Goede zondag, meneer Peda,peda schreef:Hallo Martha,Martha schreef:Goedemorgen meneer,Messenger schreef:Zegt de Heer in de Bijbel niet duidelijk :Martha schreef: Het is een gotspe dat als gevolg van het in Auschwitz gevelde oordeel onder mensen, God wordt doodverklaard, terwijl over de Duivel (en dus hel) niet gesproken wordt. Auschwitz is de hel in de tijd. Deze weerlegt niet het bestaan van God maar bewijst het bestaan van de Duivel.
Jesaja 45:7 "Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen."
U haalt de duivel erbij, maar die is boventallig als de HEERE zelf het kwaad schept. Of niet soms? Heeft de HEERE, die almachtig is, een hulpje nodig soms?
Leest u eerst eens Genesis 3.
Leest u vervolgens nogmaals langzaam en aandachtig het boek Job. Let dan extra op Job 2 vers 3 , met name het laatste zinsdeel van dat vers. Daar staat letterlijk in de grondtekst "om hem te verzwelgen zonder genade".
En gaat u dan eens rustig het Evangelie van Jezus Christus lezen in de boeken Matteüs, Marcus, Lucas en Johannes. Laat het bezinken in uw hart. Keer dan nog eens terug naar Job. Waarschijnlijk vallen u dan nog een paar andere dingen op dan alleen de losse zinssnede die u er nu uit isoleert.
Jij geeft de schuld van het ( menselijk ) kwaad in de wereld aan de Persoonsachtige Satan.
U kon er niet verder naast zitten. Waaruit meent u dit op te maken?
Of men nu gelooft en aanvaarden kan dat de Duivel een zelfstandig opererende Entiteit is, waar wij als gelovigen vanuit gaan, of dat men de Duivel (op dit moment nog) aanmerkt als een aspect van God, doet aan de noodzaak van aanvaarding van de Genade niets af. Of men de zondeval nu noodzakelijk meent voor het leren kennen van de diepte van de Liefde en de Genade Gods, of dat men gelooft zoals de Heilige Schrift in Romeinen 8,20 aangeeft, dat God als gevolg van de zonde van de mens de schepping aan de zinloosheid heeft overgegeven, de Uitgang uit zijn benarde toestand blijft voor de mens Dezelfde.Maar het blijft toch in mijn optiek "'merkwaardig"' dat de Alwetende God in het Volkomen Paradijs begonnen is met daar de bekende Zondeval boom te plaatsen. Voorts heeft de Almachtige/Alwetende toegestaan dat de voordien reeds gevallen Satan in deze Volkomenheid mocht patrouilleren. Bij het Kruisoffer kun je ook de vraag stellen of het mogelijk zou zijn geweest dat Jezus het Offer ontlopen zou kunnen hebben, omdat in de scenerie er een belangrijk iemand niet meegedaan zou hebben. Was het voor de onschuldige Jezus wel mogelijk geweest om op hoge leeftijd een natuurlijke dood te sterven, of Moest de Kruisgang plaatsvinden, Beslist door Hogerhand en dwingend uitgevoerd door Beneden. Mij zijn de antwoorden vanuit het main stream christendom bekend, desondanks blijven de vragen levensgroot staan wanneer je een andere invalshoek de revue laat passeren. God volledig Goed en Satan volledig Slecht, dat is het christelijk axioma. Vandaar ook de schepping ex-nihilo; de schepping Oorspronkelijk Volledig Zonder Kwaad. Vervolgens gaat het volledig mis, wel lastig, althans in mijn optiek wanneer aan God de "' eigenschappen "" Almachtig, Alwetend en Volkomen Goed worden toegeschreven. Zelf kom ik niet helder uit deze Gordiaanse knoop..