Martha schreef: ↑06 sep 2018, 14:44
ericjan schreef: ↑06 sep 2018, 09:07
Helaas denken veel Europses christenen gevangen in kerkleer dat Yesua alleen voor hen weder zou komen, wat onjuist is.
Goedemiddag meneer Eric Jan,
U vergeet hierbij dat het Joodse volk vrij massaal de antichrist voor hun messias zal aanzien.
Ik zie winig kans dat het Joodse volk allah gaat aanbidden hoor, of zijn profeet mohammed.
In het Jodendom is geen enkele reden te vinden om de wereld naar het Jodendom toe te praten, juist omdat het een kwestie is van geloof en nakomeling zijn van Isaac en Jacob. Wel is de hoer van babylon duidelijk herkenbaar, een niet nader te noemen christelijke kerkgenootschap dat met de islam heulen zal (en dat al aan het doen is).
Martha schreef: ↑06 sep 2018, 14:44Het Joodse volk heeft een eigen plaats in het Heilsplan. Dat mag op waarde worden geschat doch de verafgoding van het Jodendom past een christen niet. Het Joodse volk heeft Jezus nodig.
Je kent het verschil niet tussen verafgoding en broederliefde zie ik.
Lees Jesaja 43 maar eens kostbaar israel is voor G'd.
en vervolgens alle liefde verklaringen van G'd aan Israel.
-Wees niet bang, want Ik ben bij je, vrees niet, want Ik ben je God. Ik zal je sterken, Ik zal je helpen, je steunen met mijn onoverwinnelijke rechterhand. (Jesaja 41:10)
-Wees niet bang, kleine Jakob, arm volk van Israël, Ik zal je helpen – spreekt de HEER –de Heilige van Israël is je bevrijder. (Jesaja 41:14)
-In gerechtigheid heb Ik, de HEER, jou geroepen. Ik zal je bij de hand nemen en je behoeden, Ik neem je in dienst voor mijn verbond met de mensen en maak je tot een licht voor alle volken... (Jesaja 42:6)
-Blinden laat Ik gaan over onbekende wegen, op paden die ze niet kennen voer Ik hen. Duisternis verander Ik in licht, ruig land maak Ik vlak. Ja, deze dingen zal Ik doen, niets daarvan zal Ik nalaten. (Jesaja 42:16)
-Welnu, dit zegt de HEER, die jou schiep, Jakob, die jou vormde, Israël: Wees niet bang, want Ik zal je vrijkopen, Ik heb je bij je naam geroepen, je bent van Mij! (Jesaja 43:1)
-Ik zal water uitgieten op dorstige grond, waterstromen over het droge land. Ik zal mijn Geest uitgieten over je nazaten en mijn zegen over je telgen. (Jesaja 44:3)
-Neem deze dingen ter harte, Jakob, neem ze ter harte, Israël, want jij bent mijn dienaar. Ik heb je gevormd, je bent mijn die- naar, Israël, Ik zal je niet vergeten. ( Jesaja 44:21)
Martha schreef: ↑06 sep 2018, 14:44Pas na de Eindtijdverschrikkingen is hun hart genoeg verzacht en de plaat voor het hoofd voldoende gedeukt om eindelijk te kunnen zeggen Gezegend is Hij die komt in de Naam des Heeren. Wij geloven in het christendom dat geen mens komt tot de Vader dan door Christus. Ook Joden niet. Niet door Mozes.
Wat de RKK geloofd is niet van belang, wel wat de Schrift aangeeft is van belang, sorry.
Zoals al steeds aangegeven heeft Yeshua Zijn Offer in beginsel gegeven voor Israel, zodat G'd Zijn Eewige belofte aan Israel in het Eeuwige Verbond aan hen kon gaan volbrengen in alle rechtvaardigheid. Omdat Gijn Genade aan Israel heeft weggegeven heeft Hij het OOK aan de heidenen weggegeven. Dus de Joden komen via Yeshua tot G'd als Hij straks wederkeert naar Israel Jeruzalem in plaats van Rome, waar Yeshua niets te zoeken heeft.
Martha schreef: ↑06 sep 2018, 14:44De ongelukkige geschiedenis voor de Joden kan niet ongedaan worden gemaakt door het Jodendom nu te verafgoden.
Broederliefde is wat anders dan verafgoding, ik aannbid slechts G'd de VAder in Yeshua Zijn Naam, geen paus daartussen die ik aanbid dus, of heilig durf te noemen.
Maar als christen zijn veel Joden meer broeder dan naam-christenen of christenen die zich als zodanig voordoen, de wolven in schaapsklederen waar de Schift ook voor waarschuwt.
Martha schreef: ↑06 sep 2018, 14:44Slechts in de Naam van Onze Heer komt het Joodse volk de steun van de jongste broer toe. Verdienen doet het niets. Net als de rest van ons, net als de rest van de wereld dus.
Dit zegt G'd erover:
4 Zij zijn immers Israëlieten; voor hen geldt de aanneming tot kinderen en de heerlijkheid en de verbonden en de wetgeving en de eredienst en de beloften.
Romeinen 4
G'd behandelt Israel met voorkeur vanwege Zijn Eed gezworen aan Isaac en Jacob, niet omdat ze het verdienen.
Net zoals wij christenen niets verdienen, geen verschil, alleen wij mogen slechts meeliften op de Genade die G'd in Yeshua aan Israel geschonken heeft.
Martha schreef: ↑06 sep 2018, 14:44Hoe moeilijk het voor sommigen ook mag zijn, het jodendom heeft in een aantal cruciale opzichten meer gemeen met de islam dan met het christendom.
Onzin, daarom is de haat vanuit islam naar Jodendom ook zo groot? Immers Islam haar Jodendom meer dan het christendom.
Vergeet niet dat Yeshua die je zegt te dienen (ipv de paus?) Joods was.
Vergeet niet dat YEshua zijn Vader Zich G'd van Abraham, Isaac en Jacob noemt.
Vergeet niet dat G'd de Vader Zich de G'd van Israel noemt.
Niet de G'd van christenen, niet eens de G'd van Yeshua.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.