HJW schreef: ↑14 sep 2018, 13:10
ericjan schreef: ↑14 sep 2018, 13:07
Neem kennis van de koran. Zoals vaker aangegeven hier op het forum heb ik deze toen ik in Azie begon te werken bestudeerd, zelfs les erin gehad. Ik zocht toen nog de overeenkomsten tussen christendom en islam om bruggen te kunnen slaan, maar ontdekte alleen maar meer en meer hoe anti-christelijk de koran en dus islam was.
Net zo anti-christelijk als dat het christendom anti-islam is ?
Opvallend is wel dat de koran dichter bij de tenach staat dan het NT.
Is dat zo"?
Er zijn talloze soea's in de koran waar christenen en Joden over 1 kam worden geschoren en Apen (christenen) en zwijnen (Joden) worden genoemd,
Soera 5:59-60
59. Zeg: "O,
mensen van het Boek, gij haat ons slechts, omdat wij in Allah geloven en in hetgeen ons is nedergezonden en in hetgeen voordien was nedergezonden of doordat de meesten van u ongehoorzaam zijn."
60. 0. Zeg: "Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij Allah erger is dan dit?
Dezen zijn het, die Allah heeft vervloekt en over wie Hij Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en duivelsdienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald."
64. En de
Joden zeggen: "De hand van Allah is gebonden." Hun handen zijn gebonden en
zij zijn vervloekt voor hetgeen zij zeggen. Neen, Zijn handen zijn wijd open, Hij geeft, zoals Hij wil. En hetgeen u van uw Heer is nedergezonden zal velen hunner in opstandigheid en ongeloof doen toenemen. En
Wij hebben vijandschap en haat onder hen gezaaid tot aan de Dag der Opstanding. Telkens wanneer zij het oorlogsvuur ontsteken, dooft Allah het en zij pogen wanorde te scheppen op aarde en
Allah heeft de onruststokers niet lief.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.