Raymond B schreef: 26 sep 2018, 11:25
HJW
Niet alleen praat je uit je n..
Je hebt ook al waanideeen.
Dat omdat ik alleen maar vanuit de Bijbel reageer waar ik dan vervolgens wordt beschuldigd dat dat alleen mijn visie is?
Kijk aan, de inhoudelijke argumenten worden vervangen door de persoonlijke aanvallen. Ik ga daar niet in mee, ik houd het inhoudelijk.
Je leest niet goed: je hebt een eigen visie ontwikkeld gebaseerd op bijbelteksten. Jouw visie is één van de vele visies die er zijn. En veel aanhangers van die verschillende visies claimen dat zij door de Heilige Geest geleid worden.
Ik beschuldig je nergens van, ik constateer dat je onderdeel bent van een brede waaier aan visies op de bijbel.
Dat jij dat als beschuldiging ziet, kan alleen maar als jij denkt dat jouw visie de enige juiste is.
Dus ik zie het probleem niet! de Bijbel geeft aan dat JHWH diegene wijs maakt om Zijn Woord te kennen, die niet alleen van Zijn Woord hebben gehoord maar het ook doen.
Prima als jij dat vindt. Als dat voor jou werkt......
Doe je dat niet? ook goed wordt maar wijs uit waar vandaan je ook je wijsheid vandaan haalt maar claim niet dat je maar ook iets zal snappen van wat de Bijbel zegt.
Ik snap wel dat je mij, met de bijbel in de hand, als discussiepartner wilt diskwalificeren. Het is echter jouw visie en die is niet zaligmakend.
Sterker nog Peda noemt Hem de god van verwarring! klinkt volkomen normaal wat dat is Hij voor diegene die alleen maar van Hem gehoord hebben en Hem niet kennen. Een God van geweld, verwarring en afdwingen.
Daar heeft Peda wel gelijk in. Als je ziet hoe ontzettend veel verschillende visies er mogelijk zijn op basis van bijbelteksten, dan mag je de auteur daar wel op aanspreken. Die had dan beter zijn werk moeten doen.
En al die visies claimen de enige waarheid te zijn. Enig idee hoeveel gelovigen elkaar de tent uitvechten op basis van die verschillende visies ? En jj doet daar ook aan mee.