Nietus!
[modbreak Trajecto] Codes goed gezet.
Nietus!
Mensen bedenken godsbeelden en vanuit die perceptie wordt er over God gesproken.
Ja, die bleef met zijn haren in een boom hangen, dacht ik net. Maar je bedoelde zijn andere zoon.Piebe Paulusma schreef: 22 jul 2019, 16:29Ze zeggen altijd dat iets klopt als een bus, maar ik heb nog nooit een bus horen kloppen. Ik heb dan ook een auto, dus ga ik nooit met de bus. De bus is voor buitenlanders en andere schorriemorrie! <---- Grapje hoor, moet kunnen even kort tussendoor toch Messenger?Gaitema schreef: 22 jul 2019, 16:24Piebe Paulusma schreef: 22 jul 2019, 16:21Oké, fijn dat je bevestigt dat het NT klopt!Gaitema schreef: 22 jul 2019, 16:18Dat klopt. God deed alles om allen genadig te kunnen zijn.Piebe Paulusma schreef: 22 jul 2019, 16:11 Dan hebben we dezelfde bril op!
Ergens in het NT staat ook dat de hondjes de kruimels opeten de van tafel vallen tijdens het brood eten.
Om geheel on topic te eindigen/blijven:
We oordelen vaak snel als we iets horen dat ons niet zint, of beter gezegd: denken te horen. Vaak als we iemand niet zo aardig vinden en menen hem of haar op een bepaalde uitspraak te hebben betrapt, dagen we hen direct voor het gerecht! Iets dat de zoon van David sterk afraadt als ik me goed heb laten informeren.
callista schreef: 22 jul 2019, 16:31Gaitema! Ben je van jouw geloof gevallen?Gaitema schreef: 22 jul 2019, 16:29Mensen bedenken godsbeelden en vanuit die perceptie wordt er over God gesproken..
[modbreak Trajecto] Nou, deze laat ik maar zo, De eerdere berichten heb ik qua codes goed gezet. Maar bij dit bericht werd het dus wel duidelijk dat er iets fout is gegaan.
In de bijbel gaat het wel degelijk om door God Zelve gegeven geboden, verboden en strafoplegging in dit leven of na de dood bij het aan de laars lappen daaraan. Althans de "' ware "' gelovigen zijn die mening toegedaan. Vooral in orthodox protestante kring wordt de God van Vrees en Schrik groot geschreven. Vreemd in mijn optiek dat op geloofsfora de inbreng van orthodoxe protestanten zeer groot is. Ook creationisme en I D is een protestante gedachte, de grote RK Kerk heeft geen enkele moeite met de evolutie gedachte. Heel merkwaardig, want beide stromingen schrijven de bijbel inhoud groot.Gaitema schreef: 22 jul 2019, 15:55Even een serieuze reactie: God heeft an sich geen geboden, maar het illustreerde wel als richtlijnen om te ontdekken wat goed voor ons is.Messenger schreef: 10 jul 2019, 15:03 Het begrip Gebod komt herhaaldelijk in geloofsdiscussies terug.
Een Gebod is een voorwaarde die door God zou zijn gesteld.
Houd je je niet aan een Gebod, dan pleeg je volgens velen een zonde. Met het plegen van een zonde ben je een zondaar en wacht je na het sterven het (Laatste) Oordeel van God, waarop weer straf kan volgen. Althans dat geloven velen.
Als God echte zuivere liefde is, dan is die liefde onvoorwaardelijk en om niet. Die liefde stelt geen voorwaarde, waardoor er ook geen gebod is gesteld door God.
Zonder gebod kan er ook geen zonde worden gepleegd en kun je dus ook geen zondaar worden. Echte liefde, die onvoorwaardelijk is, oordeelt niet want er is niets om over te oordelen. Van straf is dan helemaal geen sprake.
Als de mens een echte vrije wil heeft, is die vrije wil ook onvoorwaardelijk en dus niet aan enige voorwaarde gebonden. Dus ook geen gebod, geen zonde, geen zondaar en geen (Laatste) Oordeel.
Eigenlijk is het heel simpel. God houdt innig van elke mens en oordeelt niet.
Kleine correctie: de straffen in de Bijbel gaan nooit over een situatie na de dood, hence de Sadduceeërs. En lees Rom 7,1 met betrekking tot het OT:peda schreef: 22 jul 2019, 17:02In de bijbel gaat het wel degelijk om door God Zelve gegeven geboden, verboden en strafoplegging in dit leven of na de dood bij het aan de laars lappen daaraan. Althans de "' ware "' gelovigen zijn die mening toegedaan. Vooral in orthodox protestante kring wordt de God van Vrees en Schrik groot geschreven. Vreemd in mijn optiek dat op geloofsfora de inbreng van orthodoxe protestanten zeer groot is. Ook creationisme en I D is een protestante gedachte, de grote RK Kerk heeft geen enkele moeite met de evolutie gedachte. Heel merkwaardig, want beide stromingen schrijven de bijbel inhoud groot.Gaitema schreef: 22 jul 2019, 15:55Even een serieuze reactie: God heeft an sich geen geboden, maar het illustreerde wel als richtlijnen om te ontdekken wat goed voor ons is.Messenger schreef: 10 jul 2019, 15:03 Het begrip Gebod komt herhaaldelijk in geloofsdiscussies terug.
Een Gebod is een voorwaarde die door God zou zijn gesteld.
Houd je je niet aan een Gebod, dan pleeg je volgens velen een zonde. Met het plegen van een zonde ben je een zondaar en wacht je na het sterven het (Laatste) Oordeel van God, waarop weer straf kan volgen. Althans dat geloven velen.
Als God echte zuivere liefde is, dan is die liefde onvoorwaardelijk en om niet. Die liefde stelt geen voorwaarde, waardoor er ook geen gebod is gesteld door God.
Zonder gebod kan er ook geen zonde worden gepleegd en kun je dus ook geen zondaar worden. Echte liefde, die onvoorwaardelijk is, oordeelt niet want er is niets om over te oordelen. Van straf is dan helemaal geen sprake.
Als de mens een echte vrije wil heeft, is die vrije wil ook onvoorwaardelijk en dus niet aan enige voorwaarde gebonden. Dus ook geen gebod, geen zonde, geen zondaar en geen (Laatste) Oordeel.
Eigenlijk is het heel simpel. God houdt innig van elke mens en oordeelt niet.
Was het maar waar Piebe, lees maar eens "" knielen op een bed violen "" van Jan Sieb.Piebe Paulusma schreef: 22 jul 2019, 17:05Kleine correctie: de straffen in de Bijbel gaan nooit over een situatie na de dood, hence de Sadduceeërs.peda schreef: 22 jul 2019, 17:02In de bijbel gaat het wel degelijk om door God Zelve gegeven geboden, verboden en strafoplegging in dit leven of na de dood bij het aan de laars lappen daaraan. Althans de "' ware "' gelovigen zijn die mening toegedaan. Vooral in orthodox protestante kring wordt de God van Vrees en Schrik groot geschreven. Vreemd in mijn optiek dat op geloofsfora de inbreng van orthodoxe protestanten zeer groot is. Ook creationisme en I D is een protestante gedachte, de grote RK Kerk heeft geen enkele moeite met de evolutie gedachte. Heel merkwaardig, want beide stromingen schrijven de bijbel inhoud groot.Gaitema schreef: 22 jul 2019, 15:55Even een serieuze reactie: God heeft an sich geen geboden, maar het illustreerde wel als richtlijnen om te ontdekken wat goed voor ons is.Messenger schreef: 10 jul 2019, 15:03 Het begrip Gebod komt herhaaldelijk in geloofsdiscussies terug.
Een Gebod is een voorwaarde die door God zou zijn gesteld.
Houd je je niet aan een Gebod, dan pleeg je volgens velen een zonde. Met het plegen van een zonde ben je een zondaar en wacht je na het sterven het (Laatste) Oordeel van God, waarop weer straf kan volgen. Althans dat geloven velen.
Als God echte zuivere liefde is, dan is die liefde onvoorwaardelijk en om niet. Die liefde stelt geen voorwaarde, waardoor er ook geen gebod is gesteld door God.
Zonder gebod kan er ook geen zonde worden gepleegd en kun je dus ook geen zondaar worden. Echte liefde, die onvoorwaardelijk is, oordeelt niet want er is niets om over te oordelen. Van straf is dan helemaal geen sprake.
Als de mens een echte vrije wil heeft, is die vrije wil ook onvoorwaardelijk en dus niet aan enige voorwaarde gebonden. Dus ook geen gebod, geen zonde, geen zondaar en geen (Laatste) Oordeel.
Eigenlijk is het heel simpel. God houdt innig van elke mens en oordeelt niet.
De Levitische wetten - waar we het hier over hebben en waar alle andere Bijbelse wetten uit voortkomen - zijn puur aardse inzettingen en aardse straffen met soms de dood tot gevolg. Maar deze straffen hebben nooit, maar dan ook nooit betrekking op een situatie na de dood. Prediker zegt immers dat de doden niets weten en mensen die gestraft worden weten dat wel.peda schreef: 22 jul 2019, 17:08 Was het maar waar Piebe, lees maar eens "" knielen op een bed violen "" van St.
Piebe je weet dat ik de gedachten van C ter Linden over na de dood welke sporen met Prediker zeer favoriseer, maar in de behoudende kringen zijn deze gedachten een gruwel. Ook het gezegde "'ik ben de weg, de waarheid en het leven"' uit het N T wordt door de orthodoxie rechtstreeks doorvertaald naar de situatie na de dood, ook nog gesteund door de inhoud van het laatste bijbel verhaal. Evangelisatie wordt gedaan met het oog de mens te wijzen op het verloren zijn na de dood, wanneer het leven op aarde niet spoort met de Goddelijke visie van hoe geleefd dient te worden. Hedonisten zijn in mijn optiek in bijbels opzicht niet welkom bij God. Spijs- en ceremoniele wetten behoren tot het verleden, maar vervolgens in het aardse leven de eigen gang gaan, is het niet. Behalve bij de RK Kerk daar ga je regelmatig naar de professional voor het sacrament van de biecht en alles is weer koek en ei tussen God en zondaar. Mooi geloof, het Heil is nabij.Piebe Paulusma schreef: 22 jul 2019, 17:12De Levitische wetten - waar we het hier over hebben en waar alle andere Bijbelse wetten uit voortkomen - zijn puur aardse inzettingen en aardse straffen met soms de dood tot gevolg. Maar deze straffen hebben nooit, maar dan ook nooit betrekking op een situatie na de dood. Prediker zegt immers dat de doden niets weten en mensen die gestraft worden weten dat wel.peda schreef: 22 jul 2019, 17:08 Was het maar waar Piebe, lees maar eens "" knielen op een bed violen "" van St.
Er zijn ook mensen die (onbaatzuchtig) andere mensen helpen en die dus omkijken naar andere mensen. Dat staat overigens los van geloof. Het staat ook los van gebod, zonde en oordeel.Gaitema schreef: 22 jul 2019, 16:48 De mensen zitten vast in twee problemen:
Ze geloven dat ze er alleen voor staan
Ze geloven dat ze daarom goed voor zichzelf moeten zorgen.
Gevolgen: individualisme
Wat doe jij dan met deze uitspraak van Jezus in Matteüs 26,52: "Keer uw zwaard weder in zijn plaats; want allen, die het zwaard nemen, zullen door het zwaard vergaan.” ?Piebe Paulusma schreef: 22 jul 2019, 17:12De Levitische wetten - waar we het hier over hebben en waar alle andere Bijbelse wetten uit voortkomen - zijn puur aardse inzettingen en aardse straffen met soms de dood tot gevolg. Maar deze straffen hebben nooit, maar dan ook nooit betrekking op een situatie na de dood. Prediker zegt immers dat de doden niets weten en mensen die gestraft worden weten dat wel.peda schreef: 22 jul 2019, 17:08 Was het maar waar Piebe, lees maar eens "" knielen op een bed violen "" van St.
Dan oordeel je zelf al dat dat goed is. Maar ik geloof dat zulks een liefde bij deze mensen er is, maar naast ook hun negatieve persoonlijke eigenschappen. Niemand is als JezusMessenger schreef: 22 jul 2019, 17:56Er zijn ook mensen die (onbaatzuchtig) andere mensen helpen en die dus omkijken naar andere mensen. Dat staat overigens los van geloof. Het staat ook los van gebod, zonde en oordeel.Gaitema schreef: 22 jul 2019, 16:48 De mensen zitten vast in twee problemen:
Ze geloven dat ze er alleen voor staan
Ze geloven dat ze daarom goed voor zichzelf moeten zorgen.
Gevolgen: individualisme
Alleen moet je wel door het vagevuurpeda schreef: 22 jul 2019, 17:45Piebe je weet dat ik de gedachten van C ter Linden over na de dood welke sporen met Prediker zeer favoriseer, maar in de behoudende kringen zijn deze gedachten een gruwel. Ook het gezegde "'ik ben de weg, de waarheid en het leven"' uit het N T wordt door de orthodoxie rechtstreeks doorvertaald naar de situatie na de dood, ook nog gesteund door de inhoud van het laatste bijbel verhaal. Evangelisatie wordt gedaan met het oog de mens te wijzen op het verloren zijn na de dood, wanneer het leven op aarde niet spoort met de Goddelijke visie van hoe geleefd dient te worden. Hedonisten zijn in mijn optiek in bijbels opzicht niet welkom bij God. Spijs- en ceremoniele wetten behoren tot het verleden, maar vervolgens in het aardse leven de eigen gang gaan, is het niet. Behalve bij de RK Kerk daar ga je regelmatig naar de professional voor het sacrament van de biecht en alles is weer koek en ei tussen God en zondaar. Mooi geloof, het Heil is nabij.Piebe Paulusma schreef: 22 jul 2019, 17:12De Levitische wetten - waar we het hier over hebben en waar alle andere Bijbelse wetten uit voortkomen - zijn puur aardse inzettingen en aardse straffen met soms de dood tot gevolg. Maar deze straffen hebben nooit, maar dan ook nooit betrekking op een situatie na de dood. Prediker zegt immers dat de doden niets weten en mensen die gestraft worden weten dat wel.peda schreef: 22 jul 2019, 17:08 Was het maar waar Piebe, lees maar eens "" knielen op een bed violen "" van St.
Inderdaad, maar na het vagevuur wacht wel het Heil. De rit vagevuur --- hel is voor diegenen die in het vagevuur verkeren niet mogelijk. Vele calvinisten en in het bijzonder diegenen die ook nog eens de ( dubbele ) predestinatie volgen kunnen daar een puntje aan zuigen. Gewoon een andere interpretatie van de bijbel inhoud volgen ( de andere bril ) en het leven wordt veel vrolijker, de RKK professionals weten het wel voor de gelovigen.Gaitema schreef: 22 jul 2019, 18:52Alleen moet je wel door het vagevuurpeda schreef: 22 jul 2019, 17:45Piebe je weet dat ik de gedachten van C ter Linden over na de dood welke sporen met Prediker zeer favoriseer, maar in de behoudende kringen zijn deze gedachten een gruwel. Ook het gezegde "'ik ben de weg, de waarheid en het leven"' uit het N T wordt door de orthodoxie rechtstreeks doorvertaald naar de situatie na de dood, ook nog gesteund door de inhoud van het laatste bijbel verhaal. Evangelisatie wordt gedaan met het oog de mens te wijzen op het verloren zijn na de dood, wanneer het leven op aarde niet spoort met de Goddelijke visie van hoe geleefd dient te worden. Hedonisten zijn in mijn optiek in bijbels opzicht niet welkom bij God. Spijs- en ceremoniele wetten behoren tot het verleden, maar vervolgens in het aardse leven de eigen gang gaan, is het niet. Behalve bij de RK Kerk daar ga je regelmatig naar de professional voor het sacrament van de biecht en alles is weer koek en ei tussen God en zondaar. Mooi geloof, het Heil is nabij.Piebe Paulusma schreef: 22 jul 2019, 17:12De Levitische wetten - waar we het hier over hebben en waar alle andere Bijbelse wetten uit voortkomen - zijn puur aardse inzettingen en aardse straffen met soms de dood tot gevolg. Maar deze straffen hebben nooit, maar dan ook nooit betrekking op een situatie na de dood. Prediker zegt immers dat de doden niets weten en mensen die gestraft worden weten dat wel.peda schreef: 22 jul 2019, 17:08 Was het maar waar Piebe, lees maar eens "" knielen op een bed violen "" van St.
Bij de niet al te bevindelijke protestanten is het gewoon: "geloof, en je zal leven". Maar dat start ook al hier, in de relatie met Jezus. Het katholieke verhaal klinkt mooi, maar is te twijfelachtig. Immers ben je dan gered door de doop. Een baby die gedoopt is gaat niet naar de hel, een baby die niet gedoopt is kan nog steeds naar de hel gaan. Een beetje bijzonderpeda schreef: 22 jul 2019, 19:16Inderdaad, maar na het vagevuur wacht wel het Heil. De rit vagevuur --- hel is voor diegenen die in het vagevuur verkeren niet mogelijk. Vele calvinisten en in het bijzonder diegenen die ook nog eens de ( dubbele ) predestinatie volgen kunnen daar een puntje aan zuigen. Gewoon een andere interpretatie van de bijbel inhoud volgen ( de andere bril ) en het leven wordt veel vrolijker, de RKK professionals weten het wel voor de gelovigen.Gaitema schreef: 22 jul 2019, 18:52Alleen moet je wel door het vagevuurpeda schreef: 22 jul 2019, 17:45Piebe je weet dat ik de gedachten van C ter Linden over na de dood welke sporen met Prediker zeer favoriseer, maar in de behoudende kringen zijn deze gedachten een gruwel. Ook het gezegde "'ik ben de weg, de waarheid en het leven"' uit het N T wordt door de orthodoxie rechtstreeks doorvertaald naar de situatie na de dood, ook nog gesteund door de inhoud van het laatste bijbel verhaal. Evangelisatie wordt gedaan met het oog de mens te wijzen op het verloren zijn na de dood, wanneer het leven op aarde niet spoort met de Goddelijke visie van hoe geleefd dient te worden. Hedonisten zijn in mijn optiek in bijbels opzicht niet welkom bij God. Spijs- en ceremoniele wetten behoren tot het verleden, maar vervolgens in het aardse leven de eigen gang gaan, is het niet. Behalve bij de RK Kerk daar ga je regelmatig naar de professional voor het sacrament van de biecht en alles is weer koek en ei tussen God en zondaar. Mooi geloof, het Heil is nabij.Piebe Paulusma schreef: 22 jul 2019, 17:12De Levitische wetten - waar we het hier over hebben en waar alle andere Bijbelse wetten uit voortkomen - zijn puur aardse inzettingen en aardse straffen met soms de dood tot gevolg. Maar deze straffen hebben nooit, maar dan ook nooit betrekking op een situatie na de dood. Prediker zegt immers dat de doden niets weten en mensen die gestraft worden weten dat wel.peda schreef: 22 jul 2019, 17:08 Was het maar waar Piebe, lees maar eens "" knielen op een bed violen "" van St.
Neen, het voorgeborchte voor ongedoopte baby's is vrij recentelijk door de hoogste clerus afgeschaft, het was ook geen dogma dus dan is "' voortschrijdend Inzicht "' mogelijk. Doop is een sacrament, je moet wel alle sacramenten volgen en vooral het biecht sacrament, daardoor wordt je als steeds maar zonde- doenende steeds opnieuw verzoend met de Rechtvaardige.Gaitema schreef: 22 jul 2019, 19:28Bij de niet al te bevindelijke protestanten is het gewoon: "geloof, en je zal leven". Maar dat start ook al hier, in de relatie met Jezus. Het katholieke verhaal klinkt mooi, maar is te twijfelachtig. Immers ben je dan gered door de doop. Een baby die gedoopt is gaat niet naar de hel, een baby die niet gedoopt is kan nog steeds naar de hel gaan. Een beetje bijzonderpeda schreef: 22 jul 2019, 19:16Inderdaad, maar na het vagevuur wacht wel het Heil. De rit vagevuur --- hel is voor diegenen die in het vagevuur verkeren niet mogelijk. Vele calvinisten en in het bijzonder diegenen die ook nog eens de ( dubbele ) predestinatie volgen kunnen daar een puntje aan zuigen. Gewoon een andere interpretatie van de bijbel inhoud volgen ( de andere bril ) en het leven wordt veel vrolijker, de RKK professionals weten het wel voor de gelovigen.Gaitema schreef: 22 jul 2019, 18:52Alleen moet je wel door het vagevuurpeda schreef: 22 jul 2019, 17:45Piebe je weet dat ik de gedachten van C ter Linden over na de dood welke sporen met Prediker zeer favoriseer, maar in de behoudende kringen zijn deze gedachten een gruwel. Ook het gezegde "'ik ben de weg, de waarheid en het leven"' uit het N T wordt door de orthodoxie rechtstreeks doorvertaald naar de situatie na de dood, ook nog gesteund door de inhoud van het laatste bijbel verhaal. Evangelisatie wordt gedaan met het oog de mens te wijzen op het verloren zijn na de dood, wanneer het leven op aarde niet spoort met de Goddelijke visie van hoe geleefd dient te worden. Hedonisten zijn in mijn optiek in bijbels opzicht niet welkom bij God. Spijs- en ceremoniele wetten behoren tot het verleden, maar vervolgens in het aardse leven de eigen gang gaan, is het niet. Behalve bij de RK Kerk daar ga je regelmatig naar de professional voor het sacrament van de biecht en alles is weer koek en ei tussen God en zondaar. Mooi geloof, het Heil is nabij.Piebe Paulusma schreef: 22 jul 2019, 17:12
De Levitische wetten - waar we het hier over hebben en waar alle andere Bijbelse wetten uit voortkomen - zijn puur aardse inzettingen en aardse straffen met soms de dood tot gevolg. Maar deze straffen hebben nooit, maar dan ook nooit betrekking op een situatie na de dood. Prediker zegt immers dat de doden niets weten en mensen die gestraft worden weten dat wel.
En als je net als Callista alleen gedoopt bent en verder gewoon atheïst bent geworden?peda schreef: 22 jul 2019, 20:13Neen, het voorgeborchte voor ongedoopte baby's is vrij recentelijk door de hoogste clerus afgeschaft, het was ook geen dogma dus dan is "' voortschrijdend Inzicht "' mogelijk. Doop is een sacrament, je moet wel alle sacramenten volgen en vooral het biecht sacrament, daardoor wordt je als steeds maar zonde- doenende steeds opnieuw verzoend met de Rechtvaardige.Gaitema schreef: 22 jul 2019, 19:28Bij de niet al te bevindelijke protestanten is het gewoon: "geloof, en je zal leven". Maar dat start ook al hier, in de relatie met Jezus. Het katholieke verhaal klinkt mooi, maar is te twijfelachtig. Immers ben je dan gered door de doop. Een baby die gedoopt is gaat niet naar de hel, een baby die niet gedoopt is kan nog steeds naar de hel gaan. Een beetje bijzonderpeda schreef: 22 jul 2019, 19:16Inderdaad, maar na het vagevuur wacht wel het Heil. De rit vagevuur --- hel is voor diegenen die in het vagevuur verkeren niet mogelijk. Vele calvinisten en in het bijzonder diegenen die ook nog eens de ( dubbele ) predestinatie volgen kunnen daar een puntje aan zuigen. Gewoon een andere interpretatie van de bijbel inhoud volgen ( de andere bril ) en het leven wordt veel vrolijker, de RKK professionals weten het wel voor de gelovigen.Gaitema schreef: 22 jul 2019, 18:52Alleen moet je wel door het vagevuurpeda schreef: 22 jul 2019, 17:45
Piebe je weet dat ik de gedachten van C ter Linden over na de dood welke sporen met Prediker zeer favoriseer, maar in de behoudende kringen zijn deze gedachten een gruwel. Ook het gezegde "'ik ben de weg, de waarheid en het leven"' uit het N T wordt door de orthodoxie rechtstreeks doorvertaald naar de situatie na de dood, ook nog gesteund door de inhoud van het laatste bijbel verhaal. Evangelisatie wordt gedaan met het oog de mens te wijzen op het verloren zijn na de dood, wanneer het leven op aarde niet spoort met de Goddelijke visie van hoe geleefd dient te worden. Hedonisten zijn in mijn optiek in bijbels opzicht niet welkom bij God. Spijs- en ceremoniele wetten behoren tot het verleden, maar vervolgens in het aardse leven de eigen gang gaan, is het niet. Behalve bij de RK Kerk daar ga je regelmatig naar de professional voor het sacrament van de biecht en alles is weer koek en ei tussen God en zondaar. Mooi geloof, het Heil is nabij.
Ben je nu katholiek?Gaitema schreef: 22 jul 2019, 18:52Alleen moet je wel door het vagevuurpeda schreef: 22 jul 2019, 17:45Piebe je weet dat ik de gedachten van C ter Linden over na de dood welke sporen met Prediker zeer favoriseer, maar in de behoudende kringen zijn deze gedachten een gruwel. Ook het gezegde "'ik ben de weg, de waarheid en het leven"' uit het N T wordt door de orthodoxie rechtstreeks doorvertaald naar de situatie na de dood, ook nog gesteund door de inhoud van het laatste bijbel verhaal. Evangelisatie wordt gedaan met het oog de mens te wijzen op het verloren zijn na de dood, wanneer het leven op aarde niet spoort met de Goddelijke visie van hoe geleefd dient te worden. Hedonisten zijn in mijn optiek in bijbels opzicht niet welkom bij God. Spijs- en ceremoniele wetten behoren tot het verleden, maar vervolgens in het aardse leven de eigen gang gaan, is het niet. Behalve bij de RK Kerk daar ga je regelmatig naar de professional voor het sacrament van de biecht en alles is weer koek en ei tussen God en zondaar. Mooi geloof, het Heil is nabij.Piebe Paulusma schreef: 22 jul 2019, 17:12De Levitische wetten - waar we het hier over hebben en waar alle andere Bijbelse wetten uit voortkomen - zijn puur aardse inzettingen en aardse straffen met soms de dood tot gevolg. Maar deze straffen hebben nooit, maar dan ook nooit betrekking op een situatie na de dood. Prediker zegt immers dat de doden niets weten en mensen die gestraft worden weten dat wel.peda schreef: 22 jul 2019, 17:08 Was het maar waar Piebe, lees maar eens "" knielen op een bed violen "" van St.
Die tekst heeft betrekking op de joodse oorlog. En wat doe jij met Prediker die zegt dat de doden niks weten?Anja schreef: 22 jul 2019, 18:11Wat doe jij dan met deze uitspraak van Jezus in Matteüs 26,52: "Keer uw zwaard weder in zijn plaats; want allen, die het zwaard nemen, zullen door het zwaard vergaan.” ?Piebe Paulusma schreef: 22 jul 2019, 17:12De Levitische wetten - waar we het hier over hebben en waar alle andere Bijbelse wetten uit voortkomen - zijn puur aardse inzettingen en aardse straffen met soms de dood tot gevolg. Maar deze straffen hebben nooit, maar dan ook nooit betrekking op een situatie na de dood. Prediker zegt immers dat de doden niets weten en mensen die gestraft worden weten dat wel.peda schreef: 22 jul 2019, 17:08 Was het maar waar Piebe, lees maar eens "" knielen op een bed violen "" van St.
Menig oorlogsmisdadiger of andere moordenaar sterft op hoge leeftijd een natuurlijke dood.