Katti schreef:Beste Callisa,
Ik ben tegen beëindiging van een door God ingezet leven. Of het nu gaat om een jong meisje dat nog niet klaar is om moeder te zijn of het gaat om een gehandicapt kind. Ik vind gewoonweg niet dat wij mogen oordelen over het gecreëerde leven.
is dat leven ook door God ingezet bij verkrachting?
of bij een gehandicapt kind?
Ik begrijp dat veel mensen nu gaan zoeken naar een bepaalde grens. Wanneer is het verantwoord?
de abortuswet stelt verschillende grenzen, afhankelijk van in welk land je woont.
zoals in Nederland b.v. heb ik aangegeven dat ik die grens veel en veel te ruim vind.
maar dat kan eventueel ook te maken hebben met het in gevaar komen van moeder en/of kind.
dat zou ik dan liever vermeld zien [specifeke medische indicaties] en de grens terugvoeren.
Ik ben ervan overtuigd dat God dit niet wil!
hoe weet je dat zo zeker?
Abortus komt natuurlijk veelal voort uit de zedeloosheid, gemakzucht, egoïsme, maar het ergste nog tekort aan vertrouwen in de Hemelse Vader . En vaak wordt er dan gezegd "Dat meisje is niet verantwoordelijk genoeg om als kind een kind te krijgen, of die ouders kunnen een gehandicapt kind niet bolwerken.
hier ga je wel wat kort door de bocht i.m.o.
het kan ook duidelijk zijn dat zo'n kind geen leven heeft, maar moet leven als een plant, met elke minuut verzorging.
gun je dat zo'n kind?
is dat menswaardig?
en zedeloosheid?
Eventjes over het gebed. Gebed is dicht bij God leven, gebed is vragen om kracht en om wijsheid. En in gebed moet je soms ook accepteren dat men moet leven met een juk of een last. En wat kan dat soms zwaar en moeilijk zijn. Ja soms lijkt het of een zakdoek in je hand het enige wat helpt om je tranen te drogen. Maar je hebt een hand over! Leg deze hand dan maar in de handen van de Hemelse Vader! Hij zal niet van je wijken, ook niet wanneer er een gehandicapt kind op komst is! Ook niet wanneer er maar een paar procent kans op leven is en ook niet wanneer men vindt dat iemand te jong is om vader en moeder te worden.
dat is jouw visie...die mag je hebben natuurlijk.
Wat betreft voorbehoedsmiddelen is God toch ook erg duidelijk? God wil dat je je overgeeft aan Hem. God wil dat je samen met je man of vrouw geniet op een manier die God er voor heeft bedoeld.
God heeft ons toch niet geschapen om maar zo zedeloos te leven als maar kan?
waar staat dat voorbehoedsmiddelen verboden zijn?
en wat is die manier zoals God dat bedoeld heeft?
Als we terug gaan naar de vraag; waarom zijn er voorbehoedsmiddelen nodig?
Gebruiken we het dan niet om:
-Seksuele pleziertjes
-Seksuele ziektes beperken
-Carrière planning
Maar zijn we dan wederom niet egoïstisch bezig? Vergeten we God niet te noemen in deze kwestie?
wat is daar mis mee?....ik krijg de indruk dat je denkt dat men voorbehoedsmiddelen gebruikt om maar compleet los te gaan. [zedeloosheid, zoals je het noemt]
dat zal voorkomen, maar ook gezinnen gebruiken voorbehoedsmiddelen.
en daarnaast zijn ze ook om ziektes te beperken....denk aan het aidsprobleem wereldwijd.
dan lijken mij voorbehoedsmiddelen ook zeer noodzakelijk.
je bent dus tegen voorbehoedsmiddelen in alle gevallen zoals ik het lees.
dus moeten echtparen maar weer 16 of 17 kinderen krijgen, zoals vroeger?
en vind jij plannen niet kunnen?
m.a.w. het maar aan God overlaten?
Geloven is Jezus volgen, en niet je eigen weg.
ik weet niet wat jij daar precies onder verstaat in dit verband
volgens mij heeft Jezus het daar nergens over.
ieder mens is ook zelf verantwoordelijk en kiest zijn/haar eigen weg....
ieder mens heeft een geweten en God heeft ons ook hersens gegeven.
maar goed, m.i. wordt er soms ook wel te snel tot een abortus besloten, gezien de grote aantallen....denk ik. en te gemakkelijk over gedacht.
maar de abortuswet is er nu eenmaal en zou deze er niet zijn, zou het toch gebeuren en dan illegaal, met alle gevolgen van dien.
nog een vraag:
ik gaf het voorbeeld van de vrouw die aan bloedvergiftiging leed tijdens haar zwangerschap met vreselijke pijnen en ze had gered kunnen worden als ze een abortus had ondergaan.
maar dat was verboden.....
terecht volgens jou?
ook verbieden als de moeder in gevaar is?
is dat ook Gods wil?
die zaak heeft tot veel ophef geleid [ in Ierland] en wordt nu wel toegestaan onder dergelijke omstandigheden.