Piebe Paulusma schreef: 03 nov 2018, 10:22
Ja beste mensen, ik zweer bij deze het christendom af. Ook mijn account op credible hoeft niet meer heropend te worden.
Ik geloof dat Christus Gods Zoon is, maar zijn boodschap is bij het christendom niet geland. Dat is mijn opvatting en daarom zeg ik adieu!
@Piebe,
Ik heb het christendom al zo vaak afgezworen maar toch wordt er aan me getrokken, voor mij is dat Jezus en het goede uit het evangelie.
Ik heb respect voor Peter79, en de grappige maar soms voor mij -bizarre- manier van geloven van Coby; tja dat is Coby een leuk mens die voor een anderen door het vuur gaat. "Oh gut door het vuur".
De manier waarop Martine haar geloof belijdt heb ik alleen maar gekend, geen buitenissigheden. Maar ons helemaal thuis voelen op een forum dat is soms lastig omdat jij/ik geen aansluiting meer vindt bij fundamentalistische gelovigen ook al begrijp ik ze soms goed. Niet totaal bij de atheïsten -ook al begrijp ik ze soms goed-- je voelt je een eenling omdat je het geloof anders beziet.
Maar je hoort wel bij dat groepje welke hier al jarenlang dagelijks met elkaar van gedachten wisselt, samen een biertje of een bakkie koffie met Trajecto drinkt. Is dat niet veel belangrijker dan totaal met elkaar eens zijn? En om ontopic te raken dat is; GENADE!!! Want ik weet dat ook al is het close, iedereen is welkom!! Ook ik was dat na terugkomst, terwijl ik best mijn gal gespuwd had.. En soms wordt er veel meer gedeeld dan in een discussie.
En ik vermoed dat er zeker een eind aan deze wereld komt maar niet God is daar van de schuld, maar wij mensen. We verpesten de aarde; we verpesten het milieu, de opwarming doet zijn werk. Voor mij is Genade ook de mooie dingen zien ook al gaat me dat soms niet goed af en vind ik alles --klote-- Groetjes van een agnostische Jezus lover. En zowel credible als Geloofsgesprek heeft je nodig.
The answer my friend is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind.