Ja, soms.
Maar over het algemeen niet.
Zeer consistent zelfs, al zijn er natuurlijk de spotters die hun tijd vullen met het zoeken naar vermeende tegenstellingen om het allemaal af te doen als onzin...
Ja, soms.
Wat jammer nou dat de Bijbel antwoorden geeft op menselijke vragen.
Dat hoor ik wel vaker, dat mensen menen dat de Bijbel tegenstrijdig is.
Nogmaals.....Alpha schreef: ↑29 nov 2018, 11:17Wat jammer nou dat de Bijbel antwoorden geeft op menselijke vragen.
Maar ja, dat is kennelijk niet voor jou bedoeld, jij weet kennelijk "alles" al.
Spreuken 2:
1 Mijn zoon, als je mijn woorden aanneemt en mijn geboden als een schat bewaart
2 door naar wijsheid je oor te spitsen en naar inzicht je hart te neigen,
3 als je bovendien roept om verstand en je stem verheft om inzicht,
4 als je ernaar blijft zoeken als naar zilver en ernaar blijft speuren als naar verborgen schatten,
5 dan ga je begrijpen wat ontzag voor Jehovah is en dan zul je de kennis van God vinden.
6 Want Jehovah zelf geeft wijsheid, uit zijn mond komen kennis en inzicht.
7 Hij heeft een schat aan praktische wijsheid voor de oprechten. Hij is een schild voor wie oprecht hun weg gaan. NWV.
Bijbel kritiek is inderdaad erg populair.Jerommel schreef: ↑21 nov 2018, 13:28Ja, soms.
Maar over het algemeen niet.
Zeer consistent zelfs, al zijn er natuurlijk de spotters die hun tijd vullen met het zoeken naar vermeende tegenstellingen om het allemaal af te doen als onzin...
Lees nu eens de Bijbel , zonder je bril van vooroordeel op.callista schreef: ↑29 nov 2018, 11:22Nogmaals.....Alpha schreef: ↑29 nov 2018, 11:17Wat jammer nou dat de Bijbel antwoorden geeft op menselijke vragen.
Spreuken 2:
4 als je ernaar blijft zoeken als naar zilver en ernaar blijft speuren als naar verborgen schatten,
5 dan ga je begrijpen wat ontzag voor Jehovah is en dan zul je de kennis van God vinden.
7 Hij heeft een schat aan praktische wijsheid voor de oprechten. Hij is een schild voor wie oprecht hun weg gaan. NWV.
Niet God heeft de bijbel geschreven, maar mensen over God...of beter gezegd over hun Godsbeelden
En daarom staan er best af en toe wel wijze en leerzame zaken in......om kennis van te nemen en in overweging
Zeker o.a. in Spreuken en Prediker en niet te vergeten het Hooglied van Salomo
Bs"d
Jezus sprak Aramees. Wat is de vertaling van ''de God'' in het Aramese taal?Eliyahu schreef: ↑02 dec 2018, 07:55Bs"d
En die ene God J-H-W-H IS ÉËN.
שמע ישראל י-ה-ו-ה אלהנו י-ה-ו-ה אחד
"Hoor Israel, J-H-W-H is onze God, is ÉÉN!!!"
En gij zult J-H-W-H, uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw kracht. Wat ik u heden gebied, zal in uw hart zijn, gij zult het uw kinderen inprenten en daarover spreken, wanneer gij in uw huis zit, wanneer gij onderweg zijt, wanneer gij nederligt en wanneer gij opstaat. Gij zult het ook tot een teken op uw hand binden en het zal u een voorhoofdsband tussen uw ogen zijn, en gij zult ze schrijven op de deurposten van uw huis en aan uw poorten.
Deut 6:4-9
Weet hij kennelijk niet. Vermoedelijk Veel joden accepteren Jezus niet als de beloofde verlosser. Het citaat is uit:Jesusisinnocent schreef: ↑02 dec 2018, 19:52Jezus sprak Aramees. Wat is de vertaling van ''de God'' in het Aramese taal?Eliyahu schreef: ↑02 dec 2018, 07:55Bs"d
En gij zult J-H-W-H, uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw kracht. Wat ik u heden gebied, zal in uw hart zijn, gij zult het uw kinderen inprenten en daarover spreken, wanneer gij in uw huis zit, wanneer gij onderweg zijt, wanneer gij nederligt en wanneer gij opstaat. Gij zult het ook tot een teken op uw hand binden en het zal u een voorhoofdsband tussen uw ogen zijn, en gij zult ze schrijven op de deurposten van uw huis en aan uw poorten.
Zoals al meerdere malen getoond:callista schreef: ↑29 nov 2018, 11:22Nogmaals.....Alpha schreef: ↑29 nov 2018, 11:17Wat jammer nou dat de Bijbel antwoorden geeft op menselijke vragen.
Spreuken 2:
Niet God heeft de bijbel geschreven, maar mensen over God...of beter gezegd over hun Godsbeelden
En daarom staan er best af en toe wel wijze en leerzame zaken in......om kennis van te nemen en in overweging
Deuteronomium 6:Eliyahu schreef: ↑02 dec 2018, 07:55Bs"d
Die hoef je mij niet te tonen.... En het is niet steeds weer zo; dat is jouw invulling en perceptie....of de leerstelling van jouw organisatie die jij braaf volgt en steeds weer oplepeltAlpha schreef: ↑19 dec 2018, 05:40Zoals al meerdere malen getoond:callista schreef: ↑29 nov 2018, 11:22Nogmaals.....Alpha schreef: ↑29 nov 2018, 11:17Wat jammer nou dat de Bijbel antwoorden geeft op menselijke vragen.
Spreuken 2:
2 Pe 1:
20 En jullie zijn op de hoogte van dit belangrijke feit: geen enkele profetie in de Schrift ontstaat door iemands persoonlijke interpretatie.
21 Want profetieën zijn nooit voortgekomen uit menselijk initiatief, maar mensen hebben namens God gesproken zoals ze werden geleid door heilige geest.
2 Tim 3:16 De gehele Schrift is door God geïnspireerd en nuttig om te onderwijzen, terecht te wijzen, dingen recht te zetten, streng te onderrichten in rechtvaardigheid,
NWV.
Het is natuurlijk steeds weer zo, dat de Bijbel antwoord geeft op menselijke vragen.
Die toon ik dan.
Natuurlijk.callista schreef: ↑19 dec 2018, 08:19Die hoef je mij niet te tonen.... En het is niet steeds weer zo; dat is jouw invulling en perceptie....of de leerstelling van jouw organisatie die jij braaf volgt en steeds weer oplepeltAlpha schreef: ↑19 dec 2018, 05:40Zoals al meerdere malen getoond:callista schreef: ↑29 nov 2018, 11:22Nogmaals.....Alpha schreef: ↑29 nov 2018, 11:17Wat jammer nou dat de Bijbel antwoorden geeft op menselijke vragen.
Spreuken 2:
2 Pe 1:
20 En jullie zijn op de hoogte van dit belangrijke feit: geen enkele profetie in de Schrift ontstaat door iemands persoonlijke interpretatie.
21 Want profetieën zijn nooit voortgekomen uit menselijk initiatief, maar mensen hebben namens God gesproken zoals ze werden geleid door heilige geest.
2 Tim 3:16 De gehele Schrift is door God geïnspireerd en nuttig om te onderwijzen, terecht te wijzen, dingen recht te zetten, streng te onderrichten in rechtvaardigheid,
NWV.
Het is natuurlijk steeds weer zo, dat de Bijbel antwoord geeft op menselijke vragen.
Die toon ik dan.
ik kan zelf de Bijbel lezen en kom tot geheel andere conclusies dan jij
Mijn antwoord, gebaseerd op de Bijbel, past je niet, dus verwerp je het.
We noemen zoiets: "vechten tegen de bierkaai", zonde van je energie...
Zelf? Hoe zelf, wat zelf?
Juist. ..goede vergelijking....Anja schreef: ↑02 jan 2019, 13:09Zelf? Hoe zelf, wat zelf?
No higher resolution available
https://en.m.wikipedia.org/wiki/File:I_ ... TNG_HD.jpg
Inderdaad. Alpha wil maar niet begrijpen dat niet ieder mens de Alpha weg wil volgen. Een andere weg betekent voor hem de weg van het Onheil, terwijl die weg voor de ander juist een heel heilzame, bij hem/haar passende weg is. Zie maar de goede boodschap van Messenger, waarbij alle wegen tot het gewenste resultaat leiden. Een betere boodschap bestaat er toch niet.
Hypothetisch betekent het dat wolven en schapen samen in de hemel een biertje drinken. Dat lijkt me vooral goed voor de wolven.
Sommige schapen zijn in andere vormen wolven geweest en sommige wolven zijn in andere vormen schapen geweest.Piebe Paulusma schreef: ↑04 jan 2019, 11:34Hypothetisch betekent het dat wolven en schapen samen in de hemel een biertje drinken. Dat lijkt me vooral goed voor de wolven.
Sommige mensen hebben zoveel op hun kerfstok, dat anderen hun ticket naar de hemel zouden opgeven om maar niet voor eeuwig bij hen te zijn.
Vooropgesteld, ik ben een groot voorstander van anderen behandelen zoals jij behandeld wilt worden en ook genade heb ik hoog in het vaandel, maar Ik kan me nauwelijks voorstellen dat als iemand miljoenen mensen vergast, hij in het hiernamaals tezamen met zijn slachtoffers een Duits biertje nuttigt.Messenger schreef: ↑04 jan 2019, 11:49Sommige schapen zijn in andere vormen wolven geweest en sommige wolven zijn in andere vormen schapen geweest.Piebe Paulusma schreef: ↑04 jan 2019, 11:34Hypothetisch betekent het dat wolven en schapen samen in de hemel een biertje drinken. Dat lijkt me vooral goed voor de wolven.
Sommige mensen hebben zoveel op hun kerfstok, dat anderen hun ticket naar de hemel zouden opgeven om maar niet voor eeuwig bij hen te zijn.