Iedereen gaat naar de hemel. Niemand uitgezonderd.peda schreef: 05 mei 2019, 21:39In mijn ogen een prima antwoord Piebe .Piebe Paulusma schreef: 05 mei 2019, 21:35De hemel betekent in de Bijbel niets meer en niets minder dan het onstoffelijke onvergankelijke. Het is de tegenpool van het aardse dat het stoffelijke vertegenwoordigt. Wat de hemel precies behelst in het hiernamaals weet ik niet en daar wordt in de Bijbel niets over gezegd. Anders hadden er ook nooit Sadduceeërs kunnen zijn die geloofden in engelen noch de opstanding. Dus wat rest is vertrouwen dat het hierna wel goedkomt, maar ik zou liegen als ik zei dat ik wist wat me te wachten staat.peda schreef: 05 mei 2019, 21:24Dank, dit is een antwoord. Maar is de toekomst de Hemel voor de rechtvaardigen of de opstanding op de nieuwe aarde ?Piebe Paulusma schreef: 05 mei 2019, 21:22Naar mijn geloof neen: iedereen verschijnt na het sterven voor Christus' rechterstoel, dat is wat ik meen in de Bijbel te lezen (Hebr. 9:27) en derhalve wat ik geloof.peda schreef: 05 mei 2019, 21:20 Blijft toch de vraag of iedereen direct naar de Hemel gaat. Ik heb tot dusverre daarover nog niets vernomen.
Je ontmoet er al je dierbaren, zij die stierven voor jij zelf stierf en zij die sterven na jou. Dit kan omdat daar geen tijd is zoals we die hier kennen.
Een levensschouw zul je krijgen waarmee je jezelf ziet door de ogen van anderen. Dit, omdat jouw wezen overal en in alle tijd aanwezig is, in elk levend wezen.
Met de energie waarmee je stierf ervaar je het hiernamaals zoals je dat zelf vormgeeft. Als je verwacht Jezus te zien, zul je die zien. Verwacht je Mohammed of bijvoorbeeld Boeddha, zul je die zien.
Je wordt ondergedompeld in een groot bad vol liefde (ik druk me nu metaforisch uit) en je zult weten dat er innig en onvoorwaardelijk van je gehouden wordt en dat je volledig geaccepteerd bent. Alle leed die je hebt ervaren wordt daarmee geheeld en genezen.
Niemand zal zich nog dader of slachtoffer voelen.
Je schept je volgende leven of je herbeleeft een reeds geleefd leven. Je kunt andere keuzes maken in het gangpad van jouw vorige leven. Daarmee kun je andere uitkomsten ervaren.
Je zal alles van begin tot eind ervaren vanuit elk perspectief. Kijken door de ogen van God.
En als dit alles is ervaren krijg je de keuze: wil je hier blijven of wil je terug?
Als je terug wil in het geleefde leven, word je teruggebracht tot enkele momenten voor je stierf.