Het zijn beelden van de Heilige Maagd en van de Verlosser Jezus Christus in hun Natuurlijke Schoonheid. Onzichtbaar voor het stoffelijk gerichte oog doch 1 Kor.2,9 Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie hem liefheeft.”Zolderworm schreef: 22 aug 2019, 13:47
Nou, het is een beetje vreemd dat ik betoog dat mensen een proces zouden moeten doormaken dat ik ook alleen maar van horen zeggen heb. Maar met de term "hart" kan ik niet zoveel. Wel met "gevoel". Ik denk echter dat onze gevoelens meer door het ego worden bepaald dan we zelf vermoeden. En de gehele religie meer door natuur-drijfveren. Ik vind het altijd grappig, maar dat geldt dan meer voor het katholieke geloof, dat de maagd Marie altijd wordt afgebeeld als een heel mooie vrouw, dus eigenlijk het super-alpha-wijfje van de diersoort homo sapiens. Het zelfde geldt voor veel afbeeldingen van Jezus (maar niet alle). Dat is dan een zeer aantrekkelijke jongeman. Volgens mij zijn die beelden gebaseerd op natuur-drijfveren.
De Paus bewaakt cq bewaart de kennis van de Absolute Standaard voor hen die de transitie maken en willen maken uit de lagere natuur. Godzijgedankt.Zolderworm schreef:De paus zit ook op een verhoogde zetel, net als het alpha-mannetje bij de bavianen, al zit die dan op de hoogste steen.
Dat geldt voor de hele wereld doch enkel de gelovigen en de gebrokenen trekken zich iets van die wijsheidskennis aan. Alleen de schapen luisteren naar Zijn Stem immers.Zolderworm schreef:Maar goed, dat geldt voor het katholieke geloof.
De seksualiteit dient als een middel om intimiteit te bewerkstelligen en groeit idealiter door naar onbaatzuchtige liefde. Hetzij in het huwelijk hetzij in het celibaat. Ander middel, zelfde doel. Zowel monogamie cq huwelijk als celibaat hebben indien volhard uitdoving tot gevolg. Op dat moment heeft men de klederen van de lagere natuur onder de voeten vertrapt.Zolderworm schreef:Het is ook zo dat wij in de liefde denken dat we enorm veel van onze partner houden. Maar voor 80 procent is dat gewoon onze seksuele drijfveer.
Thomas 37 Zijn discipelen zeiden:
Op welke dag zult gij u aan ons openbaren
en welke dag zullen wij u zien?
Jezus zei:
Als gij uw schaamte zult afleggen
uw klederen zult nemen
ze aan uw voeten zult leggen
en zoals de zeer kleine kinderen
ze zult vertrappelen,
dan zult ge de Zoon zien
van Hem die levend is
en gij zult geen angst kennen.
De schaamte is het gedreven worden door de lagere natuur.