter
Jouw reactie is geen antwoord, maar weer een preek...met tig teksten...waaronder nota bene Jesaja 53...die niet eens daarop van toepassing is.
Je kwakt [kopieert, knipt en plakt]maar lukraak wat neer...

Het gaat om de teksten zoals hierboven van Marcus 16:9-20
Daar ga je niet op in
ik geef je teksten uit andere bijbel boeken zoals luc, johannes, jacobus, matheus, ''plakken en knippen'' inderdaad dat heb ik gedaan, uit de bijbel waar jij om vroeg, jij begrijpt jes 53 waarin Jezus omschreven wordt als de grote genezer redder en verlosser , en dit in mat en Petrus ook weer aangehaald wordt,
Hij stuurde de 70 discipelen eropuit zij genazen en bevrijde iedereen, en dat is de grote opdracht, en dit bleef in handelingen gewoon doorgaan, tot op de dag van vandaag.

maar er iets anders callista, je bent zo gefrustreerd, dat je niet eens meer mijn reactie's leest zo'n hekel heb aan de volgelingen van Jezus,anders kom je hier niet mee,

Ik denk callista dat je echt niet meer in de gaten heb , hoe en waarom je zo reageer, je hebt een sterke cognitieve dissonantie, met sterke narcistische trekken,

ook deze opmerking kun je waarschijnlijk nauwelijks beoordelen, omdat je simpel weg dit vermogen niet meer heb, vaak liggen diepe trauma's hieraan ten grondslag, vertel me eens over je je jeugd in de kerk, maar ik verwacht dat er ook later zich behoorlijke trauma's hebben voorgedaan,

inderdaad het gaat helemaal niet over deze topic, maar het zijn jou trauma's die overal zo op reageren, deze is zo een geworden met jou persoonlijkheid dat dit zich dit op elke topic manifesteert, toch kan een goed advies zoals bijv een behandeling door een emdr therapeut, grote gedrag's veranderingen als gevolg hebben, maar gebed is ook belangrijk,

omdat deze trauma's er voor zorgen, dat je door iedereen buitengesloten voelt, met eenzaamheid tot gevolg..

we wachtten af..
callista

Bericht door callista »

Hou je smoesjes en zg. [pseudo]kennis over mensen maar voor je.....te triest voor woorden.
Doe liever eens iets aan jezelf...
Christiaan

Bericht door Christiaan »

@ vredestichter:
I.p.v. anderen 'cognitief dissonant' te noemen en te speculeren over trauma's, zou je gewoon ook eens een keer je eigen teksten kunnen schrijven en ingaan op argumenten. Het enige wat ik van je ken (vooral op credible) zijn alleen maar copy/paste verhalen van ontdekgod.nl. Een waardeloze manier van communiceren.
Vredestichter

Christiaan schreef:@ vredestichter:
I.p.v. anderen 'cognitief dissonant' te noemen en te speculeren over trauma's, zou je gewoon ook eens een keer je eigen teksten kunnen schrijven en ingaan op argumenten. Het enige wat ik van je ken (vooral op credible) zijn alleen maar copy/paste verhalen van ontdekgod.nl. Een waardeloze manier van communiceren.
Hallo christiaan ook goedemiddag, ik verwijs wel eens door, omdat dit soms de zaak verduidelijkt,

Maar voor je verder gaat met je commentaar,het ging over de tekst in
Marcus 16:9-20

waar ik in aangaf dat je een volgeling van jezus aan zou kunnen herkennen, wonderen en tekenen zullen hem volgen,
volgens callista kwam deze tekst niet eens in de oorspronkelijke bijbel voor, ik stuur haar nog een aantal teksten die exact hetzelfde aangeven, maar nee hoor staat er niet..
en nou kom jij met deze reactie..

Fijn dat je me zo goed kent, aangenaam kennis te maken !
Christiaan

Vredestichter schreef: Fijn dat je me zo goed kent, aangenaam kennis te maken !
Ik ken jou niet. Daarom kan (en zal) ik ook geen psychologische diagnose stellen. Ik reageer enkel op wat je schrijft.
En jij kent Callista ook niet. Dus ik stel voor om dat soort uitlatingen niet meer te doen. Het siert je niet.
Vredestichter

Christiaan schreef:
Ik ken jou niet. Daarom kan (en zal) ik ook geen psychologische diagnose stellen. Ik reageer enkel op wat je schrijft.
En jij kent Callista ook niet. Dus ik stel voor om dat soort uitlatingen niet meer te doen. Het siert je niet.
Dat klopt Christiaan, maar ik heb genoeg diagnoses gemaakt, om iets vast te kunnen stellen,
op alle topic's waar geestvervulde christenen iets plaatsen komt er bagger over heen van callista.
zelf ene Dirk die me waarschuwt vlak voordat hij dit forum verliet voor ''callista"

en omdat ze alle gesprekken die maar enigszins opbouwend, bemoedigend, vertroosten, en vol van geloof spreken, komt callista als een natte handdoek, om dit te verstieren, deze zelfde Dirk gaf aan dat er voor hem 4 andere vertrokken zijn, omdat ze gehoopt hadden, hier een gesprek aan te gaan over geloof en levensbeschouwing,

nou ik ook Pyro, alleen ik laat me niet zo gauw weg jagen, misschien door mijn werk onder dak en thuislozen, criminlen, verslaafden, en andere geliefden van de Heer ha ha

en zeker niet door een stelletje atheïsten, ik zie er een grote uitdaging in..

Maar ik hoop op je begrip voor de aanpak, en anders, doe me eens een goede suggestie
Laatst gewijzigd door Vredestichter op 04 jul 2017, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
peda

Bericht door peda »

Ik draag Callista hoog in het vaandel. Zo'n jaar geleden keek ik anders tegen haar aan als heden ten dage. Callista is ten diepste geen atheiste, dat is een verkeerd "" hokje "'. Zij strijdt tegen zoals zij het ziet de geloofsarrogantie die sommige gelovenden in hun inbreng uitstralen. Ik heb altijd een in mijn optiek respectvolle gedachtenuitwisseling met haar en zou haar niet graag uit dit forum zien vertrekken. Wat Dirk ook als erfenis over dit forum heeft overgedragen, zelf kies ik voor eigen waarneming en niet een film reeds van afrondend commentaar gaan voorzien na de eerste 10 minuten speeltijd.
Christiaan

Vredestichter schreef:
Christiaan schreef:
Dat klopt Christiaan, maar ik heb genoeg diagnoses gemaakt, om iets vast te kunnen stellen,
op alle forum's waar geestvervulde christenen iets plaatsen komt er bagger over heen van callista.
zelf ene Dirk die me waarschuwt vlak voordat hij dit forum verliet voor ''callista"

en omdat ze alle gesprekken die maar enigszins opbouwend, bemoedigend, vertroosten, en vol van geloof spreken, komt callista als een natte handdoek, om dit te verstieren, deze zelfde Dirk gaf aan dat er voor hem 4 andere vertrokken zijn, omdat ze gehoopt hadden, hier een gesprek aan te gaan over geloof en levensbeschouwing,

nou ik ook Pyro, alleen ik laat me niet zo gauw weg jagen, misschien door mijn werk onder dak en thuislozen, criminlen, verslaafden, en andere geliefden van de Heer ha ha

en zeker niet door een stelletje atheïsten, ik zie er een grote uitdaging in..

Maar ik hoop op je begrip voor de aanpak, en anders, doe me eens een goede suggestie
Volgens mij is Callista niet de enige die 'moeite' heeft met jouw manier van communiceren. Mijn suggestie is dan ook om bondig je eigen argument te schrijven (en evt een link toevoegen voor onderbouwing/bron). Anders is het bijna niet te doen. Ik vraag me dan ook af of iedereen die lappen tekst allemaal leest. Dus je schiet wellicht je eigen doel voorbij.

De meesten hier (ook atheïsten) zijn bereid een gesprek/discussie aan te gaan. Maar dat lukt alleen als we duidelijk en respectvol naar elkaar zijn, dus geen ad hominem aanvallen. Een beetje vurige discussie mag best, maar je bent ook zelf verantwoordelijk voor hoe de discussie loopt. En als de ander echt niet wil, dan houdt het op. Maar houd er rekening mee dat niet iedereen jouw geloof deelt. Je hebt niet de waarheid in pacht.
Vredestichter

peda schreef:Ik draag Callista hoog in het vaandel. Zo'n jaar geleden keek ik anders tegen haar aan als heden ten dage. Callista is ten diepste geen atheiste, dat is een verkeerd "" hokje "'. Zij strijdt tegen zoals zij het ziet de geloofsarrogantie die sommige gelovenden in hun inbreng uitstralen. Ik heb altijd een in mijn optiek respectvolle gedachtenuitwisseling met haar en zou haar niet graag uit dit forum zien vertrekken. Wat Dirk ook als erfenis over dit forum heeft overgedragen, zelf kies ik voor eigen waarneming en niet een film reeds van afrondend commentaar gaan voorzien na de eerste 10 minuten speeltijd.
Peda met alle respect, Callista is ten diepste geen atheïst, maar ze strijd tegen geloofsarrogantie, Mmm

of irriteert ze zich aan mensen die weten dat ze een kind van God zijn en gered zijn, want dat is namelijk vaak de frustratie die er onder zit, en weet je Peda, God houd van haar peda , laat ik daar duidelijk over zijn

Maar er is een groot verschil tussen romeinen 5 6 7 en h 8 v14 maar om het kort en duidelijk te houden..Iedereen die door Gods Geest wordt geleid, is een kind van God. 15 Want jullie hebben geen geest gekregen die bange slaven van jullie maakt. Maar jullie hebben Gods Geest gekregen. Hij maakt jullie tot kinderen van God. Door Gods Geest noemen we Hem vol vertrouwen: "Lieve Vader!" 16 Gods Geest die in ons is, laat onze eigen geest weten dat we kinderen van God zijn. 17 En omdat we Gods kinderen zijn, erven we ook. We erven hetzelfde van God als Jezus Christus. Net als Jezus moeten we veel lijden. Daarom geeft God ons ook dezelfde heerlijke hemelse dingen als Hij Jezus gegeven heeft. 18
callista

Bericht door callista »

Vredestichter schreef:
of irriteert ze zich aan mensen die weten dat ze een kind van God zijn en gered zijn, want dat is namelijk vaak de frustratie die er onder zit
:mrgreen:
Ik heb te doen met de mensen die jij als hulpverlener terzijde staat ...die komen volgens mij van de regen in de drup. :clown:
Zolderworm

Bericht door Zolderworm »

callista schreef:Vredestichter schreef:
of irriteert ze zich aan mensen die weten dat ze een kind van God zijn en gered zijn, want dat is namelijk vaak de frustratie die er onder zit
Ik heb te doen met de mensen die jij als hulpverlener terzijde staat ...die komen volgens mij van de regen in de drup. :clown:
Vredestichter leidt aan een vorm van godsdienstwaanzin, Callista. Daar kun je niet gewoon mee praten. Op de GGz-afdeling waar ik vaak komt, zit ook zo iemand. Ze zijn niet voor rede vatbaar, zien niet in dat het allemaal slechts om hun eigen mening gaat, en demoniseren iedereen die het niet met hen eens is. Mijns inziens moeten deze mensen gewoon meteen van het forum verwijderd worden. Ze verzieken het hele forum. Dit zijn gewoon de uitwassen van het internet. Er komen hier mensen op af die volkomen van lotje getikt zijn. Als het mijn forum geweest was, had ik zo iemand meteen weggestuurd.
We zitten nu met een zogenaamd vernieuwd forum, maar het is alleen maar erger geworden. Je moet als moderatie hierin gewoon een strak beleid voeren. Het is nu alleen maar slappe hap. Gooi zulke mensen eruit!
Only dead fish go with the flow
Anja (oud account)

Bericht door Anja (oud account) »

peda schreef:Ik draag Callista hoog in het vaandel. Zo'n jaar geleden keek ik anders tegen haar aan als heden ten dage. Callista is ten diepste geen atheiste, dat is een verkeerd "" hokje "'. Zij strijdt tegen zoals zij het ziet de geloofsarrogantie die sommige gelovenden in hun inbreng uitstralen. Ik heb altijd een in mijn optiek respectvolle gedachtenuitwisseling met haar en zou haar niet graag uit dit forum zien vertrekken. Wat Dirk ook als erfenis over dit forum heeft overgedragen, zelf kies ik voor eigen waarneming en niet een film reeds van afrondend commentaar gaan voorzien na de eerste 10 minuten speeltijd.
Geheel en al mee eens. Uitstekend gezegd! :flower1:
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Vredestichter

ja prima jou menig en verder niets te melden of is dit standaard ""De denkwijze van atheïsten""
(bron bijbel col h2 v 8)
8 Let er op dat jullie je niet laten bedriegen door de zogenaamde wijsheid en mooie praatjes van andere mensen. Want hun ideeën zijn menselijke ideeën. Het zijn de gedachten van deze wereld. Niet die van Christus. 9 In de mens Jezus woont God Zelf. 10 En als jullie één zijn met Christus, woont God Zelf ook in júllie. Christus is het Hoofd van alles wat heerst en macht heeft.
callista

Bericht door callista »

Vredestichter schreef:
ja prima jou menig en verder niets te melden of is dit standaard ""De denkwijze van atheïsten""
(bron bijbel col h2 v 8)
8 Let er op dat jullie je niet laten bedriegen door de zogenaamde wijsheid en mooie praatjes van andere mensen. Want hun ideeën zijn menselijke ideeën. Het zijn de gedachten van deze wereld. Niet die van Christus. 9 In de mens Jezus woont God Zelf. 10 En als jullie één zijn met Christus, woont God Zelf ook in júllie. Christus is het Hoofd van alles wat heerst en macht heeft.
Hoe komt het dat ik niets van Christus in jou kan ontdekken? :(
Vredestichter

Zolderworm schreef:
Vredestichter leidt aan een vorm van godsdienstwaanzin, Callista. Daar kun je niet gewoon mee praten. Op de GGz-afdeling waar ik vaak komt, zit ook zo iemand. Ze zijn niet voor rede vatbaar, zien niet in dat het allemaal slechts om hun eigen mening gaat, en demoniseren iedereen die het niet met hen eens is. Mijns inziens moeten deze mensen gewoon meteen van het forum verwijderd worden. Ze verzieken het hele forum. Dit zijn gewoon de uitwassen van het internet. Er komen hier mensen op af die volkomen van lotje getikt zijn. Als het mijn forum geweest was, had ik zo iemand meteen weggestuurd.
We zitten nu met een zogenaamd vernieuwd forum, maar het is alleen maar erger geworden. Je moet als moderatie hierin gewoon een strak beleid voeren. Het is nu alleen maar slappe hap. Gooi zulke mensen eruit!
Hee Worm wat laat jij je snel kennen zeg.. wat komt er allemaal voorbij eens zien Mmm , godsdienstwaanzin, Daar kun je niet gewoon mee praten,Op de GGz-afdeling waar ik vaak komt, Ze zijn niet voor rede vatbaar, Ze verzieken het hele forum, maar het is alleen maar erger geworden, Als het mijn forum geweest was, had ik zo iemand meteen weggestuurd, Gooi zulke mensen eruit!,

ha ha verbitterd, gescheiden, depressief, medicatie, angstig, gefrustreerd , juist jij bent er aan toe, om een ontmoeting met Jezus te hebben
ken je het verhaal van saulus die Paulus werd, Worm Worm waarom vervolg je Mij, ha ha
ik word zo blij van je, ik zou bijna met je gaan vissen..