De messias van de T'NaCH

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door coby »

peda schreef: 03 mei 2019, 10:18 Ik breng nog even de vraag naar voren hoe de in Israel levende Messias belijdende Joden, aankijken tegen de Echte Goddelijkheid van Jezus. In concreto de triniteit, de 2 naturenleer, Nicea en op welke bijbel teksten zij hun geloofsvisie baseren. Zelf kan ik over deze vragen geen heldere antwoorden vinden. Ik vind die vragen interessant omdat het om Joden gaat die binnen hun culturele beleving (nog tot aan 2019 toe) , de komst van de Messias ( Jezus ) als in de geschiedenis gebeurd zien, maar is het wel de Messias Jezus = God die door hen beleden wordt ? Of de niet-Goddelijke messias ( Jezus ) ? Bij hen heeft Jezus de Wet niet afgeschaft en er wordt door hen dus nog steeds volgens de Wet geleefd.
Ik heb hier wel wat gevonden. Je moet het gewoon in het Engels googelen. Het is wel een lap tekst. Zo ff snel er doorheen lezend zijn ze niet echt een fan van Nicea.

http://www.kesherjournal.com/index.php? ... Itemid=435
peda
Berichten: 21502
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door peda »

coby schreef: 03 mei 2019, 10:38
peda schreef: 03 mei 2019, 10:18 Ik breng nog even de vraag naar voren hoe de in Israel levende Messias belijdende Joden, aankijken tegen de Echte Goddelijkheid van Jezus. In concreto de triniteit, de 2 naturenleer, Nicea en op welke bijbel teksten zij hun geloofsvisie baseren. Zelf kan ik over deze vragen geen heldere antwoorden vinden. Ik vind die vragen interessant omdat het om Joden gaat die binnen hun culturele beleving (nog tot aan 2019 toe) , de komst van de Messias ( Jezus ) als in de geschiedenis gebeurd zien, maar is het wel de Messias Jezus = God die door hen beleden wordt ? Of de niet-Goddelijke messias ( Jezus ) ? Bij hen heeft Jezus de Wet niet afgeschaft en er wordt door hen dus nog steeds volgens de Wet geleefd.
Ik heb hier wel wat gevonden. Je moet het gewoon in het Engels googelen. Het is wel een lap tekst. Zo ff snel er doorheen lezend zijn ze niet echt een fan van Nicea.

http://www.kesherjournal.com/index.php? ... Itemid=435
Coby, dank. Ik ga het rustig lezen.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9178
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Mart »

Piebe Paulusma schreef: 03 mei 2019, 10:26Mart schreef dat nog niet 1% van de joden in Jezus gelooft.
Feitelijk ligt het percentage nog lager: 0.2% van de Joden in Israel is messiaans (van de 9.000.000 Joden in Israel zijn er slechts 20.000 messiaans).
Piebe Paulusma schreef: 03 mei 2019, 10:26Orthodoxe joden ontkennen het joods zijn van Messiasbelijdende joden, dus zijn er geen joden die in Jezus geloven: probleem opgelost.
Eveneens incorrect. Als de moeder Joods is, wordt je door de staat en alle stromingen officieel als Jood beschouwd. De Joodse atheïsten, agnosten en gematigd religieuzen vormen een grote meerderheid. De orthodox religieuze Joden zijn in de minderheid, maar er zijn eveneens groepjes Joodse moslims, Joodse hindoes & Joodse Christenen (de zgn. messiaanse Joden).
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2964
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Eliyahu »

Mart schreef: 03 mei 2019, 10:48
Piebe Paulusma schreef: 03 mei 2019, 10:26Mart schreef dat nog niet 1% van de joden in Jezus gelooft.
Feitelijk ligt het percentage nog lager: 0.2% van de Joden in Israel is messiaans (van de 9.000.000 Joden in Israel zijn er slechts 20.000 messiaans).
Piebe Paulusma schreef: 03 mei 2019, 10:26Orthodoxe joden ontkennen het joods zijn van Messiasbelijdende joden, dus zijn er geen joden die in Jezus geloven: probleem opgelost.
Eveneens incorrect. Als de moeder Joods is, wordt je door de staat en alle stromingen officieel als Jood beschouwd. De Joodse atheïsten, agnosten en gematigd religieuzen vormen een grote meerderheid. De orthodox religieuze Joden zijn in de minderheid, maar er zijn eveneens groepjes Joodse moslims, Joodse hindoes & Joodse Christenen (de zgn. messiaanse Joden).
Bs"d

Met dien verstande dat een Jood die naar een andere religie is overgegaan door de Israelische regering niet meer als Jood gezien wordt en daarom geen beroep kan doen op de wet op de terugkeer, die alle Joden ter wereld het recht geeft om naar Israel te emigreren. Oftwel, zo'n Jood wordt niet in Israel toegelaten.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9178
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Mart »

Eliyahu schreef: 03 mei 2019, 10:55Met dien verstande dat een Jood die naar een andere religie is overgegaan door de Israelische regering niet meer als Jood gezien wordt en daarom geen beroep kan doen op de wet op de terugkeer, die alle Joden ter wereld het recht geeft om naar Israel te emigreren. Oftwel, zo'n Jood wordt niet in Israel toegelaten.
Als je moeder Joods is, ben je Jood; ook voor de staat. Toelating tot de staat is simpelweg een politiek issue.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2964
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Eliyahu »

Mart schreef: 03 mei 2019, 11:03
Eliyahu schreef: 03 mei 2019, 10:55Met dien verstande dat een Jood die naar een andere religie is overgegaan door de Israelische regering niet meer als Jood gezien wordt en daarom geen beroep kan doen op de wet op de terugkeer, die alle Joden ter wereld het recht geeft om naar Israel te emigreren. Oftwel, zo'n Jood wordt niet in Israel toegelaten.
Als je moeder Joods is, ben je Jood; ook voor de staat. Toelating tot de staat is simpelweg een politiek issue.
Bs"d

Maar je wordt dus niet als immigrant toegelaten als je tot een andere religie overgegaan ben.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9178
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Mart »

Eliyahu schreef: 03 mei 2019, 11:09
Mart schreef: 03 mei 2019, 11:03Als je moeder Joods is, ben je Jood; ook voor de staat. Toelating tot de staat is simpelweg een politiek issue.
Maar je wordt dus niet als immigrant toegelaten als je tot een andere religie overgegaan ben.
Dat was het issue niet. Het betreft het Jood-zijn: indien je moeder Joods is, ben je Jood. Punt uit.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2964
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Eliyahu »

Mart schreef: 03 mei 2019, 11:12
Eliyahu schreef: 03 mei 2019, 11:09
Mart schreef: 03 mei 2019, 11:03Als je moeder Joods is, ben je Jood; ook voor de staat. Toelating tot de staat is simpelweg een politiek issue.
Maar je wordt dus niet als immigrant toegelaten als je tot een andere religie overgegaan ben.
Dat was het issue niet. Het betreft het Jood-zijn: indien je moeder Joods is, ben je Jood. Punt uit.
Bs"d

Klopt.

Maar er was in NL een voorvalletje met een Jood die christelijk was geworden, die wilde zich op een Joods kerkhof laten begraven, maar toen de begrafenisstoet er aankwam werd de poort op slot gegooid. Hij kwam er ook niet in.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Vertrokken user 5 »

Eliyahu schreef: 03 mei 2019, 11:09
Mart schreef: 03 mei 2019, 11:03
Eliyahu schreef: 03 mei 2019, 10:55Met dien verstande dat een Jood die naar een andere religie is overgegaan door de Israelische regering niet meer als Jood gezien wordt en daarom geen beroep kan doen op de wet op de terugkeer, die alle Joden ter wereld het recht geeft om naar Israel te emigreren. Oftwel, zo'n Jood wordt niet in Israel toegelaten.
Als je moeder Joods is, ben je Jood; ook voor de staat. Toelating tot de staat is simpelweg een politiek issue.
Bs"d

Maar je wordt dus niet als immigrant toegelaten als je tot een andere religie overgegaan ben.
Staat er dan in het Israëlisch paspoort wat je religie is? Net zoals in islamitische landen?
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2964
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Eliyahu »

Anja schreef: 03 mei 2019, 11:46
Eliyahu schreef: 03 mei 2019, 11:09
Mart schreef: 03 mei 2019, 11:03
Eliyahu schreef: 03 mei 2019, 10:55Met dien verstande dat een Jood die naar een andere religie is overgegaan door de Israelische regering niet meer als Jood gezien wordt en daarom geen beroep kan doen op de wet op de terugkeer, die alle Joden ter wereld het recht geeft om naar Israel te emigreren. Oftwel, zo'n Jood wordt niet in Israel toegelaten.
Als je moeder Joods is, ben je Jood; ook voor de staat. Toelating tot de staat is simpelweg een politiek issue.
Bs"d

Maar je wordt dus niet als immigrant toegelaten als je tot een andere religie overgegaan ben.
Staat er dan in het Israëlisch paspoort wat je religie is? Net zoals in islamitische landen?
Bs"d

Het stond op de ID kaarten, maar dat wordt nu weggelaten.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Piebe Paulusma »

Eliyahu schreef: 03 mei 2019, 11:43
Mart schreef: 03 mei 2019, 11:12
Eliyahu schreef: 03 mei 2019, 11:09
Mart schreef: 03 mei 2019, 11:03Als je moeder Joods is, ben je Jood; ook voor de staat. Toelating tot de staat is simpelweg een politiek issue.
Maar je wordt dus niet als immigrant toegelaten als je tot een andere religie overgegaan ben.
Dat was het issue niet. Het betreft het Jood-zijn: indien je moeder Joods is, ben je Jood. Punt uit.
Bs"d

Klopt.

Maar er was in NL een voorvalletje met een Jood die christelijk was geworden, die wilde zich op een Joods kerkhof laten begraven, maar toen de begrafenisstoet er aankwam werd de poort op slot gegooid. Hij kwam er ook niet in.
I rest my case.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Piebe Paulusma »

Mart schreef: 03 mei 2019, 11:12
Eliyahu schreef: 03 mei 2019, 11:09
Mart schreef: 03 mei 2019, 11:03Als je moeder Joods is, ben je Jood; ook voor de staat. Toelating tot de staat is simpelweg een politiek issue.
Maar je wordt dus niet als immigrant toegelaten als je tot een andere religie overgegaan ben.
Dat was het issue niet. Het betreft het Jood-zijn: indien je moeder Joods is, ben je Jood. Punt uit.
Fijn, dan kunnen we meteen uitsluiten dat het christendom een heidense religie is, want de eerste christenen waren allen geboren uit joodse moeders.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2964
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Eliyahu »

Piebe Paulusma schreef: 03 mei 2019, 12:00
Mart schreef: 03 mei 2019, 11:12
Eliyahu schreef: 03 mei 2019, 11:09
Mart schreef: 03 mei 2019, 11:03Als je moeder Joods is, ben je Jood; ook voor de staat. Toelating tot de staat is simpelweg een politiek issue.
Maar je wordt dus niet als immigrant toegelaten als je tot een andere religie overgegaan ben.
Dat was het issue niet. Het betreft het Jood-zijn: indien je moeder Joods is, ben je Jood. Punt uit.
Fijn, dan kunnen we meteen uitsluiten dat het christendom een heidense religie is, want de eerste christenen waren allen geboren uit joodse moeders.
Bs"d

Dat zegt niks. Er waren en zijn heel wat Joden die heidense religies aanhangen.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Piebe Paulusma »

Eliyahu schreef: 03 mei 2019, 12:06
Piebe Paulusma schreef: 03 mei 2019, 12:00
Mart schreef: 03 mei 2019, 11:12
Eliyahu schreef: 03 mei 2019, 11:09
Mart schreef: 03 mei 2019, 11:03Als je moeder Joods is, ben je Jood; ook voor de staat. Toelating tot de staat is simpelweg een politiek issue.
Maar je wordt dus niet als immigrant toegelaten als je tot een andere religie overgegaan ben.
Dat was het issue niet. Het betreft het Jood-zijn: indien je moeder Joods is, ben je Jood. Punt uit.
Fijn, dan kunnen we meteen uitsluiten dat het christendom een heidense religie is, want de eerste christenen waren allen geboren uit joodse moeders.
Bs"d

Dat zegt niks. Er waren en zijn heel wat Joden die heidense religies aanhangen.
En evenveel joden die weten dat ze bij de juiste club zitten. Ook dat zegt niks.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Vertrokken user 5 »

Eliyahu schreef: 03 mei 2019, 11:49
Anja schreef: 03 mei 2019, 11:46
Eliyahu schreef: 03 mei 2019, 11:09
Mart schreef: 03 mei 2019, 11:03
Eliyahu schreef: 03 mei 2019, 10:55Met dien verstande dat een Jood die naar een andere religie is overgegaan door de Israelische regering niet meer als Jood gezien wordt en daarom geen beroep kan doen op de wet op de terugkeer, die alle Joden ter wereld het recht geeft om naar Israel te emigreren. Oftwel, zo'n Jood wordt niet in Israel toegelaten.
Als je moeder Joods is, ben je Jood; ook voor de staat. Toelating tot de staat is simpelweg een politiek issue.
Bs"d

Maar je wordt dus niet als immigrant toegelaten als je tot een andere religie overgegaan ben.
Staat er dan in het Israëlisch paspoort wat je religie is? Net zoals in islamitische landen?
Bs"d

Het stond op de ID kaarten, maar dat wordt nu weggelaten.
Dan kunnen ze het dus ook niet meer controleren. Wel hoorde ik een keer op youtube dat joden die in Jezus geloven, hun baan verloren toen hun werkgever daarvan vernam. En gisteren was er een documentaire op tv Ersin in Wonderland, waarin een Palestijnse meneer vertelde hoe hij zijn landgoed was kwijtgeraakt aan Europese joden. Als ik het me goed herinner was het in of nabij Betlehem. Hij kon alleen nog overdag zijn voormalig eigen grondgebied in omdat hij daar een baan als schoonmaker had gekregen. Hij vertelde hoe honds hij wordt behandeld, met name door Russische joden. Door sommige andere joden werd hij wel vriendelijk behandeld. Ik vind het pijnlijk dat mensen uit een volk dat zou moeten weten wat apartheid met mensen doet, zich verlagen tot hetzelfde. Dat "de knecht" , de joodse natiestaat, moet lijden begrijp ik dan wel weer. Zulke mensen als die Russisch Israëlische joden uit de docu missen het Onderwijs van Onze Heer Jezus, dat wat gij wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Piebe Paulusma »

Anja schreef: 03 mei 2019, 12:12 Zulke mensen als die Russisch Israëlische joden uit de docu missen het Onderwijs van Onze Heer Jezus, dat wat gij wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander.
Daar zit wat in, maar als het goed is vinden ze dat ook in de Levitische wet. Misschien tijd voor een andere joodse bril! :D
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2964
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Eliyahu »

Piebe Paulusma schreef: 03 mei 2019, 12:09 En evenveel joden die weten dat ze bij de juiste club zitten. Ook dat zegt niks.
Bs"d

Gelukkig hebben we heel veel andere dingen die heel veel zeggen.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2964
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Eliyahu »

Piebe Paulusma schreef: 03 mei 2019, 12:16
Anja schreef: 03 mei 2019, 12:12 Zulke mensen als die Russisch Israëlische joden uit de docu missen het Onderwijs van Onze Heer Jezus, dat wat gij wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander.
Daar zit wat in, maar als het goed is vinden ze dat ook in de Levitische wet. Misschien tijd voor een andere joodse bril! :D
Bs"d

In de Levitische wet staat: Heb uw naaste lief als uzelf.

De uitdrukking: "wat gij wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander" dat komt uit de talmoed.

http://tinyurl.com/Lev-19-18NL
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2964
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Eliyahu »

Anja schreef: 03 mei 2019, 12:12 Dan kunnen ze het dus ook niet meer controleren. Wel hoorde ik een keer op youtube dat joden die in Jezus geloven, hun baan verloren toen hun werkgever daarvan vernam. En gisteren was er een documentaire op tv Ersin in Wonderland, waarin een Palestijnse meneer vertelde hoe hij zijn landgoed was kwijtgeraakt aan Europese joden. Als ik het me goed herinner was het in of nabij Betlehem. Hij kon alleen nog overdag zijn voormalig eigen grondgebied in omdat hij daar een baan als schoonmaker had gekregen. Hij vertelde hoe honds hij wordt behandeld, met name door Russische joden. Door sommige andere joden werd hij wel vriendelijk behandeld. Ik vind het pijnlijk dat mensen uit een volk dat zou moeten weten wat apartheid met mensen doet, zich verlagen tot hetzelfde. Dat "de knecht" , de joodse natiestaat, moet lijden begrijp ik dan wel weer. Zulke mensen als die Russisch Israëlische joden uit de docu missen het Onderwijs van Onze Heer Jezus, dat wat gij wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander.
Bs"d

Die arabieren proberen bij elke gelegenheid Joden te vermoorden, en er worden ook regelmatig Joodse burgers vermoord door die arabieren.

Ik kan me voorstellen dat sommigen daardoor een hekel krijgen aan die arabieren.

Als het aan mij gelegen zou hebben dan had ik ze allemaal bij kop en kont gepakt en ze het land uitgegooid.

Maar die simpele en effectieve oplossing is niet politiek correct, dus dat zal nog wel even niet gebeuren.

http://tiny.cc/psychostinian
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Vertrokken user 5 »

Eliyahu schreef: 03 mei 2019, 12:31
Anja schreef: 03 mei 2019, 12:12 Dan kunnen ze het dus ook niet meer controleren. Wel hoorde ik een keer op youtube dat joden die in Jezus geloven, hun baan verloren toen hun werkgever daarvan vernam. En gisteren was er een documentaire op tv Ersin in Wonderland, waarin een Palestijnse meneer vertelde hoe hij zijn landgoed was kwijtgeraakt aan Europese joden. Als ik het me goed herinner was het in of nabij Betlehem. Hij kon alleen nog overdag zijn voormalig eigen grondgebied in omdat hij daar een baan als schoonmaker had gekregen. Hij vertelde hoe honds hij wordt behandeld, met name door Russische joden. Door sommige andere joden werd hij wel vriendelijk behandeld. Ik vind het pijnlijk dat mensen uit een volk dat zou moeten weten wat apartheid met mensen doet, zich verlagen tot hetzelfde. Dat "de knecht" , de joodse natiestaat, moet lijden begrijp ik dan wel weer. Zulke mensen als die Russisch Israëlische joden uit de docu missen het Onderwijs van Onze Heer Jezus, dat wat gij wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander.
Bs"d

Die arabieren proberen bij elke gelegenheid Joden te vermoorden, en er worden ook regelmatig Joodse burgers vermoord door die arabieren.
Deze Palestijnse meneer is hoe dan ook van zijn eigen land afgezet, waar hij jarenlang hard op heeft gewerkt. In plaats van dat hij grondig schadeloos wordt gesteld, mag hij er nu overdag in (door een poort in de muur die om de nederzetting is gebouwd) om daar als vuilnisman te werken, wat hij nederig doet. Niets van haat of hoogmoed, maar liefdevolle zachtaardigheid. En als hij zijn werk als vuilnisman gedaan heeft, gooien Russische joden achter hem vuil op straat en zeggen hem "ruim het op, het is je werk".

Ik weet wel wie ik denk dat Onze Lieve Heer met kop en kont op gaat pakken en eruit gaat zetten..... Ook deze joden beseffen niet dat zij beproefd worden :!:
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9178
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Mart »

Laten we a.u.b. weer ontopic gaan: de messias van de T'NaCH.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2964
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Eliyahu »

Anja schreef: 03 mei 2019, 12:36 Deze Palestijnse meneer is hoe dan ook van zijn eigen land afgezet,
Bs"d

Het land Israel is van de Joden, en niet van de arabieren.
waar hij jarenlang hard op heeft gewerkt. In plaats van dat hij grondig schadeloos wordt gesteld, mag hij er nu overdag in (door een poort in de muur die om de nederzetting is gebouwd) om daar als vuilnisman te werken, wat hij nederig doet. Niets van haat of hoogmoed, maar liefdevolle zachtaardigheid. En als hij zijn werk als vuilnisman gedaan heeft, gooien Russische joden achter hem vuil op straat en zeggen hem "ruim het op, het is je werk".

Ik weet wel wie ik denk dat Onze Lieve Heer met kop en kont op gaat pakken en eruit gaat zetten..... Ook deze joden beseffen niet dat zij beproefd worden :!:
Als je goed oplet dan zie je dat God bezig is om de Joden thuis te brengen. En dus niet om ze eruit te zetten. Thuis voor de Joden is in Israel.

En daarom wordt het tijd voor de arabieren om te vertrekken naar hun eigen thuisland; Arabië.

http://tinyurl.com/Jews-from-Judah
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Vertrokken user 5 »

Eliyahu schreef: 03 mei 2019, 13:17
Anja schreef: 03 mei 2019, 12:36 Deze Palestijnse meneer is hoe dan ook van zijn eigen land afgezet,
Bs"d

Het land Israel is van de Joden, en niet van de arabieren.
waar hij jarenlang hard op heeft gewerkt. In plaats van dat hij grondig schadeloos wordt gesteld, mag hij er nu overdag in (door een poort in de muur die om de nederzetting is gebouwd) om daar als vuilnisman te werken, wat hij nederig doet. Niets van haat of hoogmoed, maar liefdevolle zachtaardigheid. En als hij zijn werk als vuilnisman gedaan heeft, gooien Russische joden achter hem vuil op straat en zeggen hem "ruim het op, het is je werk".

Ik weet wel wie ik denk dat Onze Lieve Heer met kop en kont op gaat pakken en eruit gaat zetten..... Ook deze joden beseffen niet dat zij beproefd worden :!:
Als je goed oplet dan zie je dat God bezig is om de Joden thuis te brengen. En dus niet om ze eruit te zetten. Thuis voor de Joden is in Israel.

En daarom wordt het tijd voor de arabieren om te vertrekken naar hun eigen thuisland; Arabië.

http://tinyurl.com/Jews-from-Judah
Dat klopt. Dat geeft hen niet het recht zich zo te gedragen. Als je goed oplet en het Nieuwe Testament leest, dan zie je dat God zowel de volkeren als Israël zal oordelen. Onder andere door de volkeren tegen Israël te doen optrekken, die hen verdrukken zullen, waarna Christus Jezus de volkeren zal verslaan en het gelovig overblijfsel van Israël Hem berouwvol zal aanvaarden.

In Christus is geen onderscheid.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door callista »

De Bijbel doet hier niet ter zake.....althans niet op deze manier....
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Vertrokken user 5 »

callista schreef: 03 mei 2019, 13:47 De Bijbel doet hier niet ter zake.....althans niet op deze manier....
Ja hoor. Zoals Eliyahu aangaf staat zelfs in de Torah dat ze zich zo niet mogen gedragen. En zo zijn we dan weer terug bij de vraag wat voor soort Messias men verwacht. Een aardse mens die hen enkel het land geeft, of een goddelijke Messias die ons allen het Koninkrijk der Hemelen wil geven.