Piebe Paulusma schreef: 02 okt 2018, 10:15
Een zogenaamde christen wist mij te vertellen dat mijn vader kanker kreeg door een gebrek aan geloof. Het zijn schelle cimbalen die nog moeten leren wat genade is.
Jij moet (net als veel christenen misleid in theologie) nog leren wat verschil is tussen Genade in Christus ontvangen en G'd Zijn Zegen in hete leven ontvangen. G'd Zijn Genade is niet gelijk aan Zijn Zegen.
In genade van Christus staan betekent niet automatisch bescherming ontvangen.
Zeker als christen moeten we eens ophouden om G'd overal de schuld van te geven ipv naar onszelf te kijken en zelfonderzoek te doen.
Waarom antwoord G'd niet? Waarom overkomt hetgeen mij overkomt? Heb ik misschien iets verkeerd gedaan? Waarom reageert G'd wel bij andere christenen en niet bij mij? Ligt dat aan G'd? Of heeft G'd daarvoor goede redenen?
Je trefkt G'd zijn Alwetendheid en Almacht in twijfel.
Zoals veel christenen wil je de werkelijke G'd niet kennen en zet tegelijkertijd Yeshua op een zogenaamd voetstuk.
Maar wat zegt Christus daarover?
eerste en meest belangrijke gebod?
37 Jezus zei tegen hem: U zult de Heere, uw God, liefhebben met heel uw hart, met heel uw ziel en met heel uw verstand.
38 Dit is het eerste en het grote gebod.
39 En het tweede, hieraan gelijk, is: U zult uw naaste liefhebben als uzelf.
40 Aan deze twee geboden hangt heel de Wet, en de Profeten.
Mattheus 22
Als christen kunnen we niet G'd verachten (of G'd uit de OT) en dat proberen te compenseren met schijn naastenliefde.
Immers beide geboden zijn aan elkaar gelijk, maar het eerste gebod is niet om niets als eerste genoemd.
Wie G'd liefheeft zonder naaste liefde heeft Christus niet.
Wie de naaste liefheeft zonder G'd lief te hebben (en Hem overal de schuld van geeft) heeft Christus niet.
Beiden zijn noodzakelijk.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.