Juist

Juist
Mijn vraag was waar dat staat in Genesis...waar de schepping wordt beschreven....
Het evangelie van Johannes gaat over de Hoofdpersoon Jezus. De Logos is aldaar Jezus. Het draait om de betekenis die vanuit geloof wordt toegekend aan de Voortgaande Openbaring ( Jezus ) in het Nieuwe Testament. Het Joodse geloof kent na de Tenach geen verdere Openbaring, het christendom is juist gebaseerd op de Voortgaande Openbaring, zoals vastgelegd het N T. Bij mijn weten, wordt ook niet overal onder de christenen de Logos ( = Jezus ) als de Schepper geidentificeerd. Gaitema baseert zich hierbij op vers 3 van Johannes 1.callista schreef: 07 aug 2019, 20:58Mijn vraag was waar dat staat in Genesis...waar de schepping wordt beschreven....
De Logos is op veel
manieren uit te leggen...en hoeft nier per se op Jezus te slaan....
Normaal roep je triomfantelijk dat de meeste joden atheïsten zijn, dus stuur de lieden van de nieuwe religie liever een bos bloemen.callista schreef: 07 aug 2019, 21:14 Voortgaande Openbaring is natuurlijk een nietszeggend iets...en eigen invulling omwille een
nieuwe religie gestalte te geven ten koste van de eerdere
Piebe Paulusma schreef: 07 aug 2019, 21:49Normaal roep je triomfantelijk dat de meeste joden atheïsten zijn, dus stuur de lieden van de nieuwe religie liever een bos bloemen.callista schreef: 07 aug 2019, 21:14 Voortgaande Openbaring is natuurlijk een nietszeggend iets...en eigen invulling omwille een
nieuwe religie gestalte te geven ten koste van de eerdere![]()
Voor jou een nietszeggend iets, zegt mij niets. Ik geloof de hele bijbel en de type van Jezus vind je ook door het oude testament heen met de voorspellingen van wie Jezus zou zijn en wat Hem zou gebeuren.callista schreef: 07 aug 2019, 21:14 Ik weet het, volgens Philo….
Maar
als het over de Schepping gaat
zouden we naar Genesis moeten kijken in mijn optiek in eerste instantie.....
Wat staat daar?
staat dat daar ook?
Voortgaande Openbaring is natuurlijk een nietszeggend iets...en eigen invulling omwille een
.Maar goed..ik laat het hier maar bij....verstandigerwijs...![]()
Het christendom is ook de enige Godsdienst die start met de erfzonde. Zonder de erfzonde ook geen noodzaak van een menselijk Offer.Gaitema schreef: 08 aug 2019, 04:45Voor jou een nietszeggend iets, zegt mij niets. Ik geloof de hele bijbel en de type van Jezus vind je ook door het oude testament heen met de voorspellingen van wie Jezus zou zijn en wat Hem zou gebeuren.callista schreef: 07 aug 2019, 21:14 Ik weet het, volgens Philo….
Maar
Wat staat daar?
staat dat daar ook?
Voortgaande Openbaring is natuurlijk een nietszeggend iets...en eigen invulling omwille een
Ik heb groot ontzag voor Jezus, dat Hij Zijn leven voor mij gaf. De enige Godsdienst waarin God dat voor Zijn volgelingen doet.
Meer en meer begin ik te denken dat de val en dus de erfzonde ultimo toch de Bedoeling was. Om te komen tot een Ethiek bij vol bewustzijn. (Epicurus)peda schreef: 08 aug 2019, 08:30Het christendom is ook de enige Godsdienst die start met de erfzonde. Zonder de erfzonde ook geen noodzaak van een menselijk Offer.Gaitema schreef: 08 aug 2019, 04:45Voor jou een nietszeggend iets, zegt mij niets. Ik geloof de hele bijbel en de type van Jezus vind je ook door het oude testament heen met de voorspellingen van wie Jezus zou zijn en wat Hem zou gebeuren.callista schreef: 07 aug 2019, 21:14 Ik weet het, volgens Philo….
Maar
Wat staat daar?
staat dat daar ook?
Ik heb groot ontzag voor Jezus, dat Hij Zijn leven voor mij gaf. De enige Godsdienst waarin God dat voor Zijn volgelingen doet.
Ook blijft de vraag staan waarom God in Zijn Grootheid de erfzonde niet had kunnen vergeven zonder Offer.
Voortgaande Openbaring of menselijk denken Over spirituele consequenties verbonden aan de kruisdood van een ongetwijfeld charismatisch geestelijk leider. Een ieder volgt daarin de eigen weg.
De rol van satan als aanklager moeten we niet onderschatten. Als god dezer eeuw heeft hij recht op de afvalligen van God. Daarom is er een zondebok nodig geweest die het losgeld betaalde.peda schreef: 08 aug 2019, 08:30Het christendom is ook de enige Godsdienst die start met de erfzonde. Zonder de erfzonde ook geen noodzaak van een menselijk Offer.Gaitema schreef: 08 aug 2019, 04:45Voor jou een nietszeggend iets, zegt mij niets. Ik geloof de hele bijbel en de type van Jezus vind je ook door het oude testament heen met de voorspellingen van wie Jezus zou zijn en wat Hem zou gebeuren.callista schreef: 07 aug 2019, 21:14 Ik weet het, volgens Philo….
Maar
Wat staat daar?
staat dat daar ook?
Ook blijft de vraag staan waarom God in Zijn Grootheid de erfzonde niet had kunnen vergeven zonder Offer.
Voortgaande Openbaring of menselijk denken Over spirituele consequenties verbonden aan de kruisdood van een ongetwijfeld charismatisch geestelijk leider. Een ieder volgt daarin de eigen weg.
In de gehele bijbel van ca 33000 verzen zijn er ietwat meer dan 40 die verwijzen naar satan. Ongelooflijk weinig bijbelse aandacht voor deze in het latere christendom sterk uitvergrote klungelfiguur. De ontwikkeling en betekenis van satan in de historie ( middel-eeuwen ) van het christendom, is zeker een interessante. Het Kruisoffer vraagstuk verbind ik persoonlijk slechts zijdelings met satan. Overigens is de betekenis van Shaitan bij de moslims ook geheel anders als in het orthodoxe christendom. Dichter bij de Joodse visie over de "' aanklager "'.Gaitema schreef: 08 aug 2019, 14:53De rol van satan als aanklager moeten we niet onderschatten. Als god dezer eeuw heeft hij recht op de afvalligen van God. Daarom is er een zondebok nodig geweest die het losgeld betaalde.peda schreef: 08 aug 2019, 08:30Het christendom is ook de enige Godsdienst die start met de erfzonde. Zonder de erfzonde ook geen noodzaak van een menselijk Offer.Gaitema schreef: 08 aug 2019, 04:45Voor jou een nietszeggend iets, zegt mij niets. Ik geloof de hele bijbel en de type van Jezus vind je ook door het oude testament heen met de voorspellingen van wie Jezus zou zijn en wat Hem zou gebeuren.callista schreef: 07 aug 2019, 21:14 Ik weet het, volgens Philo….
Maar
Wat staat daar?
staat dat daar ook?
Van andere godsdiensten weet ik niet veel, maar weet wel van de Islam dat je alleen in de hemel komt, als je Mohammed als profeet aanneemt en voldoende goede werken hebt gedaan.
Satans rol is aanwezig bij het verzoeningsoffer. Zonder hem was er ook geen zondeval. Hij gaf het voorbeeld van het zelf God willen zijn en God ermee de rug toe keren. Dat voorbeeld deed volgen. Maar satan kruisigde in wezen Jezus ook. Wat dat betreft moet ik als reactie op Callista zeggen dat God en satan nog steeds samenwerken. Satan verleidde Judas en de joodse kleine menigte dat Jezus kruisigde.peda schreef: 08 aug 2019, 15:10In de gehele bijbel van ca 33000 verzen zijn er ietwat meer dan 40 die verwijzen naar satan. Ongelooflijk weinig bijbelse aandacht voor deze in het latere christendom sterk uitvergrote klungelfiguur. De ontwikkeling en betekenis van satan in de historie ( middel-eeuwen ) van het christendom, is zeker een interessante. Het Kruisoffer vraagstuk verbind ik persoonlijk slechts zijdelings met satan. Overigens is de betekenis van Shaitan bij de moslims ook geheel anders als in het orthodoxe christendom. Dichter bij de Joodse visie over de "' aanklager "'.Gaitema schreef: 08 aug 2019, 14:53De rol van satan als aanklager moeten we niet onderschatten. Als god dezer eeuw heeft hij recht op de afvalligen van God. Daarom is er een zondebok nodig geweest die het losgeld betaalde.peda schreef: 08 aug 2019, 08:30Het christendom is ook de enige Godsdienst die start met de erfzonde. Zonder de erfzonde ook geen noodzaak van een menselijk Offer.Gaitema schreef: 08 aug 2019, 04:45Voor jou een nietszeggend iets, zegt mij niets. Ik geloof de hele bijbel en de type van Jezus vind je ook door het oude testament heen met de voorspellingen van wie Jezus zou zijn en wat Hem zou gebeuren.callista schreef: 07 aug 2019, 21:14 Ik weet het, volgens Philo….
Maar
Wat staat daar?
staat dat daar ook?
Van andere godsdiensten weet ik niet veel, maar weet wel van de Islam dat je alleen in de hemel komt, als je Mohammed als profeet aanneemt en voldoende goede werken hebt gedaan.
Je bent net een autoverkoper met je reclamecampagne voor het jodendom, maar, ik dacht dat alle joden atheïst waren?callista schreef: 08 aug 2019, 15:15 Satan in het OT werkte samen met God...lees Job...hij kreeg beperkt de ruimte als test...maar God hield de touwtjes in handen
In het christendom is het een aparte macht naast God ....die zelfs bij sommige denominaties de overste van de wereld wordt genoemd...![]()
etc...met nog veel meer invullingen..
#edit...Klopt peda...de aanklager..
En daar is Jezus ook geen God...bij het jodendom en de islam..en bestaat de erfzonde ook niet....net zo min als de Verzoeningsleer [Augustinus] als gevolg daarop.
Tsja.. samenwerken. Werken voor. Uitermate slim om iemands kwaadaardigheid in je voordeel te laten werken. Als ie dat had geweten, had ie het nooit gedaan, maar dat kon ie niet vatten.Gaitema schreef: 08 aug 2019, 16:48Satans rol is aanwezig bij het verzoeningsoffer. Zonder hem was er ook geen zondeval. Hij gaf het voorbeeld van het zelf God willen zijn en God ermee de rug toe keren. Dat voorbeeld deed volgen. Maar satan kruisigde in wezen Jezus ook. Wat dat betreft moet ik als reactie op Callista zeggen dat God en satan nog steeds samenwerken. Satan verleidde Judas en de joodse kleine menigte dat Jezus kruisigde.peda schreef: 08 aug 2019, 15:10In de gehele bijbel van ca 33000 verzen zijn er ietwat meer dan 40 die verwijzen naar satan. Ongelooflijk weinig bijbelse aandacht voor deze in het latere christendom sterk uitvergrote klungelfiguur. De ontwikkeling en betekenis van satan in de historie ( middel-eeuwen ) van het christendom, is zeker een interessante. Het Kruisoffer vraagstuk verbind ik persoonlijk slechts zijdelings met satan. Overigens is de betekenis van Shaitan bij de moslims ook geheel anders als in het orthodoxe christendom. Dichter bij de Joodse visie over de "' aanklager "'.Gaitema schreef: 08 aug 2019, 14:53De rol van satan als aanklager moeten we niet onderschatten. Als god dezer eeuw heeft hij recht op de afvalligen van God. Daarom is er een zondebok nodig geweest die het losgeld betaalde.peda schreef: 08 aug 2019, 08:30Het christendom is ook de enige Godsdienst die start met de erfzonde. Zonder de erfzonde ook geen noodzaak van een menselijk Offer.Gaitema schreef: 08 aug 2019, 04:45
Voor jou een nietszeggend iets, zegt mij niets. Ik geloof de hele bijbel en de type van Jezus vind je ook door het oude testament heen met de voorspellingen van wie Jezus zou zijn en wat Hem zou gebeuren.
Precies, hij doorziet Gods plan met hem niet.coby schreef: 08 aug 2019, 18:29Tsja.. samenwerken. Werken voor. Uitermate slim om iemands kwaadaardigheid in je voordeel te laten werken. Als ie dat had geweten, had ie het nooit gedaan, maar dat kon ie niet vatten.Gaitema schreef: 08 aug 2019, 16:48Satans rol is aanwezig bij het verzoeningsoffer. Zonder hem was er ook geen zondeval. Hij gaf het voorbeeld van het zelf God willen zijn en God ermee de rug toe keren. Dat voorbeeld deed volgen. Maar satan kruisigde in wezen Jezus ook. Wat dat betreft moet ik als reactie op Callista zeggen dat God en satan nog steeds samenwerken. Satan verleidde Judas en de joodse kleine menigte dat Jezus kruisigde.peda schreef: 08 aug 2019, 15:10In de gehele bijbel van ca 33000 verzen zijn er ietwat meer dan 40 die verwijzen naar satan. Ongelooflijk weinig bijbelse aandacht voor deze in het latere christendom sterk uitvergrote klungelfiguur. De ontwikkeling en betekenis van satan in de historie ( middel-eeuwen ) van het christendom, is zeker een interessante. Het Kruisoffer vraagstuk verbind ik persoonlijk slechts zijdelings met satan. Overigens is de betekenis van Shaitan bij de moslims ook geheel anders als in het orthodoxe christendom. Dichter bij de Joodse visie over de "' aanklager "'.Gaitema schreef: 08 aug 2019, 14:53De rol van satan als aanklager moeten we niet onderschatten. Als god dezer eeuw heeft hij recht op de afvalligen van God. Daarom is er een zondebok nodig geweest die het losgeld betaalde.peda schreef: 08 aug 2019, 08:30
Het christendom is ook de enige Godsdienst die start met de erfzonde. Zonder de erfzonde ook geen noodzaak van een menselijk Offer.
Het woord "zondaren" is nog moeilijker te vinden. De bijbel geeft de duivel zo min mogelijk eer en richt zich vooral op het Licht.peda schreef: 08 aug 2019, 15:10In de gehele bijbel van ca 33000 verzen zijn er ietwat meer dan 40 die verwijzen naar satan.Gaitema schreef: 08 aug 2019, 14:53De rol van satan als aanklager moeten we niet onderschatten. Als god dezer eeuw heeft hij recht op de afvalligen van God. Daarom is er een zondebok nodig geweest die het losgeld betaalde.peda schreef: 08 aug 2019, 08:30Het christendom is ook de enige Godsdienst die start met de erfzonde. Zonder de erfzonde ook geen noodzaak van een menselijk Offer.Gaitema schreef: 08 aug 2019, 04:45Voor jou een nietszeggend iets, zegt mij niets. Ik geloof de hele bijbel en de type van Jezus vind je ook door het oude testament heen met de voorspellingen van wie Jezus zou zijn en wat Hem zou gebeuren.callista schreef: 07 aug 2019, 21:14 Ik weet het, volgens Philo….
Maar
Wat staat daar?
staat dat daar ook?
Ik laat zien dat tijd een betrekkelijk begrip is.Piebe Paulusma schreef: 04 mei 2019, 16:28Ja ik heb die tekst al zo vaak gelezen en ik geloof graag dat voor Jahweh een dag is als duizend jaar, hij is immers de Eeuwige! Echter betrof de wederkomst de mensheid en voor ons is duizend jaar niet bepaald als een dag. Als dat zo was zou ik zeggen: we hebben het er morgen nog eens over, om je vervolgens te bellen in 3019.Alpha schreef: 04 mei 2019, 16:22Lees deze tekst eens?Piebe Paulusma schreef: 28 apr 2019, 19:11De betreffende tekst is 2000 jaar oud, zit er wat spoed in de zaak?Anja schreef: 28 apr 2019, 18:56Jezus Christus komt spoedig! En hier maakt Jezus Christus het messcherp duidelijk als volgt:Op.22:20 Hij, die deze dingen getuigt, zegt: Ja, Ik kom spoedig. Amen, kom, Here Jezus!
2 Pe 3:
8 Maar lieve vrienden, verlies dit niet uit het oog: bij Jehovah is één dag als duizend jaar en duizend jaar als één dag. 9 Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie.
Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt maar dat iedereen berouw krijgt. NWV.
Kortom, die tekst heeft niets met de tijdspanne van de wederkomst te maken, want Jezus kwam niet naar Jahweh maar naar de mensheid.
Geen van de apostelen zag dat Jezus niet dezelfde persoon was als JHWH.Engel schreef: 06 aug 2019, 12:32 Jezus zei dat ik en de Vader één waren, maar hij bedoelde niet dat hij God was. Hij bedoelde in het doel: God is zijn aard of hij doet Gods wil. Maar Jezus was niet God en was niet van plan God te zijn. Maar het lijkt erop dat de eerste christenen het als God hebben vertaald. Omdat hij een geweldig natuurmens was. De apostel Paulus richtte zich sterk op Jezus als God, ik weet niet waarom dat zo belangrijk was in die periode.
Feitelijk is er maar één goed mens op deze Aarde. En dat is Alpha.Alpha schreef: 14 aug 2019, 16:48Ik laat zien dat tijd een betrekkelijk begrip is.Piebe Paulusma schreef: 04 mei 2019, 16:28Ja ik heb die tekst al zo vaak gelezen en ik geloof graag dat voor Jahweh een dag is als duizend jaar, hij is immers de Eeuwige! Echter betrof de wederkomst de mensheid en voor ons is duizend jaar niet bepaald als een dag. Als dat zo was zou ik zeggen: we hebben het er morgen nog eens over, om je vervolgens te bellen in 3019.Alpha schreef: 04 mei 2019, 16:22Lees deze tekst eens?Piebe Paulusma schreef: 28 apr 2019, 19:11De betreffende tekst is 2000 jaar oud, zit er wat spoed in de zaak?Anja schreef: 28 apr 2019, 18:56
Jezus Christus komt spoedig! En hier maakt Jezus Christus het messcherp duidelijk als volgt:
2 Pe 3:
8 Maar lieve vrienden, verlies dit niet uit het oog: bij Jehovah is één dag als duizend jaar en duizend jaar als één dag. 9 Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie.
Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt maar dat iedereen berouw krijgt. NWV.
Kortom, die tekst heeft niets met de tijdspanne van de wederkomst te maken, want Jezus kwam niet naar Jahweh maar naar de mensheid.
Wat de wederkomst betreft, deze hebben de meeste mensen gemist, ze waren druk bezig elkaar in naam van God uit te moorden.
Voor zijn aardse bediening was hij bij JHWH.
Jezus was de meesterwerker en was de eerste schepping van JHWH.
Wederom reageer je totaal niet op het gemaakte punt. Het enige dat je laat zien is een vorm van discussie autisme.Alpha schreef: 14 aug 2019, 16:48Ik laat zien dat tijd een betrekkelijk begrip is.Piebe Paulusma schreef: 04 mei 2019, 16:28Ja ik heb die tekst al zo vaak gelezen en ik geloof graag dat voor Jahweh een dag is als duizend jaar, hij is immers de Eeuwige! Echter betrof de wederkomst de mensheid en voor ons is duizend jaar niet bepaald als een dag. Als dat zo was zou ik zeggen: we hebben het er morgen nog eens over, om je vervolgens te bellen in 3019.Alpha schreef: 04 mei 2019, 16:22Lees deze tekst eens?Piebe Paulusma schreef: 28 apr 2019, 19:11De betreffende tekst is 2000 jaar oud, zit er wat spoed in de zaak?Anja schreef: 28 apr 2019, 18:56
Jezus Christus komt spoedig! En hier maakt Jezus Christus het messcherp duidelijk als volgt:
2 Pe 3:
Wat de wederkomst betreft, deze hebben de meeste mensen gemist, ze waren druk bezig elkaar in naam van God uit te moorden.
Ik heb wat teksten voor je opgezocht.coby schreef: 07 aug 2019, 10:35Yes.Piebe Paulusma schreef: 07 aug 2019, 10:18Omdat alleen God kan verlossen.Engel schreef: 06 aug 2019, 12:32 De apostel Paulus richtte zich sterk op Jezus als God, ik weet niet waarom dat zo belangrijk was in die periode.
Ik, Ik ben de HERE, en buiten Mij is er geen Verlosser.
Het gebruikelijke ad hominem.Zolderworm schreef: 14 aug 2019, 16:52Feitelijk is er maar één goed mens op deze Aarde. En dat is Alpha.Alpha schreef: 14 aug 2019, 16:48Ik laat zien dat tijd een betrekkelijk begrip is.Piebe Paulusma schreef: 04 mei 2019, 16:28Ja ik heb die tekst al zo vaak gelezen en ik geloof graag dat voor Jahweh een dag is als duizend jaar, hij is immers de Eeuwige! Echter betrof de wederkomst de mensheid en voor ons is duizend jaar niet bepaald als een dag. Als dat zo was zou ik zeggen: we hebben het er morgen nog eens over, om je vervolgens te bellen in 3019.Alpha schreef: 04 mei 2019, 16:22Lees deze tekst eens?Piebe Paulusma schreef: 28 apr 2019, 19:11
De betreffende tekst is 2000 jaar oud, zit er wat spoed in de zaak?
2 Pe 3: