Yolanda_dB schreef: 20 sep 2018, 20:36
Zolderworm schreef:
Yolanda_dB schreef:
Zolderworm schreef:Ja, met iemand die zegt dat mijn gedachten nergens op slaan, die spreekt van gezeur en mij hypocriet noemt, en op de man speelt, kan ik inderdaad geen zinnig gesprek voeren.
Nou, dan ben ik blij voor je dat ik je hierin een smoes heb kunnen geven om deze discussie niet te voeren.
Het lijkt me dat jij juist degene bent die de discussie niet wil voeren. Je bent voortdurend bezig met afleidingsmanoeuvres om de feitelijke discussie uit de weg te gaan, betreffende jouw geloof in een God die in de Bijbel een aantal keren genocide heeft gepleegd of daartoe heeft opgeroepen.
Zolderworm schreef:Het punt is echter dat jij hebt beweerd dat je achter de daden van jouw God staat en dus de genocide die Hij in sommige gedeelten van de Bijbel pleegt ondersteunt.
Volgens mij heb ik alleen gezegd dat ik geen reden heb om te twijfelen aan de redenen van Gods handelen.
En verder heb ik, nadat je dit soort opmerkingen maakte, alleen gezegd dat het niet het punt van discussie was of ik al dan niet ergens achter sta en wat dat "ergens achter staan" dan zou betekenen.
Deze conclusies zijn dus niet mijn standpunt en ook niet mijn woorden, maar de jouwe.
Jouw woorden beschrijven hierin geheel niet hoe ik er in sta.
Ja, dat vind je zelf. Jij vindt dat het geen punt van discussie is. Een handige manier om de discussie uit de weg te gaan.
Zolderworm schreef: Ik zou zeggen: wees een vent en komt nu eens met tegenargumenten.
1. Ik ben geen vent.
2. Het begin met onzinsuggesties van jou dat het bij christenen hoort om steden uit te moorden.
Je kunt er nu wel van alles bij willen halen, maar dat is waar het om ging.
En daarmee is nu dus aangetoond dat jij geen snars te begrijpen van de essentie van de Bijbel.
En ik vind het helemaal prima als je dat wilt beschouwen als op-de-man.
Als je dat ook graag als smoes wil gebruiken, moet je dat vooral doen.
Allemaal zinnen om de discussie uit de weg te gaan.
"Het lijkt me dat jij juist degene bent die de discussie niet wil voeren. Je bent voortdurend bezig met afleidingsmanoeuvres om de feitelijke discussie uit de weg te gaan, betreffende ..."
jouw onzin opmerkingen dat het bij christendom hoort om steden uit te moorden.
Waarvoor je - ondanks herhaald vragen - nog steeds geen onderbouwing hebt gegeven.
Betreffende wat punt van discussie is:
"Ja, dat vind je zelf. Jij vindt dat het geen punt van discussie is. Een handige manier om de discussie uit de weg te gaan."
"Allemaal zinnen om de discussie uit de weg te gaan."
Allemaal citaten die niet slaan op mij, maar op jou.
Het is niet de eerste keer dat je opmerkingen maakt over genocide en massamoord en zo.
Je wordt er wel steeds groffer mee, terwijl je feitelijk gewoon uit je nek ...
Ik heb al eerder voorgesteld: open een gesprek daarover, en als ik het idee heb dat je er een serieus gesprek van wilt maken, doe ik mee.
Je hebt tot dusverre zo'n topic nog niet geopend,
en na alles wat je ook hier weer voor (soms bijna lasterlijke) onzin en vooroordelen hebt uitgespuugd,
zul je goed je best moeten doen om de indruk te wekken dat je een serieus gesprek er over wilt.
Hier hoort het gesprek te gaan over Israël en de gemeente,
en ik maakte opmerkingen over jouw "de geest van de Bijbel is dat christenen steden horen uit te moorden" flauwekul.
Jij probeert je daaronderuit te zwetsen met allerlei andere flauwekul,
en legt mij dingen in de mond die ik niet gezegd heb en zelfs niet eens meen.
En dat afdoen met "ja dat vind je zelf".
[walg]
Ik zet er een punt achter.
Als je serieus een gesprek wilt over hoe ik (en anderen) aankijken tegen jouw opmerkingen over genocide en massamoord en zo,
is het nu aan jou om te tonen of je dat meent of niet.