@bonjour
Nee,ik zeg dat beroerde mutaties voor spontane abortussen zorgen.
Een bevruchting is niet een mutatie. Bij een bevruchting is er niet een kans op 1 mutatie, er is een kans op vele mutaties op verschillende plekken. Meestal heel onschuldig. Niet al het dna wordt gebruikt. Soms geeft het een voordeel in de ene situatie, soms een nadeel in de andere.
We hebben zo veel fossielen van walvissoorten dat we kunnen zien hoe de mutaties ervoor gezorgd hebben dat het neusgat zich langzaam naar de rug heeft verplaatst.
Nee je hebt een paar gestorven dieren met afwijkende gelijke eigenschappen. Dat is alles wat je als feit kan beschouwen. De rest is speculatie. Het zouden net zo goed uitgestorven soorten kunnen zijn. Kortom, ik neem fossielen niet zo serieus. Kan je een voorbeeld geven waar meerdere mutaties ervoor hebben gezorgd dat er een toename aan informatie was. Iets wat getest kan worden.
Vervolgens verspreiden de mutaties zich over de soort. Stel nu dat een groep zich splitst. De ene helft verzamelt een aantal mutaties de andere helft een ander aantal andere mutaties. Wanneer het dna op essentiële delen gaat verschillen wordt eerst de kans op nageslacht tussen een lid van de ene groep en de andere kleiner. In een later stadium met nog meer verschillen is er geen gemeenschappelijk nageslacht meer mogelijk. Op die manier krijg je verschillende soorten. Wat Berlinski je niet heeft vertelt is dat we dit gewoon in de natuur zien. Het gebeurt onder onze neus.
Maar daar heb ik ook geen probleem mee. Dieren veranderen door omstandigheden, dat zien we idd. Dat ontkent Berlinski ook niet. Maar honden blijven honden, katten blijven katten. We kunnen ook niet buiten deze regels expirimenteren. De hondenfokkers rekenen op dit feit.
We zien ook van allerlei organen verschillende versies bij verschillende diersoorten. Bijvoorbeeld zijn er vele versies van het oog. Dat geeft een idee hoe een complex oog is ontstaan door evolutionaire stappen.
Nee, je ziet verschillende soorten ogen en organen. Dat ze door evolutionaire stappen zijn ontstaan is speculatie.
Ik zie het zo. Er was eens een eerste motor, daarna is deze motor vele malen gekopieerd. In allerlei versies en voor verschillende doeleinden, maar er is altijd een engineer voor nodig geweest om het te laten werken. De versies zijn niet vanzelf ontstaan, laat staan het origineel.