Anja schreef:@Peda,
Om spraakverwarring te voorkomen: het Wachttorengenootschap zelf is geen rechtspersoon, een genootschap zijn altijd mensen. Een stichting, een BV, een vennootschap, dat zijn rechtspersonen.
Persoonlijk schrijf ik meestal over wtg en niet over jg, omdat ik met wtg verwijs naar de organisatie en niet naar individuele leden. Maar door jouw toelichting begrijp ik dat ik dan nog beter BL kan zeggen. Ik ben het met je eens dat het besturend lichaam meer verantwoordelijkheid heeft. Tegelijkertijd weet ik niet precies welke functionarissen daaronder vallen. Comitees van ouderlingen die een misbruikt kind verhoren en die het bijzijn van ouders weigeren, en het kind nog beschuldigen ook, om maar een voorbeeld te noemen. Volgens mij behoren die niet tot het BL. En volgens mij dragen die weliswaar misschien minder verantwoordelijkheid, maar zijn ze wel degelijk verantwoordelijk voor eigen uiting en daden.
Je praat voortdurend afvallige Jg na, die er op uit zijn om Jg zo zwart mogelijk te maken.
Interessant is dat men lectuur naspeurt, om iets te kunnen vinden en gaan daarvoor zelfs meer dan 100 jaar terug.
Deze berichten keren steeds weer terug, ook als ze allang achterhaald of weerlegd zijn.
Opvallend is, dat Jg slechts een zeer kleine minderheid zijn, die steeds weer door gefrustreerde ex jg aangevallen wordt.
Zij maken zich totaal niet druk over de grote religies, waar meer en makkelijker eer te behalen is..
Het is nu eenmaal zo, dat iemand pas schuldig is, na veroordeling door overtuigend wettig bewijs.
Zolang iemand niet definitief is veroordeeld, is hij dus onschuldig aan het ten laste gelegde.
Het aan de schandpaal nagelen of lynchen is niet van deze tijd.
Wanneer JIJ een wet hebt overtreden en aangeklaagd wordt, dan krijg je een advocaat toegewezen.
Wat zou JIJ er van vinden wanneer die advocaat alle vertrouwelijk gegeven informatie naar een krant doorspeelt?
Dat is namelijk de kern van het issue.
Bij mijn weten worden de ouders geadviseerd om aangifte te doen, als het ernstig is.
Het staat de ouders vrij om dat advies op te volgen.
JG hebben geen kindertehuizen, geen internaten of beroemde zangkoren waar, zoals algemeen bekend, veel misbruik en/of grof geweld plaats vindt, gepleegd door geestelijken, die dan gewoon overgeplaatst worden en op oude voet verder kunnen gaan.