Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Alpha »

peda schreef: 25 apr 2019, 12:48 Alpha,

Als je I D wilt promoten, moet je niet gaan stoppen bij God. Je snel verstoppen achter een onbewezen uitspraak, dat God geen Ontwerper nodig heeft, maar datzelfde criterium niet accepteren bij E T, is totaal vreemd in mijn ogen. Juist bij God die al het wereldse overtreft, schreeuwt het om een antwoord op de vraag Hoe Hij is Veroorzaakt. In dit topic gaat het niet om theologie, maar om wetenschappelijk bewijs. :!: :!:
Sorry, maar ik verstop mij niet.
Ik ga niet uit van "wetenschappelijke" veronderstellingen, maar vanuit de Bijbel.
Zodra de wetenschap accepteert dat de gehele schepping de schepper bewijst, dan kijk ik verder..
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Alpha »

Eliyahu schreef: 25 apr 2019, 14:00
Mart schreef: 25 apr 2019, 12:40 Ah, een link naar je eigen website. Veelbetekenend is reeds dat je Stephen J Gould, Niles Eldredge en Jeffrey H Schwartz citeert; wetenschappers die allen - zonder uitzondering - hun hele leven lang juist voorname evolutionisten waren. En vervolgens suggereer je op basis van een geselecteerd citaat binnen hun werk betreffende een aspect binnen de evolutie dat de evolutionisten ernaast zitten :shock: . Niles Eldredge stelt notabene dat stasis wordt onderhouden door de geografische structuur van genetische variatie tussen verschillende populaties onder heterogene selectie en verbonden door genstroom. Evolutie.
Bs"d

Probeer je ons nou wijs te maken dat stasis = evolutie????? :?: :?: :?: :roll: :roll: :roll:
Het fossielenarchief biedt momentopnames van het verleden die, als ze zijn samengesteld, een beeld schetsen van evolutionaire veranderingen in de afgelopen vier miljard jaar.
Tja, dat is jouw mening.

En nu wat mensen die wel weten waar ze het over hebben er van zeggen:

“Stasis, oftewel onveranderlijkheid, van de meeste fossielensoorten gedurende hun lange geografische levensduur werd stilzwijgend ter kennisgeving aangenomen door al de fossielendeskundigen, maar het werd nooit bestudeerd vanwege het feit dat de overwegende theorie stasis zag als oninteressant non-bewijs voor non-evolutie. ... De overweldigend vaak voorkomende stasis werd een beschamende eigenschap van het fossielenverslag, hetgeen het best genegeerd werd als een bewijs voor niets (dat is non-evolutie)."

Gould, Stephen J., "Cordelia's Dilemma," Natural History, 1993, p. 15

Stephen J Gould was één van de meest bekende evolutionisten en bedenker van de “punctuated equilibrium” theorie, en professor geologie en zoologie aan de Harvard universiteit.


“Fossielendeskundigen zagen gewoon niet de verwachte veranderingen in hun fossielen toen zij hen volgden door het rotsgesteente. ... Dat individuele soorten fossielen duidelijk hetzelfde bleven gedurende de gehele tijd van hun aanwezigheid in het fossielenverslag was al bekend bij fossielendeskundigen lang voordat Darwin zijn “Oorsprong der soorten” schreef. Darwin zelf ... profeteerde dat toekomstige generaties van fossielendeskundigen deze gaten zouden opvullen door ijverig onderzoek. ... Een 120 jaar van fossielonderzoek later is het overduidelijk dat het fossielenverslag Darwin's voorspellingen niet waarmaakt. Het probleem is ook niet gelegen in een onvolledig verslag. Het fossielenverslag laat simpelweg zien dat die voorspelling fout is. ... De waarneming dat de soorten verbazingwekkend conservatieve en statische (= onveranderlijke) dingen zijn heeft al de kenmerken van de nieuwe kleren van de keizer: Iedereen wist het, maar iedereen gaf er de voorkeur aan om het te negeren.

Fossielendeskundigen die geconfronteerd werden met een weerspannig fossielenverslag wat koppig weigerde om zich te voegen naar Darwin's voorspelde patroon, keken gewoon de andere kant op."

Eldredge, N. and Tattersall, I., The Myths of Human Evolution, 1982, p. 45-46

Niles Eldredge is een evolutionist en mede uitvinder van de punctuated equilibrium theorie.


“Fossielendeskundigen hebben een enorme prijs betaald voor Darwin's argument. We beschouwen onszelf als de enige juiste studenten van de geschiedenis van het leven, maar wanneer we onze favoriete theorie van evolutie door natuurlijke selectie in stand willen houden zien we dat de feiten zo slecht zijn dat we vrijwel nooit het proces zien wat we zeggen te bestuderen. ... De geschiedenis van de meeste fossielen vertonen kenmerken die helemaal strijdig zijn met geleidelijke ontwikkeling:

1: Stasis. (onveranderlijkheid) De meeste soorten vertonen geen gerichte verandering gedurende hun verblijf op aarde. Ze verschijnen in het fossielenverslag op dezelfde manier als wanneer ze eruit verdwijnen, morfologische verandering is meestal beperkt en ongericht.

2: Plotselinge verschijning. In elk gebied verschijnt een soort niet geleidelijk door gestage verandering van zijn voorouders, het verschijnt plotseling, en “volledig gevormd.”"

Gould, Stephen J. The Panda's Thumb, 1980, p. 181-182


“.... We hebben een gemeenschappelijke stilzwijgende acceptatie van het verhaal van geleidelijk aanpassende veranderingen aangeboden, een verhaal dat sterker werd en zich nog meer ingroef toen het geaccepteerd werd.

Wij fossielendeskundigen hebben gezegd dat de geschiedenis van het leven deze interpretatie ondersteunt, terwijl we de hele tijd wisten dat dat niet het geval is.”

Eldredge, Niles "Time Frames: The Rethinking of Darwinian Evolution and the Theory of Punctuated Equilibria," Simon & Schuster: New York NY, 1985, p. 44

“Het fossielenverslag weigert botweg om de verwachting van zeer geleidelijke veranderingen waar te maken.”

Eldredge, N. and Tattersall, I., The Myths of Human Evolution, 1982, p. 163



"Gezien het feit dat evolutie volgens Darwin in een constante staat van verandering was ... volgt daaruit logischerwijs dat het fossielenverslag doorspekt zou moeten zijn met voorbeelden van veranderende vormen die leiden van de weinig ontwikkelden tot de veel ontwikkelden. ... In plaats van het vullen van de gaten in het fossielenverslag met de zo genaamde “missing links” zagen de meeste fossielendeskundigen zich geconfronteerd met de situatie waarbij er alleen maar gaten zaten in fossielenverslag, zonder bewijs van veranderende tussenvormen tussen gedocumenteerde soorten fossielen."

Schwartz, Jeffrey H., Sudden Origins, 1999, p. 89.

Schwartz, Jeffrey H is professor anthropologie aan de Universiteit van Pittsburgh en tevens evolutionist, schrijver van een boek over evolutie: “Sudden Origins”, a provocative new theory on how evolution works by sudden leaps and bounds:

http://www.post-gazette.com/books/revie ... iew395.asp


“Van soorten waarvan eens gedacht werd dat ze in andere soorten geevolueerd waren is nu gebleken dat tijdsperioden waarin ze leefden gedeeltelijk overeenkwamen met hun veronderstelde nakomelingen. In feite is het zo dat het fossielenverslag geen enkele overtuigende overgang van één soort naar de andere laat zien.”

Stanley, S.M., The New Evolutionary Timetable: Fossils, Genes, and the Origin of Species, 1981, p. 95, sprekend over het Bighorn basin in Wyoming USA.

S.M. Stanley is evolutionist en was meer dan 35 jaar professor aan de John Hopkins universiteit in Baltimore.
Hij heeft vele artikelen geschreven, ook samen met Niles Eldredge, de co-uitvinder van de punctuated equilibrium theorie.
Één van de artikelen van zijn hand is “Paleontology (fossielenkunde) and earth system history in the new millennium” hetgeen gepubliceerd is in “Geological Society of America”
Voor meer info over prof Stanley kijk hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Steven_M._Stanley


“Het fossielenverslag verspringt, en al het bewijsmateriaal laat zien dat het verslag echt is: de onderbrekingen die we zien geven de werkelijke gebeurtenissen weer, en zijn geen product van een onvolledig fossielenverslag."

Eldredge, N. and Tattersall, I., The Myths of Human Evolution, 1982, p. 59

Wordt vervolgd.
Stephen Jay Gould schreef een verhandeling over evolutie in het wetenschappelijke tijdschrift Discover van januari 1987.
In dit vijf bladzijden tellende artikel verkondigde hij voor alle zekerheid maar liefst twaalfmaal dat evolutie een feit is!
Op een bepaald moment zegt Gould in het artikel: „Ik wil niet klinken als een fel dogmaticus die ’sluit de gelederen, jongens,’ schreeuwt.

Is dat dan niet dogmatisch?
De hardste schreeuwer heeft gelijk?
peda
Berichten: 21449
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door peda »

Alpha schreef: 27 apr 2019, 14:50
peda schreef: 25 apr 2019, 12:48 Alpha,

Als je I D wilt promoten, moet je niet gaan stoppen bij God. Je snel verstoppen achter een onbewezen uitspraak, dat God geen Ontwerper nodig heeft, maar datzelfde criterium niet accepteren bij E T, is totaal vreemd in mijn ogen. Juist bij God die al het wereldse overtreft, schreeuwt het om een antwoord op de vraag Hoe Hij is Veroorzaakt. In dit topic gaat het niet om theologie, maar om wetenschappelijk bewijs. :!: :!:
Sorry, maar ik verstop mij niet.
Ik ga niet uit van "wetenschappelijke" veronderstellingen, maar vanuit de Bijbel.
Zodra de wetenschap accepteert dat de gehele schepping de schepper bewijst, dan kijk ik verder..
Ik heb het niet over God de Schepper van de wereld, maar over Diegene Die God Veroorzaakt heeft. God zou toch ook een Veroorzaker kunnen hebben. En waarom zou een Veroorzaakte God geen schepping tot stand kunnen brengen?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Alpha »

callista schreef: 25 apr 2019, 14:32 Is het überhaupt wel mogelijk om een eerlijke, wetenschappelijk en neutrale discussie te voeren met christenen over dergelijke onderwerpen?
Zie het maar als een retorische vraag..
Er zijn christelijke wetenschappers , die, onafhankelijk van elkaar, het ID als wetenschappelijk zijn gaan beschouwen.
Zij (h)erkennen het feit dat de gehele schepping de schepper bewijst. :o
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door callista »

Alpha schreef: 27 apr 2019, 14:50
peda schreef: 25 apr 2019, 12:48 Alpha,

Als je I D wilt promoten, moet je niet gaan stoppen bij God. Je snel verstoppen achter een onbewezen uitspraak, dat God geen Ontwerper nodig heeft, maar datzelfde criterium niet accepteren bij E T, is totaal vreemd in mijn ogen. Juist bij God die al het wereldse overtreft, schreeuwt het om een antwoord op de vraag Hoe Hij is Veroorzaakt. In dit topic gaat het niet om theologie, maar om wetenschappelijk bewijs. :!: :!:
Sorry, maar ik verstop mij niet.
Ik ga niet uit van "wetenschappelijke" veronderstellingen, maar vanuit de Bijbel.
Zodra de wetenschap accepteert dat de gehele schepping de schepper bewijst, dan kijk ik verder..
Dan heb je in dit topic niets te zoeken...

[mobreak Trajecto] Laat zoiets nou maar zo nodig door iemand van de crew zeggen. Of iemand wel of niet iets in een topic te zoeken heeft moeten de forummers liever niet tegen elkaar zeggen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door callista »

Alpha schreef: 27 apr 2019, 15:09
callista schreef: 25 apr 2019, 14:32 Is het überhaupt wel mogelijk om een eerlijke, wetenschappelijk en neutrale discussie te voeren met christenen over dergelijke onderwerpen?
Zie het maar als een retorische vraag..
Er zijn christelijke wetenschappers , die, onafhankelijk van elkaar, het ID als wetenschappelijk zijn gaan beschouwen.
Zij (h)erkennen het feit dat de gehele schepping de schepper bewijst. :o
Dan zijn dat in het algemeen pseudo-wetenschappers...
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Alpha »

peda schreef: 27 apr 2019, 15:06
Alpha schreef: 27 apr 2019, 14:50
peda schreef: 25 apr 2019, 12:48 Alpha,

Als je I D wilt promoten, moet je niet gaan stoppen bij God. Je snel verstoppen achter een onbewezen uitspraak, dat God geen Ontwerper nodig heeft, maar datzelfde criterium niet accepteren bij E T, is totaal vreemd in mijn ogen. Juist bij God die al het wereldse overtreft, schreeuwt het om een antwoord op de vraag Hoe Hij is Veroorzaakt. In dit topic gaat het niet om theologie, maar om wetenschappelijk bewijs. :!: :!:
Sorry, maar ik verstop mij niet.
Ik ga niet uit van "wetenschappelijke" veronderstellingen, maar vanuit de Bijbel.
Zodra de wetenschap accepteert dat de gehele schepping de schepper bewijst, dan kijk ik verder..
Ik heb het niet over God de Schepper van de wereld, maar over Diegene Die God Veroorzaakt heeft. God zou toch ook een Veroorzaker kunnen hebben. En waarom zou een Veroorzaakte God geen schepping tot stand kunnen brengen?
Dus omdat de mens een begin heeft, moet ook de schepper een begin hebben?

Wat betekend dan eeuwig?

Job 36:26 Ja, God is groter dan we kunnen bevatten. Het aantal van zijn jaren gaat ons begrip te boven. NWV.

Voor hem is duizend jaar als één dag.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Alpha »

callista schreef: 27 apr 2019, 15:10
Alpha schreef: 27 apr 2019, 15:09
callista schreef: 25 apr 2019, 14:32 Is het überhaupt wel mogelijk om een eerlijke, wetenschappelijk en neutrale discussie te voeren met christenen over dergelijke onderwerpen?
Zie het maar als een retorische vraag..
Er zijn christelijke wetenschappers , die, onafhankelijk van elkaar, het ID als wetenschappelijk zijn gaan beschouwen.
Zij (h)erkennen het feit dat de gehele schepping de schepper bewijst. :o
Dan zijn dat in het algemeen pseudo-wetenschappers?
Dus vooraanstaande, erkende en bekende wetenschappers zijn voor jou pseudo-wetenschappers?
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door callista »

Alpha schreef: 27 apr 2019, 15:18
callista schreef: 27 apr 2019, 15:10
Alpha schreef: 27 apr 2019, 15:09
callista schreef: 25 apr 2019, 14:32 Is het überhaupt wel mogelijk om een eerlijke, wetenschappelijk en neutrale discussie te voeren met christenen over dergelijke onderwerpen?
Zie het maar als een retorische vraag..
Er zijn christelijke wetenschappers , die, onafhankelijk van elkaar, het ID als wetenschappelijk zijn gaan beschouwen.
Zij (h)erkennen het feit dat de gehele schepping de schepper bewijst. :o
Dan zijn dat in het algemeen pseudo-wetenschappers?
Dus vooraanstaande, erkende en bekende wetenschappers zijn voor jou pseudo-wetenschappers?
Noem eens een paar namen?
peda
Berichten: 21449
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door peda »

Alpha schreef: 27 apr 2019, 15:15
peda schreef: 27 apr 2019, 15:06 Ik heb het niet over God de Schepper van de wereld, maar over Diegene Die God Veroorzaakt heeft. God zou toch ook een Veroorzaker kunnen hebben. En waarom zou een Veroorzaakte God geen schepping tot stand kunnen brengen?
Dus omdat de mens een begin heeft, moet ook de schepper een begin hebben?

Wat betekend dan eeuwig?

Job 36:26 Ja, God is groter dan we kunnen bevatten. Het aantal van zijn jaren gaat ons begrip te boven. NWV.

Voor hem is duizend jaar als één dag.
Dit gaat helemaal niet over of God al of niet Veroorzaakt is.
Bij Job schrijft een mens over God.
Waar geeft God Zelve in de bijbel uitsluitsel over Hoe Hij al of niet tot bestaan is gekomen?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Alpha »

coby schreef: 27 apr 2019, 11:13
Zolderworm schreef: 27 apr 2019, 11:10
Zolderworm schreef: 26 apr 2019, 17:35
Anja schreef: 26 apr 2019, 17:32
Zolderworm schreef: 26 apr 2019, 17:25
Zoals ik zei gaat het hier om de gedachte van Peda, niet over mij.
Dat is leuk geprobeerd van je, maar het zijn de gedachten en de woorden van Zolderworm die ie in de mond van Peda probeert te leggen. Peda stelt zich op het standpunt het zelf niet te weten of het zelf niet te kunnen weten, maar niet op het standpunt dat agnosticisme voor iedereen zou (moeten) gelden. Zoals Zolderworm doet, de profeet van de grote God Niemand die alles weet van iedereen.
Ik schreef: "Bij het agnosticisme, waar Peda het over heeft, gaat het erom dat niemand kan weten of God werkelijk bestaat."
Dus ik weet niet wat je nu allemaal wil.

[modbreak Trajecto] Zie viewtopic.php?p=234657#p234657
Peda stelt zich niet op het standpunt dat NIEMAND kan weten...; hij houdt het bij zichzelf en zegt dat HIJ niet weet.
Het klopt. Ik had dit bericht niet gezien viewtopic.php?f=92&t=3672&p=234206&hilit=agnost#p234206. Toen stond ik bij Albert Heijn.
Ik dacht dat ik de enige was die zelfs in een supermarkt nog wat op geloofsgesprek zet.
Tja, ik kwam eens zo'n Handy dame in een super tegen. Ze was geheel van de wereld af en had niet in de gaten, dat ze de doorgang versperde.
Reageerde niet op verzoeken om doorgang te verlenen en reageerde heel verbaasd, toen er op haar schouder werd getikt.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Alpha »

callista schreef: 27 apr 2019, 15:09
Alpha schreef: 27 apr 2019, 14:50
peda schreef: 25 apr 2019, 12:48 Alpha,

Als je I D wilt promoten, moet je niet gaan stoppen bij God. Je snel verstoppen achter een onbewezen uitspraak, dat God geen Ontwerper nodig heeft, maar datzelfde criterium niet accepteren bij E T, is totaal vreemd in mijn ogen. Juist bij God die al het wereldse overtreft, schreeuwt het om een antwoord op de vraag Hoe Hij is Veroorzaakt. In dit topic gaat het niet om theologie, maar om wetenschappelijk bewijs. :!: :!:
Sorry, maar ik verstop mij niet.
Ik ga niet uit van "wetenschappelijke" veronderstellingen, maar vanuit de Bijbel.
Zodra de wetenschap accepteert dat de gehele schepping de schepper bewijst, dan kijk ik verder..
Dan heb je in dit topic niets te zoeken...
Ik benoem je bij deze tot Commandeur van geloofsgesprek.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Alpha »

callista schreef: 27 apr 2019, 15:19
Alpha schreef: 27 apr 2019, 15:18
callista schreef: 27 apr 2019, 15:10
Alpha schreef: 27 apr 2019, 15:09
callista schreef: 25 apr 2019, 14:32 Is het überhaupt wel mogelijk om een eerlijke, wetenschappelijk en neutrale discussie te voeren met christenen over dergelijke onderwerpen?
Zie het maar als een retorische vraag..
Er zijn christelijke wetenschappers , die, onafhankelijk van elkaar, het ID als wetenschappelijk zijn gaan beschouwen.
Zij (h)erkennen het feit dat de gehele schepping de schepper bewijst. :o
Dan zijn dat in het algemeen pseudo-wetenschappers?
Dus vooraanstaande, erkende en bekende wetenschappers zijn voor jou pseudo-wetenschappers?
Noem eens een paar namen?
Al weer?
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door callista »

Ja graag...ik heb een slecht geheugen.... :w
peda
Berichten: 21449
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door peda »

Alpha,

Waarop baseer jij theologisch de Aseiteit van God? God is daar een Zelfveroorzaakt Wezen. Dat betekent dat de Oorzaak van Zijn Bestaan in Hem Zelve ligt?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Alpha »

peda schreef: 27 apr 2019, 15:23
Alpha schreef: 27 apr 2019, 15:15
peda schreef: 27 apr 2019, 15:06 Ik heb het niet over God de Schepper van de wereld, maar over Diegene Die God Veroorzaakt heeft. God zou toch ook een Veroorzaker kunnen hebben. En waarom zou een Veroorzaakte God geen schepping tot stand kunnen brengen?
Dus omdat de mens een begin heeft, moet ook de schepper een begin hebben?

Wat betekend dan eeuwig?

Job 36:26 Ja, God is groter dan we kunnen bevatten. Het aantal van zijn jaren gaat ons begrip te boven. NWV.

Voor hem is duizend jaar als één dag.
Dit gaat helemaal niet over of God al of niet Veroorzaakt is.
Bij Job schrijft een mens over God.
Waar geeft God Zelve in de bijbel uitsluitsel over Hoe Hij al of niet tot bestaan is gekomen?
Job was een mens, die in gesprek was met zijn schepper, één van velen.

De Bijbel geeft aan dat JHWH eeuwig is.
Dus heeft hij geen begin.

Het is voor een mens niet te begrijpen, dat hij alles heeft gemaakt in een specifieke volgorde.
Vandaar dat JHWH tegen Job zegt:

Job 34: 4 Waar was jij toen ik de fundamenten van de aarde legde? Vertel het mij, als je denkt dat je het begrijpt.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Alpha »

callista schreef: 27 apr 2019, 15:33 Ja graag...ik heb een slecht geheugen.... :w
Wel, vanwege het feit, dat je toch niets van mij wil accepteren, zal ik niet weer deze informatie opzoeken. Het kost erg veel tijd om dat op te zoeken. Ik draag nu eenmaal niet graag water naar de zee.
peda
Berichten: 21449
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door peda »

Alpha schreef: 27 apr 2019, 15:39

De Bijbel geeft aan dat JHWH eeuwig is.
Dus heeft hij geen begin.

Het is voor een mens niet te begrijpen, dat hij alles heeft gemaakt in een specifieke volgorde.
Vandaar dat JHWH tegen Job zegt:

Job 34: 4 Waar was jij toen ik de fundamenten van de aarde legde? Vertel het mij, als je denkt dat je het begrijpt.
Alpha,

Dit is opnieuw geen antwoord op mijn vraag. Ik heb het niet over God als ( mogelijke ) Schepper, maar of God al of niet Veroorzaakt is en waar Hij het in de bijbel Daarover Zelve heeft. Lees ook mijn inbreng aangaande de Aseiteit. Waar gaat God daarop in ?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Alpha »

peda schreef: 27 apr 2019, 15:38 Alpha,

Waarop baseer jij theologisch de Aseiteit van God? God is daar een Zelfveroorzaakt Wezen. Dat betekent dat de Oorzaak van Zijn Bestaan in Hem Zelve ligt?
Zijn bestaan is eeuwig, dus is hij niet veroorzaakt.

Mensen kunnen niet begrijpen wat eeuwig of oneindig is.
Zoals gebruikelijk baseer ik mij op de Bijbel.

Helaas wordt die door de overgrote meerderheid verworpen en maakt men steeds weer dezelfde fouten.
Een overduidelijke menselijke eigenschap.

Je krijgt dan een situatie als in het volgende mopje:

Een olifant en een muis wandelen samen over een houten brug.
Zegt de muis tegen de olifant: "Wat stampen we, he?

Je zit kennelijk vast in een bepaald denkpatroon: JHWH moet net als de mens geschapen zijn.
Hij is dus niet zelf de oorzaak van zijn bestaan, want hij bestond al, hij is eeuwig.

Vandaar mijn vraag, begrijp je wat eeuwig, oneindig is?.
Laatst gewijzigd door Alpha op 27 apr 2019, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9178
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Mart »

Alpha schreef: 27 apr 2019, 15:41Wel, vanwege het feit, dat je toch niets van mij wil accepteren, zal ik niet weer deze informatie opzoeken. Het kost erg veel tijd om dat op te zoeken. Ik draag nu eenmaal niet graag water naar de zee.
Duidelijk. ID is geen wetenschap. De controversiële Christen Michael Behe vond dat ID wetenschap zou zijn en heeft die suggestie zelfs tweemaal verdedigd in het rechtshof en uiteraard beide keren verloren.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
peda
Berichten: 21449
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door peda »

Alpha schreef: 27 apr 2019, 15:48
peda schreef: 27 apr 2019, 15:38 Alpha,

Waarop baseer jij theologisch de Aseiteit van God? God is daar een Zelfveroorzaakt Wezen. Dat betekent dat de Oorzaak van Zijn Bestaan in Hem Zelve ligt?
Zijn bestaan is eeuwig, dus is hij niet veroorzaakt.

Mensen kunnen niet begrijpen wat eeuwig of oneindig is.
Zoals gebruikelijk baseer ik mij op de Bijbel.

Helaas wordt die door de overgrote meerderheid verworpen en maakt men steeds weer dezelfde fouten.
Een overduidelijke menselijke eigenschap.

Je krijgt dan een situatie als in het volgende mopje:

Een olifant en een muis wandelen samen over een houten brug.
Zegt de muis tegen de olifant: "Wat stampen we, he?
Dank voor de moeite, ik stop het gesprek. Onze golflengten stemmen niet overeen. Grapjes passen niet bij het vraagstuk van de Aseiteit.
Het zou in mijn ogen leuker geweest zijn als je had gezegd dat je het begrip niet kent en er dus niet over spreken kunt.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Alpha »

Mart schreef: 27 apr 2019, 15:50
Alpha schreef: 27 apr 2019, 15:41Wel, vanwege het feit, dat je toch niets van mij wil accepteren, zal ik niet weer deze informatie opzoeken. Het kost erg veel tijd om dat op te zoeken. Ik draag nu eenmaal niet graag water naar de zee.
Duidelijk. ID is geen wetenschap. De controversiële Christen Michael Behe vond dat ID wetenschap zou zijn en heeft die suggestie zelfs tweemaal verdedigd in het rechtshof en uiteraard beide keren verloren.
Behe, Professor biochemie, zei: „Veel mensen, onder wie vele vooraanstaande en gerespecteerde wetenschappers, willen eenvoudigweg niet dat er iets achter of boven de natuur is.”

Als we complexe functionele systemen zien, gaan we altijd uit van ontwerp. Neem bijvoorbeeld de apparaten die we dagelijks gebruiken, zoals een grasmaaier, een auto of zelfs simpeler dingen. Ik gebruik graag het voorbeeld van een muizenval. Je concludeert dat die ontworpen is omdat je ziet dat de verschillende delen zijn samengevoegd om zo te functioneren dat ze een muis kunnen vangen.

E.e.a. wordt ook in de filmpjes getoond.
Hoe een vlinder aan een specifieke blauwe kleur komt, dat door lichtbreking is ontstaan.
Een zeepaardje, die een uniek staart heeft, waardoor hij zich onder alle omstandigheden goed kan vastgrijpen. ECT.
Toon aan dat die voorbeelden aantoonbaar door evolutie zijn ontstaan.

Opvallend is, dat tot nu toe NIEMAND daar op durfde te reageren en bewijs voor het tegendeel leverde.
Laatst gewijzigd door Alpha op 27 apr 2019, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Alpha »

peda schreef: 27 apr 2019, 15:51
Alpha schreef: 27 apr 2019, 15:48
peda schreef: 27 apr 2019, 15:38 Alpha,

Waarop baseer jij theologisch de Aseiteit van God? God is daar een Zelfveroorzaakt Wezen. Dat betekent dat de Oorzaak van Zijn Bestaan in Hem Zelve ligt?
Zijn bestaan is eeuwig, dus is hij niet veroorzaakt.

Mensen kunnen niet begrijpen wat eeuwig of oneindig is.
Zoals gebruikelijk baseer ik mij op de Bijbel.

Helaas wordt die door de overgrote meerderheid verworpen en maakt men steeds weer dezelfde fouten.
Een overduidelijke menselijke eigenschap.

Je krijgt dan een situatie als in het volgende mopje:

Een olifant en een muis wandelen samen over een houten brug.
Zegt de muis tegen de olifant: "Wat stampen we, he?
Dank voor de moeite, ik stop het gesprek. Onze golflengten stemmen niet overeen. Grapjes passen niet bij het vraagstuk van de Aseiteit.
Het zou in mijn ogen leuker geweest zijn als je had gezegd dat je het begrip niet kent en er dus niet over spreken kunt.
Aseïteit is voor mij geen vraagstuk, maar dat kan of wil je kennelijk niet begrijpen.

Ik redeneer vanuit de Bijbel en dat accepteren veel mensen niet.
peda
Berichten: 21449
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door peda »

Alpha,

Ga dan onder dit topic niet in gesprek met personen die een breder blikveld dan uitsluitend een bepaalde interpretatie van de bijbel hebben. Onder dit topic bestaat voor zover ik het inschat geen belangstelling voor J g verkondiging. Daarvoor zijn op dit geloofsforum andere plaatsen te vinden.
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 1774
Lid geworden op: 19 mei 2016, 23:44
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Christiaan »

Mart schreef: 27 apr 2019, 15:50
Alpha schreef: 27 apr 2019, 15:41Wel, vanwege het feit, dat je toch niets van mij wil accepteren, zal ik niet weer deze informatie opzoeken. Het kost erg veel tijd om dat op te zoeken. Ik draag nu eenmaal niet graag water naar de zee.
Duidelijk. ID is geen wetenschap. De controversiële Christen Michael Behe vond dat ID wetenschap zou zijn en heeft die suggestie zelfs tweemaal verdedigd in het rechtshof en uiteraard beide keren verloren.
Wat ik mij nog kan herinneren is dat hij het begrip ‘wetenschap’ wilde rekken zodat ID als wetenschap zou gelden. Tegelijkertijd moest hij erkennen dat met het rekken van dat begrip, ook astrologie zou behoren tot de wetenschap. :shock: