Daar heb je gelijk in.Piebe Paulusma schreef: 09 okt 2018, 14:41Een christen die niet gelooft dat Jezus fysiek is opgestaan zal flink moeten krassen in de Bijbel...Martine schreef: 09 okt 2018, 14:35Duidelijker kon ik het niet zeggen.callista schreef: 09 okt 2018, 14:11 Er is nog nooit iemand letterlijk opgestaan uit de dood...niet na een aantal dagen en ook niet na een kortere tijd
Als er in de Bijbel wordt gesproken over opstaan uit de dood heeft dat altijd een geestelijke betekenis....wakker worden en tot andere inzichten komen...tot bewustwording en verlichting
In mijn reactie naar Callista dacht ik niet aan de opstanding van Jezus. Ik dacht aan de vele, vele verhalen die verwijzen naar de opstanding. Ik heb ooit geleerd dat je moet kijken naar bepaalde "sleutelwoorden" en ik heb die wel vaker genoemd. Als woorden vallen als drie dagen/de derde dag, of ''opstaan' verwijst dat naar de Opstanding.
Er zijn 'opstandingsverhalen rond Jezus. Dochtertje van Jaïris, de jongeling van Nahum. Jezus zegt "sta op" en zij doen dat. Letterlijk en figuurlijk. Hij bedoelde te zeggen: kom uit je comfortzone, uit je lethargie.