Mart schreef: 20 aug 2019, 15:18
callista schreef: 20 aug 2019, 09:14
coby schreef: 20 aug 2019, 09:11
https://youtu.be/0g20ezp91S0
Dat had ik hiervan.
Ze had een zakendeal met een man en toen stookte haar hartsvriendin die man op uit jaloezie en loog dat zij z'n geld wilde stelen, dus hij blies alles af. Oh ja, ze baden ook altijd samen en dan zegt ze: ik vind het zo erg voor haar en ik bid voor haar.
Iemand in de opmerkingen eronder zegt: het lijkt wel de Jerry Springer show.
Dergelijke praktijken zouden verboden moeten worden
Het bezorgt mij de rillingen dergelijke predikers...
Een soort van massahysterie...
Gelukkig wordt er steeds strenger opgetreden tegen dat soort charlatans. We weten in Nederland allemaal van de ''genverbrander'' waarmee Robbert van den Broeke door de mand viel

. Mensen als James Randi, Derren Drown, Li'or Suchard, etc., laten zien hoe eenvoudig mensen geloven in dit soort simpele truukjes, waarbij men bij binnenkomst de namen van mensen vraagt en vervolgens via internet de info opzoekt.
Dat dat in dit geval onmogelijk is en ook niet aan de orde, is nogal duidelijk. Maar laat ik een voorbeeld geven uit mijn eigen praktijk van vroeger (ik heb gratis dienst verleend als paragnost voordat ik tot geloof kwam). Ik had een website en verleende consults via e-mail, telefoon en een enkele keer bij mij thuis. Een meneer zocht contact via e-mail en verzocht om een open consult. Dat hield in dat er geen informatie vooraf werd gegeven en ook geen vraag werd gesteld. Eigenlijk precies zoals de meneer in het filmpje begint, zonder informatie vooraf. Ik vertelde de meneer dat hij een gezin had met twee kinderen en dat hij het plan had om stiekem, met de noorderzon, zijn vrouw en kinderen te verlaten. En dat hij dat niet moest doen, maar al helemaal niet
op de manier waarop hij dat van plan was.
Boem!
Zijn reactie was adorerend naar mij toe, wat ik direct heb teruggelegd, je krijgt dan , omdat men paf staat, reacties in de trant van "jij bent het licht" en bladiebla, terwijl het licht hem net enkel maar door een instrument heeft gezegd
wat hij beter niet kan doen, maar de boodschap wil niet gehoord worden. Mijn antwoord was, wat je meent te zien is jouw eigen licht dat jou via mij antwoord geeft.
Lang verhaal kort: hij heeft het toch gedaan. Met de Noorderzon vertrokken. Hij had alles allang voorbereid. Dat hij het toch heeft gedaan, zou ik niet geweten hebben, ware het niet dat zijn vrouw in arren moede toen haar man met de Noorderzon vertrokken was, in zijn e-mail heeft gezocht en het consult dat ik hem had gegeven had gevonden. Zij heeft mij vervolgens gemaild met de vraag of ik wist waar hij was. Neen dus. Hij had het toch gedaan. Met de Noorderzon, zonder bericht whatsoever, vertrokken uit het Westen des lands naar het uiterste Noorden des lands, ingetrokken bij een hospita. Daarna kocht hij een huis in het Noorden en werd zwaar depressief. Twee jaar later is hij, intussen gescheiden, teruggekeerd. Heeft een huis gekocht in de buurt van vrouw en kinderen, die hij regelmatig mocht bezoeken. Maar wel alles kapotgemaakt tot zijn eigen verdriet.
Tsja.
De Waarheid is hard? Of is de leugen eigenlijk veel harder?
P.S. Sinds ik tot geloof ben gekomen, houd ik me niet meer bezig met andermans zaken. Ze zoeken het maar lekker uit. Ik wijs ze op Het Evangelie, de Bijbel en het Christendom. Wie niet horen wil moet voelen. Wie de Waarheid zelf liefheeft, heeft geen paragnost nodig en wie de Waarheid niet liefheeft luistert naar de Waarheid sowieso niet.
Nog een mooi voorbeeld: een vroegere vriendin van me (inmiddels verhuisd en gelukkig hertrouwd) - ik noem haar even bij de fictieve naam Katja - had een vent die haar voortdurend bedroog. Zij wist dat lange tijd niet (tot hij er eentje zwanger maakte, op abortus aanstuurde en vervolgens bij zijn eigen vrouw een huilbaby kreeg, karma is a bitch). Na de abortus bij de maitresse en de geboorte van zijn dochter bij zijn vrouw zwoer hij zijn vrouw trouw en zijn vrouw vergaf hem. Maar hij bleef vreemd gaan zonder haar weten. Katja had interesse in spiritualiteit en het paranormale en Katja bezocht de ene paragnost na de andere paranormale beurs en door vrijwel iedere helderziende werd haar verteld dat haar man vreemd ging. Jarenlang ging dat zo door. En Katja zei steeds dat ze er allemaal niets van bakten. Tot de dag kwam dat de mensen uit de omgeving haar steeds weer kwamen vertellen dat ze haar vent met een andere vrouw hadden gezien. Katja besloot na 22 jaar huwelijk doormodderen met een overspelige vent hem voor de keus te stellen: zij of ik. Toen overspeelde hij zijn hand (want hij dacht dat het zo'n vaart niet zou lopen en heeft haar diverse malen gesmeekt hem terug te nemen en toen dat niet werkte vervolgens uit alle macht geprobeerd haar kapot te maken ) en zei "dan kies ik voor haar", waarop Katja eindelijk de (v)echtscheiding inzette.
Maar nou komt ie: toen het op papier goed en wel achter de rug was zei Katja tegen een andere vriendin (met wie zij al die beurzen en andere helderzienden had bezocht, dat was ikzelf niet): "jeetje lekker zeg, hadden al die helderzienden dat niet kunnen zeggen dan, wat een fake", waarop die vriendin zei: "Kat....ze hebben het allemaal keer op keer gezegd maar je wilde het niet horen". En Katja was mijn vriendin niet geweest als ze niet uit hetzelfde hout gesneden was en ze zei tegen mij "An, ze had gelijk. Ze hebben het me allemaal gezegd maar ik heb het niet tot me door laten dringen."
De moraal van dit verhaal? Veel mensen hebben de Waarheid niet lief en de leugen wel. De leugen is veel harder dan de naakte waarheid. En al is de leugen nog zo snel, de Waarheid achterhaalt hem A L T I J D.
De echte charlatans zijn zij die de leugen liefhebben

. En degene die ze het hardst raken zijn ze zelf. Ze zijn hun eigen mol cq ze mollen zichzelf.
Kortom, mooie topic van Gaitema, de juiste inzichten geeft ie zelf (namelijk dat de mens zelf toegang geeft aan de mol doordat hij de mol liefheeft en niet het Licht van de waarheid) en hij heeft het gewoon goed begrepen.