Verschil tussen ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE en liefde?
Forumregels
Geen tekst uit berichten hier kopiëren naar andere subforums.
Geen tekst uit berichten hier kopiëren naar andere subforums.
-
- Man/Vrouw: V
Re: Verschil tussen ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE en liefde?
Dat is voor mij ook een compleet raadsel
Ook dat ericjan o.a. nog in een aarde gelooft die maar 6000 jaar oud is.
Ik kan er met mijn verstand niet bij.
Zo is er ook de nano -wetenschapper Cees Dekker
https://nl.wikipedia.org/wiki/Cees_Dekk ... urkundige)
Die ging van het geloof in ID naar theïstische evolutie.
Nou eerlijk gezegd geloof ik er geen bal van....
Nu hoor je niets meer van hem of dat is mij ontgaan.
Kijk..je kunt ontzettende bewondering hebben voor alles in het universum; in de natuur etc...Maar is dat het werk van een God?
Ook dat ericjan o.a. nog in een aarde gelooft die maar 6000 jaar oud is.
Ik kan er met mijn verstand niet bij.
Zo is er ook de nano -wetenschapper Cees Dekker
https://nl.wikipedia.org/wiki/Cees_Dekk ... urkundige)
Die ging van het geloof in ID naar theïstische evolutie.
Nou eerlijk gezegd geloof ik er geen bal van....
Nu hoor je niets meer van hem of dat is mij ontgaan.
Kijk..je kunt ontzettende bewondering hebben voor alles in het universum; in de natuur etc...Maar is dat het werk van een God?
-
- Man/Vrouw: M
[quote="callista"]Nou, en wat doe jij dan?[/quoIk ben actief op een Sinterklaas forum omdat ik in Sinterklaas geloof.
Dat is het verschil
Dat is het verschil
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
-
Dat is het vreschil tussen en mens die 'd niet kent en een mens die MAG wandelen met G'd.Zolderworm schreef: Dat neemt niet weg dat ik niet begrijp hoe een intelligent mens als hij de bijbel zo letterlijk kan nemen.
Zonder de Hulp van G'd hierin is dat onmogelijk.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
-
Hallo ericjan,ericjan schreef:Dat is het vreschil tussen en mens die 'd niet kent en een mens die MAG wandelen met G'd.Zolderworm schreef: Dat neemt niet weg dat ik niet begrijp hoe een intelligent mens als hij de bijbel zo letterlijk kan nemen.
Eerder schreef jij reeds dat het uitsluitend God is die bepaalt wie Hij aanraakt en wie niet. De mens heeft daar geen enkele invloed op.
In mijn ogen volg je met die gedachte de predestinatieleer. Reeds voordat iemand geboren wordt, is bij God al bekend wie Hij te zijner tijd tot Zijn intimi zal nemen en wie niet. Het is bekend dat predestinatie in vele kerkgenootschappen niet wordt gevolgd en dat het aldaar juist de mens is die uit vrije wil bepaalt of hij/zij God wil volgen of juist niet. Op het internet is argumentatie voor of tegen predestinatie uitvoerig te vinden. Jij ziet niets in theologie als zijnde mensenwerk en jij leest de bijbelboodschap gewoon letterlijk uit de bijbel. Wat zijn nu jouw hoofteksten waarop jij de gedachte baseert dat de mens zelve niets kan doen aan het al of niet behoren tot de Goddelijke intimi.
Laatst gewijzigd door peda op 20 aug 2018, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
God 'wandelt' met iedereen. God is overal, er is niets buiten God.ericjan schreef:Dat is het vreschil tussen en mens die 'd niet kent en een mens die MAG wandelen met G'd.Zolderworm schreef: Dat neemt niet weg dat ik niet begrijp hoe een intelligent mens als hij de bijbel zo letterlijk kan nemen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
Hallo peda,peda schreef:Hallo ericjan,ericjan schreef:Dat is het vreschil tussen en mens die 'd niet kent en een mens die MAG wandelen met G'd.Zolderworm schreef: Dat neemt niet weg dat ik niet begrijp hoe een intelligent mens als hij de bijbel zo letterlijk kan nemen.
Eerder schreef jij reeds dat het uitsluitend God is die bepaalt wie Hij aanraakt en wie niet. De mens heeft daar geen enkele invloed op.
In mijn ogen volg je met die gedachte de predestinatieleer. Reeds voordat iemand geboren wordt, is bij God reeds bekend wie Hij te zijner tijd tot Zijn intimi zal nemen en wie niet. Het is bekend dat predestinatie in vele kerkgenootschappen niet wordt gevolgd en dat het aldaar juist de mens is die uit vrije wil bepaalt of hij/zij God wil volgen of juist niet. Op het internet is argumentatie voor of tegen predestinatie uitvoerig te vinden. Jij ziet niets in theologie als zijnde mensenwerk en jij leest de bijbelboodschap gewoon letterlijk uit de bijbel. Wat zijn nu jouw hoofteksten waarop jij de gedachte baseert dat de mens zelve niets kan doen aan het al of niet behoren tot de Goddelijke intimi.
Hier een grepe uit vele:
Hier zegt Yehua dat geen mens to Hem komen kan zonder dat G'd deze mens aan Hem geeft.
Johannes 6:65
65 En Hij zei: Daarom heb Ik u gezegd dat niemand tot Mij komen kan, tenzij het hem door Mijn Vader gegeven is.
Hier zegt Yeshua dat geen mens to Hem kan komen tenzij G'd deze naar Hem gezonden heeft door hem naar Yeshua te trekken.
Johannes 6:44
44 Niemand kan tot Mij komen, tenzij de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekt; en Ik zal hem doen opstaan op de laatste dag.
Hier zet yeshua dat Hij NIET voor de hele wereld bidt. maar alleen voor de mensen die door G'd gezonden zijn naar hem.
Johannes 17:9
9 Ik bid voor hen. Ik bid niet voor de wereld, maar voor hen die U Mij gegeven hebt, want zij zijn van U.
11 En Ik ben niet meer in de wereld, maar dezen zijn in de wereld, en Ik kom naar U toe. Heilige Vader, bewaar hen die U Mij gegeven hebt in Uw Naam, opdat zij één zullen zijn zoals Wij.
12 Toen Ik met hen in de wereld was, bewaarde Ik hen in Uw Naam. Hen die U Mij gegeven hebt, heb Ik bewaard en niemand uit hen is verloren gegaan dan de zoon van het verderf, opdat de Schrift vervuld wordt.
Zelfs Judas was door G'd zo ingezet om Yeshua te verraden en ook voorzegt in OT.
Hier zegt yeshua dat ieder mens die G'd Hem geeft tot Hem komen zal en dat Hij van deze gegeven mensen niemand zal uitwerpen.
Dat geldt dus niet voor alle mensen !
Johannes 6:37
37 Al wat Mij de Vader geeft, zal tot Mij komen; en die tot Mij komt, zal Ik geenszins uitwerpen.
-
Beste Peda, alhoewel je schrijft aan Ericjan wil ik graag reageren op een paar punten die je maakte.
Duidelijk is het dat predestinatieleer leidt tot kwalijke opvattingen en rassenhaat.
In mijn bescheiden optiek is predestinatie een gesloten boek, namelijk: de Bijbel. Het was voorbestemd dat Adam zondigde, opdat er ruimte ontstond voor de komst van de Messias, wiens komst eveneens voorbestemd was. Nadat alles vervuld is wat vervuld moest worden, is er van predestinatie geen sprake meer. Het oude verbond was de predestinatie tijd, maar de broeders en zusters van Messias zijn kinderen van de vrijheid. En wie vrij is, diens bestemming staat tevoren niet vast.peda schreef:Hallo ericjan,ericjan schreef:Dat is het vreschil tussen en mens die 'd niet kent en een mens die MAG wandelen met G'd.Zolderworm schreef: Dat neemt niet weg dat ik niet begrijp hoe een intelligent mens als hij de bijbel zo letterlijk kan nemen.
In mijn ogen volg je met die gedachte de predestinatieleer. Reeds voordat iemand geboren wordt, is bij God al bekend wie Hij te zijner tijd tot Zijn intimi zal nemen en wie niet.
Gereformeerden geloven in de predestinatieleer, want ze zeggen dat niemand maar een fractie kan bijdragen aan zijn heil. Dus is het voorbestemd want anders zou dat wél helpen. En katholieken hebben ook elementen van de predestinatieleer, zoals hun opvatting dat ongedoopte baby's naar de hel gaan. Vele volksstammen in de wildernis zijn ons voorgegaan naar de hel dus. Tevens predestinatieleer. En ook het jodendom staat er bol van, want je kan geen jood worden, het is voorbestemd.peda schreef:Het is bekend dat predestinatie in vele kerkgenootschappen niet wordt gevolgd en dat het aldaar juist de mens is die uit vrije wil bepaalt of hij/zij God wil volgen of juist niet.
Duidelijk is het dat predestinatieleer leidt tot kwalijke opvattingen en rassenhaat.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
-
Interessant ericjan.ericjan schreef:Hallo peda,peda schreef:Hallo ericjan,ericjan schreef:Dat is het vreschil tussen en mens die 'd niet kent en een mens die MAG wandelen met G'd.Zolderworm schreef: Dat neemt niet weg dat ik niet begrijp hoe een intelligent mens als hij de bijbel zo letterlijk kan nemen.
In mijn ogen volg je met die gedachte de predestinatieleer. Reeds voordat iemand geboren wordt, is bij God reeds bekend wie Hij te zijner tijd tot Zijn intimi zal nemen en wie niet. Het is bekend dat predestinatie in vele kerkgenootschappen niet wordt gevolgd en dat het aldaar juist de mens is die uit vrije wil bepaalt of hij/zij God wil volgen of juist niet. Op het internet is argumentatie voor of tegen predestinatie uitvoerig te vinden. Jij ziet niets in theologie als zijnde mensenwerk en jij leest de bijbelboodschap gewoon letterlijk uit de bijbel. Wat zijn nu jouw hoofteksten waarop jij de gedachte baseert dat de mens zelve niets kan doen aan het al of niet behoren tot de Goddelijke intimi.
Hier een grepe uit vele:
Hier zegt Yehua dat geen mens to Hem komen kan zonder dat G'd deze mens aan Hem geeft.
65 En Hij zei: Daarom heb Ik u gezegd dat niemand tot Mij komen kan, tenzij het hem door Mijn Vader gegeven is.
Hier zegt Yeshua dat geen mens to Hem kan komen tenzij G'd deze naar Hem gezonden heeft door hem naar Yeshua te trekken.
44 Niemand kan tot Mij komen, tenzij de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekt; en Ik zal hem doen opstaan op de laatste dag.
Hier zet yeshua dat Hij NIET voor de hele wereld bidt. maar alleen voor de mensen die door G'd gezonden zijn naar hem.
9 Ik bid voor hen. Ik bid niet voor de wereld, maar voor hen die U Mij gegeven hebt, want zij zijn van U.
11 En Ik ben niet meer in de wereld, maar dezen zijn in de wereld, en Ik kom naar U toe. Heilige Vader, bewaar hen die U Mij gegeven hebt in Uw Naam, opdat zij één zullen zijn zoals Wij.
12 Toen Ik met hen in de wereld was, bewaarde Ik hen in Uw Naam. Hen die U Mij gegeven hebt, heb Ik bewaard en niemand uit hen is verloren gegaan dan de zoon van het verderf, opdat de Schrift vervuld wordt.
Zelfs Judas was door G'd zo ingezet om Yeshua te verraden en ook voorzegt in OT.
Hier zegt yeshua dat ieder mens die G'd Hem geeft tot Hem komen zal en dat Hij van deze gegeven mensen niemand zal uitwerpen.
37 Al wat Mij de Vader geeft, zal tot Mij komen; en die tot Mij komt, zal Ik geenszins uitwerpen.
Tot op heden concentreerde ik mij meer op het O T terzake van de argumentatie pro voorbestemming, maar uit jouw vermelding lees ik dat in het N T geen duidelijk afstand van de pro voorbestemming wordt genomen. Voor mij is die zienswijze wel nieuw, zeker ook aangaande het zicht op "'mijn"' favoriete Alverzoening.
-
Het is geen leer, het is de Schrift daarover woordelijk lezen en geloven en vertrouwen.
Het afwijken ervan is een zelfbedachte en onbijbels leer/theologie.
-
Beste Peda, Ericjan gooit de boodschap bestemd voor Christus' naaste discipelen en die voor de gelovigen als collectief op een hoop en dat is niet correct.
Degenen die de Vader de Zoon heeft gegeven zijn steeds de twaalf en/of zeventig uitverkorenen die het evangelie moesten verkondigen. Zie bijvoorbeeld Johannes 17 vers 9 (dat Ericjan ook citeerde) :
'Ik bid voor hen; Ik bid niet voor de wereld, maar voor degenen die Gij Mij gegeven hebt, want zij zijn Uwe.'
Ericjan laat Christus hier zeggen dat de wereld aan zijn achterwerk kan oxideren - er zijn genoeg teksten die het tegendeel boekstaven en die ik desgewenst kan citeren - maar uit de context blijkt dat Christus bedoelde dat zijn naaste discipelen op een gevaarlijke reis zouden gaan om het evangelie te verkondigen en dat hij daarom voor hen bad. Waarom zou Christus zich hebben laten kruisigen als de wereld hem niet eens genoeg interesseerde om voor te bidden?
Degenen die de Vader de Zoon heeft gegeven zijn steeds de twaalf en/of zeventig uitverkorenen die het evangelie moesten verkondigen. Zie bijvoorbeeld Johannes 17 vers 9 (dat Ericjan ook citeerde) :
'Ik bid voor hen; Ik bid niet voor de wereld, maar voor degenen die Gij Mij gegeven hebt, want zij zijn Uwe.'
Ericjan laat Christus hier zeggen dat de wereld aan zijn achterwerk kan oxideren - er zijn genoeg teksten die het tegendeel boekstaven en die ik desgewenst kan citeren - maar uit de context blijkt dat Christus bedoelde dat zijn naaste discipelen op een gevaarlijke reis zouden gaan om het evangelie te verkondigen en dat hij daarom voor hen bad. Waarom zou Christus zich hebben laten kruisigen als de wereld hem niet eens genoeg interesseerde om voor te bidden?
-
Nou, mag het misschien ietsje minder zijn mijn broeder? We zijn allemaal mensen en kunnen ons vergissen. Jij maakt bijvoorbeeld niet het Bijbelse onderscheid tussen apostel en schare. Dat wordt steeds wel in de Bijbel gedaan.ericjan schreef:Het is geen leer, het is de Schrift daarover woordelijk lezen en geloven en vertrouwen.
-
Dat excuus kan men inzetten om de kracht van Yeshua Zijn uitspraken te ontkrachten, maar in onderstaande kan dat gewoon niet gelukkig.Piebe Paulusma schreef:Beste Peda, Ericjan gooit de boodschap bestemd voor Christus' naaste discipelen en die voor de gelovigen als collectief op een hoop en dat is niet correct.
45 Er is geschreven in de profeten: En zij zullen allen door God onderwezen zijn. Ieder dan die het van de Vader gehoord en geleerd heeft, komt tot Mij.
Daarmee bewezen dat de krachtige uitspraak van Christus ook geldig is in de andere gegeven voorbeelden.
Als waar christen kan je je nergens op beroepen, dus OOK niet op je keuze die je zelf gemaakt zou hebben voor Yeshua.
Deze afwijking van wat er woordelijk in de Schrift staat is ontstaan om de macht van het instituut christelijke kerk in te zetten voor eigen gewin. Het resultaat is dan ook dat men verzandt in een verhaal dat G'd van alle mensen op de wereld evenveel houdt en iedereen gelijk behandelt. Vervolgens zien ze dit niet terug in hun geloofsleven en dus concluderen ze er ook maar bij dat G'd Zich met de wereld niet meer bemoeid en geen wonderen meer doet en naar gebden niet meer zou luisteren.
-
Je citeerde o.a. Johannes 6,45:
'Er is geschreven in de profeten: En zij zullen allen door God onderwezen zijn. Ieder dan die het van de Vader gehoord en geleerd heeft, komt tot Mij.'
Kennelijk komen er dan alleen joden tot Christus, want de Vader heeft alleen tot hen gesproken. Lees de citaten die je post aandachtig en probeer ze niet te laten zeggen wat jij gelooft!
'Er is geschreven in de profeten: En zij zullen allen door God onderwezen zijn. Ieder dan die het van de Vader gehoord en geleerd heeft, komt tot Mij.'
Kennelijk komen er dan alleen joden tot Christus, want de Vader heeft alleen tot hen gesproken. Lees de citaten die je post aandachtig en probeer ze niet te laten zeggen wat jij gelooft!
-
God spreekt op vele manieren tot iedereen. Het is niet de vraag tot wie God gesproken heeft, het is eerder de vraag wie er naar God luistert.Piebe Paulusma schreef:Je citeerde o.a. Johannes 6,45:
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
Hoezo alleen Joden? Yeshua zegt hier niet, alleen u die naar Mij luistert. Yeshua speekt in het algemeen.Piebe Paulusma schreef:Je citeerde o.a. Johannes 6,45:
Zie ook onderstaande bewijs, hoewel heir puur naar Petrus gericht, is het duidelijk dat het werkelijk geloof dat Yeshua Christus is, alleen door G'd in de mens geled kan worden. Op eigen kracht zonder G'd is de mens hiertoe niet in staat.
15 Hij zei tegen hen: Maar u, wie zegt u dat Ik ben?
16 Simon Petrus antwoordde en zei: U bent de Christus, de Zoon van de levende God.
17 En Jezus antwoordde en zei tegen hem: Zalig bent u, Simon Barjona, want vlees en bloed hebben u dat niet geopenbaard, maar Mijn Vader, Die in de hemelen is.
18 En Ik zeg u ook dat u Petrus bent, en op deze petra zal Ik Mijn gemeente bouwen, en de poorten van de hel zullen haar niet overweldigen.
19 En Ik zal u de sleutels van het Koninkrijk der hemelen geven; en wat u bindt op de aarde, zal in de hemelen gebonden zijn; en wat u ontbindt op de aarde, zal in de hemelen ontbonden zijn.
20 Toen verbood Hij Zijn discipelen dat zij tegen iemand zouden zeggen dat Hij, Jezus, de Christus, was.
Matteus 15
-
Goedenavond meneer Peda,peda schreef:Interessant ericjan.ericjan schreef:Hallo peda,peda schreef:Hallo ericjan,ericjan schreef:Dat is het vreschil tussen en mens die 'd niet kent en een mens die MAG wandelen met G'd.Zolderworm schreef: Dat neemt niet weg dat ik niet begrijp hoe een intelligent mens als hij de bijbel zo letterlijk kan nemen.
Hier een grepe uit vele:
Tot op heden concentreerde ik mij meer op het O T terzake van de argumentatie pro voorbestemming, maar uit jouw vermelding lees ik dat in het N T geen duidelijk afstand van de pro voorbestemming wordt genomen. Voor mij is die zienswijze wel nieuw, zeker ook aangaande het zicht op "'mijn"' favoriete Alverzoening.
Hier komen de heren geleerden niet uit. Men kan ook in de Schrift lezen dat ieder mens die God zoekt, Hem zal vinden. En er staat ook dat niemand Hem kan vinden zonder dat de Vader hem trekt.
De kans bestaat dus dat de Vader wel degelijk uiteindelijk ieder mens tot Zich trekt en aan Christus geeft. Immers staat in de Schrift ook te lezen dat iedere tong zal zeggen God te kennen. Er staat niet iedere lip, maar iedere tong. Dus niet tegen de zin van de mens in maar van ganser harte.
Zoals u eerder opmerkte hangt het er maar net vanaf welk interpretatietraject men kiest.
Zou een mens die veel groot kwaad heeft gedaan, als ie eenmaal beseft hoeveel pijn hij andere mensen heeft gedaan, in staat zijn en ook na de dood in staat blijven om geen berouw te voelen?
Wij weten het niet. Onze hemelse Vader kent ieders hart. Dat is tenminste wat wij zelf geloven en waarop wij vertrouwen.
-
Een schitterende theologie. Het doet mij denken aan een Joodse opvatting. Laat het gewoon over aan God en zwijg.Martha schreef:
Wij weten het niet. Onze hemelse Vader kent ieders hart. Dat is tenminste wat wij zelf geloven en waarop wij vertrouwen.
Helaas willen velen nu juist wel precies weten wat God zal gaan doen en lezen zulks af uit de bijbel omdat God daarin zelf gesproken heeft. En God jokt niet. Vervolgens veel strijd tussen gelovigen onderling om op aarde reeds precies vooruit te weten, wie er gelijk heeft inzake hoe het zal gaan aflopen na de dood. Zelf wacht ik het als agnost rustig af.
-
Hallo meneer Peda,peda schreef:Een schitterende theologie. Het doet mij denken aan een Joodse opvatting. Laat het gewoon over aan God en zwijg.Martha schreef:
Helaas willen velen nu juist wel precies weten wat God zal gaan doen en lezen zulks af uit de bijbel omdat God daarin zelf gesproken heeft. En God jokt niet. Vervolgens veel strijd tussen gelovigen onderling om op aarde reeds precies vooruit te weten, wie er gelijk heeft inzake hoe het zal gaan aflopen na de dood. Zelf wacht ik het als agnost rustig af.
ter verheldering, er stond een zin voor de zin die u eruit haalt. "Zou een mens die veel groot kwaad heeft gedaan, als ie eenmaal beseft hoeveel pijn hij andere mensen heeft gedaan, in staat zijn en ook na de dood in staat blijven om geen berouw te voelen? Dáárop heeft de zin die ik erachter schreef betrekking, " Wij weten het niet. Onze hemelse Vader kent ieders hart. Dat is tenminste wat wij zelf geloven en waarop wij vertrouwen."
-
Weet Martha dan wel in welke zijnstoestand gestorvenen zich na hun dood zullen bevinden? Heeft de gestorven mens nog herinnering, zelfbewustzijn, vrije wil zoals tijdens het aardse, een geweten zoals tijdens het aarde, beschikt de gestorvene nog over zintuiglijke waarneming, kent hij nog aardse emoties ?Martha schreef:Hallo meneer Peda,peda schreef:Een schitterende theologie. Het doet mij denken aan een Joodse opvatting. Laat het gewoon over aan God en zwijg.Martha schreef:
ter verheldering, er stond een zin voor de zin die u eruit haalt. "Zou een mens die veel groot kwaad heeft gedaan, als ie eenmaal beseft hoeveel pijn hij andere mensen heeft gedaan, in staat zijn en ook na de dood in staat blijven om geen berouw te voelen? Dáárop heeft de zin die ik erachter schreef betrekking, " Wij weten het niet. Onze hemelse Vader kent ieders hart. Dat is tenminste wat wij zelf geloven en waarop wij vertrouwen."
-
Hallo meneer Peda,peda schreef:Weet Martha dan wel in welke zijnstoestand gestorvenen zich na hun dood zullen bevinden? Heeft de gestorven mens nog herinnering, zelfbewustzijn, vrije wil zoals tijdens het aardse, een geweten zoals tijdens het aarde, beschikt de gestorvene nog over zintuiglijke waarneming, kent hij nog aardse emoties ?Martha schreef:Hallo meneer Peda,peda schreef:Een schitterende theologie. Het doet mij denken aan een Joodse opvatting. Laat het gewoon over aan God en zwijg.Martha schreef:
Het is u bekend wat wij als katholieken geloven.
Gelooft u dat een mens andermans hart volledig doorgrondt?
En
Kent u een gestorven sterveling die definitief is gestorven en toch is teruggekeerd en het u heeft verteld?
-
Deze citaat wordt helaas veelvuldig incorrect toegepast.Martha schreef:
Goedenavond meneer Peda,
Hier komen de heren geleerden niet uit. Men kan ook in de Schrift lezen dat ieder mens die God zoekt, Hem zal vinden. En er staat ook dat niemand Hem kan vinden zonder dat de Vader hem trekt.
Zoemen we in op de teksten hieronder, dan vallen 2 zaken op:
-1. Veel christenen geloven niet dat (alle) gebeden worden verhoord, omdat ze het in praktijk niet terugzien.
-2. Veel christenen maken heirvan dan elk mens die zoekt zal vinden.
Ecter dat is NIET wat er staat.
Beide ciataten vangen namelijk aan met de voorwaarde = om te vinden wanneer je zoekt, namelijk BIDT!
Het bidden impliceert hier dus dat dit gezegd wordt tegen hen die G'd al kennen en tot Hem bidden.
DAN zal G'd bijvoorbeeld antwoorden laten vinden op vragen aan Hem in gebed.
Het zegt dus NIET dat alle mensen die Hem zoeken Hem zullen vinden.
7 Bid, en u zal gegeven worden; zoek, en u zult vinden; klop, en er zal voor u opengedaan worden.
8 Want ieder die bidt, die ontvangt; wie zoekt, die vindt; en voor wie klopt zal opengedaan worden.
Matteus 7
9 En Ik zeg u: Bid, en u zal gegeven worden; zoek, en u zult vinden; klop, en er zal voor u opengedaan worden.
10 Want ieder die bidt, die ontvangt; wie zoekt, die vindt; en wie klopt, voor hem zal er opengedaan worden.
Lukas 11
-
Hallo ericjan,ericjan schreef:Deze citaat wordt helaas veelvuldig incorrect toegepast.Martha schreef:
Goedenavond meneer Peda,
-1. Veel christenen geloven niet dat (alle) gebeden worden verhoord, omdat ze het in praktijk niet terugzien.
Beide ciataten vangen namelijk aan met de voorwaarde = om te vinden wanneer je zoekt, namelijk BIDT!
Het bidden impliceert hier dus dat dit gezegd wordt tegen hen die G'd al kennen en tot Hem bidden.
7 Bid, en u zal gegeven worden; zoek, en u zult vinden; klop, en er zal voor u opengedaan worden.
8 Want ieder die bidt, die ontvangt; wie zoekt, die vindt; en voor wie klopt zal opengedaan worden.
Matteus 7
9 En Ik zeg u: Bid, en u zal gegeven worden; zoek, en u zult vinden; klop, en er zal voor u opengedaan worden.
10 Want ieder die bidt, die ontvangt; wie zoekt, die vindt; en wie klopt, voor hem zal er opengedaan worden.
Lukas 11
Ik meen ook dat jij stelt dat niet allen die bidden tot God tot de intimi behoren. Er zijn bidders die voorbestemd zijn voor het Heil en er zijn bidders die daartoe niet behoren. De zoektocht op eigen kracht van de mens( geweten+vrije wil ) levert geen positief resultaat, je moet wel voorbestemd zijn om de zoektocht met succes ( Heil verwerving ) te volbrengen.
-
Het gebed tot de Enige Schepper, de G'd van Abraham, Isaac en Jacob, de G'd van Israel kan geschieden NADAT G'd die persoon naar Zich toe heeft getrokken. Meestal "nodig" ik ongelovien ook uit, kniel voor G'd en vouw je handen en bidt, bidt om de Heilige Geest te mogen ontvangen, bidt tot Yeshua of Hij in je leven komen wil. Maar die kleine stap lijkt in de praktijk dikwijls onoverkomelijk voor velen.peda schreef:Hallo ericjan,ericjan schreef:Deze citaat wordt helaas veelvuldig incorrect toegepast.Martha schreef:
Goedenavond meneer Peda,
Matteus 7
Lukas 11
Ik meen ook dat jij stelt dat niet allen die bidden tot God tot de intimi behoren. Er zijn bidders die voorbestemd zijn voor het Heil en er zijn bidders die daartoe niet behoren. De zoektocht op eigen kracht van de mens( geweten+vrije wil ) levert geen positief resultaat, je moet wel voorbestemd zijn om de zoektocht met succes ( Heil verwerving ) te volbrengen.
-
Hallo ericjan,ericjan schreef:
Het gebed tot de Enige Schepper, de G'd van Abraham, Isaac en Jacob, de G'd van Israel kan geschieden NADAT G'd die persoon naar Zich toe heeft getrokken. Meestal "nodig" ik ongelovien ook uit, kniel voor G'd en vouw je handen en bidt, bidt om de Heilige Geest te mogen ontvangen, bidt tot Yeshua of Hij in je leven komen wil. Maar die kleine stap lijkt in de praktijk dikwijls onoverkomelijk voor velen.
Sory, maar ik vraag uit interesse. Ik begrijp dat in jouw visie God Altijd de Trekker is. Zonder dat God Eerst heeft getrokken, heeft gebed geen enkele zin. Wie God Trekt, is nog voor de geboorte van de persoon, reeds bij God bekend. In mijn optiek dus predestinatie. Maar hoe kan de bidder nu weten dat God hem/haar reeds heeft uitverkoren? Dat blijft bij mij toch wel de vraag. God Zelve "" Roept "' dat nu eenmaal niet luidkeels in het rond. De bidder en zijn/haar geloofsomgeving moeten dan toch op een of andere wijze een voor anderen niet waarneembaar signaal krijgen dat hij/zij tot de intimi behoort die toegelaten worden tot het Heil en wetende dat andere bidders, mogelijk tevergeefs bidden. Hoe is de persoonlijke uitverkorenheid op aarde reeds te weten, zo is mijn belangstellende vraag.
-
Goeie vragen @peda
Sorry voor mijn interruptie......maar soms lees ik de grootst mogelijke onzin.....
van zg. woordvoerders van --hun-- God.
Wat verbeelden ze zich wel niet...
Sorry voor mijn interruptie......maar soms lees ik de grootst mogelijke onzin.....
van zg. woordvoerders van --hun-- God.
Wat verbeelden ze zich wel niet...