Inderdaad Gaitema.Eerlijk gezegd krijg ik niet de indruk dat we allemaal overtuigd christelijk zijn omdat we ontdekt hebben welke kerkelijke stroming nu gelijk heeft, maar dat we overtuigd christelijk zijn omdat we geloven in de Persoon Jezus en de hand van God in ons leven + dat de woorden die in de bijbel staan van God afkomstig is. Inclusief de kruisdood voor onze zonden. Visies kunnen in loop van je leven veranderen, maar al het genoemde hier blijft voor je als paal boven water staan. Jezus is Heer! Dat is en blijft de overtuiging.
Echter niet iedereen hier gelooft dat maar dat hoeft een gesprek niet in de weg te staan
Voor mij (en ik denk voor velen) is daarom de Apostolische Geloofbelijdenis erg belangrijk als zeg maar "basistekst".
Dan kan het best zijn dat iedereen een verschillende invulling geeft aan de afzonderlijke delen maar in hoofdlijnen kun je elkaar daar wél vinden als christenheid.
Dan kan het voor mij zo zijn dat ik die Waarheid herken in de GKV en dat jij die in de PKN herkent.