ericjan schreef: 18 sep 2018, 15:45
Ik toon slechts MET ciatten van de Schift (in tegenstelling tot jou) wat G'd in Zijn Woord ervan vindt.
En al zul je het niet geloven, ik heb vreselijk met je te doen HJW.
Dat gevoel is dan wederzijds. Ik vind het oprecht treurig als iemand zo opgesloten zit in negativiteit.
Maar maak je om mij geen zorgen.
Maar wat G'd ons gegeven heeft in Zijn Woord in de Schrift is wat wel vreselijk veel van belang is.
Je gaat uit van jouw geloofsovertuiging en dat snap ik. Zo is een moslim ook bezorgd om jou, want volgens diens geloofsovertuiging loopt het met jou en mij allebei slecht af.
Het zeg me beide niets.
Zelf hoop, maar denk ik ook dat je niet echt met G'd gewandeld hebt en zonder de Heilige Geest hebt moeten doen, dus niet wedergeboren bent.
gelukkig maar want dat betekent dat de vers voor jou niet opgaat. Want iemand die de aanwezigheid van de Heilige Geest heeft mogen ervaren, die G'd dagelijks in zijn/haar leven herkent en antwoorden voelt, kan niet terugvallen.
Iemand die immers zijn natuurlije vader kent en er mee leeft kan dat toch ook nooit meer ontkennen?
Dan rest alleen nog niet meer willen kennen en dat is een kwalijke zaak, zeker richting de Vader.
Maak je geen zorgen. Op mijn weg leer ik de Bron beter kennen dan via een boek vol oordelen en barbarij.
Sommige momenten ervaar ik iets. Jij zult het duivels noemen, maar dat is je eigen opgeslotenheid.
Naarmate ik het goddelijke beter leer kennen, verdwijnt het christendom meer naar de achtergrond. Het heeft mij al best veel gebracht in positieve zin.
En zoals jezelf aangeeft: als je dat eenmaal hebt ervaren, is er geen ontkennen meer.
Ik gun het je van harte als ook jij werkelijke, onvoorwaardelijke Liefde leert kennen. Dat moment gaat onvermijdelijk komen, vraag is alleen hoe lang jij het bij je vandaan houdt.
Maar ook bij jou zal het eens doordringen.
En dan ga je de werkelijkheid ervaren.