Raymond B schreef: ↑01 okt 2018, 12:11
Ter info.
Ik moet dit soort berichtjes tussen mijn werk en leven doen. dus ik kan niet altijd direct reageren.
Ik geef continu aan dat ik alleen de Torah en de bijbehorende schriften volg.
Welke bijbehorende geschriften?
Namen graag
Dat ik vele boeken hiernaast heb gelezen en gestudeerd waarvan ik veelal niet weet wie de schrijver is.
Omdat ik dat ook in de meeste gevallen niet belangrijk vind, ik citeer alleen de talmoed als die de Bijbel onderschrijft, zo ook met rabbijnen of wie /wat dan ook.
Dit vind ik een zeer vreemde reactie.
Als een boek je interesseert weet je ook meestal wel wie de auteur is.....
Welke rabbijnen..of weet je die namen ook niet meer?
De Talmoed die de
bijbel onderschrijft?---het OT of het NT?
Parate kennis door studie, herhaling en onderzoek, iets anders dan een boekje lezen , opzeggen of napraten zegt iemand dat wat?
Tevens praten met oa rabijnen, onderzoekers en groepen hebben mij veel informatie gegeven in waarom mensen denken wat ze denken.
NOGMAALS
Namen!!!!!
Zo is het vaag geneuzel.....daar hebben we niets aan...
Mijn hoofdzakelijke bron is de King James, waarom? omdat de dichtsbijzijnde op Torah correcte vertaling in het Nederlands, de staten vertaling uit 1600 is, maar nog steeds een stuk minder juist vertaald als de KJ (hoewel ook zeker niet perfect)
Verder, zou het zin hebben om het document of microfilm te noemen als het hoogstwaarschijnelijk is dat een ieder hier die nooit te zien krijgt?
Afleidingsmanoeuvre....daar gaat het niet om....
Dus voor de draad ermee....