Ik kan niet inschatten hoeveel mensen met dit proces bezig zijn. En op den duur zal dan ook onze wereld in z'n geheel getransformeerd worden. Dat geloof ik zeker. Ik zou dat de verwerkelijking van de kracht van Christus noemen.pyro schreef: 19 sep 2018, 13:03Ik denk dat zo'n proces - in christelijke termen zou ik van heiligmaking spreken - nu ook wel plaatsvindt. Alleen zit dat nog niet in onze wereldorde. Aan economie kan ik bijv. niks heiligs ontdekken.Zolderworm schreef: 19 sep 2018, 12:38 Ja, de mens is nu eenmaal een dier met instincten. Alleen een natuuroverstijgende transformatie onder invloed van de christuskracht zou dat kunnen veranderen.
Bij een transformatie op wereldorde - schaal stel ik me voor wat in christelijke termen 'de wederkomst van christus' heet.
Maar in plaats daarvan is er een kerk gesticht, waarmee feitelijk alles bij het oude is gebleven. Maar goed, zo heeft ieder zijn stokpaardjes. Ook zolderworm.
Ik ben dan wel benieuwd welke van mijn acties jij ziet als uitlokking. Ik denk dat ik alleen maar mijn mening geef over het orthodoxe en streng-katholieke geloof, maar dat dat degenen die dit geloof aanhangen blijkbaar soms erg prikkelt. Ik ben zogezegd nogal kritisch. Maar dat is iets anders dan uitlokken. Dit soort gelovigen zitten nu eenmaal snel op de kast. Maar dat was vroeger nog wel eens erger.Tja. Die kerk heeft zo zijn vlekken en rimpels, zoveel is pijnlijk duidelijk.
Wat stokpaardjes betreft zie ik je het nodige aan uitlokking doen, dat is strijdig met mijn stijl.