coby schreef: 01 nov 2018, 00:09
Johannes 1
1 In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God.
2 Dit was in den beginne bij God.
3 Alle dingen zijn door Hetzelve gemaakt, en zonder Hetzelve is geen ding gemaakt, dat gemaakt is.
4 In Hetzelve was het Leven, en het Leven was het Licht der mensen.
14 En het Woord is vlees geworden, en heeft onder ons gewoond (en wij hebben Zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als des Eniggeborenen van den Vader), vol van genade en waarheid.
15 Johannes getuigt van Hem, en heeft geroepen, zeggende: Deze was het, van Welken ik zeide: Die na mij komt, is voor mij geworden, want Hij was eer dan ik.
1 Joh 5
20 Doch wij weten, dat de Zoon van God gekomen is, en heeft ons het verstand gegeven, dat wij den Waarachtige kennen; en wij zijn in den Waarachtige, namelijk in Zijn Zoon Jezus Christus.
Deze is de waarachtige God, en het eeuwige Leven.
Isaiah 44:6
Thus says the LORD, the King of Israel and his Redeemer, the LORD of hosts: “
I am the first and I am the last; besides me there is no god.
Revelation 2:8 “And to the angel of the church in Smyrna write: ‘The words of the first and the last, who died and came to life.
18. Revelation 1:17-18 When I saw him, I fell at his feet as though dead. But he laid his right hand on me, saying, “Fear not, I am the first and the last, and the living one. I died, and behold I am alive forevermore, and I have the keys of Death and Hades.
Kolossenzen 2
en zij tot heel de rijkdom van de volle zekerheid van het inzicht mogen komen,
om het geheimenis te leren kennen van God, en van de Vader en van Christus,
3 in Wie al de schatten van de wijsheid en van de kennis verborgen zijn.
9
Want in Hem woont heel de volheid van de Godheid lichamelijk