nou, vooruit maar, ik doe nog een keer mee als het mag. ik delibereer soms wel graag:
Is er wel seksueel verval? Of keren we terug naar een normale situatie die millennia door christenen onderdrukt is?
omdat dit een niet dogmatisch geloofsgesprek is, vind ik dat ik wel op mijn geloof terug mag vallen en ... dogmatisch vind ik mijzelf niet.
En dan het normaliteitsbegrip; ik ben bouwvakker in ruste en geen filosoof, dus beperk ik mij tot Ruttes: 'doe normaal joh.'
Dat bedoelt m.i. te zeggen: doe wat gebruikelijk is onder beschaafde mensen.
Waar sinds kort het christendom de helft +1 niet meer haalt, is zij nog wel een belangrijke factor, maar ook smeltend van invloed op het geheel.
Hierbij stel ik wel dat de onderdrukking welke jullie tegemoet gaan onder het NWO-kalifaat een veelvoud zal zijn van wat was.
(stel mij a.u.b. pas over 10-15 jaar in het gelijk inzake dit vergezicht)
..... wat seksueel normaal en pervers is
Dat woord pervers houdt het geen 10 jaar meer uit, verwacht ik. Hoort dat niet bij vroeger?
Wat ik seksueel 'normaal' verklaren wil (en totaal niet zal lukken uiteraard) slaat terug op de scheppingsopdracht: "ga heen en vermenigvuldig u."
Vanwege het enorme herbergingspotentieel van de beloofde nieuwe aarde straks, zie ik vooralsnog geen benodigde beperking op voortplanting.
Samen met anticonseptiemiddelen zie ik in homoseksualiteit en zo in dezen een versagen van de scheppingsopdracht als oerbeginsel.
Wat jij doet is homoseksualiteit moreel beschouwd gelijk stellen met bestialiteit.
Om mij maar even bij uw spraakgebruik aan te sluiten: jij liegt dat je barst zolderwurm. Jij kunt dat ook niet aantonen.
ik heb heel de moraliteit er nog niet bij gehaald, expres niet, alleen het blote gebruik van naam in de geschiedenis, zonder oordeel daarover.
Zal ik eens vertellen waarom ik het daar niet over wil hebben? Jij zult daar wel weer schunnig mee omgaan, maar bouwvakkers hebben zich in hun praktijk redelijk in stootvastheid beoefend.
Ik heb net zo weinig grip op mijn heteroseksualiteit als de meeste homo's op hun homoseksualiteit hebben. ik kan de hormonen ook niet aan.
De manier waarop jij het geloof praktiseert kan ik met mogelijkheid "christelijk" noemen.
Dat is m.i. knap op de man gespeeld. Maar daarom uiteraard nog wel zeer bedankt voor de erkenning.