Ik probeer slechts de Bijbelse visie te tonen.Piebe Paulusma schreef: 14 aug 2019, 17:03Wederom reageer je totaal niet op het gemaakte punt. Het enige dat je laat zien is een vorm van discussie autisme.Alpha schreef: 14 aug 2019, 16:48Ik laat zien dat tijd een betrekkelijk begrip is.Piebe Paulusma schreef: 04 mei 2019, 16:28Ja ik heb die tekst al zo vaak gelezen en ik geloof graag dat voor Jahweh een dag is als duizend jaar, hij is immers de Eeuwige! Echter betrof de wederkomst de mensheid en voor ons is duizend jaar niet bepaald als een dag. Als dat zo was zou ik zeggen: we hebben het er morgen nog eens over, om je vervolgens te bellen in 3019.Alpha schreef: 04 mei 2019, 16:22Lees deze tekst eens?Piebe Paulusma schreef: 28 apr 2019, 19:11
De betreffende tekst is 2000 jaar oud, zit er wat spoed in de zaak?
2 Pe 3:
8 Maar lieve vrienden, verlies dit niet uit het oog: bij Jehovah is één dag als duizend jaar en duizend jaar als één dag. 9 Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie.
Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt maar dat iedereen berouw krijgt. NWV.
Kortom, die tekst heeft niets met de tijdspanne van de wederkomst te maken, want Jezus kwam niet naar Jahweh maar naar de mensheid.
Wat de wederkomst betreft, deze hebben de meeste mensen gemist, ze waren druk bezig elkaar in naam van God uit te moorden.
Voor zijn aardse bediening was hij bij JHWH.
Jezus was de meesterwerker en was de eerste schepping van JHWH.
Het kan zijn dat ik jouw punt heb gemist.
je kan daar natuurlijk naar vragen, waarop ik met de Bijbel zal antwoorden.
In plaats daarvan val je mij aan.