Zij die zich louter richten op de Schrift zijn mij een gruwel, want hun ontbreekt de Geest. Zij zijn ijdel en vruchteloos gelijk de dorre gronden der woestijnen.Alpha schreef: ↑19 jan 2019, 12:11In tegenstelling tot de kerken, nemen Jg NIET alles letterlijk, maar doorzoeken zij de Bijbel om de betekenis te achterhalen.Zolderworm schreef: ↑19 jan 2019, 11:34Omdat Jehova's alles letterlijk nemen. Ze kunnen niet abstract denken. Hun hersenen werken niet zo.Seven schreef: ↑19 jan 2019, 11:20Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld zei Jezus. Dus waar haal je het idee vandaan dat het een aards Koninkrijk zou zijn ?Gods koninkrijk is een letterlijk koninkrijk, dat Jezus als koning heeft. Dit koninkrijk zal letterlijk functioneren na Armageddon. Dan gaat in vervulling dat God wil geschiedde, niet alleen in de hemel, maar ook op aarde.
Zij zijn aardgebondenen. En ze zullen na hun dood hier op Aarde oneindig lang blijven wachten op iets wat nooit komt: de vernieuwing van de Aarde. Uiteindelijk zullen zij tot bezinning komen als de Aarde wordt opgeslokt door de zon, wanneer deze een rode reus is geworden. Alleen weten zij dan niet waar ze wel heen moeten. Het lijkt me geen prettig lot.
Hun enige hoop is nog dat reïncarnatie bestaat, en dat zij reïncarneren als iemand die wijzer is dan zij.
Immers uitleg is een zaak van God en hij geeft aan wie HIJ wil.
Vandaar dat de bijbel dit zegt:
Mt 11:
25 In die tijd zei Jezus verder: ‘Vader, Heer van hemel en aarde, ik loof u in het openbaar omdat u deze dingen voor de wijzen en intellectuelen hebt verborgen en ze aan kleine kinderen hebt onthuld.
26 Ja, Vader, want zo hebt u het gewild. NWV.
(Zolder 12 : 24)