Storm schreef: 09 mei 2019, 11:45
Lieve Piebe,
Al heel lang ben ik een twijfelaar en was mijn geloof heel aards. Hemel /Hel ik was er niet zo mee bezig. Toen gaf ik de Hel een schop, maar als je de Hel een schop geeft is er dan wel een Hemel?
Ik begrijp je redenatie wel Storm maar het al dan niet bestaan van de hel doet aan Christus' opstanding uit de dood niets af. De volgende passage van Paulus citeer ik voor jou om te overdenken en niet om je te veroordelen.
'Indien nu Christus gepredikt wordt, dat Hij uit de doden opgewekt is, hoe zeggen sommigen onder u dat er geen opstanding der doden is? En indien er geen opstanding der doden is, zo is Christus ook niet opgewekt. En indien Christus niet opgewekt is, zo is dan onze prediking ijdel, en ijdel is ook uw geloof; En zo worden wij ook bevonden valse getuigen Gods; want wij hebben van God getuigd, dat Hij Christus opgewekt heeft, Dien Hij niet heeft opgewekt, zo namelijk de doden niet opgewekt worden. Want indien de doden niet opgewekt worden, zo is ook Christus niet opgewekt. En indien Christus niet opgewekt is, zo is uw geloof tevergeefs, zo zijt gij nog in uw zonden. Zo zijn dan ook verloren die in Christus ontslapen zijn.' (1 Korinthe 15,12-18)
Let wel, verloren zijn betekent in deze context niets meer en niets minder dan dat er hierna niks meer is.