Daarbij vergeet je dat wij wel in die zin gescheiden zijn van God, dat ons bewustzijnspunt is gecentreerd is in het lagere drietal: fysiek, astraal en mentaal lichaam, waarbij we astraal en mentaal lichaam alleen maar afgeleid waarnemen en niet rechtstreeks. In die zin staan wij buiten God. Dat kun je geen zonde noemen, omdat het niet onze eigen schuld is. Het is een deel van het grote plan. Maar het is mijns inziens wel de bedoeling weer op te stijgen naar God, dus niet alleen ons bewustwordingspunt te verplaatsen, maar ook het lager drietal op den duur overbodig te maken.Messenger schreef:Nee het is niet bijbels. Naar mijn idee kan Jezus niet voor onze zonden gestorven zijn, omdat we vanwege de vrije wil en de onvoorwaardelijke liefde (echte zuivere liefde is altijd om niet, altijd onvoorwaardelijk) geen zonden kunnen begaan.coby schreef: Dat is een leuk idee, maar niet Bijbels. Dan had Jezus ook niet hoeven sterven voor onze zonden. Beter regel je je ticket naar de hemel door Zijn offer te accepteren. Hij kwam om ons te bevrijden van zonde en zonde scheidt van God.
Van God zijn we naar mijn idee niet gescheiden, omdat God volgens mij alomtegenwoordig is en dus ook in ons allemaal. God is dus overal en in alles. We hoeven dus niet bevrijd te worden van zonde.
Dat kan alleen door middel van een transformatieproces, waarbij we vrijkomen aan onze binding aan de natuur.